Страница 1 от 1

DURATEC HE 2.0

Публикувано: 06 авг 2013, 20:59
от HACKO
Интересува ме двигателя на този автомобил, какво представлява, какви проблеми прави, какъв му е разхода и струва ли си високия данък?

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 06 авг 2013, 22:20
от S_C
От английските форуми:
Електронна газ (много я псуват тая система-не умирала нацяло, а започвала да бъгясва други неща по работата на мотора и обърква диагностиката)
Демпферен маховик
До 2003-та година- лошо качество на сегментите, от където харчи много масло.След 2003-та година Форд сменят доставчика.
Обтягащи ролки на ремъците-явно сериен проблем, защото много теми има.
Кабели на свещите. Пишат за изгърмели ЕКУ-та. Заради кабели заминава бобина, от там компютъра.
Термостат- реват масово от цената му, а е консуматив. (смятай, щом в Англия реват от цената на един термостат).

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 06 авг 2013, 22:24
от al_lukanov
Добър мотор е. Карам Дуратек НЕ но 1.8 на Мондео ( същия като изключим кубатурата ). На 115к км е колата ( на бензин ), купена от МП и не е пипан.
Почети тук, двигателя е същия като на Мазда 6.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focu ... 29#Engines
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Dura ... Duratec_20
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_e ... C_L8-VE.29
Газта на Мондеото е с жило за разлика от фокуса.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 06 авг 2013, 23:00
от synthez 3D
Ами това е стандартния Форд/Мазда двигател с верига и твърди повдигачи. Не е 150 коня, а 145 и данъка не е много по-голям от моя например. Възможно е при някои бройки да има разход на масло, поради спичане на сегменти, но щом е каран основно на газ, този проблем е малко вероятен. Може да се наложи регулиране на клапани заради газта. Иначе, ако тези километри са истински, не би трябвало да има никакви проблеми. За разхода на гориво не мога да кажа, но при мен на 1,8 е съвсем нормален и предполагам, че и при 2,0 няма да е проблем. Конструкцията на двата двигателя е напълно идентична, а разликата е само в обема, така че всичко което важи за 1,8 е валидно и за 2.0. На автомобилите, които излизат от завода с газови уредби им монтират изпускателни клапани с друг FINIS код и се предполага, че са по-издръжливи, но пък проверките на хлабините са предписани да се правят по-често от на бензиновите, което е разбираемо. Заводска газова уредба се монтираше само на автомобили с двигател 2.0.
Нищо и няма на електронната газ, работи си без проблем. Обтягащата ролка е проблем но в по-късното производство, защото е твърдо монтирана и не се регулира, но това се отстранява лесно.
Това с кабелите не важи за този двигател, защото той няма високоволтови кабели. Бобините са монтирани направо върху свещите и са 4. За пръв път чувам за проблеми с ECU при бензинов двигател от този тип. Има проблеми с ECU, но при дизелите с обем 1,6.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 21 авг 2015, 12:47
от Scoty
Здравейте,

съжалявам, че пиша в тази стара тема, но тя ми се стори най-подходяща. Понеже съм си харесъл същия двигател, но колата е произведена 2002 преди август, искам да попитам някой имал ли е този проблем:

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... _-_Duratec

Колко струва смяната/премахването на тези "пеперуди" ? На колко хиляди километра обикновенно се чупят ? Някой в този форум имал ли е проблем с тях ?

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 16:46
от jojo
Здравейте,

Темата е малко стара, но все още актуална.
Реших че е време да сменя автомобила и съм се зачудил за Фокус 2.0 145 кс от 2010 с фабричната газова.
Ходих на оглед на един и като цяло колата ми допадна, но малко мудна ми идва и не мисля че е така.
Този мотор на доста модели виждам че го слагат и най-честите проблеми са с харча на масло и маслени пътища.
Понеже предполагам че реалния пробег е 300 хил км +, дали някой е правил основен ремонт на същия мотор и дали излизат подводни камъни.
Разгледах няколко теми и странно че доста отрицателни мнения имаше, по груба сметка според мен за ремонт на този мотор не би трябвало излезне повече от 1500 лв с шлайф на глава, гумички на клапани и гарнитури, но на 2 места срещах суми от 4000лв +, което малко ме озадачи.

Освен това като разход гледам на газ реално около 13 литра градско и извънградско 9. Но в комбинация видях че се намират и проблеми с електрониката в част от темите и се бъгясат някой неща и не знам дали влиза в авариен режим и почват странностите.

За фокуса видях че механичната кутия е 5 степенна като е с демферен маховик.

Като части другите неща излизат нормално, но дали има някакви детски болести, че автомобила ми допада на вид и дизайн и среден багажник.
До преди дни слезнах от корейско камионче V6 3.5 ,но там доста се бях наиграл с автоматични скорости, раздатка и някой други по малки неща, както и разход под 17 литра не е имало (газ) и сега затова сега се замислям за такова фокусче като автомобил за града и извън.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 17:01
от VeselinMihaylov
Здравей! Купих моя ц-макс същия миналата година и след 1000 изминати километри беше изгорил литър масло. Продавача беше сложил добавка за маслото и не излизаше нито дим нито нищо, а беше оправила и компресията на цилиндрите! Почна чуденката дали да я препродавам или да я оправям! И на мен си ми харесва и я оправих. Струваше ми 1220лв. в сервиз без да съм барал аз каквото и да е по нея. Чичо ми е механик и не ми е драл кожата ама да кажем до 1500лв трябва да се вмъкнеш. Говорим за гр.Пловдив. В София цените сигурно ще са други. Всички части се намираха лесно с изключение на семерингите на буталата. ( не съм 10000% компетентен дано не бъркам ама със сигурност са семеринги). Двигателя беше разлобен от глава до картер. Всичко сменено и рециклирано. Главата абсолютно всичко сменено по нея и си я карам от тогава. Сложих след 1000км от ремонта последно масло на Форд оригинално 5w30 и съм мн доволен.

За разхода аз съм на метан и ми дава 6-7кг разход което като пари е около 10-11лв. Ще минавам на газ другия месец защото няма икономия на метан в Пловдив и много тежи на колата. От към електроника всичко е наред.

Нещо което ме дразни са тежките и трудно затварящи се врати. Тук ако някой има решение ще съм много щастлив!!!

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 20:43
от S_C
За тежки-такива са на всяка нова кола, заради гредите вътре. Но за тръдното затваряне-не би трябвало да е така. Нещо им е избягала регулировката-удар примерно.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 20:47
от VeselinMihaylov
S_C написа:Нещо им е избягала регулировката-удар примерно.
Как да я оправя?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 21:33
от aspasia
Ужасен двигател с две думи зле конструиран

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 22:01
от synthez 3D
Чак пък ужасен не бих казал. Има си и плюсове и недостатъци, но не е по-различен от повечето съвременни. Лошото е, че повечето сервизни майстори, са на Вие с материята и вместо да се поразровят из интернет ( ама затова пък трябва да се знаят и малко чужди езици :( ) правят каквото си знаят от време оно (преди революцията) и накрая двигателя им бил виновен, щото нямал шпонки на валовете и други подобни. Истината е, че двигателя не е лош, но майсторите, които знаят какво правят, когато го обслужват, се броят на пръсти в България.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 07 юни 2019, 22:08
от pepy1
Чак на пръсти не, но повечето не знаят какво правят! Няма нищо лошо в твова да не знаеш, но не смеят да го признаят и се опитват, но не им се получава ремонта.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 08 юни 2019, 00:30
от S_C
Като се проектира масов мотор, той трябва да се направи така, че всеки мангал по трасето от Багдад до Дакар да може да го разглоби с чук и клещи и да го събере пак с тях.
Осмака на Ферари Калифорния сигурно има по-малко особености в ремонта, в сравнение с тия шашави фордови мотори.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 12 юни 2019, 08:26
от Horman
Много добър мотор си е 2.0 Duratec HE, стига човек като го купува да не е на половин милион вече.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 12 юни 2019, 13:11
от jojo
Мерси за отговорите по-горе.

Понеже съм съм се сблъсквал с мазда 3 мотора 2.0 , 150 кс, но мисля че не са еднакви. За жалост там проблема е ръждата, но друга тема, иначе мотора е доста устойчив.
Понеже гледах два фокуса, единия със сигурност беше поне на 400 000 км, нищо че го продаваха на 160 000, и още един който може и да е на реални 230000 км, работеше добре. Понеже искам кола с мотор 1.8-2.5 макс като кубатура и разход до 13-14 литра макс, ама и да е удобна.

Към този мотор има ли 6 степенна механична кутия или всички са с 5. Понеже правя груби изичисления в най-лошия случай и сметките излизат , ремонт на мотора 1500лв, съсединител+ маховик 1500 лв, облслужване на газово около 300 лв.

По ходова част не се притеснявам, пък и частите са стандартни там, но въпроса е мотора да не криви глава и да лапа по 2 литра масло на 1000 км, че с риск някой да ме оплюе, но от няколко години съм потребител на японско-корейски автомобили и единственото нещо където не епипано са моторите.

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 12 юни 2019, 17:35
от VeselinMihaylov
jojo написа:
Към този мотор има ли 6 степенна механична кутия или всички са с 5.
Към 3та генерация има 6степенна кутия но там е 2.0 Ecoboost двигател ама мисля, че беше с директно впръскване.

2рата генерация има 6степенна само за ST и RS моделите ама те са с 2.5литра двигатели и там ти е ясно, че вече е сериозно друга история!

Защо искаш 6степенна кутия? Знам, че би било хубаво и аз искам да имам Focus с 6 скорости ама какво точно те притеснява?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 25 юни 2019, 13:17
от jojo
ST модела е определено готин и дори с инструментите на таблото напомня на STi-ка , но няма много такива автомобили за продаване. Даже и из Европа повечето са купета. Иначе ако 6 степенната кутия я слагаха и на 2.0 мотора доста мазно и още по приятно щеше да е.

За момента спирам да пиша, че малко офф топик ще почне да става, че тия дни един форестър ще се проверява :twistednew:

Re: DURATEC HE 2.0

Публикувано: 26 юни 2019, 01:30
от S_C
Ръчните скорости, че и 6, отдавна нямат бъдеще в съвременна кола. Двигателите се промениха. Ръчните скорости имаха смисъл, когато моторите имаха мощност на малки обороти. Отдавна нямат. В града особено, ще слизаш от колата като замаяно канарче от ръчкане на скорости. Беше каквото беше-такъв агрегат в момента само ти отнема вниманието от пътя. Смисъл и икономически, и технически, няма от повече от десетилетие.