Страница 1 от 1
Проблем с паленето
Публикувано: 07 юни 2013, 21:17
от vicko620
Здравейте!
От няколко месеца имам Ford Focus 1.4 hatchback бензин, и до сега всичко си беше ок. Днес обаче се качвам в автомобила и той отказва да запали. Чува се, че върти, но не пали. Бензин има, ток има, пробвахме да запалим по инерция, и пак не ще. А 2 часа преди това си работеше идеално без да дава никакви признаци, че нещо не е наред. Ако някой има някакви предположения, моля да сподели, защото и кука за теглича нямам даже, и не мога дори до сервиз да го закарам.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 07 юни 2013, 23:04
от kimi666
Как разбра колега, че има и ток и бензин.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 08 юни 2013, 09:11
от vicko620
Защото сипах една туба бензин докато се опитвах за разбера защо не пали, и защото както казах стартера върти без засечка, и всичко електрическо (фарове, радио) също си бачка на макс. Пък и за 2 часа от какво ще ми падне акомулатора, при положение, че нямаше нищо забравено (проверих).
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 08 юни 2013, 09:21
от OgiDogi
vicko620 написа:Защото сипах една туба бензин докато се опитвах за разбера защо не пали, и защото както казах стартера върти без засечка, и всичко електрическо (фарове, радио) също си бачка на макс. Пък и за 2 часа от какво ще ми падне акомулатора, при положение, че нямаше нищо забравено (проверих).
Въпросът е, дали има бензин и ток в цилиндрите в подходящият момент. Ако не ти бучи помпата в резервоара, ако не ти цъкат инжекторите и ако не пляска искра при изваден от свещта кабел - няма да запали.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 08 юни 2013, 09:27
от vicko620
За тока съм сигурен, ма за помпата не съм. Как мога да проверя дали бучи, щото до сега не ми се е налагало, и не съм много сигурен какво и къде трябва да чуя.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 08 юни 2013, 12:36
от OgiDogi
vicko620 написа:За тока съм сигурен, ма за помпата не съм. Как мога да проверя дали бучи, щото до сега не ми се е налагало, и не съм много сигурен какво и къде трябва да чуя.
В момента на завъртане на ключа към позиция 2 ("контакт"), изпод задната седалка трябва да се чуе бученето на бензиновата помпа за около 3-5 секунди. За това време помпата трябва да захрани горивната рейка с бензин, дори да е била нацяло празна. При завъртане на стартер, помпата пак се включва и остава включена при успешен старт на двигателя, до неговото спиране.
Ако не се чува бученето на помпата, причината може да е в предпазителят или релето, които я захранват, както и в самата помпа - често изгаря електромотора, особено на коли с некадърно поставена газова уредба и бензин под "резерва". Свалял съм помпа в леко овъглено състояние и със стопена чаша на смукателя. Причината - икономисано реле, което да прекъсва захранването на бензиновата помпа при работа на газ и тя си работи "на сухо", а е предвидена да се охлажда от преминаващият през нея бензин (какъвто в случая изобщо липсваше).
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 08 юни 2013, 19:44
от vicko620
Бензиновата помпа беше проблема. С малко удряне тръгна, ма ще е временно. Ще я сменям скоро време. Мерси за помощта
