Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 02 сеп 2009, 13:26

Разбира се разликата ще е доста по-голяма с инжектори и всичко както си му е реда,аз обаче не гоня много голям ефект.В действителност го правя само зада видя дали ще стане и каква ще е разликата.Предполагам се сещаш обаче,че при изброените от теб процедури разхода се качва доста,а само с филтър разликата в разхода ще е таква,че ме съмнява да я усетиш.При първа възможност започвам с филтъра и ще има снимки по процеса :wink:

Потребителски аватар
eskort
потребител
потребител
Мнения: 334
Регистриран: 30 ное 2006, 19:50
Модел на автомобила: Бялата стрела
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от eskort » 13 сеп 2009, 13:52

Логиката е следната,повече въздух изизсква повече гориво и уж върви повече :D Но има и един такъв вариант,повече въздух недостатъчно гориво бедна смес никакъв ефект :) Успех.
Ex XR2i...кара Alfa Romeo 145 1.9 JTD+Remap.
Изображение

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 13 сеп 2009, 19:46

Здравейте. Аз имам панелен филтър К&N за механичен инжекцион, но понеже колата ми е разглобена и в момента е в Каприто на Bonso. Скоро се надявам да си оправя колата и ще си взема филтъра обратно и ще пиша кой номер е. Ако ли не, ще кажа на Бонсо да види номера и да ви го пусне тук. Той е доста разпространен като модел, на мен ми го подари братовчед ми, като го свали от АУДИ 90 Купе. Ако не се лъжа струва около 150 лв. и става за много автомобили. Сигурно Хеед`91 ще го имат дори на склад.
Ефект има, друг е въпрос, дали си заслужава. На Бонсо моторът е 2.8 и там разликата в засмукването е осезаема. Ако аз трябваше да си го купувам, вероятно щях да ползвам китайски или турски от Илиянци.
Излишно е да се насажда конусен филтър на тая кутия, отдолу има място, но пък ще пострада от калта; а нагоре просто не виждам къде може да се сложи лесно. Плюс това ако е отгоре ще дърпа само топъл въздух...

По друга тема - намерих си разпределителен вал на КентКамс - 125 паунда. Отделно 30 п. доставка и 11% ДДС. Хората казват, че ще вдигна 10-12 к.с., което не е малко. Дано да е верно. Мисля тая седмица да го поръчвам, щото лятото ще свърши, а аз го изпуснах цялото...

Успех на всички горди собственици...

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 13 сеп 2009, 21:19

Denises26, твоят инжекцион е механичен KE-Jetronik
Има и само K-Jetronik, моят е такъв. Разликата е малка...
Това дето си го снимал е "главата"на твоя инжекцион, но там не се създава сместта. Принципа е следния - колкото повече въздух постъпва в тая "глава" - толкова повече гориво отива до дюзите и там вече, горивото се смесва с въздуха...
Stani_to - маховика на CVH е труден за олекотяване - трудно е да се намери място по него откъдето да се отнемат 2-3 кг. материал. Това е много при положение, че целият маховик тежи около 6.8 кг. има опасност от счупване, а и ефектът не е поразителен...
А счупи ли ти се маховикът, най-малкия ти проблем ще са щетите по мотора...

Успех

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 15 сеп 2009, 15:57

Валът с какъв лифт на гърбиците е? На теория четена от английските форуми в комбинация с вала ако си вземеш едни около 200cc(кубика) дюзи и някой който си разбира от работата ти направи една хубава богата таблица трябва да получиш приблизително 130hp +/- Питаш ме за полирането на дросела, ами има ефект ако ти е портната главата и всмукателя, аз го направих просто от любопитство. Като гледам на къде си тръгнал, няма да е лошо да ги свършиш и тези работи за да е пълен комплекта :) ако ме разбираш. Ама дюзите са ти задължителни, сегашните мисля са 150cc което е до никъде с един по агресивен лифт, погледни от някой двулитров мотор 2.0 зетека или 2.0 DOHC колко кубика са, че нямам спомен, би трябвало да стават и от XR3 1.8 130-ката, ама чарковете за тоя мотор са си кът в България. Стават и от cossy, ама те са 325cc и не са лесни за откриване, а и паричките не са им малко, пък и ти идват доста големи за сетъпа който гласиш според мен. Погледни по книжките по колко кубика са горе изброените и си харесай някви. Във Варна в момента се разпродава един XR3 1.8, има и тема във форума.
Аз щях да си вземам по голям дросел, но при справка на мм-трите се оказа, че тя си излиза от завода с дросел като на 2.0 DOHC :mrgreen:
Уф и на мен ми се иска да се взема един вал, ама аз отивам на вариант мега и паричките стават доста, а в момента са кът.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Sasho85 » 21 сеп 2009, 20:15

ВЪРНАХ СЕЕЕЕ :!: _friends_
Малко съм изостанал с мат'риала, защото ми се скапа компютъра.
Виждам, че говорите за дюзите на Лудата вода :D . Неговите не са с електронно управление, а впръскват постоянно. Така, че дюзи от 1800 XR3 няма да станат. Трябва да се смени цялата инжекционна с-ма.
Незнам колко повече ще седи отворен пълнителния клапан, но едва ли ще се наложи да се сменят дюзите. Ако сместта все пак е бедна, може да се увеличи налягането на горивото.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 22 сеп 2009, 02:48

Sasho85 написа: Неговите не са с електронно управление, а впръскват постоянно
вярно, да хем знам че е с механична инжекция *00124* .... в такъв случай ако е необходимо от механичният RS turbo
там как става регулирането на налягането, ние си имаме едно Weber-че на EFI-то, ама с механичната инжекция съм си нямал вземане - даване
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 23 сеп 2009, 22:29

Аз пък пострадах от мълния и още не ми е оправен компютърът :)
Затова влизам много рядко, от един приятел...

Намерих си дискове и апарати от RS Turbo и смятам да си ги сложа...
Отделно доста олекотих купето - живот и здраве да е - на някой събор ще я видите...

Успех на всички ...

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 28 сеп 2009, 15:30

Намислил съм да увелича диаметъра на клапаните, съответно и на леглата...
Не знам дали ще има място в камерата, за да отидат клапаните на следващ размер?
Ако някой е правил такова нещо, моля за съвет...

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от dimotaxi » 25 окт 2009, 23:06

Здравейте,имах малко грижи и нямах време да влизам!
Специално се извинявам на колегата "Явор" ,но главата ми пушеше! _friends_ _friends_ _friends_
Трябва да раздвижим нещата тук,ще пусна снимки да видите какви хубави зимни гуми си взех! *00143*

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 26 окт 2009, 17:42

Проектът върви, макар и бавно...
Шлайф на колянов вал - основни на I-ви, биелни шийки на II-ри ремонт. Сложих лагери "АЕ". Смених и двата семеринга на коляновия вал. Сегменти, стандартен размер май пак бяха "AE", не помня... Сега малко трудно се върти мотора, но се надявам, че ще "улаби" след 2-3 000 км.
Купих си още разпределителен вал "АЕ", нови повдигачи, гарнитури и т.н. Мисля да дръпна още 0.5 мм от главата и да й прегледат водачите и леглата на клапаните. Евентуално смяна на всмук. клапани с по-големи...
Нови болтове за главата също - 12 лв., направо се изумих от цената...
Сега си търся съединител, Лук или Закс...
Маслена помпа не мога да намеря...

В цедката на маслената помпа намерих парцал, не знам откъде се е взел и как е попаднал там? Беше се сбутал в единия ъгъл и намаляваше достъпа на маслото на половина, но надали от него ми е гръмнал моторът...

Не можах да отвия капачките на маслените магистрали за да ги продухам, много са стегнати и са с някакъв шестограм 6.5 мм. Такъв нямам...
Накупих и куп други части - накрайници, късите щанги на рейката, тампоните на мотора, помпа Bosch (вт.употреба), тa дори и чисто ново серво "Bendix" - всичко на страшно ниски цени. Частите ги купувам с 30-40 % отстъпка - братовчед ми е автомонтьор. Купих и разни части от Soni.Andonov...
Намерих си една алуминиева туба 40 л. Ще я слагам отзад и ще изхвърля тежкият резервоар...
Срязах едни стари дискове и направих фланци - мисля да изкарам гумите по-навън с около 10 мм...
Стискайте палци...

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 06 ное 2009, 00:44

Купих съединител LUK - комплект. Притискателен, феродов и лагер. 162 лв...

Добре изглеждат, дано и да вършат работа - предишният турски феродов диск имах чувството, че леко приплъзваше на големия зор. Иначе колата беше с оригиналния притискателен диск, пак LUK... Обаче имаше ръб и реших да го сменя...
Пак много е изкарал - близо 25 години...
Хвърлих вече мотора в коша и ми остава да стегна маховика и да намърдам скоростите...
Олекотявал съм маховик, затова абсолютно задължително трябва да ползвам лепило за болтовете. То и иначе е задължително, но при мен още повече :) Трябва да си купя едно лепило, щото ми писна да искам оттук-оттам...
Малко се притеснявам за болтовете на маховика, че са се разтегнали... Предишният път ги стегнах около 30% над заявеното от производителя... Успокояват ме, че няма страшно... Дано е така...
Друго дето не ми хареса - гарнитурата на картера е цяла, а на мен ми продадоха една ужасна - на четири части... Мазах със силикон, дано да хване здраво. Имам чувството, че картерът ще тече, като лейка...
Другите ми впечатления са, че моторът тежи ужасно, излишно много. Толкова много чугун - не е ясно за какво? Планката за алтернатора е голяма груба отливка с четири болта (17-ски). Защо? То на гредата под скоростите са такива болтовете! Дето държи скоростите и половината мотор към купето. Ебати презастраховката...
И картерът - единственото хубаво му е, че е на две нива -да не се плиска маслото по завоите... Иначе излишно тежък и здрав метален детаил...
Добре, че поне главата е алуминиева :) Тя е почти толкова голяма, колкото мотора... Представям си колко щеше да тежи :)

Успех...

Потребителски аватар
30e
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 19 яну 2007, 20:31
Модел на автомобила: Manta B 30E
Kadett C limo 20E
Omega B X20XEV
Corsa B X16XE
Corsa A2 10N
4runner I 2.2
205 Rallye
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от 30e » 06 ное 2009, 16:58

Тая колкова гарнитура с гумени дъги я засили в кофата... Вземи си цяла иначе ще тече вярно като лейка, а сам знаеш на качен мотор как се сменя тая гад...
Изображение
Fuck the Coca,fuck the Pizza all we need is SIX v redica - powered by Fanatic

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 06 ное 2009, 22:19

Лошото, е че вече го сложих мотора...

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Bonso » 07 ное 2009, 14:15

След като мотора е в коша явно си на финала. :D Време е да ги тестваме машините *00143*

bonso

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 09 ное 2009, 22:59

Вече и главата е качена, скоростите също. Колата легна под тежестта им и пак придоби красивата си стойка отпреди. Брутално :mrgreen:
Смених сервото и от старото източих 200-300 гр. сп. течност. Всичко е мокро и не мога да преценя дали тая помпа тече или е текло преди, затова ще сменя помпата с нова. Ще ми струва около 40-50 лв., но поне ще съм сигурен, че ще запазя новото серво...
Не знам дали писах, но намерих алуминиева туба (40 л.) и ще заместя с нея резервоара, но това ще стане по-нататък...
Бонсата да не се пъне много, много :)
Да не се изложиш после :mrgreen:

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Bonso » 10 ное 2009, 21:15

Ами не сме в един клас, но не пречи да те поотупам 8) Стягай машината и то ще си покаже :D

Б.

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 19 ное 2009, 22:57

Купих си два двойни карбуратора Weber 40 мм., с дросели Solex...

По-нататък (догодина) ще ги монтирам...

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от dimotaxi » 20 ное 2009, 04:06

ludavoda написа:Купих си два двойни карбуратора Weber 40 мм., с дросели Solex...

По-нататък (догодина) ще ги монтирам...
Искаш ли волан от RS.....?????? _friends_

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 20 ное 2009, 19:15

Най-сетне се появи. Как си? Сто години беше изчезнал :)

Искам волан, но само ако е по-готин от моя...
Исках да ти подаря чисто нови дискове с накладки, но не си вдигаше телефона и дисковете заминаха при стругар за фланци...

Мини събота или неделя да видиш белия лебед...

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта