Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 23 яну 2010, 00:28

Здравейте,
темата стана доста голяма и скоро време, ще се наложи да я преработя и пусна отново. Загуби се основната й идея - да информира. Надали някой може да намери нещо в толкова много страници.
Засега обаче ще е така. Има още мегдан.
Видях един червен xr3i в София кв. Слатина. Много е готин, пълен оригинал. С броня от Турбо е... Не можах да видя собственика и да го поканя към нашата кауза...
С нетърпение чакам Капричозата на Бонсата да я оправят и да се пуснеме. Той (Бонсо) отправя тежки закани, клетви и подигравки, но май ще го "вее ветъра" :)

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Bonso » 24 яну 2010, 19:45

Еееее айде сега :D , чак пък тежки закани _friends_ Просто ще плаче много xr3- то ама айде 8) Давай да ги тестваме. Есента беше удобен момент, но Ескорт- а беше в бокса. В момента на Капри- то ме сменяме вежди и прагове, но веднага когато е готово предлагам да разрешиме спора на 400 метра, ако не може и на по бира *00143* :drink:

bonso

Потребителски аватар
vputsov
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 17 мар 2008, 14:36
Модел на автомобила: MK4 escort RS
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от vputsov » 27 яну 2010, 02:54

Димо воланът е готин обаче веднага го съблечи
А педалите вън от колата, без замисляне (изпъди Муньо и Коста също)

Колега Stani_to, не съм засичал колко прави от 0-100 щото няма как. Освен да снимам километража с телефон и после да пресмятам по таймера, но така една секунда не можеш да я хванеш, а това е огромна разлика.
За двигател от RS2000 съм мислил доста и сигурно някой ден ще сложа. Засега ще съм с тоя и причините са много:
1. Тия двигатели са скъпи все още.
2. Освен двигателя трябва да се купят всички агрегати към него, инжекционът, ел. инсталацията с компютъра и управлението, бенз. помпа, скоростна кутия, радиатор и т.н.
3. Трябва да се облужи двигателя, а цените не са като на CVH-двигателите.
4. Трябва да се преправя коша на колата, резервоарът и прочее, а ми писна колата да стои на трупчета. Искам да я карам, освен това ме мързи.

По моя двигател почти нищо не съм правил, ако изключим портването на главата в домашни условия и смяната на лагери колянов вал и сегменти...

Купил съм карбуратори Weber 40, ще ги слагам напролет живот и здраве да е... Сашо хубаво вика, че ще идва с макетно ножче да махаме "i"-то )))))

Днес един Golf II GTi kr направо ме уби. 4-5 коли разлика ми направи за 400 м. и то при положение, че тръгна зад мен. То си беше ясно още от преди гонката, но трябваше човекът с Голфа да се успокои след като неговата Джета се задъха и умря преди седмица зад xr-а, а той оттогава не е спал...
колега надявам се си спомняш моето фордче което вече продадох
последната гонка беше със сливенски голф 2 КР един от най вървежните, на 400 метра го бия с една кола а на километъра е 2-3 след мен

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от tyres » 27 яну 2010, 17:13

Какво преяи стоковия волан? Нищо и RS-ския е страшен само махни тия калъфи .... като на такси стои! А да те питам какво точно си свършил от подобренията на двигателя дето беше предвидил? Weber-ите дойде ли им времето? Разпределителi i t.n. предвиждаш ли? Следиме темата с интерес :)!!!!!
There's no other school like the oldschool

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 27 яну 2010, 17:40

Бъркаш колите :)
(ако въпросите са към мен, разбира се)
Воланът от RS и снимките са от кабриолета на dimotaxi. Аз снимки не мога да кача, щото са ми резнали лимита...
Карбураторите ще ги сложа до месец-два. То е сложна работа...
Трябва да им се даде бензин с друга помпа, щото помпата от K-Jetronik-а е много силна (6 бара)...
Трябва да им се прави колектор, филтри, настройки...
Трябва и да им купя нови жигльори, мембрани и т.н.

Успех...

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от bateto_toshko » 28 яну 2010, 19:49

FlagBg написа:
ludavoda написа:Запалих!
Здравейте, е трябвало е отдавна да се регна във форума, ама не бях.... Имам едно xr3i, обаче чакайте да разкажа малко повече и за него и за мене. Аз съм Ангел, на 29г, от 5 години карам и този форд, който е комби, английско, но някой, някога решил да му сложи една xr3i, двигател, 1600цц, 105коня, сменил скоростната му кутия, и правил още какви ли не неща, та този форд лети като луд..... и е абсолютно густо да го караш. Фордът го взех от баща ми и до днешен го карам ). преди две години първата работа беше да му сменя всичките лагери, накрайници, накладки, филтри, гарнитури и маслото. карам го с пълна синтетика 5w40, не гори масло. оттам като се разчекваха все предните гуми, хайде носачи, газови амортисьори - монрое, оттам обаче започна да гасне, хайде в боша, горивна помпа, оттам водна помпа, спирачна помпа, оправиха ми ел.инсталацията(в три сервиза, че иначе колене голямо в сумите). обаче, карам като пушка, 1-ва 60, 2-ра 120, 3-та-къса е, 130-135, 3-та 145, - пета. вдигам до около 180, после ме е шубе, че е комби, задницата е лека, а отделно гумени уплътнения не мога да намеря никъде, та след 160км-ч все едно се возиш в изстребител. та като оправиха ел. инсталацията, започна смяна на оборотите, оттам намериха компютър - смяна.... релета - смяна, датчици - смяна... голяма смяна падна.... и всичко шест... мин. месец обаче прокапа скоростната кутия, ама със стружка - викам , колата е пушка, пълна синтетика масло не гори - правете... и така, скор. кутия, вт. употреба, ама видяха че притискателни дискове, съединител, всичко на нитове съм го подкарал... смяна.... и гарнитурите и те смяна, и лагерите..... и кво ли не, ново.... и сега съм пушка, малко ме е яд, ама и не ме е, з/о си карам пак като луд и ги правя колкото мога на салата на градското. само едно ме притеснява... разходът на гориво.... карам много.... та даде ми смесен разход - 13/100.... леле много...., хайде на елкон... там един пич гледа го... пипа го и вика друг механик и му вика - това е първият измислен инжекцион, механичен...... не много сполучлив, ама виж го - работи..... и мога да го регулирам... и се кефи... направи го сега, засекох го - 10л./100, ама го карах до сф по магистралата, 100-120.... с чисто нови зимни гуми съм сега..... пушка, викам ще карам бавно, да даде 8.... ама не даде, сега пак ще го карам на елкон..... не може да го карам със 100км/ч и 10-ка..... а колкото до дизайна на комбито, з/о е сменен двигателя, нямам оборотомер.... хаха, смях,,, много майстори са го гледали, доста хора са го карали, голям кеф си е. някой да ми даде идея за разхода на гориво, ама преди това ще кажа: - пълна синтетика масло в двигателя и скоростната кутия, всички филтри нови, ремъците нови, лагерите нови, ходовата част изправна, дисковете нови, помпите нови, само горивната, нешо се прееба за 1г, ръмжи... като падне на 4-5л, главата на инжекциона - рециклирана, компютъра сменен, свещите, бяха бош, ама този от елкона преди малко дена ми сложи някакви шампион, та ме е яд, или бош или сега ще взема други свещи, че миналата година,като правиха инжекциона, 20 свещи изгориха, капризен си е форда, иска бош..... гарнутирите на картера и на главата са сменени... всичко е правено, само двигателят не е отварян още, а и с това, че не гори масло не искам и да го отварям. като стои колата на място.... отделя кондензат, загряла,незагряла, отделя, а и аусписите са нови. хайде дайте сега една идея, как да приспя бензина,,,, и ми кажете колко горят вашите хикср3ки,
ти си моят идол :mrgreen: , как съм изпуснал до сега мнението ти не знам
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от tyres » 28 яну 2010, 22:12

Интерсно ми е (да отбележа че съм наясно с преимуществата на карбураторите в случая) имам 1.6i 4 врати същия мотор като твоя. Не върши ли работа К-jetronic-a за проекти?
There's no other school like the oldschool

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 28 яну 2010, 22:50

Разликата между 1.6i и xr3i е голяма. Много се приказва за разликите, но според мен са в по-голямата компресия на xr3i и инжекциона - K-Jetronik. В разпределителния вал няма разлики...
Повечето xr3i, които съм виждал са с твоя мотор - 90 к.с.
Тук като казвам xr3i имам предвид само "истинския" - 105 коня...
Ke-Jetronik (какъвто най-вероятно е при теб) се слага на мотор 1.6 и мощността е 90 к.с. Предполагам, че кодът на мотора ти е L4B... Ако ти е зацапан и трудно се вижда, гледай на плочката с данните, която седи в/у предната греда отляво на заключващия механизъм за капака. Там има данни за колата - номер на шаси, номер двигател и т.н. Та на нея горе в лявата и част ще видиш първите ДВЕ букви на кода на двиг. Примерно "L4". Ако е 105 к.с ще видиш LR и т.н.

Между другото разликата м/у двата двигателя не е много голяма в данните, но все пак я има. Преди години имах 90 коньово xr3i и правеше по-висока максимална скорост - 215 км./ч. Ако щете вярвайте - влизаше на пета в прекъсвач. Вдигаше 200 с четири човека - имам свидетели. Как е ставало това сега не мога да си обясня :)

Сега на въпроса - K-Jetronik-а не подлежи почти на никакви "тунинги". Аз съм му дал само повече въздух - кутията ми е рязана и съм с филтър K&N. Отделно съм махнал гумената тръба за въздуха и съм я заменил с PVC такава. Тоя инжекцион зависи само от поетото количество въздух - колкото повече засмуче, толкова повече бензин ще пусне клапата. Затова дори и най-малкото засмукване на нежелан въздух (от вакуми и т.н.) рязко се отразява на работата при празен ход.

Братовчед ми има два K-Jetronik-а от Golf II kr, а те са по-силни и мисля да пробвам с единия. На вид са същите, но са направени да "хранят" 16 вентилов двигател. Дюзите също са с по-голям дебит...

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 11 фев 2010, 19:58

Здравейте...
Сложих RS преден капак, но нещо не съм много доволен как седи. Може и да се върна към стария...
Снимки няма как да кача, но разгледайте аватара, поне линията на колата си личи :)
През уикенда, живот и здраве да е, ще сменям ск. кутия с друга. Дано са по-къси скоростите...

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от dimotaxi » 11 фев 2010, 20:23

Здрасти,станала е супер ,а снимката стои гордо един XR-3i......!Браво >:D<:
Никога няма да ти се сърдя,няма защо,просто си имам грижи ,и на мен ми е приятно да сме на разходка с XR-ките ,но реалноста е друга,работа и пак работа! _friends_ ,а колата ти е номер 1.... >:D<:

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 12 фев 2010, 19:25

Каква кутия ще слагаш.Ас имам кутия с мн къси скорости от фиеста РС-Турбо не е LSD
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 12 фев 2010, 19:57

А добре дошъл...

Преди време бях купил един xr3i за части. От него е кутията. Каква е точно - идея си нямам. Досега не съм успял да разгадая серийния номер на ск. кутии на форд. Писах и до Мото-Пфое - и те не знаели!
Така, че я слагам за да я пробвам - дано излеле по-къса, щото в момента е безумие направо. От 7 000 об. ми връща на 3 500!!! при превключване. 1-ва 60, 2-ра с мъка 100, 3-та сигурно 160+ ще направи...

Преди братовчед ми имаше Golf III GTi - той връщаше от 7000 на 4500. И колата продължаваше да е в обороти. А аз сега имам да наваксвам 1000 оборота преди да "тръгне" след превключването...

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 12 фев 2010, 20:31

Като я сложиш сподели как е но спорет мен от мн къса кутия файда няма получава се голяма илюзия и никакви километри.Кутията която имам 3-120km.и се чустваш като пилот от формула 1 постояно ръгам скорости и километри няма
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 13 фев 2010, 05:20

Имам познат с Vectra C20XE, скоростите са му много дълги и не иска да ги сменя, но... Но колата е ужасно силна (предполагам знаеш какво представлява този мотор) и там тия скорости имат смисъл. "Дръпките" за него приключват на втора, но колата е безумна и двигателят е много, много силен. Въртящият момент е огромен и тягата още в ниските обороти е голяма. И това е C20XE без "задължителните" поуъркап и т.н. Само чип и генерация има колата, но върви като бесна. Аз нямам тая сила и просто не мога да наваксам в оборотите. Не, че съм тръгнал да се бегам с вектрите - то е безсмислено, но се опитвам да направя колата максимално ефективна - за собствено удоволствие...

При мен моторът е слаб и аз нямам друг шанс, освен да пробвам с къси скорости...

Продаваш ли я тази ск. кутия от фиестата?

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 13 фев 2010, 12:48

Да може да се разберем нещо zадната и изключва трябва де се отвори и да се направи ас я карах така на мен лично не ми беше проблем но не е приятно.А и все пак ако може да се провери по номер каква е кутията ас я извадих от моята фиеста РС-Турбо но незнам някои преди мен да не е бутал.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от cossy » 13 фев 2010, 18:22

Снимки можеш да качваш в prikachi.com или snimka.bg
Изображение

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 13 фев 2010, 18:56

Явно съм голям късметлия, защото с новата кутия всичко си дойде на място. 1-ва 40, 2-ра 80, 3-та 120 *00940*

От 6 500 връща на 4 500 при превключване и колата спря да тъпче на втора. Много съм доволен. Много!
Последна промяна от ludavoda на 13 фев 2010, 21:04, променено общо 1 път.

KovachevGR
потребител
потребител
Мнения: 561
Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от KovachevGR » 13 фев 2010, 19:25

ами честито тогава щом най накрая си постигнал желания ефект пък и нищо не става от първия път а и ако ставаше мисля че нямаше да е толкова интересно
ПОЗДРАВИ
:D :D :D
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от dimotaxi » 13 фев 2010, 21:05

Другата Неделя с моя "XR-3",ще се пробваме с колегата ludavoda ,за да видим дали наистина има ефект от всички ремонти и подобрения.....? :-/: :-/: :-/:
Миналата година за-малко да ме бие ,но малко не му стигна,пък и аз не я настъпих докрай,все пак си я пазя!? :-/:
Поздрави на всички и да споделя че колегата ludavoda заслужава похвала за неговата упоритост и за това че с малко пари направи нещо прекрасно,един истински и гордо стоящ XR-3i като пусне снимки ще видите разликата!
Уважавам хора като него,с пари всеки може,това е истинския форд-фен _friends_ _friends_

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Sasho85 » 13 фев 2010, 21:50

И с моята кутия вдигам пиблизително такива скорости, така че кутията ти е от XR3i. Едва ли на две еднакви коли ще са сложени еднакви неоригинални кутии :roll: . Друга разлика, която съм забелязал, е че при XR-a мога да вкарам първа при скорост от около 30 км/ч. Само трябва да чукна газта, докато при кабриото не влиза. Разлика в профила на зъбите няма.
Автомобилен ретро клуб Shark

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост