Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 07 юли 2022, 20:33

Здравейте,
С допълнително монтиран темпомат съм, който си работи, но само на равно усещам как работи-през няколко секунди съвсем леко придърпване, когато си подава газ и последващото отпускане на газта-това нормално ли е? При изкачване, или спускане не усещам това му поведение.
Твърди се, че темпомата повишава разхода на гориво, за което не споря-логично е, но за Протокола приблизително с колко процента?
Благодаря предварително за отговорите!

П.С. То по нашите "магистрали", не че темпомата може да се използва много-много, освен, ако не се тръгне рано сутрин, ама си е "екстра" и голям кеф! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от ivo_63 » 07 юли 2022, 20:35

Усеща се най-лесно по баира нагоре - не поддържа ли зададената скорост нещо не е наред, и надолу трябва да задържа ама ако е износен мотора няма да има задържане

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 07 юли 2022, 20:51

На баир и надолу нищо не се усеща-само на равно.
И какъв износен двигател, бе Иво-на 277000км. сме само-надявам се да изкара поне още толкова! :lol:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от pepy1 » 07 юли 2022, 20:57

Е как да не се усеща, батко, не слушаш ли двигателя? Не усещаш ли укорение и спъване?
времето е като парите-никога не стига

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 07 юли 2022, 21:09

Слушам не, ами направо се ослушвам, като плъх в трици! :D Повишаване на оборотите по оборотомер няма грам-само мнооого леко придърпване и също толкова мнооого леко отпускане, и както казах само на равно. Ако се разсея в слушане на силна музика, или разговор с "ограничителя", какъвто си има и Оги-Доги може и нищо да не усетя.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от ivchotr » 07 юли 2022, 21:32

Моите наблюдения са, че автопилотът със сравнително мощен двигател сваля разхода с около литър на сто километра. Подобни наблюдения са споделяли и мои приятели. Ако двигателят не е достатъчно мощен, ще има проблем с разхода, това е почти сигурно. При по-мощните двигатели не се усеща нищо по равно и изкачване. Поне при тези, които съм карал - Тойота Авенсис - бензин, Шевролет Круз и Киа Спортидж - дизели.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 07 юли 2022, 21:57

Ами то любимият ми дизел е с доста по-висок въртящ момент по принцип, особенно в ниските обороти.
Но, откак се появи комън-рейл дизелът, или помпа-дюзата се уплаших и май не съм сгрешил.
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от imitev » 08 юли 2022, 00:40

Придърпване се наблюдава предимно по наклон надолу. На равното не съм усещал. Колата е от профила.

Монтирал съм бутони и активирал темпомат на предното ми мондео (същото, само че седан) - няма разлика с фабричните. Реално това е функция на компютъра, а дроселовата клапа е drive by wire - с моторче, като твоята. Така, че реално не е добавено нищо, освен бутоните.

Разходът с темпомат е по-висок, защото не се използва инерцията по наклоните, но не драстично.

Ако карам аз и внимавам с рязкото подаване на газ - разходът ми е по-нисък с 200-300 мл, но карам на газ и не ми дреме да си карам на темпомат с около 100 км/ч. Харчи 9-10 (по-скоро 10) /100 газ.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от Ozzie » 08 юли 2022, 21:10

F Focus написа:
07 юли 2022, 20:33
Твърди се, че темпомата повишава разхода на гориво, за което не споря-логично е....
Аз пък бих казал, че при мен темпомата се отрази се отрази положително на разхода, т.е. надолу, спрямо преди, ако отчитам данните от борд-компютъра (БК). Бутоните ги монтирах и активирах някъде през декември / януари.
Първия продължителен тест беше пролетта, още нямаше засилен трафик по пътищата. Пътуването беше около 110 км. (отиване / връщане), скоростта която поддържах беше 100 км/ч (по-километраж), реално са може би 93-94 км/ч., като са спазвани ограниченията за движение в населени места и където има 60 км/ч. на кръстовища. На връщане, при влизане в града БК отчете 4,4 л./100 км. Преди това бях заредил догоре и бях нулирал всички данни за пробег, скорост и т.н. За шест години, толкова нисък разход с моето каране не помня да съм виждал.
При втория тест имаше и шофиране по магистрала. Настроих скоростта по обороти - 2100, по табло между 110 и 115 км/ч. БК отчете 4,7л./100 км. Също резултат който не съм постигал преди. Преди това пак бях заредил догоре и нулирах старите данни.
Моето мнение е - твърдо ЗА темпомпат и неговата употреба. Случва се да го ползвам и в града, стига да няма много трафик.
Толкова за разхода.

По другите ти терзания.
F Focus написа:...но само на равно усещам как работи-през няколко секунди съвсем леко придърпване, когато си подава газ и последващото отпускане на газта-това нормално ли е?
На равно изобщо не усещам такива неща като описаните. Просто си поддържа зададената скорост. Тласък (и то лек) усещам, само при достигане / намаляване до зададената скорост, когато съм ускорил и след това съм отнел "газта", за да се върне колата до желаната скорост. Не се сещам в момента, как се държи, когато дойде нагорнище.
imitev написа:
08 юли 2022, 00:40
Разходът с темпомат е по-висок, защото не се използва инерцията по наклоните...
Не знам, как са устроени Фордовете и темпоматите им, ще споделя за друга кола с темпомат, която съм карал.
Бензин, модел 2017 г. На дисплея на БК има индикация със сектори за положението на дроселовата клапа (може би да приканва към икономично шофиране). С включен темпомат на равно са запълнени три квадратчета. Дойде ли спускане, индикацията показва, че дроселовата клапа се затваря. Не изцяло, но има промяна в положението ѝ. Така че може би подчертаното твърдение не е на 100% вярно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от Ради-1 » 09 юли 2022, 12:50

ivo_63 написа:Усеща се най-лесно по баира нагоре - не поддържа ли зададената скорост нещо не е наред, и надолу трябва да задържа ама ако е износен мотора няма да има задържане
Кой мотор да е износен? При мен на магистралата на спускане държи скоростта, но на едно извънградско спускане му сетнах 60км и почна да вдига повече

Потребителски аватар
Saggy
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от Saggy » 09 юли 2022, 15:18

Аз съм карал с темпомат само нови служебни коли - пежа и тойота - и тласъци не съм усещал. Особено с големите дизелови двигатели, които до преди няколко години беше възможно да се купят на разумна цена - 2.0 - 130-160 к.с. При изкачвания се усеща, че двигателят се бори да достигне желаната скорост и му трябва известно време да го направи - примерно качваш баирите по Тракия към София и от 100км/ч да стигне 130км/ч. Също съм съгласен с казаното от Ozzie - че реално дори се пести гориво с читав темпомат, особено при каране на равно, защото постоянната скорост се поддръжа по-финно и с по-малко загуби от набиране/изпускане на педала на газта. Но може би разликата е >= 0.5л/100км спремо без темпомат.
Фокус, ако нямаш проблеми при каране без темпомат с колата, значи няма какво да го мислиш това леко придърпване, щом даже с музика не се усеща толкова. Може да има още нещо за донастройване по темпомата като софтуер и от това да е. В групата Ford Upgrade + гледам, че от време на време се появяват хора с проблеми с темпоматите - изключват се, не поддръжат скорост и тн. И там ги оправят като сменят бутоните и слагат по-нов софтуер на колата.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 09 юли 2022, 18:40

Благодаря за отговорите!
Няма терзания, драми и тънки сметки за разход на гориво-джаджата си работи коректно, дори чак сега след две години усетих този ефект и не мога да кажа сега ли се е появил.
Но съм убеден, че при набиране на скорост чрез темпомата разхода ще е по-висок, от плавно подаване на газ с педала-например какрам по магистрала в лява лента, отзад ме приближава кола с по-висока скорост, минавам в средна лента зад ТИР, намалявайки скоростта с темпомата и после пак с темпомата увеличавам скоростта-тогава явно се усеща придърпването и последващото успокояване. Струва ми се, че, че стъпката на увеличение/намаляване на скоростта е 2-3 км./ч. при натискане на бутончетата-толкова ли е?

П.С. Всичките ми питания са с образователна цел и за Протокола :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от Ozzie » 09 юли 2022, 20:20

F Focus написа:
09 юли 2022, 18:40
Но съм убеден, че при набиране на скорост чрез темпомата разхода ще е по-висок, от плавно подаване на газ с педала...
Аз пък съм убеден, че при ускоряване с темпомата, разхода, ще е по-нисък, колкото и плавно да галиш педала. През темпомата, компютъра задава точната порция гориво, колкото е нужна за достигане на зададената скорост. Ако ти искаш да ускориш с 10 км/ч, натискаш малко повече и когато достигнеш желаната скорост, тогава отпускаш педала. Вярвам, че е така. :P
F Focus написа:
09 юли 2022, 18:40
....намалявайки скоростта с темпомата и после пак с темпомата увеличавам скоростта-тогава явно се усеща придърпването и последващото успокояване.
Напълно нормално. Аз също усещам такова поведение. Това е все едно да ускоряваш с десния крак и т.н.
F Focus написа:
09 юли 2022, 18:40
Струва ми се, че, че стъпката на увеличение/намаляване на скоростта е 2-3 км./ч. при натискане на бутончетата-толкова ли е?
Там някъде е. Около 3 км/ч. Не съм я закачал да гледам на живи данни колко точно е разликата при всяко цъкване на бутона за ускоряване.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 09 юли 2022, 20:33

На мен пък ми протича мисъл :idea: :lol: , че да увелича скоростта от 90 до 140км./ч. чрез темпомата с 20-30 натискания на клавишчето със съответните придърпвания, отколкото с плавно подаване на газ чрез педала разхода на гориво ще е по-висок.
Да повторя, че не изпадам в терзания относно разхода! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от ЯЛТА » 09 юли 2022, 20:39

F Focus написа:
09 юли 2022, 20:33
На мен пък ми протича мисъл :idea: :lol: , че да увелича скоростта от 90 до 140км./ч.
Аз пък при увеличаване от 90 нагоре задължително ръгам четвърта, а понякога при изпреварване даже и трета, и нямам, и не ми трябва темпомат.
Последна промяна от ЯЛТА на 09 юли 2022, 21:52, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от F Focus » 09 юли 2022, 20:54

По натоварените ни "магистрали" често изкл. темпомата и действам, като теб, но темата е за друго.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от ЯЛТА » 09 юли 2022, 21:52

Щом смяташ че съм малоумен и не знам за какво е темата.......
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от imitev » 09 юли 2022, 23:00

Ozzie написа:
08 юли 2022, 21:10
Дойде ли спускане, индикацията показва, че дроселовата клапа се затваря. Не изцяло, но има промяна в положението ѝ. Така че може би подчертаното твърдение не е на 100% вярно.
Да де - тази постановка се нарича моторна спирачка. Спираш горивото и затваряш дроселовата клапа. Няма горене (почти), а двигателят помпи само въздух и задържа автомобила. Да пуснеш колата по инерция означава да изключиш от скорост и да я пуснеш по инерция :)

Двигателят има разход през това време, за разлика от моторната спирачка, но загубите на енергия са по-малки.

Освен това, ако погледнеш моментния разход на гориво по баира на долу ще видиш, че не е точно нула.

Никога не ми е минавало през ума да ускорявам и намалявам скоростта с бутоните на темпомата - твърде бавно се случват нещата :)

Скоростта ефективно я намалявам с бутона Cancel - изключва темпомата и двигателят минава в режим моторна спирачка. Когато реша, че искам пак да се върна към нормална скорост, натискам Reset и се ускорявам до последната зададена скорост (около 100 извънградско и 140-145 по магистралата).

При мен комбито от 90 си ускорява на 5та нормално, ако не бързам даже и по лек наклон.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от Ozzie » 09 юли 2022, 23:30

imitev написа:
09 юли 2022, 23:00
Скоростта ефективно я намалявам с бутона Cancel - изключва темпомата и двигателят минава в режим моторна спирачка. Когато реша, че искам пак да се върна към нормална скорост, натискам Reset и се ускорявам до последната зададена скорост...
RESET не действа, ако преди това е натиснат бутона OFF или Cancel, както си го написал. RESET-a действа, само след натискане на съединителя или спирачката.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Въпроси относно авто-пилота (темпомата, круиз-контрола)

Мнение от imitev » 10 юли 2022, 18:43

На мондеото ми си работи след Cancel. Естествено че след Off не действа.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта