Страница 1 от 1
Ford Escort 1.4 MI '91
Публикувано: 03 дек 2006, 21:10
от g_e_s_h
Пуснах тази тема и в clubs.dir.bg, но искам наистина да разбера мнението ви, затова я повтарям и тук.
Здравейте, баща ми има Форд Ескорт '91 1,4 моноинжекцион (от скоро). Предложи ми да ми го даде да го ползвам или да се опитаме да го продадем, и търся съвет дали да го задържа или да се опитам да го продам и да купя нещо друго. Проблемите, които има колата са:
- гори малко масло
- тръгнала е ръжда по веждите и около капачката на резервоара
- държи около 1200 - 1500 оборота на празен ход (когато е студена и когато се движи по инерция, независимо дали е студена или загряла)
- понякога създава проблеми с паленето
- при тези условия разходът (градско движение, без много задръствания) е около 12 литра / 100 км.
- Не работи предната пръскалка за стъклото
- Мигачите не се изключват автоматично при завъртане на волана в обратна посока (чува се само прещракване).
Та въпросът ми е: има ли смисъл да вложа някакви пари за диагностика, ремонт, смяна на масло, филтри и свещи, тенекеджия и т.н., или да го продам и да си купя някаква кола за макс. 3000 лв., която най-вероятно също няма да е в идеално състояние.
И още един въпрос, къде се намира крушката за жабката на това чудо
Публикувано: 04 дек 2006, 11:43
от petkoff_pl
Дай да изясним някой неща за да стане по ясно:
- гори малко масло - колко е това малко масло, ако е до 0,5 л на 10000 км мисля че е нормално и не е нужен ремонт само доливащ ( 3-4 лв на 10000 км )
- тръгнала е ръжда по веждите и около капачката на резервоара - това е болната тема на всички ескорти и фиести от тези години
- държи около 1200 - 1500 оборота на празен ход (когато е студена и когато се движи по инерция, независимо дали е студена или загряла) - НОРМАЛНО Е Когато е студена ги държи защото е включен автоматичният смукач, а когато е по инерция се подържат от VSS - Vehicle Speed Sensor
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6235" onclick="window.open(this.href);return false;
- понякога създава проблеми с паленето - тук трябва да поясниш дали върти стартера или се чува само цък
- при тези условия разходът (градско движение, без много задръствания) е около 12 литра / 100 км. - Незнам колегите да кажат
П.П. Колко мислиш че ще вземеш за него в това състояние
Публикувано: 04 дек 2006, 12:22
от Kocko
- при тези условия разходът (градско движение, без много задръствания) е около 12 литра / 100 км.
- Не работи предната пръскалка за стъклото
- Мигачите не се изключват автоматично при завъртане на волана в обратна посока (чува се само прещракване).
Нормално да е 12/100, моята като е на бензин пак е толкова, на Газ е повече. А и 1.4 гори толкова колкото 1.6 при нормално каране по лични наблюдения. Добре че си признаваш
Ти пък... пръскалката за стъклото проблем ли е. Ако не ти се занимава купи светещи "цицки", не ги включвай да светят, да не става кич и за 5лв. проблема е решен
Сменя се блокчето за управление от първата морга и готово (при положение че не може да се оправи в стил "домашен майстор").
А за 3000лв какво ще вземеш, на което няма да се наложи да се сменят всички консумативи и да стане поне 4000?
Публикувано: 04 дек 2006, 14:18
от g_e_s_h
Благодаря ви за отговорите, точно това се опитвам да направя, да събера мнения, а 12 не е ли много дори за 1,6 ?.
Публикувано: 04 дек 2006, 15:55
от buhap
На малки растояния (2-4км),когато е студена 12 е добре според мен
Публикувано: 04 дек 2006, 15:58
от Zi
Колата, която карам е със същия мотор като твоя и относно разхода мога да кажа, че 12л./100км си е доста дори и за градско каране. То зависи и как я караш де, ама на мен повече от 8-9л. само градско не ми е вдигала. Виж преди около месец преди да и направят ремонт гореше сигурно около 15 на 100 бензин и по литър масло на 1000км.Но след смяна на клапаните и гумичките и една диагностика всичко си дойде на мястото. Преди време и аз бех като тебе, баща ми ми даде неговия Форд Ескорт 1.4( моноинжекция ) да го ползвам или да го продам да си купя друга до 3000лв. Честно да ти кажа не съжалявам за избора си, защото поне знаех със сигурност как е карана и подържана колата.
Успех.

Публикувано: 04 дек 2006, 17:22
от gmivanko
Значи за веждите и капачката си приготви грубо около 300-500лв. зависи каде и как ти я прават и дали колата е маталик или не.
За разхода, значи имаме такава кола със тоя двигател и на газ средния разход си е 10-11л. ама колата междъградско не се кара под 110 а в града се кара до 5000об. (които ття ги дига малко бавничко

). Иначе като ходихме до Пловдив и обратно даде среден разход 9л.

със скорост от около 120-150км..
За ключето на мигачеит... ми ак не можеш да го оправиш, ще си вземеш едно 2-ра ръка за около 30-35лв. (за толквоа го вземахме от АнКол)
Крушката на жабката е точно от горе посредата, зад бравичката кадето е за затваряне, тя е на лпластмасата заедно с бутона си и свти само при пуснати габарити и отворена жабка
Публикувано: 04 дек 2006, 20:10
от g_e_s_h
300-500 лв. - сигурно става въпрос за пълна смяна на елементите? С изстъргване и китване няма ли да стане, или не е добър вариант?
А за запалването - понякога (напоследък много рядко) помпата щраква, стартерът върти, има искра на свещите, но отказва да запали и трябва да се бутне (10 м. са напълно достатъчни), след това, дори да не е запалила при бутането (обикновено бутам сам, а приятелката ми се опитва да запали

), след завъртане на стартера пали веднага.
Публикувано: 04 дек 2006, 20:23
от HACKO
Около капачката трябва да се смени. За веждите по преценка зависимост от степента на корозия.
Публикувано: 04 дек 2006, 21:14
от g_e_s_h
А по този случай - някой може ли да ми препоръча добър тенекеджия, и съответно да сподели какво му е направено, на колко му е възлязъл ремонта и колко време му е издържала поправената част без ръжда?
Публикувано: 04 дек 2006, 23:31
от gmivanko
Ми една вежда е около 25-40лв. според зависи в кой магазин попаднеш (тези разлики на цените ги има на една и съща улица

)
Иначе ще ти трябва да си направиш боя към 300гр. и ако е металик това прави пак около по 15-25лв. на 100гр. иначе другата боя не е чак толкова скъпа (е разбира се всичко зависи от марката

)
Иначе капачката гние наистина мнооого лошо

просто там се събират 3-ламарини и гние точно там, защото няма на къде да се изтича водата и поради либсата от подкалник се събира там яко кал

Та веждите се слагат върху старите, като се почистят старите хубаво и се запечатват с новите.
А после се китосва шкурка пак китосва пак шкурка...

После се пръска с шпицкит след това се водни и най-накрай е боята.
Та това струва от порядъка на 300-500лв. иначе ако не се смени веждата с нова ламарина след година пак е тръгнала ръждата

Иначе ако е тръгнала само ръждичка може и да не се сменя с ново, ами само да се почисти и китоса

Публикувано: 05 дек 2006, 00:41
от g_e_s_h
Ами да, май така ще е най-добре - да я заведа на лекар, пък той да прецени колко е болна. Ясно ми е, че щом си решил да поддържаш автомобил, колкото и скромен да е той - това е свързано с постоянно отделяне на някакви средства. Но пък от друга страна, като човек, който сравнително до скоро е пътувал предимно с градския транспорт оценявам много добре свободата, която ти дава автомобила. Прочетох повечето от темите във раздела за опарени от "майстори" и сервизи, ще гледам да ги избягвам. Неприятното в случая е, че има крайно противоположни мнения за почти всички сервизи (дунев, костинброд, този в надежда, мото пфое и т.н), т.е. май нещата зависят и от това в какво настроение ще хванеш майстора, или на кой ще попаднеш. Отделно идва въпросът за резервните части, които използват в сервизите, дали по-високата цена е гаранция за качествени части (или пък точно това искат да си мислиш). От трета страна май е доста трудно да накараш някой от местните майстори да ти издаде документ, който да е доказателство за гаранцията или за произхода на частите.
Публикувано: 05 дек 2006, 01:14
от paci
Не искам му правя реклама за сервиза в Констинброд но иди сам се увери на място.
После пиши в темата.
Виждаш, че аз съм мод там и не трием отзиви.
За 2-ма знам, че са доволни но едния е писал.
Другия е бакшиш и нема кво да му се сърдим

Май беше писал на друго място
