Загряване и масло...

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Fordfocuss
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 17 юни 2016, 00:43
Модел на автомобила: Ford focus mk1 1.6 2000г.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Загряване и масло...

Мнение от Fordfocuss » 05 сеп 2017, 10:47

Добър ден колеги ще ви вкарам в моя проблем.Имах проблем с загряванто , стрелката влизаше в червения сектор супер бързо и при пускане на газта се връщасе на нормално ниво бързо като оборотомера освен това гореше и много масло .. След дълго четене оспях да оправя проблема с загряването след като беше направен байпас също така смених и маслото . Всичко това направих декември месец и тогава ми предстоеше път до морето отидох и се върнах без проблеми стрелката си беше в средата а маслото не беше помръднало ОБАЧЕ.... сега в топлите месеци тръгнах пак за морето след 110 км в час колата отново почна да влиза в червеното и пак с пускане на педала се връщасе бързо до нормално състояние както и да е добутах до морето с играене на педала като стигнах проверих маслото беше под минимума тоест пак го е изяло.. Сега ще пробвам другия вариант след като е сложен байпас ще сложа и термостат от Рено 5 . Но въпрса ми е - Има ли нещо общо загряването с горенето на масло или си втълпявам и всичко е съвпадение ? Понеже зимата когато си ходих не влизаше в червеното а маслото си беше до максимума както си и тръгнах. :( Колата е FORD FOCUS 1.6 ZETEC 2000г. БЕНЗИН БЕЗ ГАЗ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Загряване и масло...

Мнение от HACKO » 05 сеп 2017, 14:34

Тъй като съм почти сигурен, че "проблема" със загряването е по-скоро софтуерен и реално прегряване няма, смятам че няма връзка. Това Лято на няколко пъти стрелката отива в Червеното, но на газовия компютър няма записано съобщение за свръхвисока температура на редуктора.
Ето едно мнение от основната тема по въпроса (можеше да пишеш директно там без да отваряш нова тема), което потвърждава мнетието ми:
peterpetroff написа:
04 авг 2017, 11:01
Здравейте,
И аз имах същия проблем с прегряването, за който се отнася цялата тази тема. Проблема всъщност датира от миналото лято когато колата внезапно губеше мощност в движение с висока скорост по магистрала, въпреки че стрелката на температурата на таблото си седеше на 12ч.
Оказа се, че термодатчика на главата е най-вероятно се започнал 'да си отива' още от тогава и колата е влизала в авариен режим от псевдопрегряване, но това не се е отчитало нито на прибора за температурата, нито от каквито и да било лампи по таблото.
Есента и зимата този проблем изчезна и аз така оставих нещата...
В началото на това лято обаче със стартиране на двигателя веднага започваше да се включва перката на охлаждането на най-високата скорост и не се изключваше, климатика престана да работи, стрелката на температурата при загряла кола падаше до 0 и обратно за секунда. При закачане на диагностика температурата на двигателя по показания непрекъснато се менеше от от -40 до +120. Последва смяна на термодатчика на главата с нов, оригинален на Форд. Ефекта беше забележителен: вентилатора на охлаждането престана да работи непрекъснато, климатика заработи отново, стрелката на температурата се държеше нормално. И всичко това до момента в който не излязох от града...При движение с 90-100 км/ч. на 5-та за секунди стрелката на температурата отиваше в червеното, като отпусна газта и за няколко секунди се връщаше в норма. Изкарах на дисплея на таблото температурата и наистина там показваше 120 градуса когато стрелката е в червеното и около 100 когато е по средата. В същото време поведението на колата не беше като на прегряла, термостата си отваря, антифриза не кипи, ускорява добре. Минах Петрохан със стрелка в червеното почти през цялото време на изкачването, колата си вървеше перфектно. При каране във града температурата пада под 100 и стига максимум до 104-108.
Как се оправиха нещата: смяна или по-точно ъпгрейд на софтуера на ЕКУ-то. Софтуера на Фокус единиците преди фейслифта има три версии За справка тук: http://www.obdtester.com/ford-ecu-updat ... .6l_zetec/. Читавата версия е третата. Когато се ъпгрейдне до нея става и решаването на проблема с 'прегряването'. Естествено, най-вероятно са коригирани и други неща, несвързани с температурата. Примерно аз забелязах, че след преинсталиране на софтуера колата стана с една идея по-мудна при потегляне. Като общ резултат от ъпгрейда на софтуера температурата не се качва никога повече от 104 градуса при голяма скорост и при изкачване, стрелката на температурата си седи точно по средата. При работа на място и в града температурата е точно 98 градуса.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 72#p559972
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта