Катализатор
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Катализатор
Понеже започна много да се говори за евро съюза и катализаторите и КАТ питането ми е може ли за се почисти това чудо?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Здравей,ще се опитам да сам кратък в отговора си:
Целта на автомобилният катализатор е да ускори превръщането на неизгорелите,т.е. недоокислени димни газове в продукти на пълното окисление и така да предпази околната среда от токсични вещества.
Обикновенно в процесите на игаряне на горивната смес, обикновенно поради недостиг на окислител/въздух/ въглеводородите изгарят непъло до въглероден оксид.Макар и в малки количества се отделят и азотни оксиди-продукт на други нежелани реакции при горенето.Непълното изгаряне води и до емитиране на въглеводородни пари.Катализатора прави възможна реакцията на доокисляване на въглеродния оксид до въглероден диоксид.При това отделените въглеводороди търпят окисляване до вода и въглероден диоксид.
Практиката ползва един добър набор от катализатори,които често се комбинират в т.н. каталитични пакети,но за сега се оказва че най-успеше е катализатора,съдържаш платина.
За жалост някои вещества които съпътстват димните газове,като тежки метали например отравят необратимо катализатора и той трябва да се смени.Същвствуват и някои интересни разработки за негова ЧАСТИЧНА регенерация,но засега те са ненадеждни и почти не се практикуват.
Няма нещо,което както ти казваш да "промие" катализатора и така да го почисти.Веднъж отровен обикновенно се заменя с нов.
Казано накратко това е.
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... &view=&sb=
Писано е преди 2 години. Може вече да са усъвършенствали метода и затова да изкупуват старите.
Целта на автомобилният катализатор е да ускори превръщането на неизгорелите,т.е. недоокислени димни газове в продукти на пълното окисление и така да предпази околната среда от токсични вещества.
Обикновенно в процесите на игаряне на горивната смес, обикновенно поради недостиг на окислител/въздух/ въглеводородите изгарят непъло до въглероден оксид.Макар и в малки количества се отделят и азотни оксиди-продукт на други нежелани реакции при горенето.Непълното изгаряне води и до емитиране на въглеводородни пари.Катализатора прави възможна реакцията на доокисляване на въглеродния оксид до въглероден диоксид.При това отделените въглеводороди търпят окисляване до вода и въглероден диоксид.
Практиката ползва един добър набор от катализатори,които често се комбинират в т.н. каталитични пакети,но за сега се оказва че най-успеше е катализатора,съдържаш платина.
За жалост някои вещества които съпътстват димните газове,като тежки метали например отравят необратимо катализатора и той трябва да се смени.Същвствуват и някои интересни разработки за негова ЧАСТИЧНА регенерация,но засега те са ненадеждни и почти не се практикуват.
Няма нещо,което както ти казваш да "промие" катализатора и така да го почисти.Веднъж отровен обикновенно се заменя с нов.
Казано накратко това е.
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... &view=&sb=
Писано е преди 2 години. Може вече да са усъвършенствали метода и затова да изкупуват старите.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
...цялата тайна е ,че извличат благородните метали...или ги препродават на фирми, които правят това. Самите фирми, занимаващи се с тази дейност ползват субсидии/ или други форми на финансиране от еколигичните фондове на ЕС.
Бащата на една моя позната се занимава в подобна дейност, но той се специализира в остарялата електроника...Определено е доходно!!!
Бащата на една моя позната се занимава в подобна дейност, но той се специализира в остарялата електроника...Определено е доходно!!!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Не съм го писал аз !methodboy написа:Paci мерси за отговора.
Единствено адмирации, че се напънах го търся.
Нали съм от дъртите бухали дет висим тук
Обаче има нещо вярно за това дет викат да се покарва извънграда на по вискои обороти да се поочистел катализатора.
Нали карам предимно градско. Ходих до София и по магистралата 150-160 .. на фарове беше и се лепнах зад некъф смелчага .... той у лево аз след него ... той у десно аз след него и така ... държим си 150-160 и си караме.
На връщане светло и неква колона на ПОЩИТЕ ... некъФ поход ... ибаси колоната ... и некви румънци излизат от колоната а у левата лента а обратно в колоната не можеш ги разбереш къде ще вземат .. стрАААххх ... и пак газ, че ме фанаха нервите след тях.
После пущината в града си я усещах, че и е по-весело.
Абе иска си ...
А кво ще правят с тези катализатори незнам .. само да не вземем утре да се окажем с "рециклирани" катализатори за НОВИ
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Не е от катализатора, и при мен след каране извън града се усеща подобрение в работата на мотора, а със сигурност нямам даже и остатък от катализатор (както и друг път съм уточнявал дойде си от Германия с изкормен катализатор). Най вероятно при каране с високи обороти и по-добро изгаряне се почистват всички отлагания по горивната камера, свещи, клапани и др. което води до по-добрата работа на мотора. За съжаление след 10тина км. в града ефекта се изгубва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта