Мондео МК4 - впечатления

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мондео МК4 - впечатления

Мнение от red » 09 сеп 2013, 02:33

Не видях много постове по темата, но това е вълната която идва след "тройките" във форума - това е сигурно.
Моделът е 2007, произведен през август 2008 - дизел 2.0, двигател пежо, 143 к.с., комби.

Впечатленията винаги са субективни и за това ще споделя, че шофирам от повече от 15 години по 60-70к км на година - почти два пъти повече коли съм карал, това означава да съм прекосил България в няколко посоки с тях. Различни класове от 0.987 до 6 л... и обратно, бързам да кажа отново, че това е просто лично усещане и не натрапвам мнанието си, просто соча базата върху която го имам.

Относно Мондео както личи от подписа дълго време имах МК2, карах и МК3 дизел, 2.0 сега коментарът е за МК4.

Особена кола. Само името е останало същото.

Возията - МК2 - вози плавно, но стабилно и уверено преодолява и неравности, и държи завой. МК3 - по-нервно преодолява неравностите, стегнато стои. Отново в завоите е стабилна. МК4 - твърдо окачване с къс ход. Предполагам, че за това спомагат и гумите - беше с 235/45/17 сега 225/50/17, за да са по дебели, но пак преминава много твърдо неравностите (направо "чука" - обира всички луфтове). На 45 имах две скъсани гуми. На 50 пробвах и с рън флат заради по-твърдия борд, но няма разлика. За нашите пътища смятам, че при този ход на амортесьорите едни 16 на 55, както казва производителят ще са добро решение. Трябва да кажа, че на хубав асвалт се държи чудесно и вози изключително комфртно и стабилно без оглед цифрите на километража - като доста по-висок клас кола, но колко ни е хубавият хасвалт :D?

Управляемост - Изключително леко и прецизно при МК2. Не само по волана, но и на педали и скорости. Леко и удобно и меко. Радиусът на завоя , обаче е голям - нормално за предно предаване. Нещо подобно е и при МК3, но там, я няма мекотата - доста "дървена" работа на механизмите (въпрос на усещане дори за материалите, от които е направен - нисък клас и ефтини). При МК4 - приятната изненада - повратлива за предно предаване и размера, който има. Управлението работи добре, но воланът е тежък. Жена веднага би слезнала от такава кола - за добро или лошо. Педалите и скоростите са прецизни и се манипулира леко с тях, като те работят меко и плътно. Добро усещане.

Спиране - МК2 - не може да се работи прецизно. Дълъг спирачен път. Не му е силна страна. МК3 и 4 ABS работи нормално. Нищо особено, но моето усещане е, че при МК4 е по-прецизно

Мотор Три двойки - две хиляди кубика, бензин и дизел. Няма да крия МК2 като мотор и скорости няколко пъти ми е минавала през ръцете и ми харесва, но не коректно да сръвняваме дизел и бензин. Определено не иска нищо друго освен правилното масло 5/30, Макар да съм го крал София -Омуртаг! с отворена капачака и вътре бяха останали само пари! Нищо му нямаше - сипах най-евтиното на бензиностанцията и замърка! Приятен двигател - еластичен. В обороти има и мощност, но като е спокоен, около 2к, е муден. За бензинов мотор - икономичен. Странно шумен обаче. За МК3 приятен, доста пъргав мотор, но и колата не е тежка. Струва ми се шумен като ауди. Определено има смисъл от 6 степенна кутия, ръчна. Пробвах и автоматик, с типтроник на волана (екзотика), но определено е по-муден. Яде ролки за закуска и се чува неприятен шум от пистовия ремък. За маховик - не се е налагала смяна след купуването му (втора ръка разбира се) четвърта година. МК4 с този двигател и автоматична кутия е пълен мъртвец. Конете не му стигат до никъде. Асматик! Не съм карал кола под 3 литра, дизел, на която автоматикът да си е на място. На директна само бучи и смуче нафта. Единствения начин да я караш е да превключваш ръчно, в обороти и да тръгваш на втора.
След чип тунинг тзи конкретна кола се съживи, но далеч от желаното. Изводът за мен е мотор за дизела 2.2, 175 к.с серийно и ръчни скорости. Икономичността и автоматикът я докарва, но с много "галене" - влиза в нормата за ръчни скорости 4.9 извън града. Реално това е мъчение и нормалното кране със скорост над 100, тогава разходът е около 5.3, е от порядъка на 6.1-3 с климатик. Но не повече от 120-130! Стабилно каране по магистрала - - над 7. Софийско - 11 (студена, малки разстояния, център)! Моторът ми се струва тих за дизел поне когато си в купето.

Следва?....

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 - впечатления

Мнение от AlexP » 09 сеп 2013, 14:18

Ако изключим по-съвременният външен вид на Mondeo MK3, можеш ли да направиш съпоставка между МК3 2.0 бензин и МК2 2.0 бензин по отношение на возия и комфорт, вървеж, обезшуменост на купето и качество на материалите?

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 - впечатления

Мнение от divxstore » 09 сеп 2013, 15:15

Возия: МК4 - Определено ми с струва по-добра от МК3, след снижаването нещата лееко се промениха, но след смяна на амортисьорите ще е пак по-добра. Определено 215/55/16 возят по-тихо и меко, за БГ са най-добър вариант, НО, това голямо но, за визията най-много и подхождат 17 или 18 инчови джанти. Имам повредени предни гуми по нашите "хубави" пътища на 17-ките и 18-ките :mrgreen: , така, че ако не търсите визия вземайте с 16-ки.

Управляемост: След снижаването е чудесна и отзивчива, волана не бих казал, че е тежък, но и не е като на Фиеста :): , жена ми кара и двете и не се оплаква от никоя. Много трудна за паркиране без парктроник, ако купувате, гледайте по възможност да има!

Спиране: Държи се добре, спира добре, не е от най-перфектните, но и не отстъпва много от премиум марките в този клас. Накладките взеха да "пискат" на 90 000 км, което не е толкова добре, все пак са износени на около 55-60%.

Мотор: МК3 - усещаше се брутална сила като натиснеш педала, при МК4 е по-притъпена, но си върви доволно. Чип определено би помогнал, но на 140к.с. с ръчни скорости не е проблем и без чип. По МК3 имах проблеми с маховика и бе сменен, при МК4 ми е още рано :D: (надявам се :mrgreen: ). Ремъци се сменят на 200 000 км или 10 години така, че общо взето да му мисли следващия :D

Екстри: МК4 определено има повече глезотийки отколкото МК3, което е напълно нормално, при фейса на МК4 ми харесва, че са повдигнали навигацията още малко по-нагоре, което е много добре.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мондео МК4 - впечатления

Мнение от red » 23 сеп 2013, 16:50

Още малко впечатления.

Скоростна кутия В случая - автоматик. След смяна на маслото има чувствителна разлика. Може да се каже, че работи плавно и без придърпване. За мен, а оказва се и други, малко нелогично и качването на предавките в ръчен режим с побутване назад. Скоростите са добре подредени и достатъчно дълги. Шестатата се включва при около 100 и е добре до около 130. Първата ми е странна - спокойно, а и по-бързо се потегля от втора. Сравнение с МК2 и 3 няма да правя защото сам карал само ръчни. Естетествено при МК3 предивство е шестата скорост, но признавам първате и задната една до друга са изключително неудобни. Докато свикнеш на светофар редовно включваш задна за изумление на колите зад теб :shock: . При МК2 изключително приятно превключване - прецизно и меко, което се запази през цялото време. Там все още е запазен здавият разум и има пръстенче за вкл. на задна.

Използавните материали Материалите, от които е изработен интериорът са доста приятни, за разлика от тези на МК3, които са с доста осезаем спад спрямо МК2. Седалките са кожа и текстил, много добра комбинация. И двата материала са добри. Кожата при бедрото на шоф. седалка няма следи от износване (2008г.). Воланът е кожен с много слабо равномерно износване. Скоростният лост и педалите са като нови. Пластмасите са меки и приятни на допир.
Трудно ми е да коментирам останалите части - изработка на ходова част и двигател - нямам достатъчно впечатления, но ми изглеждат съвсем нормални за класа на колата.
Броните са от по-добра пластмаса спряма МК2 и 3 категорично. Такава мъка като с тези два модела не съм изживявал! Доколкото боята е с оргиналното лаков покритие изглежда качествена и не се драска лесно. Визуално има много приятно усещане за дълбочина.
Корите, под двигател, калници, престилки, са направени от елестично и здрава пластмаса и не е притеснително да се отъркат тук-там.
Не ми харесва подът на багажника - мокетът е от тези, които много лесно се набиват с боклуци и трудно се чистят, а кото добъвък е доста тънък и не търпи и пране. Лайсните от стани на вратите са доста калпаво монтиани, но това е по-скоро недомислица, отколкото лоши материали.
Стъклата отново изглеждат нормално за класа кола, а можеше да са приятна изненада, особено одно атермично предно стъкло, но....

Следва....

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта