Страница 1 от 1
Моля за помощ c-max
Публикувано: 18 юни 2014, 11:20
от Eastbourne
От доста време за ровя из форума ми, но не успях да намеря това, което търся за това ще ви попита и ще съм благодарен ако някой ми отговори.
Става въпрос за форд фокус c-max 2003 година 1.8 двигател 125 коня. Питанията ми са следните
1. Виждам, че модела е от 2003 година,а има и модели с модификация 1.6 от 2005 година. Това нещо като фейслифт ли се води? Има ли подобрения в сравнение с модела от 2003 година - премахнати някакви дефекти, проблеми и тн?
2. Интересува ме някакви фабрични дефекти дали има (със сигурност има, кои)? Части, които се повреждат или се налага редовна смяна?
3. Кое би могло да ме вкара в преразход ако се повреди?
4. Като цяло надеждността на колата и изобщо заслужава ли си?
5. Една много актуална тема в БГ - газификацията. Този двигател може ли да се газифицира?
Мисля, че темата ще е интересна и на бъдещи кандидати при избора на кола. Благодаря за отговорите
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 18 юни 2014, 11:51
от synthez 3D
Ще отговоря подред на въпросите както са по номера:
1. Феислифта на Фокус С-МАХ е след Април 2007 и тогава Фокус отпада от името и остава само C-MAX. Различните двигатели ги има и при двата модела, така че двигателят не определя какъв е автомобила. При фейслифта има доста промени, както отвън, така и в интериора. За детски болести не съм чувал.
2. Конкретно при този двигател не знам за някакви проблеми. Може би трябва да споменем износването на клапите на смукателния колектор, но това се случва при сериозен пробег, а и могат да се заменят. Това е двигател, използван от доста време в Мондео и според мен е доста надежден.
3. Както при всеки автомобил на толкова години, всичко може да се повреди, но при бензиновите двигатели като цяло няма кой знае колко скъпи детайли.
4. За мен това е надежден автомобил, а дали си заслужава зависи от конкретния екземпляр и от това как е експлоатиран.
5. Газифицира се без проблем. Компютъра не е претенциозен и може да работи с всеки газов инжекцион. При качествен монтаж и настройка, работи без да записва грешки и други проблеми. За съжаление както при повечето съвременни автомобили, двигателят не е с хидравлични повдигачи и хлабините на клапаните трябва да се следят по-често. Регулирането им не е много лесно и евтино, но ако не се прави на време има вероятност някой от изпускателните клапани да прегори. Според мен регулирането трябва да се направи още при монтажа на газовия инжекцион, за да се избегнат проблеми още в самото начало, понеже не е ясно на колко километра ще е конкретния автомобил и дали вече няма да има нужда от регулиране, дори и да е каран само на бензин.
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 18 юни 2014, 13:35
от Eastbourne
3. Да, именно това съм се спрял и на бензина,а пък и с километрите, които изминават не си заслужава дизел.
Относно ходовата част някакви наблюдения? Как се справя с нашите пътища?
Мисля, че съм объркал конете на колата. При производство 2003 година с 1.8 конете са 120. Вече след 2007 година са 125
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 18 юни 2014, 14:17
от synthez 3D
Да, прав си за конете, а относно окачването за 133000км. нямам никакви оплаквания. Вярно е, че колата съм я взел на 0км. но за този пробег все нещо трябваше да се е износило, ако не е качествено. Окачването е в пълна изправност, а не съм сменял нищо, дори все още съм с оригиналните накладки на спирачките

Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 18 юни 2014, 21:01
от bivanov20
Което Буди удивление.......

, Аплодисменти за стила на шофиране.!!!
Извинете не можах да не изкоментирам поздрави

Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 19 юни 2014, 11:15
от Eastbourne
И последен въпрос: в търсачките в цяла България се предлагат 3-4 обяви на фокус с-макс. Толкова ли са рядкост тези коли, че има няколко обяви на кръст?

Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 19 юни 2014, 12:58
от synthez 3D
Ако имаш в предвид това, че бензиновите са рядкост, да така е, но само при нас. Просто в Европа, от където джамбазите внасят колите си, бензиновите са по-скъпи и няма как да дойдат на тези цени до България. Освен това когато обявяват автомобилите за продажба не се интересуват от точното наименование на автомобила и го публикуват както им падне. Затова е добре да търсиш и в двата раздела (и С-МАХ и Фокус С-МАХ). Разликата в имената е след 2007г.
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 21 юни 2014, 14:23
от Eastbourne
Едно от малкото обяви
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6sqxt5
Да не е на някой човек от форума? Само с АБС ли е оборудвана ?
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 07 юли 2014, 20:38
от Eastbourne
Имам още един въпрос : гледах наскоро 2 форда, които са на по 150 000 км 2004 година. Прави ми впечатление, че педалите са здрави ме са изхабеми, тапицерията също не е протрита, скоростния лост няма скъсано или износено....а волана е целия леш - все едно е на 500 хил км. Това е и при двата модела.
Много ми е странно нормално ли е толкова лесно да се износва волана. Все пак колите масово ги вкарват от Италия, а там температурата е по-висока. Възможно ли е това да е някакъв фактор или колата е спукана от каране... но пък другите детайли не дават признак за това?
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 07 юли 2014, 22:08
от HACKO
150 000Км/2004г. друг път. Относно волана, на служебния бус (VW) се протри на около 50 000Км. В момента е на 109 000км педалите не са мръднали.
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 07 юли 2014, 22:11
от synthez 3D
Гумите на педалите се сменят лесно, а тапицериите обикновено са доста здрави и издържат на много километри. При мен за 133000 километра едната гумичка на педала на спирачката има съвсем леки следи от употреба, а другите са като от завода. Може би и заради начина ми на шофиране и използване на спирачките педала не е износен много, но все пак

. Относно волана мога да кажа, че най-вероятно износването съответства на изминатите километри. Има значение и къде е каран автомобила, дали е повече градско (с повече износване), или извънградско (с по-малко). Ето една снимка как изглеждаше моя волан на 60000км. при предимно извънградско каране.

Сега (на 133000) не изглежда много по-различен и до 150000 не вярвам да се разпадне. Вярно е, че колата стои в гараж и аз го почиствам редовно и може и това да е фактор, но не мога да си представя след колко време ще стане лъскав като на повечето автомобили в автокъщите.
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 07 юли 2014, 23:16
от Eastbourne
Айде гумичките се сменят лесно, лоста и той може да е пипан, но пък тапицерията да е здрава и да няма следи от каране. Все щеше да има признаци на шофьорската седалка при положение, че волана мяза на почти на швейцарско сирене
Принципно фолксвагените много бързо им се износват волани, но и скоростните лостове - бели се кожата. Особено пък ако си някой, който се поти повече. Може и фордовете да са така и това да е причината. Знам ли

Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 07 юли 2014, 23:58
от ЯЛТА
Виж сега, аз карам автобус, имам и ортак, ето какво направи със волана за една година:
Волана е от гума и е доста здрав, но там където той го държи, се вижда на какво прилича. Това са нерви, невъзможността да се взимат "светкавични" решения по време на шофиране води до това.
Така че точно тези симптоми не са 100 % гаранция за износването на мотора. Една диагностика, измерване на компресията на цилиндрите би свършила чудесна работа.
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 08 юли 2014, 00:28
от Eastbourne
Май твоя човек е бил гладен, направо цяло парче е отхапал
Относно диагностиката, бях чел някъде по форума, че е от сорта на 60 лева в Мото пфое или бъркам?
Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 17 юли 2014, 01:19
от Eastbourne
Вече и аз съм горд собственик на форд . Благодаря за помощта

Re: Моля за помощ c-max
Публикувано: 17 юли 2014, 21:27
от koinov_bg
Ами в неделя на ОМВ люлин.те чакаме да почерпиш.
Цветя и бонбони не пием хихи поздрави и честито с ъс здраве и много без авариини километри.