Страница 1 от 1
Може ли дизел да се задави.
Публикувано: 23 дек 2006, 09:14
от VPP
Досега бях на бензин и не съм толкова запознат с дизелите. Питането ми е може ли при запалването дизел да се задави ако подадеш газ. Сутрин не иска да пали когато стане под -5 градуса. В първия момент дава вид че ще запали и после само върти. Ако някой е вещ в тазо област да ми каже какво става. Благодаря.
Публикувано: 23 дек 2006, 09:34
от Mondeo18TDI96
първо виж дали имаш нафта
ако е глътнала въздух (празен резервоар) - бутона на помпичката (в/у горивния филтър) ще е омекнал - след няколко натискания (помпене) - ще се втвърди (ако нямаш гориво ще омекне пак !)
преди няколко дена бях паркирал колата с 2-те десни гуми на тротоара (1-2 дни) - като я запалих работи 20-30сек и угасна ... докато не долях 2-3 литра нафта. ... Преди когато стрелката е в червеното - имах нафта поне за 100км - ама спед като свалих таблото (за изгоряла крушка) - вече червеното == празен резервоар !
при мен се е случвало 2/3 пъти (на едни и същи места!) да почне да прекъсва при качване/слизане на баир или след остър завой ... когато резервоара се лашка и има 2-3 литра на дъното!
Вече съм решил - никога да не я оставям с по-малко от 1/4 !
свещите подпомагат паленето, но не може да са причина да откаже да пали съвсем!
Публикувано: 23 дек 2006, 09:58
от VPP
Вчера налях нафта и то алпин дизел от ОМV. Имам половин резервар гориво в момента. Няма да е това. Може би нещо друго. Все пак благодаря за бързия отговор.
Публикувано: 23 дек 2006, 14:59
от HACKO
Не може да задавиш дизел. Задавянето при бензиновите д-ли се дължи на зацапване с бензин на свещите, и те не могат да произведат искра. Тъй като при дизелите не е нужна искра не могат да се задавят.
Публикувано: 23 дек 2006, 15:26
от VPP
Благодаря за информацията!
Днес ходих да ми свалят нагревателните свещи и се оказа че едната не работи. Смених я. Дано проблема да е това утре ще разбера това.
отговор
Публикувано: 24 дек 2006, 07:12
от svir4o
може да имаш дюзи за почистване.при мен проблема беше следният..като стане студено само припалва а като напомпя 2.3 пъти пали и всичко е наред до другата сутрин.отидох на майстор почисти ми дюзите.нова центровка и вече нямам проблема.каза че е много важно акумулатора да е за дизел т.е голям....ако твоят е 55амп смени го при първа възможност ....хайде успехи ....и много поздрави на габровци....може и на БОЖКО дето монтира аларми до МОТО ПФОЕ.от миро

Публикувано: 24 дек 2006, 07:55
от VPP
Това ще го проверя веднага благодаря за информацията. Весело изкарване на празниците и на теб!
Публикувано: 24 дек 2006, 16:16
от Svetlix
Дизел не може да се задави.
За първоначален старт подгряващите свещи са много важни! Виждам, че си ги проверил. Виж да не е запушен или да нямаш водица в горивния филтър и от там да идат въртелите. Източи съдържанието на горивния филтър (и не го връщай в резервоара) или направо го смени ако не си го сменял скоро. Съветите на svir4o също трябва да вземеш под внимание в случай, че горното не помага

Публикувано: 24 дек 2006, 21:00
от VPP
Понеже скоро взех колата и смених всичко както се полага. ремък, филтри и масло, свещите проверих имаше една изгоряла смених я, акомулатора е 74 тази вечер ще го заредя и него до дупка и остава след празниците да се проверят дюзите. Дано мъките спрат до там. Е благодаря за съветите. Чао за сега. Когато всичко се оправи ще пиша за да може някой след мен да трупа опит.
Публикувано: 13 мар 2007, 17:32
от GUYVER
Виждам че няма други мнения та реших да се обадя и аз.Имам сходен проблем и скоро ще го премахна.Приятел ми сподели, че е възможно и сигментите да са се поизносили и от там да идват мъките ми при палене на минусови температури.Скоро ще ги сменя и ще напиша какво се е получило от съвета му.Ама и все пак моята таратаика е малко старичка 1987г. е, но съм много доволен от нея(малко ми харчи аа и двигателя не съм пипал) взех я на 12 години като беше(1.6 Д ескорт).

Публикувано: 13 мар 2007, 19:25
от VPP
моят проблем се разреши! Слава Богу. Трудно съм палил понеже от дясно има една помпичка за задържане на горивото а мембраната и била скъсана. Смених я за 5 лева и всичко се оправи. В сервиза не можаха да го открият станахме и майстори колкото и да не разбираме по пътя на логиката намираме проблема.
Публикувано: 13 мар 2007, 19:40
от Mondeo18TDI96
VPP написа:моят проблем се разреши! Слава Богу. Трудно съм палил понеже от дясно има една помпичка за задържане на горивото а мембраната и била скъсана. Смених я за 5 лева и всичко се оправи. В сервиза не можаха да го открият станахме и майстори колкото и да не разбираме по пътя на логиката намираме проблема.
По-горе съм те питал:
Mondeo18TDI96 написа: ... бутона на помпичката (в/у горивния филтър) ще е омекнал - след няколко натискания (помпене) - ще се втвърди ...
като ти е била скъсана мембраната - успяваше ли да се втвърди бутона (т.е. да подкачваш гориво) !?
Публикувано: 14 мар 2007, 08:43
от VPP
да, като се натисне няколко пъти се втвърдява и много трудно но покачваше и палеше в стъденото време с много въртене. За 24 ако не я препаля и нафтата се връщаше в обратно и същия пробем. След като отсранихме проблема пали от раз и винаги бутона е твърд. Успех на някой с подобен проблем.
Публикувано: 14 мар 2007, 11:07
от chains
То тая година на практика зима нямаше ама - значи /догодина ако има зима/ като паднат температурите под -10, -15 градуса - след като подгрееш веднъж свещите не палиш веднага, връщаш ключа до нула и пак започваш да грееш, само че не чакаш, а започваш да въртиш - ползата от това е, че като е много студено ледената нафта като влезе в цилиндрите почти моментално охлажда свещите и ....., а като рестартираш с-мата им се пуска отново ток и се неутрализира ледената нафта /така старта е сигурен и на -25 без да върти като откачена/!
Друг съвет от мене е да не се ориентираш много по лампата за свещите , а да изчакаш да чуеш цъкането на релето /нали говориме когато е отрицателна темп/ - не е много прецизна индикацията и доста хора с дизели веднага щом изгасне лампата започват да въртят и викот после, че Фордовете не палят зимата /много зор видях докато го обясня това на една съседка с Фиеста - все едно до главата ми въртеше всяка сутрин в 05:30ч./!
Друго - никакво доверие на уреда за количеството на горивото след като мине под 15л. /от 15 нагоре е ок/, че докато му свикнах често ходех с туба до бензиностанциите!
Публикувано: 14 мар 2007, 11:58
от mrdds
VPP,моля те ако имаш възможност снимай самата помпичка къде се намира и ако може мембраната,защото това "от дясно" е много обширно понятие.
Ще помогнеш много.
chains написа:... като паднат температурите под -10, -15 градуса - след като подгрееш веднъж свещите не палиш веднага, връщаш ключа до нула и пак започваш да грееш, само че не чакаш, а започваш да въртиш - ползата от това е, че като е много студено ледената нафта като влезе в цилиндрите почти моментално охлажда свещите и ....., а като рестартираш с-мата им се пуска отново ток и се неутрализира ледената нафта /така старта е сигурен и на -25 без да върти като откачена/....
това нещо никак не ми стана ясно -как се неутрализира ледената нафта като се подаде отново ток на свещите???
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
Публикувано: 14 мар 2007, 12:21
от Атанас
mrdds написа:моля те ако имаш възможност снимай самата помпичка къде се намира и ако може мембраната,защото това "от дясно" е много обширно понятие.
Ще помогнеш много.
това нещо никак не ми стана ясно -как се неутрализира ледената нафта като се подаде отново ток на свещите???
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
Колегата VPP визира запалителна система Lucas
Помпата се намира от дясно на двигатела, над филтъра за нафтата. На тази снимка се вижда малко от помпата - в горния десен ъгъл има една кръгла "джаджа" от която излизат 2 черни тръбички:
http://www.clubford.org/forum/download.php?id=3608" onclick="window.open(this.href);return false;
В тази тема има снимки на мембраната:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... A%F2%EE%F0" onclick="window.open(this.href);return false;
Идеята за повторно подгряване е да се осигури по-висока температура в цилиндрите, за да може да се запали гориво-въздушната смес в студено време, особено като двигателя е поизносен
Публикувано: 14 мар 2007, 18:38
от chains
Значи, след като подгрееш свещите и завъртиш ключа в цилиндрите започва да влиза леден въздух и ледено гориво, при което те охлаждат "реотаните" и затрудняват старта! Докато при въртене след рестартиране на с-мата при влизането на студената смес не може да охлади свещите, тъй като те са в режим на подгряване и им се подава ток!
Публикувано: 15 мар 2007, 07:07
от VPP
Това е помпичката за която говоря. Вътре в нев е мембраната, но тези в сержиза знаят за какво става дума. Смени само мембраната ако се налага. Иначе целият механизъм струва около 75 - 85 лева. Успех, дано да съм помогнал на някой с нещо!
Публикувано: 15 мар 2007, 09:18
от mrdds
@chains,VPP
благодарско,разбрах вече.

Публикувано: 15 мар 2007, 13:08
от 1.8d
mrdds написа:-как се неутрализира ледената нафта като се подаде отново ток на свещите???
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
Мондеото има специален нагревател точно след горивният филтър - една черна кутийка и горивото минава през нея.Още в началото като опознавах колата,като сменях ремъците питах в сервиза - Какво е това? и ми отговориха че това загрява нафтата,за да не влиза ледена нафта в помпата и да пали по-лесно