Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
vanio27
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2009, 02:34
Модел на автомобила: GRANADA 2.8i V6 , GRANADA 2.3 V6 , Fiesta 1.8 Diesel,Mitsubishi Pajero 2.5 TDI , Toyota Corola 2.0 Diesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vanio27 » 05 юни 2009, 03:09

Колеги даите ми малко акъл как да направя моето животинче малко по мощно :? става дума за Ford Granada 2.8 i благодаря ви предварително Поздрави !!! и Bonso Каприто е станало супер ЕВАЛА !!!!!!! Да си го караш със здраве !!! _friends_

Потребителски аватар
Plamen CONSUL 73
потребител
потребител
Мнения: 1160
Регистриран: 23 юли 2006, 21:45
Модел на автомобила: FORD CONSUL" 73 2.3V6 FORD CONSUL"73 2.0 OHC AUDI A4 1.9 AFN
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Plamen CONSUL 73 » 05 юни 2009, 10:18

По-мощно от това здраве му кажи :D

Потребителски аватар
vanio27
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2009, 02:34
Модел на автомобила: GRANADA 2.8i V6 , GRANADA 2.3 V6 , Fiesta 1.8 Diesel,Mitsubishi Pajero 2.5 TDI , Toyota Corola 2.0 Diesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vanio27 » 05 юни 2009, 11:20

хахаха вярно ... но искам малко повече мощ :) смисал без турбо :? как може да се направи по мощна ?

Потребителски аватар
30e
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 19 яну 2007, 20:31
Модел на автомобила: Manta B 30E
Kadett C limo 20E
Omega B X20XEV
Corsa B X16XE
Corsa A2 10N
4runner I 2.2
205 Rallye
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от 30e » 05 юни 2009, 13:02

vanio27 написа:хахаха вярно ... но искам малко повече мощ :) смисал без турбо :? как може да се направи по мощна ?
С четене колега, с четене, смятане, труд, труд, труд и пари, пари,пари и още един чувал пари :mrgreen:
Изображение
Fuck the Coca,fuck the Pizza all we need is SIX v redica - powered by Fanatic

Потребителски аватар
vanio27
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2009, 02:34
Модел на автомобила: GRANADA 2.8i V6 , GRANADA 2.3 V6 , Fiesta 1.8 Diesel,Mitsubishi Pajero 2.5 TDI , Toyota Corola 2.0 Diesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vanio27 » 05 юни 2009, 14:07

да кажем че парите ги имам ... какво правим ахаххахаха ???

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 06 юни 2009, 14:09

Здравей vanio27 ,

Преди време ми беше мечта да имам Гранада 2.8i. Страхотен автомобил. :D Имах Гранада, но беше 2.3 V6. Сега относно въпроса ти.

Всички знаеме, че има доста начини за вдигане на мощността на един двигател, като спортни валове, нитро система, турбо, малко пипане на инжекциона и т.н. За турбото обаче ще отидат според мене доста пари, защото ще трябва да се поръчват от някъде бутала, валове, турбина и хиляди други неща, а и не знам дали ще ти я направят както трябва. Имаше някъде в нета информация за турбо за 2.8 V6 на Ford. Става въпрос за "Turbo May" и за "Tickford Turbo". Разбира се аз не съм професионален монтьор и не мога да гарантирам, че съм напълно прав за нещата които пиша.

Не знам дали гониш максимална скорост или подобряване на времената на 1/4 миля. При мене се търсеше подобряване на резултатите при ускоряване от 0 - 100 км/ч. Аз лично по моя мотор заложих на спортния разпределителен вал в комбинация с други дребни " тунинг " доработки, които ще опиша по- долу. Предвиждам и евентуално поставяне на нитро система ( въпреки че и сега колата върви достатъчно добре 8) ).

Като начало разбира се трябва да имаме за основа двигател, който е в добро състояние.

Това, са част от нещата, които съм направил по колата ( Ford Capri '79 ):

1. Спортен разпределителен вал на Kentcams ( + 22 кс по каталог в диапазона от 2000 до 6000 оборота )
2. Сваляне / шлайф на 2 мм от главите на мотора
3. Намаляване на теглото на маховика с около 2.5 кг ( целта е по бързо развъртане на мотора, но НЕ СЪМ СИГУРЕН ДО КОЛКО Е БЕЗОПАСНО И НЕ ГО ПРЕПОРЪЧВАМ )
4. Разширяване на всмукателния отвор на кутията на въздушния филтър ( + поставяне на спортен филтър )
5. Поставяне на спортни изпускателни колектори ( хедърси ) и увеличаване на диаметъра на тръбите на генерацията с 10 мм
6. Премахване на две от гърнетата ( не съм сигурен за Гранада как беше, но Каприто е с две отделни тръби от мотора до края на колата )

Разбира се това е свързано и с пълна ревизия на окачване, гуми, масла, спирачки т.н. консумативи, без подмяната на които не е добре да се кара 25 - 30 годишна кола с мощност на двигателя от 160+ к.с.

Това е от мене. Определено при моето "Капри" въпросните дребни доработки по въпросния 2.8i V6 К-Jet двигател имат доста добър ефект и колата тръгна много прилично. Ако ти трябват някакви подробности за сервизи, цени или друга инфо. по колата съм на линия. :D

Поздрави,
Bonso

Потребителски аватар
vanio27
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2009, 02:34
Модел на автомобила: GRANADA 2.8i V6 , GRANADA 2.3 V6 , Fiesta 1.8 Diesel,Mitsubishi Pajero 2.5 TDI , Toyota Corola 2.0 Diesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vanio27 » 07 юни 2009, 23:24

Bonso Благодаря ти за подробната информация _friends_ интерсува ме : спортният вал , изпускателни и всмукателни траби , цени , сервизи. Аз търся по добро ускорение на колата , окачването ми мисля че е в много добро състояние защото е резтаврирано частично и за сега е о.к. :) Твоето Капри от 0 - 100 за колко ги прави доло горе :? Аз сега съм със скоростна кутия от Форд Транзит Дизел 5-степенна и с диференцял от Форд Гранада 2.3 и много по добре ускорява и за дължина е добре :) ама още малко мощност няма да е зле :) А за пилените глави и пилене на инжекцията , добре ли е за мотора :? А ако питаш мен ако искаш още по добро ускорение на колата ти сложи и скоростна кутия на Форд Транзит Дизел !!! ;) _friends_

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 13 юни 2009, 18:02

Не съм я засичал колата все още от 0 -100 км / ч , но по каталозите Капри с 2.8i мотор излиза стандартно от завода с времена от 7.9 сек до сто и 16.2 сек за 1/4 миля. За Гранада 2.8и гледах времена от 9.1 s до сто.

( http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=111606" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; )

Иначе спортния разпределителен вал го взех по интернет за около 250 евро с доставката ( http://www.oldcars.de/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Генерацията излезе около 200 лв за тръби и гърнета и още толкова някъде за спортните колектори. Ревизия и шлайф на глави не се сещам точно, но някъде около 150 лв. Със сигурност всичките "подобрения" не се отразяват добре на двигателя, но и аз навъртам не повече от 150 км на месец така че нямам проблем. Иначе за скоростите и аз исках 5 степенна, но ми казаха, че няма да влезе в тунела и ще трябва рязане по купето. За това се отказах.

Сервиза, където правихме колата се казва "Картех" и е в София на бул. Ботевградско шосе. Ако решиш ще ти дам координати на хората там.

Поздрави,
bonso
Последна промяна от Bonso на 14 юни 2009, 11:43, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от ludavoda » 14 юни 2009, 00:28

Ако се сложи ск. кутия от дизел, още повече ще намалеят резултатите. Тя е по-дълга, няма как да стане по бърза колата...

Иначе тоя мотор (2.8 Bosch K-jetronik) е много готин, нищо че е стара разработка. Върви здраво. Но ако си решил да го караш на Гранада, надали ще имаш някакъв реален успех в надбягванията. Гранадата е много готина кола, но е голяма и тежка, а теглото е много важно - разваля ти се съотношението к.с./кг.
Иначе съм сигурен, че и сега Гранадата си върви доста прилично и ако нямаш намерение да се състезаваш, по-добре си карай без някакви големи промени...

Успех...

Потребителски аватар
vanio27
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2009, 02:34
Модел на автомобила: GRANADA 2.8i V6 , GRANADA 2.3 V6 , Fiesta 1.8 Diesel,Mitsubishi Pajero 2.5 TDI , Toyota Corola 2.0 Diesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vanio27 » 14 юни 2009, 01:11

дизелова ск.кутия е по бързо оборотна от бензиновата .... провери и ще видиш може да са дълги скорости ама ... много бързо набира с нея :) а мисля 4е ако направя някои промени по двигателя ще има по прили4но варвене :) не 4е сега не е :P както и да е ще видим какво ще каже Bonso по въпроса стана ве4е 1 седмица да ми пише ама на ..... :) ще 4акам _friends_

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от ludavoda » 14 юни 2009, 01:37

Не искам да споря с теб, но дизеловата кутия е по-дълга. Това че колата върви повече с такава кутия е един от най-известните фолклори, разспространени доста. Но ти си знаеш...

А Бонсо ти е написал всичко най-подробно. Валът струва с доставката около 500-600 лв. зависи от фирмата производител. Имай предвид, че повечето валове, дето се предлагат са рециклирани. Колкото и добре да са направени, при наваряването металът променя своята здравина. Така, че е въпрос на известен риск, колкото и малък да е той. С вала колата, ще загуби равномерния празен ход и ще увеличи разхода, не знам дали си наясно...
Валовете са няколко вида. Ако вземеш сериозен вал, трябва да вземеш и пружини към него. Отделно, колкото са ти по-стегнати пружините, толкова повече се износва валът. Това не е майтап - износването е в пъти по-голямо, а без пружините, не само че клапаните се бавят, а има опасност на много високи обороти буталата да настигнат клапаните и става беля. А не можеш да се предпазиш от високите обороти - точно тогава валът дава повече сила. В ниски валът също работи, но сместа се разваля, двигателят поема повече изгорели газове от другите цилиндри и ефектът от по-големите градуси се губи в преодоляване на тая лоша смес... Абе не много лесно...
Оттам идваме на въпроса - как са ти биелните и основните лагери? Ако са дори леко надрани, колата ще задържа във високите, щото ще има повишени триене. И най-вероятно моторът ще замине. Точно това ми се случи на мен и то без спортен вал. Колата тъпчеше от 5000 до 7000 об. Адски бавно се развърташе и то най-вероятно заради това повишено триене. А ако сложиш вал, ще трябва да си О.К. във вискоките иначе се губи ефектът...
Боян е с нови лагери на вала. И с ремонтиран мотор...

Нека Бонсата каже точно, но цялата трансформация е доста пари. Затова ти казах, че не знам дали после ефекта ще те удовлетвори, предвид теглото на Гранадата...

Става въпрос за хиляди, не за стотина-двеста лева...

Само един качествен спортен филтър да си купиш - ето ти 150 лв.... И като смениш маслената помпа за по-добро мазане, с по-нова и качествена - още 200 лв. примерно... Не е евтино
Евтиното е спортни гърнета, дупка на кутията за въздуха и 100 октана :)

Успех...

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 14 юни 2009, 12:08

Кaкто писах по- горе, според мене нова генерация + вал на 276 градуса за въпросната Гранада ще се вържат около 1000 лв. Мисля, че ще има добър ефект. Слагате спортен филтър например на KN ( http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2013" onclick="window.open(this.href);return false; ) за около 150 лв - и си готов *00143*

bonso

Потребителски аватар
vanio27
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2009, 02:34
Модел на автомобила: GRANADA 2.8i V6 , GRANADA 2.3 V6 , Fiesta 1.8 Diesel,Mitsubishi Pajero 2.5 TDI , Toyota Corola 2.0 Diesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vanio27 » 15 юни 2009, 15:25

Благодаря ви много за инфо-то ако реша нещо ще пиша и да видим какво може да се направи по вапроса ...... защото в момента съм в Кипър и ще се върна 4ак октомври ноември и така пак ви благодаря за информацията и успехи във вси4ки на4инания :) _friends_ _friends_ _friends_ _friends_

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 30 юни 2009, 23:22

Вчера се дръпнахме на един светофар с един Голф 4 GTI. Първа и втора му взех с половин калник, но когато ръгнах трета ме отвя... депресия :? Ако е бил 1.8 - 150 коня до 2001- ва година - зле. Ако е бил 1.8 - 180 коня турбо след 2001 г. - нормално да ме дръпне. Ще търся други ентусиасти за да си сверя часовника :D

Потребителски аватар
vessomitkov
потребител
потребител
Мнения: 560
Регистриран: 14 дек 2007, 15:14
Модел на автомобила: Ford Taunus 2.0 OHC '81, RIP
Ford Taunus 1.6 OHC '79
Ford Taunus 1.3 OHC '76
Ford Taunus coupe 2.0 V6 '71
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от vessomitkov » 01 юли 2009, 03:41

Бонса братче разработи си мотора преди да се дърпаш с който и да било. Двигателя е още стегнат , не се развърта достатъчно добре, това ще стане като му врътнеш 2-3 хиляди километра. До тогава трябва да го галиш. Все пак си слагал риза,нови сегменти , лагери и тн. Да нема олеле после и пак у бокса *0029* . Я се разходи до мен някой ден, приготвил съм ти лайсничката за ръчката за отваряне на вратата дето я нямаш и една здрава ръчка за стъклото на другата врата _friends_ .
Като ти се разработи мотора ще осетиш сам - все едно си откачил ремарке от колата :lol:

Потребителски аватар
blago870208
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от blago870208 » 02 юли 2009, 00:49

маитап няма и ас го усетих а никои не ми беше казвал че след лека разработка колата изведнъж си промени тягата все едно се отпуши мотора :D:
поздрави

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 05 юли 2009, 15:32

Благодаря за съветите.

vessomitkov, ще се обадя през седмицата за ръчката за вратата. Благодаря предварително :D

bonso

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 19 юли 2009, 11:28

Вече имам горе- долу представа къде е колата, като бързина за 1/4 миля. С едно Ауди 2.0 16v купе, се дъпнахме и го прескочих много лошо. Човека направо се отказа на средата на отсечката. После паднах доста зле от един Опел Вектра 2.0, 16v, който още от старта ме би поне с 5- 6 коли разлика. После с един Голф 3 GTI - 2.0 16v се пуснахме два пъти. До 100 км/ ч съм пред него с един калник. Когато обаче включа 3- та GTI- то дърпа пред мене. Това е положението за сега с Капри - то.
Продължаваме напред :)

Bonso

Потребителски аватар
blago870208
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от blago870208 » 19 юли 2009, 12:14

мераклия съм за едно" карборатор VS инжекция"да видим какво ли ще стане е наи вероятно ще ме дръпнеш ама ще видим поне разликата колко ще е :D:
все пак моя си е сток отвсякаде,плюс това че варви само на гас :mrgreen:
междо другото и ас забелязвам че трета е малко мудна, мисли вариянти как да решим този проблем :-/:

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Capri - то на Bonso / Историята продължава :)

Мнение от Bonso » 19 юли 2009, 22:41

Няма грижи да ги тестваме. За какъв мотор става въпрос? 8) :D:

Относно проблема при трета - трябва да монтираме 5 степенна кутия и може и едно нитро за във всеки случай :D

Б.

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта