Страница 1 от 1

Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 14 ное 2013, 00:36
от pentagramata
Здравейте колеги
Трябват ми идеи, съвети как да приспособя 2-ро динамо на мотор 1.6 16в зетек с код на двигателя Л1Е - без климатик и без хидравлика на волана.
Нужно ми е още един независим крак на зареждане на другия акумулатор в багажника за аудио системата,
защото дори 90ампера динамо вижда вече доста трудност да удържа и музиката и останалото по колата
А малко ме е страх да си призная да сложа 120 амперово от голф 4

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 14 ное 2013, 12:23
от peigera
Колега няма невъзможни неща. Въпроса се състои в това, че щом нямаш клима. това значи, че място има и с направа на правилната стойка динамото ще влезе на мястото на компресора. Друг е момента обаче, че динамото е колкото компресора на е по дебело. От там ще настърча малко отдоло а трябва да се има и в предвид, че Ескорт не се слави с голяма височина на автомобила и съм сигурен, че ако не го оставиш новото динамо в някоя дупка по пътищата ни ще е при някой бордюр при паркиране. Какъв пад на напрежение ти прави при запален двигател на около 1500об.мин. Колко волта дава колата при пуснати фарове и музика. Естествено има и други консуматори автомобила но повечето по сериозни от тях се ползват временно и след това отпадат и динамото при по продължително време ще успее да възстанови заряда след отпадането им. Музиката купешка ли е или е правена? Колко вата е и каква марка е ако е купешка?

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 15 ное 2013, 00:02
от pentagramata
здравей колега при мен проблемът с калпавите и осеяни с дупки пътища не важи поради фактът че не съм в българя слава богу тук в портогаля си подържат пътищата както трябва
относно зареждането на динамото си е както трябва не пада под 14 с фаровете дори с парното на 2-ра степен държи 13.90 докато не се пусне музиката с фаровете слиза до 13.10 - 12.90 и фаровете стават се едно сам с крушки на 24в ане на 12в едвам светят
относно до аудиото не е оригиналната система на форд, имам два усилватели сони и блак пунт + две каси паинер(1200вата) и jbl(1100вата) + 4 елипси по 300 вата общо зето това е музиката ми :D:
в събота започвам поставянето или по точно умуването и изработката на сички нужни неща за целта да се сдобия с още едно динамо ;):

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 15 ное 2013, 09:20
от HACKO
Ще ти предложа да направиш следното. Ако може да се сдобиеш с генератор на 120А, опитай първо да го монтираш на мястото на оргиналния. Ако това не даде резултат, тогава мисли начин и добави оргиналния генератор + този на 120А (и имаш малка електроцентрала :D: ).
Предполагам, че допълнителния генератор ще го търсиш втора ръка. В такъв случай го искай в комплект с конзолата за закрепване и обтегача (ако има такъв). Самата конзола много лесно ще я закрепиш на блока на мотора, но може да имаш сериозни затруднения да монтираш генератор от друга кола на твоята конзола.

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 15 ное 2013, 18:59
от bateto_toshko
Лошото е , че след монтажа на динамото , колата вероятно няма да върви толкова и ще харчи повече....ако това има значение.Хубавото е , че вероятно ще имаш ресурс да захранваш и ел.печка на 12 V за зимата :wink: ....макар , че каква ти зима в Португалия :)

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 16 ное 2013, 01:25
от pentagramata
HACKO написа:Ще ти предложа да направиш следното. Ако може да се сдобиеш с генератор на 120А, опитай първо да го монтираш на мястото на оргиналния. Ако това не даде резултат, тогава мисли начин и добави оргиналния генератор + този на 120А (и имаш малка електроцентрала :D: ).
Предполагам, че допълнителния генератор ще го търсиш втора ръка. В такъв случай го искай в комплект с конзолата за закрепване и обтегача (ако има такъв). Самата конзола много лесно ще я закрепиш на блока на мотора, но може да имаш сериозни затруднения да монтираш генератор от друга кола на твоята конзола.
здравей колега
лесно ще се сдобия с 120А динамо захващането по мои наблудения е едно и също при марката ,,бош“ но вече замених оригиналното 70А с сегащното 90А динамо на бош.
проглемът не е чак толкова в ниското зареждане а фактът че доста често ми се налага да ме дърпат за да запаля след падането на акомулатора след свиренето на музиката при исгасен двигател когато сме се събрали с колегите тук. затова мие зора да направя независим кръг на зареждане с друго динамо и акумолатор в багажника само за музиката + един мост между двата акумолатора с прекъсвач който при паднал първи акумолатор да вземе ток от вторият _friends_

bateto_toshko написа:Лошото е , че след монтажа на динамото , колата вероятно няма да върви толкова и ще харчи повече....ако това има значение.Хубавото е , че вероятно ще имаш ресурс да захранваш и ел.печка на 12 V за зимата :wink: ....макар , че каква ти зима в Португалия :)
здравеи колега виярно е ще има спад в мощнуста но едвали ще е голям относно до расходът не е кои знае какъв проглем още един литър отгоре ;):
за тукашната зима и само парното задоволява достатъчно се пак тук рятко пада сняг но за сметка на това студът си е кучешки но се живее свиква се както казват хората :lol:

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 16 ное 2013, 12:27
от chistacha
Добре де, понеже съм малко лаик в тоците, този 90А генератор няма ли да ти стигне да захранваш и двата акумулатора? В крайна сметка, идеята е да имаш още запас при слушане на музика при изгасен двигател. Няма ли да стане ако просто закачиш още един акумулатор и караш със същия генератор? Релето за превключване от едната батерия към другата пак ще си го сложиш, като ще превключва към втората, когато първата умре, а за зареждането - по същия начин - при заредена една от батериите, тогава да превключва към другата.

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 18 ное 2013, 02:49
от pentagramata
chistacha написа:Добре де, понеже съм малко лаик в тоците, този 90А генератор няма ли да ти стигне да захранваш и двата акумулатора? В крайна сметка, идеята е да имаш още запас при слушане на музика при изгасен двигател. Няма ли да стане ако просто закачиш още един акумулатор и караш със същия генератор? Релето за превключване от едната батерия към другата пак ще си го сложиш, като ще превключва към втората, когато първата умре, а за зареждането - по същия начин - при заредена една от батериите, тогава да превключва към другата.
става и така колега но по този начин динамото се товари двойно да зарежда два акумолатора (60А - за палене и сичко останало и 120А - за музиката в багажника) ще му дойде малко тежко да ги захранва и двата акумолатора

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 18 ное 2013, 03:26
от opex
Здрасти. Не мога да помогна за добавяне на допълнително динамо, но имам две молби.
1. ако е удобно напиши от къде (каква кола, модел, двигател примерно или модификация) и какъв е
- 120А алтернатора - сериен номер или нещо друго по което да се ориентирам
- 90А алтернатора - същото.
2. Пусни няколко снимки/клипче на тази зверска музика малко да се порадваме, заинтригува ме. _friends_

п.п. Карам Ескорт 1997ма, същия двигател като твоя, само че 1.8 115кс (мисълта ми е, че като се вдигне капака в коша всичко е 1 към 1 твоя и моя) - предполагам който и от двата алтернатора да взема (90 или 120) смяната е straight swap или са нужни доработки?

Re: Поставяне на 2-ро динамо

Публикувано: 18 ное 2013, 07:24
от Didibao
90А е при мондео.