Страница 2 от 3

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 24 авг 2012, 12:33
от peterdi_bg
Ти па точно на счупения стоп си я нагласил
ще трябва пак да я снимам, че да се видят последните промени

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 28 авг 2012, 11:18
от peterdi_bg
Термостатът сменен.
Стария си беше вътре, но беше постоянно отворен и като стана по-хладно вечер и при пътуване през нощта не държеше никаква температура. А даже и през деня държеше доста под оптималната.
Единия болт се скъса, но само главата му - с малко разпробиване излезе (корпусът на термостата няма резба, но беше запекъл от някакви боклуци вътре). Ще гледам да уплътня трите отвора на болтовете, че да не събират разни гадории да задръстват положението.

С новия термостат, който отваря на 88 градуса, температурата за 20 мин по Цариградско и чакане в малки задръствания не се вдигна над оптимума.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 23 сеп 2012, 23:37
от peterdi_bg
Работата взе да става сериозна!

След като се оптимизира задното окачване, дойде ред и на предното.
Но преди това се наложи смяна на накладките, които бая се бяха разтракали, даже едната беше се откачила от скобата си (което лъсна като я свалихме чак).

Освен че се смениха амортисьорите на колата (които до този момент си бяха оригиналните и си им беше дошло времето), се реши и малко да се изреже от пружините, за да се изправят гумите - имаха гаден вертикален наклон и се износваха от едната страна.

Ефект от операциите се усети веднага - колата стана по-тиха на неравностите, по-стабилна на завоите и само за 10-ина км гумите си се изправиха перфектно.

Всички дейности по смяната извършени от ru с активно мое участие =D

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 17 окт 2012, 20:35
от peterdi_bg
Да пусна някоя снимка под капака, докато е чисто вътре.

Изображение

Не че е много чисто, обаче се съмнявам да е изглеждала така последните 10 години.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 17 окт 2012, 22:04
от peterdi_bg
Ето и нагледен пример как може да изглежда едно такова комби. Е, такива джанти надали ще сложа някога, но нещо горе-долу подобно мога да докарам като визия

Изображение
Изображение

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 17 окт 2012, 22:59
от cosworth team ruse
с такива джанти ще е доста дивашко

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 окт 2012, 13:05
от Spas Petkov
Здравей,
виж тези са май подобни:http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 87&t=57545, ако не си ги разгледал вече.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 21 окт 2012, 16:38
от ru
Според мен имаш 3 избора в момента на пазара като модел а размера е идеален без да тормозиш 1.3-ката >:D<:
- тези малко ретро-ръбеста визия: http://avtochasti.cars.bg/f58814" onclick="window.open(this.href);return false;
- за тези ще трябват капачки и примерно в бяло :mrgreen: http://avtochasti.cars.bg/f45361" onclick="window.open(this.href);return false;
- тези в малко по-свеж и модерен вид: http://avtochasti.cars.bg/f46204" onclick="window.open(this.href);return false;
Като модел и форми само тези мисля ще тичат на колата, а и 6 лъчевите плоски RS 14-ки от Capri
Поздрави :drink:

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 05 ное 2012, 13:58
от peterdi_bg
Здравейте отново,

тук идва времето да си разкажа патилата по смяната на лагери. При едно от поредните неделни връщания към София без никакво предупреждение ми се скапват лагерите на предна лява и се прибирам почти на късмет.

ОК, отивам във вторник на сервиз, вадят главината и естествено отвътре изпадат парчета.
Обаче дават новите лагери, които и двата са с размери 60 / 35 / 18 и единия виси във въздуха, защото главината е стеснена от средата към полуоската навътре.
А сега де?
По каталог имало само едни лагери - тези. А главината ми е оригинална. Даже и да е преправяна някъде, пак са сложили лагер който става (примерно 60 / 33 / 18). Мнението на майсторчето по въпроса - "нещо липсва"

Добре де, сложи ги лагерите така както бяха старите, и естествено нулев ефект, защото няма как да стане. ОК, викам си явно трябва и главината да сменя щом като не могат да ми намерят лагери по мярка.

Айде още едно разхождане, плюс поръчвам и нова главина. Новата вече е по цялата дължина с един и същ диаметър и лагерите стават.

Със сигурност не мога напълно да се доверявам на разните каталози, защото няколко пъти уж по каталог ми дават части които изобщо не ми стават - и то на различни места. Обаче толкова пък да има скрити разлики между различните заводи-производители на фордове... не знам.

Важното е, че проблема се реши, но все пак - трябва да си имаме едно наум за такива ситуации

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 23 ное 2012, 13:48
от deathstorm
Така е колега аз като сменям нещо по Форда, първо го свалям от колата и с него отивам в магазина за авточасти. Иначе там като вземат да ми отварят дебелите книги някакви лелки ....

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 18 апр 2013, 12:05
от peterdi_bg
Изображение

В момента е на ход реставрация на брони и решетки. Ще пусна нови снимки, когато станат готови.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 24 апр 2013, 12:40
от peterdi_bg
С минимални усилия реставрирах три различни предни решетки. Дори с обикновената, която е на колата сега, ефектът е много добър. Следваща задача - броните.

Изображение

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 25 апр 2013, 13:20
от madboy
Неее, оправи си тази с халогените и махни тия висящите под бронята :idea: .

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 25 апр 2013, 21:00
от peterdi_bg
и трите ги оправям. Халогените обаче ще останат. А на решетката ще измисля някакви Н3

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 24 окт 2013, 15:11
от peterdi_bg
Да взема да кажа две думи за състоянието на нещата, че доста промени настъпиха напоследък.

На първо място - огромни благодарности на fordmaniac, измъчих го три дена докато барне и смени всичко което имаше нужда. Списъкът е много голям - отново единия преден лагер с все главината, и то новата (за тези които помнят моите патила с рязаната главина - всъщност самият лагер я изяжда, като се разхлаби - трябва да се внимава гайката отвън да не се развива сама); двата носача; двата външни накрайника на рейката; обтяжната ролка на големия ремък; двата тампона поддържащи скоростната кутия.

Оказа се, че рейката ми е от старите и вътрешните накрайници, които ми останаха покрай 1.1-цата, тамън три броя, не стават. За късмет обаче старият модел накрайник е с контрагайка и си обира луфта сам, тъй че снощи го свалиха с триста зора, видяха че не може да се смени и го върнаха обратно :D след което на стенда почти нямаше нужда от регулиране. Разпечатката я пазя, ще я покажа на заинтересованите лица при първа възможност _friends_

Още дреболии по колата - вече имам работеща задна светлина за мъгла, допълнителен предпазител на успоредната инсталация, нов капак на подлакътника (пак благодарение на fordmaniac, от по-рано) и две нови зимни гуми 175/70/13 за отзад.

Изображение

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 04 ное 2013, 16:55
от peterdi_bg
Айде и нови задни накладки (първата снимка е преди смяната).

Изображение

Изображение

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 08 юни 2014, 18:08
от peterdi_bg
Три дни колата е в бокса за освежаване на интериора и екстериора.

Благодарности на Иван Буриев за изпратените части. Остават още малко дреболии, за да придобият нещата завършен вид.

Изображение

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 28 юли 2014, 15:04
от peterdi_bg
Почистена маслена помпа с филтъра, гарнитура на картера (щото това с което съм карал досега не заслужава името гарнитура) и вече масло 10в40.

Какво ли няма в селяндурски ремонтираните коли, като се разрови човек малко... Fordmaniac напълно заслужава овациите за търпението и хъса.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 14 апр 2015, 19:51
от peterdi_bg
Малко да размърдам темата...

След 8 години вярна служба при мен в двете коли последователно, алтернаторът 55А (испански Бош) сдаде багажа при последното по-дълго пътуване. Смених го с оригиналния на комбито (45А немски Бош), а другият ще отиде за диагностика. Вероятен проблем с реле-регулатора, може би не само.

Re: Форд Ескорт МК3 1.3 - Комбивафла

Публикувано: 29 апр 2015, 11:58
от peterdi_bg
измита и готова за технически преглед

Изображение

Изображение

Изображение