Мондео МК4 - впечатления
Публикувано: 09 сеп 2013, 02:33
Не видях много постове по темата, но това е вълната която идва след "тройките" във форума - това е сигурно.
Моделът е 2007, произведен през август 2008 - дизел 2.0, двигател пежо, 143 к.с., комби.
Впечатленията винаги са субективни и за това ще споделя, че шофирам от повече от 15 години по 60-70к км на година - почти два пъти повече коли съм карал, това означава да съм прекосил България в няколко посоки с тях. Различни класове от 0.987 до 6 л... и обратно, бързам да кажа отново, че това е просто лично усещане и не натрапвам мнанието си, просто соча базата върху която го имам.
Относно Мондео както личи от подписа дълго време имах МК2, карах и МК3 дизел, 2.0 сега коментарът е за МК4.
Особена кола. Само името е останало същото.
Возията - МК2 - вози плавно, но стабилно и уверено преодолява и неравности, и държи завой. МК3 - по-нервно преодолява неравностите, стегнато стои. Отново в завоите е стабилна. МК4 - твърдо окачване с къс ход. Предполагам, че за това спомагат и гумите - беше с 235/45/17 сега 225/50/17, за да са по дебели, но пак преминава много твърдо неравностите (направо "чука" - обира всички луфтове). На 45 имах две скъсани гуми. На 50 пробвах и с рън флат заради по-твърдия борд, но няма разлика. За нашите пътища смятам, че при този ход на амортесьорите едни 16 на 55, както казва производителят ще са добро решение. Трябва да кажа, че на хубав асвалт се държи чудесно и вози изключително комфртно и стабилно без оглед цифрите на километража - като доста по-висок клас кола, но колко ни е хубавият хасвалт ?
Управляемост - Изключително леко и прецизно при МК2. Не само по волана, но и на педали и скорости. Леко и удобно и меко. Радиусът на завоя , обаче е голям - нормално за предно предаване. Нещо подобно е и при МК3, но там, я няма мекотата - доста "дървена" работа на механизмите (въпрос на усещане дори за материалите, от които е направен - нисък клас и ефтини). При МК4 - приятната изненада - повратлива за предно предаване и размера, който има. Управлението работи добре, но воланът е тежък. Жена веднага би слезнала от такава кола - за добро или лошо. Педалите и скоростите са прецизни и се манипулира леко с тях, като те работят меко и плътно. Добро усещане.
Спиране - МК2 - не може да се работи прецизно. Дълъг спирачен път. Не му е силна страна. МК3 и 4 ABS работи нормално. Нищо особено, но моето усещане е, че при МК4 е по-прецизно
Мотор Три двойки - две хиляди кубика, бензин и дизел. Няма да крия МК2 като мотор и скорости няколко пъти ми е минавала през ръцете и ми харесва, но не коректно да сръвняваме дизел и бензин. Определено не иска нищо друго освен правилното масло 5/30, Макар да съм го крал София -Омуртаг! с отворена капачака и вътре бяха останали само пари! Нищо му нямаше - сипах най-евтиното на бензиностанцията и замърка! Приятен двигател - еластичен. В обороти има и мощност, но като е спокоен, около 2к, е муден. За бензинов мотор - икономичен. Странно шумен обаче. За МК3 приятен, доста пъргав мотор, но и колата не е тежка. Струва ми се шумен като ауди. Определено има смисъл от 6 степенна кутия, ръчна. Пробвах и автоматик, с типтроник на волана (екзотика), но определено е по-муден. Яде ролки за закуска и се чува неприятен шум от пистовия ремък. За маховик - не се е налагала смяна след купуването му (втора ръка разбира се) четвърта година. МК4 с този двигател и автоматична кутия е пълен мъртвец. Конете не му стигат до никъде. Асматик! Не съм карал кола под 3 литра, дизел, на която автоматикът да си е на място. На директна само бучи и смуче нафта. Единствения начин да я караш е да превключваш ръчно, в обороти и да тръгваш на втора.
След чип тунинг тзи конкретна кола се съживи, но далеч от желаното. Изводът за мен е мотор за дизела 2.2, 175 к.с серийно и ръчни скорости. Икономичността и автоматикът я докарва, но с много "галене" - влиза в нормата за ръчни скорости 4.9 извън града. Реално това е мъчение и нормалното кране със скорост над 100, тогава разходът е около 5.3, е от порядъка на 6.1-3 с климатик. Но не повече от 120-130! Стабилно каране по магистрала - - над 7. Софийско - 11 (студена, малки разстояния, център)! Моторът ми се струва тих за дизел поне когато си в купето.
Следва?....
Моделът е 2007, произведен през август 2008 - дизел 2.0, двигател пежо, 143 к.с., комби.
Впечатленията винаги са субективни и за това ще споделя, че шофирам от повече от 15 години по 60-70к км на година - почти два пъти повече коли съм карал, това означава да съм прекосил България в няколко посоки с тях. Различни класове от 0.987 до 6 л... и обратно, бързам да кажа отново, че това е просто лично усещане и не натрапвам мнанието си, просто соча базата върху която го имам.
Относно Мондео както личи от подписа дълго време имах МК2, карах и МК3 дизел, 2.0 сега коментарът е за МК4.
Особена кола. Само името е останало същото.
Возията - МК2 - вози плавно, но стабилно и уверено преодолява и неравности, и държи завой. МК3 - по-нервно преодолява неравностите, стегнато стои. Отново в завоите е стабилна. МК4 - твърдо окачване с къс ход. Предполагам, че за това спомагат и гумите - беше с 235/45/17 сега 225/50/17, за да са по дебели, но пак преминава много твърдо неравностите (направо "чука" - обира всички луфтове). На 45 имах две скъсани гуми. На 50 пробвах и с рън флат заради по-твърдия борд, но няма разлика. За нашите пътища смятам, че при този ход на амортесьорите едни 16 на 55, както казва производителят ще са добро решение. Трябва да кажа, че на хубав асвалт се държи чудесно и вози изключително комфртно и стабилно без оглед цифрите на километража - като доста по-висок клас кола, но колко ни е хубавият хасвалт ?
Управляемост - Изключително леко и прецизно при МК2. Не само по волана, но и на педали и скорости. Леко и удобно и меко. Радиусът на завоя , обаче е голям - нормално за предно предаване. Нещо подобно е и при МК3, но там, я няма мекотата - доста "дървена" работа на механизмите (въпрос на усещане дори за материалите, от които е направен - нисък клас и ефтини). При МК4 - приятната изненада - повратлива за предно предаване и размера, който има. Управлението работи добре, но воланът е тежък. Жена веднага би слезнала от такава кола - за добро или лошо. Педалите и скоростите са прецизни и се манипулира леко с тях, като те работят меко и плътно. Добро усещане.
Спиране - МК2 - не може да се работи прецизно. Дълъг спирачен път. Не му е силна страна. МК3 и 4 ABS работи нормално. Нищо особено, но моето усещане е, че при МК4 е по-прецизно
Мотор Три двойки - две хиляди кубика, бензин и дизел. Няма да крия МК2 като мотор и скорости няколко пъти ми е минавала през ръцете и ми харесва, но не коректно да сръвняваме дизел и бензин. Определено не иска нищо друго освен правилното масло 5/30, Макар да съм го крал София -Омуртаг! с отворена капачака и вътре бяха останали само пари! Нищо му нямаше - сипах най-евтиното на бензиностанцията и замърка! Приятен двигател - еластичен. В обороти има и мощност, но като е спокоен, около 2к, е муден. За бензинов мотор - икономичен. Странно шумен обаче. За МК3 приятен, доста пъргав мотор, но и колата не е тежка. Струва ми се шумен като ауди. Определено има смисъл от 6 степенна кутия, ръчна. Пробвах и автоматик, с типтроник на волана (екзотика), но определено е по-муден. Яде ролки за закуска и се чува неприятен шум от пистовия ремък. За маховик - не се е налагала смяна след купуването му (втора ръка разбира се) четвърта година. МК4 с този двигател и автоматична кутия е пълен мъртвец. Конете не му стигат до никъде. Асматик! Не съм карал кола под 3 литра, дизел, на която автоматикът да си е на място. На директна само бучи и смуче нафта. Единствения начин да я караш е да превключваш ръчно, в обороти и да тръгваш на втора.
След чип тунинг тзи конкретна кола се съживи, но далеч от желаното. Изводът за мен е мотор за дизела 2.2, 175 к.с серийно и ръчни скорости. Икономичността и автоматикът я докарва, но с много "галене" - влиза в нормата за ръчни скорости 4.9 извън града. Реално това е мъчение и нормалното кране със скорост над 100, тогава разходът е около 5.3, е от порядъка на 6.1-3 с климатик. Но не повече от 120-130! Стабилно каране по магистрала - - над 7. Софийско - 11 (студена, малки разстояния, център)! Моторът ми се струва тих за дизел поне когато си в купето.
Следва?....