Страница 1 от 1

Как се мие двигател ?

Публикувано: 15 окт 2006, 17:11
от Mondeo18TDI96
Питам щото досега никога не съм го правил. мойто 1.8тд е много мръсно никога не е било мито ... полепнали са едни власинки ... и всичко е прашасало.

Аз не съм привърженик на миенето - ама каквото и да пипна все е мръсно - тъй че няма мърдане - ще ходи на баня

Смятам че ще е добре ако сваля акумулатора, ... ама за да не разждяса чугуна - сигурно ще трябват добавки. В моя случай няма да се мине без пароструйка (май) - щото има много кир и със спрей едва ли ще падне...

Питам каква е процедурата - ако някой има опит да сподели !

PS: Имаше една подобна тема - ама пак да питам (да не излезе че само аз ползвам търсачката:) ) : http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8%E5%ED%E5

Публикувано: 15 окт 2006, 20:46
от 1.8d
Аз моя го измих преди половин година при едни познати на автомивката,те си имат специален спрей за двигатели,напръскаха го и след 3-4 мин го удариха с пароструйката и светна.Нищо не се сваля(поне аз нищо не свалих)само трябва да изчакаш да поистине малко,да не е загрял много.Всъщност ако пароструйката е с гореща вода може и да не чакаш толкова много.Добре е обаче помпата или поне този електронния клапан да го увиеш с една найлонова торбичка или нещо такова,защото не било много хубаво да се мокри,за другите неща няма проблеми

Публикувано: 15 окт 2006, 23:09
от Svetlix
Аз съм привърженик на идеята, че двигател се мие само с цел да се открие коя гарнитура изпуска ако вече сме установили, че има теч :)

На моето фордче за 7 години двигателя му така и не видя парцал нито каквото и да е било. Забърсвал съм си само разширителния съд за антифриза и казанчето за спирачната течност за да мога с 1 поглед да виждам това което ме интересува. Пък и форда ми нямаше отдолу кори и капаци и постоянно влизаха мизерии. Докато Примерата има 7809423932 калобрана отдолу и трудно се цапа :)

Re: Как се мие двигател ?

Публикувано: 16 окт 2006, 10:54
от kEFi
Mondeo18TDI96 написа:Питам щото досега никога не съм го правил. мойто 1.8тд е много мръсно никога не е било мито ... полепнали са едни власинки ... и всичко е прашасало.

Аз не съм привърженик на миенето - ама каквото и да пипна все е мръсно - тъй че няма мърдане - ще ходи на баня

Смятам че ще е добре ако сваля акумулатора, ... ама за да не разждяса чугуна - сигурно ще трябват добавки. В моя случай няма да се мине без пароструйка (май) - щото има много кир и със спрей едва ли ще падне...

Питам каква е процедурата - ако някой има опит да сподели !

PS: Имаше една подобна тема - ама пак да питам (да не излезе че само аз ползвам търсачката:) ) : http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8%E5%ED%E5
Вземаш 2 торбички. Отиваш на автомивка. С едната завиваш сирената на алармата, с другата (незнам как е при дизела) каквото трябва. Плащаш и бегаш. :wink:
Много се оплакват, че после нямало палене....но става въпрос за бензинови двигатели с лоши връзки по запалването :wink:

Публикувано: 16 окт 2006, 19:57
от kurshuma
Аз си мих моя с водуструиката в гаража
1, Мотора трябва да е топъл за да са се размекнали мизериите
2, пръскаш с препарат ако нямаш някъв специфичен си копуваш мегльо от верига магазини Била примерно и пръскаш смело на всякъде
3,изчакваш 5мин и миеш с вода редно е да има налягане за по добър ефект но става и с маркуча на двора

хубаво е да се мие мотора от време на време аз моя го мия през 2-3 месеца като през зимата пропускам
Причини ;
1,Мотора работи по добре през лятото не загрява
2,Ако случайно се появи теч някакъв ти непременно ще забележиш
3,ако тръгнеш да правеш нещо няма да се направиш на прасе :D

Има препарати за алуминии които правят скоростите като нови

Публикувано: 16 окт 2006, 20:00
от cossy
За какви препарати говориш?

Рецепта

Публикувано: 17 окт 2006, 15:53
от krava_i_pile
Слагам в малката пръскачка веро и вода.Отивам на ОМВ и инвестирам 1 лев за пароструйка. Пръскам всичко обилно с верото да се накисне и после с пароструйката. Резултата е чистота навсякъде. Тънкоста е, че използвам марка веро дето е като бълсам за ръцете, та камо ли за мотора :P шегувам се. Та тва е лесно, нискобюджетно и бързо.
По-здрави!

Публикувано: 17 окт 2006, 21:28
от evg2
Всиччки препарати от битовата химия за мазни повърхности са добри за тази цел, аз после обдухвам със сгъстен въздух да премахна влагата.

Публикувано: 17 окт 2006, 21:36
от chains
Колеги внимавайте какво използвате, защото някой препарати /за Циф е доказано/ разяждат защитното покритие надвг и после започва все и повече да ръждасва - все пак болшенството двг на форд са предимно от чугун.

Публикувано: 17 окт 2006, 22:02
от Overclock
Има един препарат, който прави чудеса с двигатела.Казва се ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.Струва около 2лв., но не се продава в авточастите, а по-скоро в магазини тип "Домашни потреби".Като се напръска с това чудо след 10мин. само изплаквате и от маслото нищо не остава.

Публикувано: 17 окт 2006, 22:09
от Svetlix
Overclock написа:Има един препарат, който прави чудеса с двигатела.Казва се ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.Струва около 2лв., но не се продава в авточастите, а по-скоро в магазини тип "Домашни потреби".Като се напръска с това чудо след 10мин. само изплаквате и от маслото нищо не остава.
Това е добро и да пране на упорити петна по дрехи :) предполагам става на въпрос за препарат които е в бутилка подона на тези които имат препаратите за стъкла и прозорци, жълт на цвят :)

Публикувано: 18 окт 2006, 11:46
от greek
Казва се Аполон също и Меглио .Те съдържат ПАВ които осапунват мазнините .Така че ако решите да миете с тях няма да ви трябва сапун или веро :wink:

Публикувано: 18 окт 2006, 19:00
от Warren-G
Работил съм в супермаркет. има и по-евтини обезмаслители- български ,около 1.50лв ,например "А1",който вървеше добре. Но макар и Meglio да е два пъти по-скъпо вървеше повече,може би има защо ;)

Публикувано: 18 окт 2006, 19:12
от paci
Warren-G написа: ... има и по-евтини обезмаслители- български
И аз щях да предложа обезмаслител но го предложих в една друга тема за миене на клапана за ниските обороти и ме базикннаха дали съм опитвал с Мистър Пропър :(
Един познат ми каза за този обезмаслител, че си чистел таблото с него и си мие двигателя. Напръска отгоре отгоре, оплакне и аре готово ... колкото толкова.
Двигателя на дъртия го миех на автомивка всяка пролет ама тази май няма да смея.

Публикувано: 19 окт 2006, 16:01
от paci
valboy написа:Не знам как да покрия делкото...
Ами аз не покривах нищо. След първото миене като видях какво става, пали но не бачка добре. Взеха да ми свалят капачката да сушели. Аз естественно се разпищях да не пипат. Взех аз да си пипам.
После си знаех процедурата ма вече ме гледат умно как след банята си искам въздха и почвам сам да си го суша.
В капчката ми не влизаше вода. След банята естественно си я проверявах но винаги беше суха от вътре. Само отвън кабелите и свещите издухам, паля и бегам.

Публикувано: 19 окт 2006, 16:22
от nikolovvd
valboy написа:[... Не знам как да покрия делкото...
Вземаш една хирургическа ръкавица. Пет пръста за пет кабела и върху делкото. Стягаш с тиксо и готово.

Незабравяй да я свалиш, защото от студения въздух ще образува конденз в капачката и ефекта ще е същия все едно е пълна с вода.

Публикувано: 19 окт 2006, 19:53
от HACKO
Момчета оляхте се с тва миене! Човека пита за дизел а пък вие делка, капачки, кабели, духане къде да ви ги намери като ги няма. Сега ще трябва да ходи да си купи за да има какво да завива.
Колега, отиваш на първата автомивка казваш, че искаш да ти измият двигателя, заставаш наблизо и докато не ти хареса не ги оставяш намира.След това плащаш, палиш и си тръгваш. Нищо му няма на дизела.

Публикувано: 23 окт 2006, 22:42
от evg2
=)): Верно бе, бавно стопляме понякога,на моето бензиново Мондео тоя експеримент ми излезе само един кабел и една избила свещ,нищо работа според МП.
-12лв. кабел
-11лв. свещ
-25лв.комп.диагностика
И аз излязох накуцвайки, не че е убийственно,но когато ми се случи ги нямах налични в брой,само на карта.

Публикувано: 30 ное 2006, 11:43
от nicko
Моляти се никога не мий двигателя, че аз го измих и сега ходя като гламав вече 3-4 дена по сервизи и те големите майстори гледат като тръби и дават само съвети. Не ще да върви колицата ми.