Страница 1 от 1
Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 14 ное 2013, 00:36
от pentagramata
Здравейте колеги
Трябват ми идеи, съвети как да приспособя 2-ро динамо на мотор 1.6 16в зетек с код на двигателя Л1Е - без климатик и без хидравлика на волана.
Нужно ми е още един независим крак на зареждане на другия акумулатор в багажника за аудио системата,
защото дори 90ампера динамо вижда вече доста трудност да удържа и музиката и останалото по колата
А малко ме е страх да си призная да сложа 120 амперово от голф 4
Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 14 ное 2013, 12:23
от peigera
Колега няма невъзможни неща. Въпроса се състои в това, че щом нямаш клима. това значи, че място има и с направа на правилната стойка динамото ще влезе на мястото на компресора. Друг е момента обаче, че динамото е колкото компресора на е по дебело. От там ще настърча малко отдоло а трябва да се има и в предвид, че Ескорт не се слави с голяма височина на автомобила и съм сигурен, че ако не го оставиш новото динамо в някоя дупка по пътищата ни ще е при някой бордюр при паркиране. Какъв пад на напрежение ти прави при запален двигател на около 1500об.мин. Колко волта дава колата при пуснати фарове и музика. Естествено има и други консуматори автомобила но повечето по сериозни от тях се ползват временно и след това отпадат и динамото при по продължително време ще успее да възстанови заряда след отпадането им. Музиката купешка ли е или е правена? Колко вата е и каква марка е ако е купешка?
Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 15 ное 2013, 00:02
от pentagramata
здравей колега при мен проблемът с калпавите и осеяни с дупки пътища не важи поради фактът че не съм в българя слава богу тук в портогаля си подържат пътищата както трябва
относно зареждането на динамото си е както трябва не пада под 14 с фаровете дори с парното на 2-ра степен държи 13.90 докато не се пусне музиката с фаровете слиза до 13.10 - 12.90 и фаровете стават се едно сам с крушки на 24в ане на 12в едвам светят
относно до аудиото не е оригиналната система на форд, имам два усилватели сони и блак пунт + две каси паинер(1200вата) и jbl(1100вата) + 4 елипси по 300 вата общо зето това е музиката ми
в събота започвам поставянето или по точно умуването и изработката на сички нужни неща за целта да се сдобия с още едно динамо

Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 15 ное 2013, 09:20
от HACKO
Ще ти предложа да направиш следното. Ако може да се сдобиеш с генератор на 120А, опитай първо да го монтираш на мястото на оргиналния. Ако това не даде резултат, тогава мисли начин и добави оргиналния генератор + този на 120А (и имаш малка електроцентрала

).
Предполагам, че допълнителния генератор ще го търсиш втора ръка. В такъв случай го искай в комплект с конзолата за закрепване и обтегача (ако има такъв). Самата конзола много лесно ще я закрепиш на блока на мотора, но може да имаш сериозни затруднения да монтираш генератор от друга кола на твоята конзола.
Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 15 ное 2013, 18:59
от bateto_toshko
Лошото е , че след монтажа на динамото , колата вероятно няма да върви толкова и ще харчи повече....ако това има значение.Хубавото е , че вероятно ще имаш ресурс да захранваш и ел.печка на 12 V за зимата

....макар , че каква ти зима в Португалия

Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 16 ное 2013, 01:25
от pentagramata
HACKO написа:Ще ти предложа да направиш следното. Ако може да се сдобиеш с генератор на 120А, опитай първо да го монтираш на мястото на оргиналния. Ако това не даде резултат, тогава мисли начин и добави оргиналния генератор + този на 120А (и имаш малка електроцентрала

).
Предполагам, че допълнителния генератор ще го търсиш втора ръка. В такъв случай го искай в комплект с конзолата за закрепване и обтегача (ако има такъв). Самата конзола много лесно ще я закрепиш на блока на мотора, но може да имаш сериозни затруднения да монтираш генератор от друга кола на твоята конзола.
здравей колега
лесно ще се сдобия с 120А динамо захващането по мои наблудения е едно и също при марката ,,бош“ но вече замених оригиналното 70А с сегащното 90А динамо на бош.
проглемът не е чак толкова в ниското зареждане а фактът че доста често ми се налага да ме дърпат за да запаля след падането на акомулатора след свиренето на музиката при исгасен двигател когато сме се събрали с колегите тук. затова мие зора да направя независим кръг на зареждане с друго динамо и акумолатор в багажника само за музиката + един мост между двата акумолатора с прекъсвач който при паднал първи акумолатор да вземе ток от вторият
bateto_toshko написа:Лошото е , че след монтажа на динамото , колата вероятно няма да върви толкова и ще харчи повече....ако това има значение.Хубавото е , че вероятно ще имаш ресурс да захранваш и ел.печка на 12 V за зимата

....макар , че каква ти зима в Португалия

здравеи колега виярно е ще има спад в мощнуста но едвали ще е голям относно до расходът не е кои знае какъв проглем още един литър отгоре
за тукашната зима и само парното задоволява достатъчно се пак тук рятко пада сняг но за сметка на това студът си е кучешки но се живее свиква се както казват хората

Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 16 ное 2013, 12:27
от chistacha
Добре де, понеже съм малко лаик в тоците, този 90А генератор няма ли да ти стигне да захранваш и двата акумулатора? В крайна сметка, идеята е да имаш още запас при слушане на музика при изгасен двигател. Няма ли да стане ако просто закачиш още един акумулатор и караш със същия генератор? Релето за превключване от едната батерия към другата пак ще си го сложиш, като ще превключва към втората, когато първата умре, а за зареждането - по същия начин - при заредена една от батериите, тогава да превключва към другата.
Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 18 ное 2013, 02:49
от pentagramata
chistacha написа:Добре де, понеже съм малко лаик в тоците, този 90А генератор няма ли да ти стигне да захранваш и двата акумулатора? В крайна сметка, идеята е да имаш още запас при слушане на музика при изгасен двигател. Няма ли да стане ако просто закачиш още един акумулатор и караш със същия генератор? Релето за превключване от едната батерия към другата пак ще си го сложиш, като ще превключва към втората, когато първата умре, а за зареждането - по същия начин - при заредена една от батериите, тогава да превключва към другата.
става и така колега но по този начин динамото се товари двойно да зарежда два акумолатора (60А - за палене и сичко останало и 120А - за музиката в багажника) ще му дойде малко тежко да ги захранва и двата акумолатора
Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 18 ное 2013, 03:26
от opex
Здрасти. Не мога да помогна за добавяне на допълнително динамо, но имам две молби.
1. ако е удобно напиши от къде (каква кола, модел, двигател примерно или модификация) и какъв е
- 120А алтернатора - сериен номер или нещо друго по което да се ориентирам
- 90А алтернатора - същото.
2. Пусни няколко снимки/клипче на тази зверска музика малко да се порадваме, заинтригува ме.
п.п. Карам Ескорт 1997ма, същия двигател като твоя, само че 1.8 115кс (мисълта ми е, че като се вдигне капака в коша всичко е 1 към 1 твоя и моя) - предполагам който и от двата алтернатора да взема (90 или 120) смяната е straight swap или са нужни доработки?
Re: Поставяне на 2-ро динамо
Публикувано: 18 ное 2013, 07:24
от Didibao
90А е при мондео.