Страница 1 от 1

хидравлично масло

Публикувано: 11 апр 2015, 11:52
от LORDA83
Колефи, м/у другото... от чисто любопитство... я споделете на какъв период от време е хубаво да се сменя хидравличното масло на дадена кола? Съответно какво точно масло се препоръчва за фордчетата ни и конкретно за Фиеста? Също така освен от теч в рейката възможно ли е нивото му с времето да намаля в казанчето и съответно от какво? Изобщо... пояснете ми малко за нещата касаещи като цяло хидравличното масло на тези коли, щото хич не ми е ясно. Масло на двигателя, антифриз и прочие сменяме всяка година в общи линии... а това масло каточели не съм засичал да го коментираме никога.

Re: хидравлично масло

Публикувано: 11 апр 2015, 19:28
от dragonn2
Не се сменя и ако всичко е изправно, не би трябвало нивото му да мърда.

Re: хидравлично масло

Публикувано: 11 апр 2015, 22:23
от mladen1984
Хидравличното масло при "Форд" ,както каза колегата по-горе, не се сменя.Във сервизните книжки на моделите го пише изрично!Но интересното е че има и едно допълнение.Ето какво пише - "хидравличното масло не се сменя, през целия експлоатационен срок на колата.А живота на една кола е изчислен различно като години или километри.
От тук следва, че една кола навъртяла над 300 000 км и на повече от 15 години естествено от експлоатацията, времето, натоварването и прочее други фактори ще има износване и стареене на всички флуиди в различните и системи.
Хидравличната система на волана е една от тях.Тя е проста система, задвижвана от помпа и при нея няма кай знае какви натоварвания, усилия. Но все пак маслото в нея циркулира, загрява се и съответно старее.
Затова според мен е хубава и то да се смени при една кола навъртяла доста години или километри, независимо от факта че работи нормално и без течове.Това не е скъпа операция, защото маслото е малко като литраж и хидравликите не са притенциозни към определени типове масла.(за разлика от Автоматичните скоростни кутии)Примерно задължително и само един вид и то на завода производител.Важното е да се спазва условието да са специални за хидравлика( най често АТF) и да са на известни марки!!!
А течовете като цяло могат да бъдат предизвикани най-често от:
1.Хлабава бързи връзки или скоби на маркучите.
2.Напукани маркучи.
3.Семеринги и уплътнения по помпата или рейката.