спортни купета на възраст 8 години - Форд Cougar

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

спортни купета на възраст 8 години - Форд Cougar

Мнение от Brock » 30 яну 2007, 11:32

Там, където гаменските трепети се сблъскват с кризата на средната възраст, изборът на автомобил обикновено престава да се подчинява на логиката. Тогава в морето от употребявани коли внезапно започват да блестят дяволито спортните купета. Лишени от каквато и да било практичност с двете си врати, смехотворния багажник и съвсем условната декларация за четири места, те изведнъж се оказват по-привлекателни от всеки SUV или комфортен седан по простата причина, че гъделичкат егото.
Купето не е евтино удоволствие. В случай, че не служи като инструмент за социализация в ръцете на ергени, то обикновено заема второ място в гаража на по-заможни семейства. Вторичният пазар обаче дава и някои възможности за сбъдване на обещания към самия себе си на по-поносима цена.


"Форд" Cougar (1998-2001)

Не са много специалистите, които могат да обяснят пазарния провал на Cougar. Богатото наследство на "Форд" в лицето на Capri и Probe предвещаваше далеч по-светли перспективи пред елегантното спортно купе, което кьолнци лансираха през есента на 1998 г. Cougar бе произведен в изключително съкратена серия, а официални данни за продажбите му въобще не бяха изнесени. Но ако се вярва на британския "Дейли Мирър", "Форд" са реализирали едва 12 000 бройки в Европа.
Наистина тази статистика предизвиква недоумение предвид пълното несъответствие между потребителските качества на автомобила и неговото търсене. На пазара трудно може да се намери по-функционално купе, на чиято задна седалка успява да се настани, без физически повреди, възрастен германец. В технологичен план Cougar почти не се различава от бестселъра Mondeo, а собственици на модела дават доста положителни оценки за надеждността му. Предлагането на вторичния пазар също клони към нула, което свидетелства за липса на желание за продажба. Каквито и да са причините за странната съдба на този автомобил обаче, едно е сигурно - той дава възможност на собственика си да изпъква сред масата, без това да му струва кой знае колко.

Двигатели:
1 988 см3 - 130 к.с.
2 544 см3 - 170/205 к.с. (препоръчва се)

Слаби места: твърда возия и шумно окачване; 2,5-литровият двигател страда от дефицит на въртящ момент в нисък оборотен режим; неточни показания на скоростомера; бързо износване на гумите; неизправност на маслената помпа лишава горната част на шестцилиндровия двигател от смазване, заради което моторът на някои коли е сменян по два пъти в рамките на гаранционния срок; крушките на фаровете прегряват и изгарят заради конструкцията на предните светлини; моделът е снет от производство след едва три години на конвейера, което предвещава проблеми с намирането на немеханични резервни части; компромисно качество на сглобката и евтини материали в салона; износена кормилна уредба; неефективна ръчна спирачка.

Силни страни: експресивна и интересна външност; повече от приличен за такъв автомобил багажник; предвидимо и стабилно пътно поведение; конструктивните сходства с Mondeo улесняват поддръжката; приемливи цени на резервните части; отличен баланс между цена и качества на автомобила; вместителна и функционална каросерия; механично здрави и икономични двигатели.



"Пежо" 406 Coupe (1997-2005)

Историята на френската марка помни само едно спортно купе от среден клас, по което специалисти и обикновени любители въздишат в еднаква октава. В края на 60-те "Пежо" заръчва на "Пининфарина" проектирането и изработката на двуврата версия на модела 504. Моделът няма много общи стилистични черти с донора и се превръща в класика още с появата си на пазара. Продадени са над 150 000 бройки. Малкото от тях, които все още не са изгнили, дори се радват на колекционерски интерес.
През 1997-а франсетата решиха да повторят подвига и в колаборация с италианците разтрепериха коленете на естетите с 406 Coupe. Десет години по-късно моделът продължава да предизвиква неконтролируемо увисване на долната челюст с външността си, съчетано с оправдано заядливия въпрос защо в "Пежо" решиха да правят купе на базата на 407 сами.
406 Coupe не само изглежда фантастично. Моделът неслучайно поддържа толкова високи цени на вторичния пазар. Той не може да мери сили с японската конкуренция по качество и надеждност, но се оказва много по-балансиран, практичен и красив продукт от всичко останало в класа.

Двигатели:
1 997 см3 - 135/136 к.с. (препоръчва се)
1 998 см3 - 132 к.с.
2 230 см3 - 158 к.с.
2 946 см3 - 191/207 к.с.
2 179 см3 D - 133 к.с. (препоръчва се)

Слаби места: течове от маркучите и радиатора на охладителната система водят до прегряване на двигателя; проблеми с климатичната инсталация; корозирала ауспусна система; течове на масло от двигателя и трансмисията; износени спирачни дискове; трилитровите модификации не могат да се похвалят със същата управляемост и пъргавина както по-скромните версии; завишен разход на масло; висока цена.

Силни страни: богато серийно оборудване; абсолютно неустоим дизайн - повечето специалисти определят 406 Coupe за един от най-красивите едросерийни автомобили, произвеждани някога; рафинирана возия; практична и просторна каросерия със солидна изработка; гарантирана ликвидност на вторичния пазар.


"Хюндай" Coupe (1996-2002)

Макар и откровени дебютанти в претенциозния клас на спортните купета, корейците успяха да се наложат като сериозен играч в по-достъпния му сегмент. Кариерата му започна под формата на засукана версия на Pony, за да стигне до там, че дизайнът на третото поколение на модела е сравняван от някой с този на "Ферари".
Корейците обаче се намесиха в рязането на тортата още преди да прибегнат към тежката артилерия на шестцилиндровите двигатели на сегашния модел. Заявка преди него направи втората генерация на Coupe, известна още като Tiburon. Рецептата за приготвянето й бе проста - проверена механика от Lantra и предизвикателен дизайн.
Днес купето на "Хюндай" се радва на широка популярност на вторичния пазар. Това говори красноречиво за качествата му. Все още липсва едно от тях - имиджът.

Двигатели:
1 599 см3 - 114 к.с.
1 976 см3 - 135/139 к.с. (препоръчва се)

Слаби места: ниско ниво на пасивната безопасност; противоречив дизайн; силно износени полуоси, чието състояние се познава по тропането в завои; скъсани маншони на полуосите; течове от маркучите на охладителната система стават причина за прегряване и повреди на цилиндровата глава; от качеството на сглобката и материалите в салона има какво да се желае; зачатъци на ръжда в някои коли от първите години на производството; неравномерно разпределение на спирачното усилие; износени спирачни дискове.

Силни страни: може би най-евтиното спортно купе от този клас на пазара; изненадващо надеждна механика; доста евтина поддръжка по стандартите на сегмента.


"Тойота" Celica (1994-1999)

Формулата за използване на шаси и двигатели от едросериен седан за конструирането на спортно купе се прилага далеч преди японците да открият предимствата й. Малко производители обаче капитализират ползата от общата агрегатна база така ефикасно, както "Тойота". Първото поколение на Celica излиза на пазара през далечната 1971 г. и още тогава крие под леко неугледните си ламарини механика от Carina. Шест генерации по-късно конструкторският подход не се е променил особено. Японците само са станали още по-вещи, за което говори и смазващото надмощие на Celica в световния рали шампионат в началото на 90-те.
Механиката на Celica VI е заимствана почти изцяло от Carina E, чиято безбожна надеждност отчая тотално конкуренцията през 90-те. Погледнато чисто статистически, спортното купе на "Тойота" категорично е най-безпроблемният автомобил в този клас. Ремонтите обаче - колкото и рядко да се налагат такива - могат да имат опустошителен ефект върху финансите на собственика.

Двигатели:
1 762 см3 - 115 к.с.
1 998 см3 - 170/175/242 к.с. (препоръчва се)

Слаби места: повреди на скоростната кутия и силовото предаване на най-мощните модификации GT-Four; изключително високи цени на резервните части, които се набавят трудно; малък клиренс; скъп автомобил.

Силни страни: механика със забележителен ресурс и здравина; безупречно пътно поведение и стабилност; отлична антикорозионна защита; великолепно качество на изработката; внушителен по стандартите на класа багажник; богато серийно оборудване.


"Хонда" Prelude (1997-2000)

В пантеона на уличните състезатели с по-скромни финансови възможности Prelude заема също толкова почетно място, колкото и Celica. На следващото стъпало са значително по-скъпите Supra на "Тойота" и легендарните нисани и мазди със задно задвижване. За дългите години на съзряване моделът успя да набере внушителна армия от поклонници, за които абревиатурата VTEC звучи като свещено заклинание.
Вън от героичната атмосфера на среднощните гонки по улиците Prelude се доказа като един от най-качествените спортни автомобили за ежедневна употреба. Списъкът с недостатъците на този модел е толкова кратък, че кандидат-купувачът би сбъркал в избора си само ако се изкуши от кола с крещящо хипертрофиран тунинг, който може да съкрати живота на иначе неразрушимите двигатели на "Хонда". Също както и при купето на "Тойота", поддръжката е скъпа. За успокоение обикновено служат статистиките, според които Prelude просто не се троши, освен ако не бъдат положени специални усилия за това.

Двигатели:
1 997 см3 - 133 к.с.
2 157 см3 - 185/200 к.с. (препоръчва се)

Слаби места: повреди на автоматичната скоростна кутия с ръчно управление; възможни дефекти на накрайниците на кормилните щанги при колите от 1997 и 1998 г.; неизправности на патрона на контактния ключ, заради които двигателят гасне в движение (заради проблема в сервизите на "Хонда" са отзовани над 53 000 Prelude).

Силни страни: високо ниво на пасивната безопасност; поцинкована каросерия, срещу която ръждата няма шанс; извънредно здрави и мощни двигатели; механика с огромен ресурс; рекордно нисък процент на дефектите.


"ФИАТ" Coupe (1994-2000)

Почитателите на "ФИАТ" трябваше да чакат почти четвърт век, докато на пазара отново се появи класическо спортно купе с любимата им марка. Поводът за настъпилото през 1994 г. в редиците на заклетите фиатаджии небивало оживление също си го биваше. Автомобилът с простичкото име Coupe изглеждаше фантастично, а новината, че ще го произвежда "Пининфарина" напълни кацата с меда догоре. Това гарантираше най-малко, че броят на проблемите с качеството, познати от останалата продукция на концерна, ще бъде чувствително редуциран.
Тринайсет години по-късно Coupe изглежда почти толкова добре, колкото и в началото. За жалост надеждите за пълна липса на катран в споменатата каца се потвърдиха само отчасти. Надеждността на механиката обаче отнесе критики в първите две години. Добра оценка за модела дава откровението на британски собственик в един от многобройните интернет форуми, посветени на Coupe: "Страхотен автомобил, но трябва да призная, че баща ми е механик".

Двигатели:
1 747 см3 - 131 к.с.
1 995 см3 - 139/190 к.с. (препоръчва се)
1 998 см3 - 147/154/220 к.с.

Слаби места: незадоволително качество на изработката; чувствителни ангренажни ремъци, за чиято смяна се налага сваляне на целия двигател на всеки 60 000 км или три години; неравномерно действие на спирачките между двете оси; спукан изпускателен колектор на 20-клапановите версии; кратък живот на съединителя; силно износена ходова част; моделът заема 8-о място в антикласацията за най-ненадеждна кола във Великобритания през 2005 г. с 49 повреди на 1000 автомобила, а марката се подрежда на последно място с най-много неизправности в статистиките на германския клуб ADAC през 2001-ва; силно обезценяване на вторичния пазар; високи разходи по поддръжката, автомобил за "карачи".

Силни страни: впечатляваща външност; добра антикорозионна защита; мощни и темпераментни двигатели, които превръщат Coupe в най-бързия сериен "ФИАТ" за всички времена; автомобил за "карачи".

*****

Цени на шест от най-достъпните спортни купета на възраст 8 години в зависимост от модификацията:*
"Форд" Cougar, 1999 г. : 12 300 - 16 000 лв. (нов: 43 664 - 57 480 лв.)
"Пежо" 406 Coupe, 1999 г. : 19 300 - 23 200 лв. (нов: 51 026 - 68 718 лв.)
"Хюндай" Coupe, 1999 г. : 11 200 - 14 200 лв. (нов: 34 246 - 43 960 лв.)
"Тойота" Celica, 1999 г.: 17 100 - 21 700 лв. (нов: 44 422 - 56 928 лв.)
"Хонда" Prelude, 1999 г. : 12 700 - 17 100 лв. (нов: 37 304 - 49 574 лв.)
"ФИАТ" Coupe, 1999 г.: 13 800 - 18 800 лв. (нов: 40 290 - 55 220 лв.)
* По данни от "Ойротакс Шваке"

*****

Резултати от краш-тестовете за пасивна безопасност по данни на http://www.crashtest.com" onclick="window.open(this.href);return false;:
"Форд" Cougar - n/a ("Форд" Mondeo, 1997-2001 г. - 3/5)
"Пежо" 406 Coupe - n/a ("Пежо" 406, 1995-2000 г. - 2/5, 2000-2005 г. - 3/5)
"Хюндай" Coupe - 1/5
"Тойота" Celica - 3/5
"Хонда" Prelude - 4/5
"ФИАТ" Coupe - n/a ("ФИАТ" Tipo/Tempra, 1988-1996 г. - 3/5)

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта