Страница 1 от 1
Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 05 фев 2015, 23:15
от Landin
Здравейте,
закупих Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с. Досега не съм карал Форд и не знам какво да очаквам. Провериха я в сервиз, в който аз предложих на продавача - ходова част и електроника. Всичко и било наред. Колата е на реални 325 000 км. Собственика ми каза, че на 200 000 е сменял ремък. Обслужих я - масло, филтри. Реших се на покупката понеже цената ми се видя доста изгодна.
Вече няколко часа търся и разглеждам по форума, но май аз нещо не се справям. Не намирам по-обстойна информация за това което съм купил. Най-вече се интересувам с какви по-сериозни проблеми бих могъл да се сблъскам при модела, които изискват по-сериозен финансов ресурс. Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 05 фев 2015, 23:25
от niki85
Подготви се за големи обслужвания като съединител, маховик, демпферни шайби, обтегачи, амортисьори, тампони и в този ред. Този има доста големи топки щом кара 125 000 км с афтърмаркет ремък... Та, включи и него в списъка. Ето ти едни 3-4000 лв. Калкулирай тази сума към цената на автомобила и погледни отново дали цената е изгодна.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 05 фев 2015, 23:35
от Landin
niki85 написа:Подготви се за големи обслужвания като съединител, маховик, демпферни шайби, обтегачи, амортисьори, тампони и в този ред. Този има доста големи топки щом кара 125 000 км с афтърмаркет ремък... Та, включи и него в списъка. Ето ти едни 3-4000 лв. Калкулирай тази сума към цената на автомобила и погледни отново дали цената е изгодна.
Еми ремъка е сменян на 200 000 в Мото Пфое, а в сервиза дето го закарах ми казаха, че може да кара до 400 000 км ... Купих колата за 7000лв, но с тея 3-4000 дето да ги очаквам взе да ми става лошо

Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 00:01
от martin1977
Landin написа:...ремъка е сменян на 200 000 в Мото Пфое, а в сервиза дето го закарах ми казаха, че може да кара до 400 000 км ...

Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 00:07
от HACKO
Стига сте плашили човека, видяхте кола с непроменен километраж и взехте да го плашите, на вашите като пише 120 000км да не сте дали по 4000 за обслужване?
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 00:10
от Landin
martin1977 написа:Landin написа:...ремъка е сменян на 200 000 в Мото Пфое, а в сервиза дето го закарах ми казаха, че може да кара до 400 000 км ...

Може нещо и аз да не съм разбрал за какъв ремък иде реч ... Може да има няколко различни ремъци в тоя автомобил

Тоя Форд дет закупих ми е тъмна Индия ... Затова и помолих за мнения и информация.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 00:18
от HACKO
Колега, да ти е честита придобивката. Спокойно ще и свикнеш и на колата и на нас. Все пак смени си ремъка въпреки това което са ти казали дет се вика "да ти е мирна главата" и си карай без да ти пука, пък като се повреди нещо тогава го мисли. Кола на старо си е "руска рулетка", ако си случил на читава добре.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 00:34
от niki85
Аз не бях разбрал, че вече си я взел, но цената е наистина изгодна. Да си я караш със здраве. И да налееш 3-4к цената пак ще е добра. Но задължително смени ангренажния ремък и прилежащите ролки. Слагай качествени филтри, маслко и нафта и ще останеш доволен.
Наско, не всички си купуваме колите от Дупница или Горубляне. Би било добре да се поспреш малко с постоянните ти изявления от подобен тип. В България също има коли, които са на много малко километри. Това, че не струват 5-7 хиляди е друг въпрос.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 01:03
от sinnerman
Здравей колега,
Да ти е честита колата и да си я караш със здраве. Хич и не я мисли. Както Niki 85 ти казва, смени и всички ремъци, ролки и филтри, сипи и качествено масло и нафта и хич не я мисли. Ако нещо има за смяна, то само ще се обади. Нема да и ставаш роб я и да се шашкаш.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 08:48
от Nebhotep
Landin » Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
Здравей колега! Колите са здрави по принцип, но зависи как е поддържана твоята. По сервизни спецификации първата смяна на ангренажа е на 200 000 км. Всяка следваща по препоръки на Форд е на 150 000 км., а за страни като нашата с по- високи нива на замърсеност и лоши пътища на 120 000 км. Нищо не ти пречи да провериш състоянието на ремъка, а заедно с това провери и водната помпа, ако не е сменяна най- добре е да се замени. Също така е важно да прегледаш веригата, която е между двата разпределителни вала в какво състояние е, някъде след 250-300 к. километра е задължителна проверката и и ако има луфт повече от допуските трябва и тя да се смени.
Ходовата част е много здрава, слабите страни са кормилните накрайници и спирачните маркучи. Провери опорните лагери на амортисьорите също.
Виж в какво състояние са клапаните за управление на турбината, ако издават звук като в тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BD%D0%B5, трябва да се сменят иначе може турбината да сдаде богу дух скоропостижно.
Проверка на цялата електрическа инсталация, независимо че форд доста подобриха качеството на връзките и изолацията на кабелите в последните години, все още е слабо място!
Засега толкова, ако имаш други въпроси ще отговаряме!

Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 19:04
от Landin
Nebhotep написа: Landin » Какви са слабите страни - двигател, ходова част, ламарини.
Моля за Вашето мнение. Благодаря Ви предварително.
Здравей колега! Колите са здрави по принцип, но зависи как е поддържана твоята. По сервизни спецификации първата смяна на ангренажа е на 200 000 км. Всяка следваща по препоръки на Форд е на 150 000 км., а за страни като нашата с по- високи нива на замърсеност и лоши пътища на 120 000 км. Нищо не ти пречи да провериш състоянието на ремъка, а заедно с това провери и водната помпа, ако не е сменяна най- добре е да се замени. Също така е важно да прегледаш веригата, която е между двата разпределителни вала в какво състояние е, някъде след 250-300 к. километра е задължителна проверката и и ако има луфт повече от допуските трябва и тя да се смени.
Ходовата част е много здрава, слабите страни са кормилните накрайници и спирачните маркучи. Провери опорните лагери на амортисьорите също.
Виж в какво състояние са клапаните за управление на турбината, ако издават звук като в тази тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BD%D0%B5, трябва да се сменят иначе може турбината да сдаде богу дух скоропостижно.
Проверка на цялата електрическа инсталация, независимо че форд доста подобриха качеството на връзките и изолацията на кабелите в последните години, все още е слабо място!
Засега толкова, ако имаш други въпроси ще отговаряме!

Благодаря ТИ много за информацията. Днес взех от продавача сервизната книжка. Той е първи собственик и почти всичко е правено в Мото Пфое.
Та ето и какво по-интересно открих:
- смяна картер на 140 000
- смяна на ремък на 196 000
- смяна на съединител с маховик на 196 000
- зареждане на климатична инсталация на 213 000
- смяна на EGR клапан на 215 000
- смяна на кормилна щанга на 226 000
- предни главини и колесни лагери на 233 000
- термостат и акумулатор на 240 000 - видях, че и на 120 000 е направено същото. Това значи ли, че винаги когато се сменя акумулатора се сменя и термостата?
- семеринг на колянов вал
Тези са сериозните неща, останалото е обслужване, накладки и тем подобни неща. Караме, пазиме и поддържаме пък каквото дойде - божа работа.
Не бях ходил на реглаж. Днес ходих и се оказа, че и двата моста са за реглаж. На задния мост не можаха да развият десния болт. Казаха, че има опасност да го скъсат и не поемат риска да напъват повече. Май ще трябва да ходя до Мото Пфое за това.
Обадих се в Мото Пфое да питам за цени на двата под-калници на задните две гуми. Това е нещо между пластмаса и кече. Не знам от какво са направени, но ми казаха, че единя е109 лв ?!!?!? А са се изяли и хвърля боклук навътре по нещата под багажника дето са.
Под бронята отзад има няква пластмаска черна, която е скъсала щипките от едната страна - питам ги по телефона и ми казват - това струва 200 и кусур лева само пластмасарката без работата

Имам и забележки по боята, но като се обадих в каросерийно на Мото Пфое ми обадиха - 250 лв на детайл ...Бахти цените ...
Тия хора парите ги нямат за нищо ...
А да, питах в Мото Пфое и за ремъка, който е сменен на 200 000. Трябвало да го сменя пак на около 400 000. Или те не разбират или някой колеги писали по-горе нещо са се заблудили.
Ще се поровя сега в раздел сервизи да видя какво препоръчват колегите.
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 19:21
от Nebhotep
Цената на ангренажния комплект не е висока и за твое спокойствие го смени.
По- важното в случая е проверка на водната помпа и веригата!
Това че са сменили махавика и EГР-а е супер, защото ти спестяват доста сериозна сума. В Мото Пфое няма смисъл да пазаруваш нищо, търси нещата из ebay или в магазина на Моторкрафт в София:
http://avtochasti-ford.com/ Свържи се с мен ако ще пазаруваш от там, мога да ти уредя отстъпка в цените. Успех!
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 20:24
от Milcho
Правилно са ти казали за ремъците - 200000 км

Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 06 фев 2015, 20:52
от Nebhotep
Правилно са ти казали за ремъците - 200000 км
Аз не споря за тези 200 000 км., но при втора смяна мисля, че е доста това 200 000. Вече имаме износване на веригата и други части от ГРМ, а и комплекта независимо дали е оригинален трудно ще достигне качеството на фабрично вложения.
Най- разумният вариант според мен е до 130-140 к. максимум. 
Re: Мондео Джия 2008г дизел - 2.0 / 140 к.с.
Публикувано: 15 фев 2015, 09:57
от YaSkAwA
За подкалници и пласмасарийки можем да помогнем със съвет за неща втора употреба,ако имаш интерес пиши какво ти трябва.
По повод ремъците най добре е както е казал колегата от последния пост да не се сменят на толкова много километри като "заводския" ремък.
Поздрави