Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
astros431
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 22 юли 2018, 15:21
Местоположение: София
Status: Извън линия

Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от astros431 » 22 юли 2018, 15:39

Здравейте колеги, искам да попитам следното- Вчера вкарах колата на задна в 1 двор който е под ъгъл (на нагорнище е) и като я нагласих, я сложих 1-ва и слязох, нормално паркиране. Само че, гледам след 1 минута колата тръгва лека-полека назаде, изитичах, дръпнах ръчната и спря, ама до сега винаги съм спирал на това нагорнище без ръчна, само на скорост и съм нямал такъв проблем. Та искам да питам според вас на какво се дължи това, съединител, скоростна кутия... Днес пак пробвах да видя какво точно става и значи след като я оставя на 1-ва отначало няма проблем, и след няколко секунди все едно почва да изпуска съединителя и малко се завъртат предните гуми и спират рязко и след малко пак така докато изобщо не спрат след 4-5то завъртане. Става дума за Ford Fiesta 1.6 бензин+газ 2006 година. По скоростите и съединителя, не съм забелязал нещо да е не както трябва докато карам.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от Ozzie » 22 юли 2018, 16:01

Трябва да си много рафиниран водач, за да усетиш, кога настъпва края на живота на съединителя.
Обикновено го усещаме, когато смяната е неизбежна или поне е желателно да бъде сменен възможно най- скоро.
Един прост тест:
Паркирай колата на равна площадка, опъни ръчната колкото позволява. Вкарай 3-та предавка, подай газ (около 1500 оборота) и почни внимателно да отпускаш педала на съединителя.
Ако функционира правилно, трябва да усетиш осезаемо клякане в задницата, както и двигателя да заглъхне.
Ако е заминал, няма да има съществена промяна в оборотите на двигателя, както и в клякането.

Другия вариант за болежката ти е, двигателя да е загубил компресия.

Не мога да преценя обаче, кое е по- лошо (в ценово изражение) от двете.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от synthez 3D » 22 юли 2018, 16:25

Нищо и няма на колата. Нормално е под наклон да слиза на тласъци. Това, че досега не го е правила, или не си го забелязвал може да е по много причини, но според мен всичко ти е наред.
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от OgiDogi » 22 юли 2018, 17:59

astros431 написа:
22 юли 2018, 15:39
... Днес пак пробвах да видя какво точно става и значи след като я оставя на 1-ва отначало няма проблем, и след няколко секунди все едно почва да изпуска съединителя и малко се завъртат предните гуми и спират рязко и след малко пак така докато изобщо не спрат след 4-5то завъртане. Става дума за Ford Fiesta 1.6 бензин+газ 2006 година. По скоростите и съединителя, не съм забелязал нещо да е не както трябва докато карам.
Време е за проверка на хлабините на клапаните и евентуално - ремонт на главата. Започнала е да изпуска по малко компресия и затова така плавно тръгва и рязко спира, като компресира следващият цилиндър, после пак изпуска и плавно тръгва и пак на следващия спира...
Ако беше от съединител, щеше да усетиш как буксува и колата потегля по-трудно и при по-високи обороти, а ако изтърва по надолнище - нямаше да е на "подскоци" и нямаше да спира.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от ivo_63 » 22 юли 2018, 19:42

За бензинка 1.6 - продухан мотор , ако е съединител вече щеше не де приплъзнал ами съвсем плъзнал. Масло пипа ли здравата колега ? Дано да оправи с ремонт на главата , ама надали ...

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от S_C » 22 юли 2018, 23:05

Аха...ще ти се да са съединител и скорости. Обаче не са....Една кола, спреш ли я на баир и тя тръгне да си ходи, значи е тръгнала към скрапа. Изпуска, защото двигателя не държи компресия. И изпуска на тласъци, защото първо изпуска едното бутало, после следващото....и така. Ако само едно е проблем, ще изпусне докато захапе някое читаво и ще си остане там.На вилата спирам на много сериозен баир. До сега само една кола ми е "изпускала". Отървах се моментално, само като я видях как от края на двора стигна до средата.
Намери някой мангал да я вземе и разкарай тоя курник преди да ти е умрял в ръцете. Цилиндри ли са, клапани ли са, няма да разбереш, преди да отвориш двигателя. Ама тогава, чадо...ще е късно да се каеш, защото да отвориш мотор, значи да скочиш у киреча...така юнашки, ама баш мераклийската-с двата крака. Не ти го препоръчвам това да го правиш, ама никак. Хвърляй я на някой там за колкото даде, да ти се маха от главата. Още утре я пускай по базари, продавалници, мобилета...където се сетиш. ТАя машина е приключена технически. Колкото по-бързо го осъзнаеш и приемеш, толкова по-лесно става нататък.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от aspasia » 23 юли 2018, 07:31

S_C написа:
22 юли 2018, 23:05
Аха...ще ти се да са съединител и скорости. Обаче не са....Една кола, спреш ли я на баир и тя тръгне да си ходи, значи е тръгнала към скрапа. Изпуска, защото двигателя не държи компресия. И изпуска на тласъци, защото първо изпуска едното бутало, после следващото....и така. Ако само едно е проблем, ще изпусне докато захапе някое читаво и ще си остане там.На вилата спирам на много сериозен баир. До сега само една кола ми е "изпускала". Отървах се моментално, само като я видях как от края на двора стигна до средата.
Намери някой мангал да я вземе и разкарай тоя курник преди да ти е умрял в ръцете. Цилиндри ли са, клапани ли са, няма да разбереш, преди да отвориш двигателя. Ама тогава, чадо...ще е късно да се каеш, защото да отвориш мотор, значи да скочиш у киреча...така юнашки, ама баш мераклийската-с двата крака. Не ти го препоръчвам това да го правиш, ама никак. Хвърляй я на някой там за колкото даде, да ти се маха от главата. Още утре я пускай по базари, продавалници, мобилета...където се сетиш. ТАя машина е приключена технически. Колкото по-бързо го осъзнаеш и приемеш, толкова по-лесно става нататък.
Какво толкова ако човека си направи основен ремонт няма нищо страшно на моят zetec-s също му правих основен ремонт и вече почти 50к съм навъртял след ремонта просто трябва добър майстор това е цялата работа.

Потребителски аватар
antipower
потребител
потребител
Мнения: 431
Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
Местоположение: Карлово
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от antipower » 23 юли 2018, 09:36

Послушай съветите на OgiDogi !
Всичко се ремонтира и поправя. На моя двигател съм правил основен ремонт и цената си беше приемлива.
Защо да подариш на някой колата, като може да си я оправиш и после да се радваш дълги километри на надеждност и добра работа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от HACKO » 23 юли 2018, 11:58

Аз пък не виждам кой знае какъв проблем от това, че била тръгвала по надолнището. Ами затова има ръчна спирачка! Да това е признак че двигателя е понатрупал километри и компресията му вече не е като нов, ама щом няма драстично падане на мощността и не гори огромни количества масло, няма нужда от някакъв ремонт.
Каквото го засилихте основен ремонт, смяна на колата, ще докарате човека до самоубийство.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от dimkar » 23 юли 2018, 16:43

S_C написа:
22 юли 2018, 23:05
...Една кола, спреш ли я на баир и тя тръгне да си ходи, значи е тръгнала към скрапа...
Доста силни думи. :lol:
aspasia написа:
23 юли 2018, 07:31
Какво толкова ако човека си направи основен ремонт няма нищо страшно на моят zetec-s също му правих основен ремонт и вече почти 50к съм навъртял след ремонта просто трябва добър майстор това е цялата работа.
Основен ремонт на двигател не се прави току-така. Трябва си сериозна причина.

Следващият път я остави на задна. Предполагам, че няма да тръгне.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от aspasia » 23 юли 2018, 18:54

dimkar написа:
23 юли 2018, 16:43
S_C написа:
22 юли 2018, 23:05
...Една кола, спреш ли я на баир и тя тръгне да си ходи, значи е тръгнала към скрапа...
Доста силни думи. :lol:
aspasia написа:
23 юли 2018, 07:31
Какво толкова ако човека си направи основен ремонт няма нищо страшно на моят zetec-s също му правих основен ремонт и вече почти 50к съм навъртял след ремонта просто трябва добър майстор това е цялата работа.
Основен ремонт на двигател не се прави току-така. Трябва си сериозна причина.

Следващият път я остави на задна. Предполагам, че няма да тръгне.
Преди ремонта двигателя харчеше повече масло от колкото бензин просто тези двигатели имат фабричен дефект от завода излизат с калпави сегменти. По евтино ми излиза ремонта от колкото да наливам масло за 70-80 лева месечно.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от fordmaniac » 23 юли 2018, 19:06

Реглажа е първото, което трябва да се види, особено щом е на газ и ако са повече километри
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 82#p558435
Чак за основен ремонт или смяна, то и при изправен мотор по-големия наклон си иска ръчна. Дали ще е на 1 или задна не виждам разлика, предавателните отношения са почти еднакви, а посоката на въртене и газоразпределение не се отразяват на спирачния ефект на мотора.
Поздрави.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от dimkar » 23 юли 2018, 19:27

aspasia написа:
23 юли 2018, 18:54
Преди ремонта двигателя харчеше повече масло от колкото бензин просто тези двигатели имат фабричен дефект от завода излизат с калпави сегменти. По евтино ми излиза ремонта от колкото да наливам масло за 70-80 лева месечно.
Е, това си е достатъчно основателна причина за ремонт на двигателя.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от dimkar » 23 юли 2018, 19:30

fordmaniac написа:
23 юли 2018, 19:06
...Дали ще е на 1 или задна не виждам разлика, предавателните отношения са почти еднакви, а посоката на въртене и газоразпределение не се отразяват на спирачния ефект на мотора.
Поздрави.
Предавателните отношения не са чак толкова еднакви. Поне при моите коли. Там, където се опитва да тръгва на 1-ва, на задна стои неподвижно. И не, нямам въобще пред вид "посоката на въртене и газоразпределение". :lol:

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от ivo_63 » 23 юли 2018, 19:36

Мога да се обзаложа , че компресията е 7-8 / пътник е мотора/. Собсвеника сам да си реши , ремонт или друг мотор да купува. Мотор 2 у-ба може да се окаже същия като този ... Аз бих направил ОР ако много държа на колата или да я давам за без пари. Не пречи да се измери компресията , става бързо и е евтино. Все пак е някакъв ориентир .... финансов.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от S_C » 24 юли 2018, 02:42

Всичко се ремонтира и оправя, но да инвестираш 1000+ лева ремонт в 1.6 Фиеста, трябва да си наясно, че искаш не просто тая марка и модел, а конкретно тая кола. И второ-да си наясно, че тя ще отговаря на нуждите ти в следващите минимум 3-4 години, защото парите за ремонта при препродажба никога не можеш да си ги вземеш обратно.
Разбира се, винаги има вариант човека да е купил колата чисто нова-примерно с някоя голяма поръчка на фирма, да е спестил ДДС, да си я купил с първата заплата и др. подобни фактори, които да го бутат към емоционална обвързаност с тая конкретна машина или да е длъжен Х години да търкаля точно нея. Невъзможни неща в тоя живот няма! В средностатистическия случай обаче нещата не са такива и такъв разход практически не е оправдан. Да набуташ 1000+ лева, за да качиш стойността на нещо със 100, е противно на здравия разум. Може да се компенсира с емоции и с нищо друго. Все пак коментираме най-нискък клас малолитражка, т.нар. "гъзовоз", която няма друга фукнция, освен да те кара максимално евтино от точка А до точка Б.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от lubomirov89 » 24 юли 2018, 07:14

Изглежда, когато хората и напече малко повечко слънцето и започва да не им се отразява добре. Веднага се дадоха тука дори и точна кмпресия, причини за ниска компресия и какво ли още не... Моя съвет е да послушаш фордманяка и Оги.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от fordmaniac » 24 юли 2018, 08:37

Страшни предположения. То и S_C включи ли се, всичко е за морга, а и всичко е черно. Нужда от ремонт няма!
За точни стойности на компресия като предположения, аз не бих се обзаложил, че не ползвам боб за гледане.
За предавателните числа не бих писал толкова категорично непроверени неща.
Примерно Premiera 1.6 '99 99 к.с. прадавателни числа:
1. 3.33
2. 1.95
3. 1.29
4. 0.97
5. 0.76
ЗАДНА. 3.15
Дифернциал. 4.06
Интересен ми е коментара за стойността в червено дали е по-дълга или по-къса !?
За Фиеста 1.6 '06 100 к.с.
1. 3.15
2. 1.93
3. 1.28
4. 0.95
5. 0.76
Задна. 3.62
Диференциал. 4.25
Близки са с малка разлика. 1.49 % е незабелижа разлика и пренебрежимо като ефект.
Поздрави.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от S_C » 24 юли 2018, 10:36

Аааа...за морга нищо не съм писал. Писах да продава. По-бързичко, защото времето работи срещу него.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Колата е паркирана на скорост и пак тръгва по надолнището...

Мнение от dimkar » 24 юли 2018, 12:48

fordmaniac написа:
24 юли 2018, 08:37
...За предавателните числа не бих писал толкова категорично непроверени неща.
Примерно Premiera 1.6 '99 99 к.с. прадавателни числа:
1. 3.33
2. 1.95
3. 1.29
4. 0.97
5. 0.76
ЗАДНА. 3.15
Дифернциал. 4.06
Интересен ми е коментара за стойността в червено дали е по-дълга или по-къса !?
За Фиеста 1.6 '06 100 к.с.
1. 3.15
2. 1.93
3. 1.28
4. 0.95
5. 0.76
Задна. 3.62
Диференциал. 4.25
Близки са с малка разлика. 1.49 % е незабелижа разлика и пренебрежимо като ефект.
Поздрави.
Мерси за информация. Наистина, не ги знаех точните цифри, но както казах, предположението ми беше на база практически наблюдение. И все пак, нищо не пречи на колегата да експериментира, преди да се засили към моргата или към основен ремонт.

П.П. Проверих си ръководствата за Примера и се оказа, че има малки разлики в предавателните числа. Скоростната кутия е RS5F31A:
1. 3.3333
2. 1.9545
3. 1.2857
4. 0.9268
5. 0.7333
ЗАДНА. 3.4167
Така че, има резон в моите наблюдения.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта