peterpetroff написа:Тук има и нещо друго за 1,4- като най-нискобюджетен двигател и е най-предпочитан за служебен автомобил, естествено не колкото дизела, но все пак, така че трябва да си има и това предвид. Освен това 1,4 е слаб за купето на Фокус, за Фиеста става, но тук говорим за един клас по-нагоре и с едни 200-300 кила в повече.
До купувача: поствам ти едно свое мннение, което може да ти е от полза (отнася се конкретно до комби-варианта на Фокус МК1., но в осовната си част мисля, че ще ти свърши работа):
От 5 години карам Фокус МК1 комби. За тези 5 години- пробег 50 000км по родните пътища...
Мнението ми е ,че това е изключително безпроблемен автомобил.
Ще степенувам нещата за по-голяма яснота:
1. Размери и пространства: Комби-варианта е подходящ за семеен автомобил. Голям багажник, функционално разпределение на вътрешните пространства в салона- сравнително просторен и комфортен. По спомени (AutoBild) бяха класирали този Фокус сред най-просторните багажни пространства в този клас автомобили. Таблото е малко странно (по концепцията NewEdge), но това е само на пръв поглед, в действителност всичко си е по местата и много лесно достъпно и функционално. Бързо се свиква. За 3 до 4- членно семейство (2 възрастни с 1-2 деца) предлага нормален, смятай, достатъчен комфорт.
2. Двигател: 1,6 100к.с. се води мотора е здрав, непретенциозен. Разход засечен от мен по принципа пълно-пълно на големи дистанции (т.е. още по-точно) 5,5 извънградско бензин, 9,1 градско в София бензин при разумно и нормативно шофиране.
Двигателя е абсолютно пригодим към газов инжекцион цената на който е около 800-900лв. Аз не съм поставил такъв предвид малкия пробег, който правя годишно. Разход на масло? Чаесто става дума за това при 1,6 Зетек. Доливам около 1-1,5 л. за 15 000 км., което смятам за нормално още повече, че знам къде изтича маслото, т.е. знам каква е причината да го доливам- един износен семеринг, който ще сменя при смяната на съединителя някога, дотогава ще си следя и доливам маслото. Маслото за този мотор е 5w30, оригиналното Фордовко е около 10-12лв. литъра, което е доста приемливо като цена.
Какво дава този двигател на това купе? Сравнително добро съотношение тегло МПС-мощност (в авиацията му казват тяговъоръженост ps/kg) - ами доволно пъргава кола, добро ускорение, еластичен двигател (класиран много високо на първо място от Autobild не помня кой брой от 2004-та). Когато се натовари много колата обаче, примерно 5-ма възрастни + много багаж нещата не изглеждат добре- предавките минават с една надолу т.е. ако сам в колата се кефиш на вървеж на 3-та, същото го постигаш с много товар и много бучене (обороти) на 2-ра.
Скоростна кутия: не съм имал проблеми, не съм сменял помията вътре, не съм доливал. Скоростите се включват лесно, нормално. Прави впечатление, че от 1-ва до 3-та са мнго къси, 3-та е комфортна, 4-та бързо си изчерпва ресурса и трябва да се минава на 5-та, но това са мои лични наблюдения.
Ходова част: Ходовата част на Фокус МК1 е чудовищно здрава, не само мое мнение, както на предница, така и на заден мост- като за БГ е конструирана изглежда. Значи за 50к пробег в БГ смених един шарнир и една биелета, това, което демонтираха монтьорите твърдяха, че е заводски сложено и не е подменяно преди мен. Возията е изключително стегната. Фокуса влиза и излиза от завои с висока скорост буквално като тухла- не помръдва, не се колебае, не те подвежда. Моят Фокусник е със заводско спортно окачване и може би заради него са ми такива впечатленията, но съм чел и много статии и мнения, коментари за същото.
Купе: нямам ръжда никъде, предвид това, че колата е италианка не го смятам за кой-знае какво постижение.
Резервни части: Ами МК1 е вече модел на години, части има всякакви от всякакъв ценови клас и реноме на производител. Като цяло са на ниски цени основно заради възрастта на модела, респективно търсенето на части. В Мото-Пфое принципно и като за ʼДобър денʼ режат глави, но за някои дребни неща си струва човек да се разглези с нещо оригинално.
Какво смених за 50к километра:
1. биелета-предна х 1
2. шарнир- десен х 1
3. кабели на свещи х 4 бр.
4. свещи х 4 бр.
5. четки и лагери на алтернатор
Другото са крушки, масла и филтри.
Успех с търсенето!
peterpetroff написа:Тук има и нещо друго за 1,4- като най-нискобюджетен двигател и е най-предпочитан за служебен автомобил, естествено не колкото дизела, но все пак, така че трябва да си има и това предвид. Освен това 1,4 е слаб за купето на Фокус, за Фиеста става, но тук говорим за един клас по-нагоре и с едни 200-300 кила в повече.
До купувача: поствам ти едно свое мннение, което може да ти е от полза (отнася се конкретно до комби-варианта на Фокус МК1., но в осовната си част мисля, че ще ти свърши работа):
От 5 години карам Фокус МК1 комби. За тези 5 години- пробег 50 000км по родните пътища...
Мнението ми е ,че това е изключително безпроблемен автомобил.
Ще степенувам нещата за по-голяма яснота:
1. Размери и пространства: Комби-варианта е подходящ за семеен автомобил. Голям багажник, функционално разпределение на вътрешните пространства в салона- сравнително просторен и комфортен. По спомени (AutoBild) бяха класирали този Фокус сред най-просторните багажни пространства в този клас автомобили. Таблото е малко странно (по концепцията NewEdge), но това е само на пръв поглед, в действителност всичко си е по местата и много лесно достъпно и функционално. Бързо се свиква. За 3 до 4- членно семейство (2 възрастни с 1-2 деца) предлага нормален, смятай, достатъчен комфорт.
2. Двигател: 1,6 100к.с. се води мотора е здрав, непретенциозен. Разход засечен от мен по принципа пълно-пълно на големи дистанции (т.е. още по-точно) 5,5 извънградско бензин, 9,1 градско в София бензин при разумно и нормативно шофиране.
Двигателя е абсолютно пригодим към газов инжекцион цената на който е около 800-900лв. Аз не съм поставил такъв предвид малкия пробег, който правя годишно. Разход на масло? Чаесто става дума за това при 1,6 Зетек. Доливам около 1-1,5 л. за 15 000 км., което смятам за нормално още повече, че знам къде изтича маслото, т.е. знам каква е причината да го доливам- един износен семеринг, който ще сменя при смяната на съединителя някога, дотогава ще си следя и доливам маслото. Маслото за този мотор е 5w30, оригиналното Фордовко е около 10-12лв. литъра, което е доста приемливо като цена.
Какво дава този двигател на това купе? Сравнително добро съотношение тегло МПС-мощност (в авиацията му казват тяговъоръженост ps/kg) - ами доволно пъргава кола, добро ускорение, еластичен двигател (класиран много високо на първо място от Autobild не помня кой брой от 2004-та). Когато се натовари много колата обаче, примерно 5-ма възрастни + много багаж нещата не изглеждат добре- предавките минават с една надолу т.е. ако сам в колата се кефиш на вървеж на 3-та, същото го постигаш с много товар и много бучене (обороти) на 2-ра.
Скоростна кутия: не съм имал проблеми, не съм сменял помията вътре, не съм доливал. Скоростите се включват лесно, нормално. Прави впечатление, че от 1-ва до 3-та са мнго къси, 3-та е комфортна, 4-та бързо си изчерпва ресурса и трябва да се минава на 5-та, но това са мои лични наблюдения.
Ходова част: Ходовата част на Фокус МК1 е чудовищно здрава, не само мое мнение, както на предница, така и на заден мост- като за БГ е конструирана изглежда. Значи за 50к пробег в БГ смених един шарнир и една биелета, това, което демонтираха монтьорите твърдяха, че е заводски сложено и не е подменяно преди мен. Возията е изключително стегната. Фокуса влиза и излиза от завои с висока скорост буквално като тухла- не помръдва, не се колебае, не те подвежда. Моят Фокусник е със заводско спортно окачване и може би заради него са ми такива впечатленията, но съм чел и много статии и мнения, коментари за същото.
Купе: нямам ръжда никъде, предвид това, че колата е италианка не го смятам за кой-знае какво постижение.
Резервни части: Ами МК1 е вече модел на години, части има всякакви от всякакъв ценови клас и реноме на производител. Като цяло са на ниски цени основно заради възрастта на модела, респективно търсенето на части. В Мото-Пфое принципно и като за ʼДобър денʼ режат глави, но за някои дребни неща си струва човек да се разглези с нещо оригинално.
Какво смених за 50к километра:
1. биелета-предна х 1
2. шарнир- десен х 1
3. кабели на свещи х 4 бр.
4. свещи х 4 бр.
5. четки и лагери на алтернатор
Другото са крушки, масла и филтри.
Успех с търсенето!
peterpetroff написа:Тук има и нещо друго за 1,4- като най-нискобюджетен двигател и е най-предпочитан за служебен автомобил, естествено не колкото дизела, но все пак, така че трябва да си има и това предвид. Освен това 1,4 е слаб за купето на Фокус, за Фиеста става, но тук говорим за един клас по-нагоре и с едни 200-300 кила в повече.
До купувача: поствам ти едно свое мннение, което може да ти е от полза (отнася се конкретно до комби-варианта на Фокус МК1., но в осовната си част мисля, че ще ти свърши работа):
От 5 години карам Фокус МК1 комби. За тези 5 години- пробег 50 000км по родните пътища...
Мнението ми е ,че това е изключително безпроблемен автомобил.
Ще степенувам нещата за по-голяма яснота:
1. Размери и пространства: Комби-варианта е подходящ за семеен автомобил. Голям багажник, функционално разпределение на вътрешните пространства в салона- сравнително просторен и комфортен. По спомени (AutoBild) бяха класирали този Фокус сред най-просторните багажни пространства в този клас автомобили. Таблото е малко странно (по концепцията NewEdge), но това е само на пръв поглед, в действителност всичко си е по местата и много лесно достъпно и функционално. Бързо се свиква. За 3 до 4- членно семейство (2 възрастни с 1-2 деца) предлага нормален, смятай, достатъчен комфорт.
2. Двигател: 1,6 100к.с. се води мотора е здрав, непретенциозен. Разход засечен от мен по принципа пълно-пълно на големи дистанции (т.е. още по-точно) 5,5 извънградско бензин, 9,1 градско в София бензин при разумно и нормативно шофиране.
Двигателя е абсолютно пригодим към газов инжекцион цената на който е около 800-900лв. Аз не съм поставил такъв предвид малкия пробег, който правя годишно. Разход на масло? Чаесто става дума за това при 1,6 Зетек. Доливам около 1-1,5 л. за 15 000 км., което смятам за нормално още повече, че знам къде изтича маслото, т.е. знам каква е причината да го доливам- един износен семеринг, който ще сменя при смяната на съединителя някога, дотогава ще си следя и доливам маслото. Маслото за този мотор е 5w30, оригиналното Фордовко е около 10-12лв. литъра, което е доста приемливо като цена.
Какво дава този двигател на това купе? Сравнително добро съотношение тегло МПС-мощност (в авиацията му казват тяговъоръженост ps/kg) - ами доволно пъргава кола, добро ускорение, еластичен двигател (класиран много високо на първо място от Autobild не помня кой брой от 2004-та). Когато се натовари много колата обаче, примерно 5-ма възрастни + много багаж нещата не изглеждат добре- предавките минават с една надолу т.е. ако сам в колата се кефиш на вървеж на 3-та, същото го постигаш с много товар и много бучене (обороти) на 2-ра.
Скоростна кутия: не съм имал проблеми, не съм сменял помията вътре, не съм доливал. Скоростите се включват лесно, нормално. Прави впечатление, че от 1-ва до 3-та са мнго къси, 3-та е комфортна, 4-та бързо си изчерпва ресурса и трябва да се минава на 5-та, но това са мои лични наблюдения.
Ходова част: Ходовата част на Фокус МК1 е чудовищно здрава, не само мое мнение, както на предница, така и на заден мост- като за БГ е конструирана изглежда. Значи за 50к пробег в БГ смених един шарнир и една биелета, това, което демонтираха монтьорите твърдяха, че е заводски сложено и не е подменяно преди мен. Возията е изключително стегната. Фокуса влиза и излиза от завои с висока скорост буквално като тухла- не помръдва, не се колебае, не те подвежда. Моят Фокусник е със заводско спортно окачване и може би заради него са ми такива впечатленията, но съм чел и много статии и мнения, коментари за същото.
Купе: нямам ръжда никъде, предвид това, че колата е италианка не го смятам за кой-знае какво постижение.
Резервни части: Ами МК1 е вече модел на години, части има всякакви от всякакъв ценови клас и реноме на производител. Като цяло са на ниски цени основно заради възрастта на модела, респективно търсенето на части. В Мото-Пфое принципно и като за ʼДобър денʼ режат глави, но за някои дребни неща си струва човек да се разглези с нещо оригинално.
Какво смених за 50к километра:
1. биелета-предна х 1
2. шарнир- десен х 1
3. кабели на свещи х 4 бр.
4. свещи х 4 бр.
5. четки и лагери на алтернатор
Другото са крушки, масла и филтри.
Успех с търсенето!