Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 05 май 2011, 09:22

Инжекциона си е настроен, но е от 16v-лова двойка (KR). Там количеството на сместа е по-голямо от при мен. А и KR-а е 1800 куб. см. Ние го сложихме и регулирахме за да може колата да работи добре, но дюзите са много износени, бяха целите в нагар, а дори едната е различна. На тая различната нагарът беше образувал "шапчица" и успях да я махна единствено с отверка и груба сила. Сещаш се за резултата.
С новия инж. (поне по усет) във високите колата има повече сила. Така или иначе в ниските не мога да преценя, щото с тоя наклон на гумите, на първа с повече газ винаги съм "burn out" :)
Подобрил съм доколкото можах засмукването (сп. филтър, рязана кутия, преработки по тръбите от филтъра до др.клапа, главата е портвана), по пътя на логиката стигнах до извода, че моторът може да поеме повече гориво - особено във високите, където преди малко забавяше.
Разбира се докато не ида на динотест всичко си остава в сферата на "така ми се струва"...
След състезанието цялата кола отзад беше в сажди. Все едно дизел...
Карам със 100, точно за да намаля детонациите. Главата е свалена с 0.5 от мен, а колко пъти преди това е шлайфана идея си нямам. Компресията не съм я мерил отдавна, но след смяната на сегментите беше на 12-13. После почна да пада, сега колко е - не знам. По-принцип искам да й сваля още и да карам на 14 компресия. Ти как мислиш?

П.П. В мотора става нещо странно - бях писал преди. Прецака ми два комплект свещи.
Стана следното: няколко пъти паля колата и я местя само за по няколко метра. Все път тя пали с по-голямо кашляне и по-трудно, докато накрая изобщо не може. Свещите мокри, около колата мирише на бензин силно. Оставих я да си почине 2 дни, че нали задавена. На третия ден - същото. Вадя свещите - прехвърля искра, но наоколо, не на електрода...
И така два пъти.
Чудя се, дали дюзите не пускат по-малко след изгасяне на двигателя и да го тъпчат с много гориво. И оттам да се получава някаква детонация, която да прецаква свещите?
Според теб възможно ли е?
П.П. Сега купих свещи от МП - 32 лв. С тях е добре...

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от cosworth team ruse » 05 май 2011, 10:23

колега докато продължаваш да караш с обогатената смес ще продължаваш да сменяш свещи,защото пуска много бензин свещите не могат да го доизгорят и накрая на няколкко кратни паления където каквото е останало безин о тях явно и горят.аз досега поне 8 свещи смени на 2.0 ohc efi 115 коня сиера защото бенз.регулатор за налягането на бензина ми е прецакан и вкарва бензин в смукателя и от там дави колата пуши черно постоянно и резултата беше че вчера я запалих за малко и при самото палене от 4ри цилиндъра остана на 2 и сега пак пари за свещи :( така че помисли сериозно по твоя проблем

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 05 май 2011, 12:46

Яворе, присъединявам се към мнението на Данчев, богатата смес и оттам черния пушек на ниски и при ускоряване идва от инджекциона. Механичната инджекция е зорна работа, знам едно Ауди 100 с разцентрована инджекция и вече повече от година никой в региона не може да я вкара в пътя. Ти нещо беше писал и за проблеми с дюзите и че едната е различна, и от това може да идва богата смес.
Центровката влияе на изгарянето, но черен пушек от голямо предварение не може да се получи, висока температура да.
Стъргането на главата може да доведе до вдигане на компресията, но не това влияе на детонациите, влияе това че увеличаваш степента на сгъстяване. Степен на сгъстяване и компресия са различни неща.
Инак във високи обороти със богата смес всички вървят много.
От богатата смес, може да се овлажнят свещите и за това искрата да прескача настрани, и затова да не могат да запалят сместа както трябва.

Свещите само запалват горивната смес а не я изгарят (добре е освен да се разглобяват двигатели и да се прочита и малко теория).
Последна промяна от HACKO на 05 май 2011, 18:00, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 05 май 2011, 15:44

Мнението е на Данчев ама няма значение то си е вярно,но от прекалено богата смес няма смисал принципно колата върви наи много когато почне да обеднява

като се съмняваш в инжекторите защо не ги замериш в 4-ри шишенца да видиш да няма груби разминавания ??? Пред полагам знаеш как става
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 05 май 2011, 17:58

KovachevGR написа:Мнението е на Данчев .......
Лелееййй :oops:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 05 май 2011, 18:27

Знам как се замерват дюзите, но причините да не го направя са две:
- основната, е че ме мързи :)
- а сериозната, е че дюзите влизат в едни пластмасови чашки, а като уплътнител има гумичка. Гумичките отдавна си заминаха и ги замених със силикон, а чашките са пред разпад. Всички викат - продават се такива, но аз нещо не мога да намеря. Гледам да не пипам, щото едвам ги закрепих последният път.

Иначе всички тия неща са ми ясни, знам защо ми е богата сместа. Дори и да е в добро състояние инж. е сметнат за вентилова глава. Имам приятел, спец. по механичните инжекциони - аз я настройвам на око, после той ми я дооправя...

Имах предвид нещо друго. Дали детонациите могат да повредят механично свещта - примерно да се спуква едва забележимо керамичната основа в началото на електрода и оттам да се получава прехвърляне на искрата към корпуса?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 05 май 2011, 18:42

ludavoda написа: Имах предвид нещо друго. Дали детонациите могат да повредят механично свещта - примерно да се спуква едва забележимо керамичната основа в началото на електрода и оттам да се получава прехвърляне на искрата към корпуса?
Ами щом могат да повредят бутален болт, защо не и свещите.

П.П. *00118*
ludavoda написа:... Имам приятел, спец. по механичните инжекциони ....
Сериозно? Дай координати, че това Ауди е на мой познат, влюбил се е в него а го ползва всекидневно и 15-18л/100 направо го убива. Ако иска да го навести.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 05 май 2011, 19:15

Добре де ти чуваш ли аванс??? Ако чуваш и се съмняваш че е от него или от температурата която развива в горивната камера в последствие от голямото предварение и от там избива свеща което по ме съмнява,може да пробваш с по 1гр тетраетил на литар бензин гарантирано няма да има детонации и колата ти няма да грее толкова много _friends_

А аванса няма как да повреди механично свеща...............това за буталата чоповете е друга работа там ги поврежда сериозно :cry:
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 05 май 2011, 19:58

HACKO написа:Центровката влияе на изгарянето, но черен пушек от голямо предварение не може да се получи, висока температура да.
От голямо предварение и бензин 95 съм съгласен, обаче той кара 100 октана. С бензин 95 и предварение повече от колкото трябва единсвтено можем да предизвикаме детонации :idea:
Мотора е стар и по негово време дори е нямало безоловен бензин .... факт ..... изобщо не можем да говорим за бензини натъпкани с октан буустери.
Затова сам себе си попитах, дали с това делко можем да пуснем нужното предварение за бензин 100 октана. Друг е момента, че точността при делкото е едно към амнайсе ... Владо например на неговото ДОХЦ като мина на EDIS просто беше очарован от работата на мотора. Факт е, че настройката на механична инжекция/карбуратор + делко си е цяло изкуство ...... http://www.youtube.com/watch?v=CNzNCONgVng" onclick="window.open(this.href);return false; *00134*
Форд почват да пригаждат моторите си за безоловен бензин в началото на 89-та година, като не се препоръчва да се кара с бензин над 95, затова и октан коректора има две положения 92 и 95. Това важи и за първото поколение Зетек (познава се по капака на който пише DOHC) при второто, вече чрез октан коректор имаме настройка и за 97 бензин (на капака вече пише Zetec II).
Фиестата ми е 89г. и има октан коректор за 92-95. Пробвал съм с 98 бензин ... колата създава впечатление, че върви по-мазно, но разлика във вървежа няма, а разхода скача. Пробвал съм и със 100 октана и положението беше ужасно.
Както написах високото октаново число означава значително по-бавно изгаряне на сместа в цилиндъра, т.е. какво става ако не сме пуснали предварение колкото трябва ..... ами палим сместа по-късно от колкото и е нужно за да се завърши процеса изгаряне в рамките на цилиндъра. От това следва, че процеса изгаряне завършва извън цилиндъра :mrgreen: или по-точно не завършва изобщо.
Затова и остава частици недобре изгорял бензин и в комбинация с богатата смес се получават погодни неща .... това казва теорията, дали при теб е така нямам идея :)
Отделно високата температура от предварение и бавно горящ бензин води до прегаряне на клапаните, а тези стари клапани (предполагам си караш със заводските) не са предвидени за такова натоварване. Затова от едно постепенно прегаряне на изпускателните клапани почва да се губи компресия ...
В нищо не те убеждавам или разубеждавам, коли като твоята са правени да се карат, да се правят експерименти и това е пътя :)

Що се отнася до връзката между компресия и степен на сгъстяване ... май такава изобщо не съществува, отделно е много различна при различните мотори. Скоро бях чел една тема, където автора обясняваше как увеличава степента, пък компресията пада :!:
Това е едно полезно читиво, дал съм го назад в темата и пак го слагам http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=13&t=17239" onclick="window.open(this.href);return false;
Мисля, че е полезно, защото много често се бърка пълнене/компресия/степен на сгъстяване
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 05 май 2011, 20:14

Съжалявам ако съм досаден или съм написал някоя глупост .... _friends_
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

kenwoodl
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 22 сеп 2005, 03:47
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: fiesta
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от kenwoodl » 05 май 2011, 20:36

Danchev написа:
HACKO написа:Центровката влияе на изгарянето, но черен пушек от голямо предварение не може да се получи, висока температура да.
От голямо предварение и бензин 95 съм съгласен, обаче той кара 100 октана. С бензин 95 и предварение повече от колкото трябва единсвтено можем да предизвикаме детонации :idea:
Мотора е стар и по негово време дори е нямало безоловен бензин .... факт ..... изобщо не можем да говорим за бензини натъпкани с октан буустери.
Затова сам себе си попитах, дали с това делко можем да пуснем нужното предварение за бензин 100 октана. Друг е момента, че точността при делкото е едно към амнайсе ... Владо например на неговото ДОХЦ като мина на EDIS просто беше очарован от работата на мотора. Факт е, че настройката на механична инжекция/карбуратор + делко си е цяло изкуство ...... http://www.youtube.com/watch?v=CNzNCONgVng" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; *00134*
Форд почват да пригаждат моторите си за безоловен бензин в началото на 89-та година, като не се препоръчва да се кара с бензин над 95, затова и октан коректора има две положения 92 и 95. Това важи и за първото поколение Зетек (познава се по капака на който пише DOHC) при второто, вече чрез октан коректор имаме настройка и за 97 бензин (на капака вече пише Zetec II).
Фиестата ми е 89г. и има октан коректор за 92-95. Пробвал съм с 98 бензин ... колата създава впечатление, че върви по-мазно, но разлика във вървежа няма, а разхода скача. Пробвал съм и със 100 октана и положението беше ужасно.
Както написах високото октаново число означава значително по-бавно изгаряне на сместа в цилиндъра, т.е. какво става ако не сме пуснали предварение колкото трябва ..... ами палим сместа по-късно от колкото и е нужно за да се завърши процеса изгаряне в рамките на цилиндъра. От това следва, че процеса изгаряне завършва извън цилиндъра :mrgreen: или по-точно не завършва изобщо.
Затова и остава частици недобре изгорял бензин и в комбинация с богатата смес се получават погодни неща .... това казва теорията, дали при теб е така нямам идея :)
Отделно високата температура от предварение и бавно горящ бензин води до прегаряне на клапаните, а тези стари клапани (предполагам си караш със заводските) не са предвидени за такова натоварване. Затова от едно постепенно прегаряне на изпускателните клапани почва да се губи компресия ...
В нищо не те убеждавам или разубеждавам, коли като твоята са правени да се карат, да се правят експерименти и това е пътя :)

Що се отнася до връзката между компресия и степен на сгъстяване ... май такава изобщо не съществува, отделно е много различна при различните мотори. Скоро бях чел една тема, където автора обясняваше как увеличава степента, пък компресията пада :!:
Това е едно полезно читиво, дал съм го назад в темата и пак го слагам http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=13&t=17239" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Мисля, че е полезно, защото много често се бърка пълнене/компресия/степен на сгъстяване
Аз съм с блок на фиеста от '87 хр2 и всичко останало е от фиеста рс турбо е въпроса ми е защо колата върви по-добре с 98-100 октана и е по-икономична за разлика когато използвам 95...свещите са оригиналните, а компресията е около 8... вярно пълна инжекция е?

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 05 май 2011, 20:47

Турбо и разреден мотор (изисква по-малко предварение от атмосферката ) + мега + EDIS + раздвижна ролка с финна настройка + чудни смеси + отлична работа на мапера.
Не казвам, че 98-100 октана е лош бензин, но си мисля че трябва да се постараем за да му хареса на мотора.
Последна промяна от Danchev на 05 май 2011, 21:03, променено общо 2 пъти.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 05 май 2011, 20:49

Danchev написа:...
От голямо предварение и бензин 95 съм съгласен...............
Данчев споделям мнението ти на 99%, 1% за това, че не съм сигурен колко октана е 100 октановия Бензин в България ;):
Компресия и степен на сгъстяване не са зависими, но преди време водих безуспешно този спор и не ми се обяснява повече и затова вече езуитски приемам, че може да има връзка.
Естествено, че параметричното запалване (EDIS), е много по-добро от делкото, особено ако има и датчик за детонации (въпреки че при мене и без датчик работи добре).
kenwoodl написа:Аз съм с блок на фиеста от '87 хр2 и всичко останало е от фиеста рс турбо е въпроса ми е защо колата върви по-добре с 98-100 октана и е по-икономична за разлика когато използвам 95...свещите са оригиналните, а компресията е около 8... вярно пълна инжекция е?
Мисля че си внушаваш, но ти си знаеш, или ако има някаква конкретна икономия, не покрива завишената цена.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 05 май 2011, 21:01

HACKO написа:особено ако има и датчик за детонации (въпреки че при мене и без датчик работи добре)
Това, вече си е следващото ниво в борбата да пазим мотора, датчика е направен така, че при всяко регистриране на детонация връща аванса, като градуса зависи от силата на детонацията. Много по-добре от няква букса с недоказана ефективност.
За съжаление единственият вариант за кнок сензор за нашите стари каручки е мега или друг тип стендалоун електроника с възможност за включване на такъв датчик.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Sasho85 » 05 май 2011, 22:39

От инжекциона на Голфа, какво си взел. Всичко с помпата или без нея?
Провери така за спорта, колко градуса е продължителността на искрата на голфовото делко и твоето.
Също така си вземи поне едно число по-високо за това, което дават по каталог.
Карах с 13 на Моторкрафт-горе долу добре. 9-ка на NGK по-добре. Сега съм с иридиеви на NGK. Като мощност разликата не е голяма, но чистят много по-добре от всичко, с което съм карал досега
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от cosworth team ruse » 07 май 2011, 23:17

колега снимай ако може мех,инжекцион на ескорта да видя какво представлява че взех една сиера 2,8 mfi с липси по мотора :D

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 07 май 2011, 23:42

Еми то е различно, доста даже...
По-скоро на Бонсо пиши на лично да ти снима неговия.
При него е в оригинал, само кутията за филтъра му е от моя ескорт...

Съвет от мен - не се занимавай с тия шест цилиндрови двигатели.
Ако искаш колата да ти върви, ползвай 2.0 куб. мотор. Пак не върви, но има мегдан да се развива. Може да го докараш поне до някакво прилично положение - да не губиш от такситата на метан :)
Шегувам се...
А тия стари чугуни, дето си им фен - те нямат никаква сила...
Те са били актуални през хиляда деветстотин седемдесет и некоя си година...
Знам, че не ми вярваш, писал си ми... но ако се видиме, ще ти покажа какво се случва, когато излезнат 1.6 vs 2.8...
Знам, че гледаш сайтовете с данните, но на живо е друго...

То направо е смешно...

П.П. Сашо моля те обясни ми ги тия неща със свещите (на лично или направо тук), щото не съм много в час...

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от cosworth team ruse » 08 май 2011, 00:03

хаха знам че е различно но ми е интересно където са дюзите при оная кръглата кутия пак ли е същото ,то взех сиерата заради тънката цена и има шпер отзаде пък и е идеална възможност да си сменя умрялата 1,6 със нещо което има 6 цилиндров звук и добра мощност да си поднеса на някой завой не съм го взел на драг да ходя :D иначе си имам 2,0 ohc което може сериозно да те ухапе 8) и 2.0 dohc пак ще те ухапе.а ти замерва ли се с бонсата в крайна сметка какво стана :?: :roll:

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 08 май 2011, 00:07

Нито един от две хиляди кубиковите двигатели няма как да ме "ухапе"..
Но поне не е пълна излагацията. Няма как да стане - DOHC е с верига и два вала, които отварят само осем клапана. Т.е. триенето е x2, с две думи никакъв шанс...
С 2.8 неведнъж съм се "дърпал". Смешно е - само на първа му правя две коли, оттам в геометрична прогресия. На трета сигурно го дърпам с 50 метра...
Според мен една кола със задно за да върви трябва да е поне 200 к.с. иначе как ще компенсира загубите от кардана и всичките простотии там...

Иначе извън спорта, 2.8 звучи невероятно. Признавам го...
Атракцията е голяма - на Бонсо каприто има убийствен звук, неподражаем...

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от cosworth team ruse » 08 май 2011, 09:38

ок за старите чугунки ми е ясно но сила за поднасяне все ще извади :D колко коня е ескорта 105 или повече :?:

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта