Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
mundus
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 ное 2014, 21:10
Модел на автомобила: Mondeo Estate Mk 4 Titanium, BA7, 2010
2.0L TDCi ,140 PS, QXBA
6-Speed Manual - 6M2R
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Мнение от mundus » 22 мар 2015, 15:03

Смениха ми преди време феродото на задните спирачки, като гледах, че върнаха буталата в седлото с лост. Скоро четох в една ремонтна инструкция, че буталото се връща единствено чрез завъртане с шестограм 12 до съвпадане на белезите върху буталото и седлото, като при комбитата лявото бутало се върти по-посока на часовниковата стрелка, дясното обратно. Пише и че насилственото връщане поврежда механизма безвъзвратно.

Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.

Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1618
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Мнение от fordmaniac » 23 мар 2015, 07:59

Непознаването на конструкцията води до такива резултати! Той великия Архимед е измислил и винта и лоста!
Варианта с ръчна спирачка на дискови спирачни механизми изисква устройство за автоматично регулиране хлабината на наклатките срямо диска, която ртябва да се запази независимо от износването на елементите. За това има винтова конструкция, позволяваща движение в едната посока, а в обратната трябва да се прибере с инструмент. И това не е само на Форд, та да се оправдаят майсторите, а е масово прилагана конструкция.
Прибирането с лост от първи род е гаранция за прецакване.
Поздрави

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Мнение от Miri4 » 23 мар 2015, 12:12

Като се има в предвид ,че принципа на работа на тези механизми са еднакви при всички марки автомобили, просто не мога да повярвам че това са " майстори" в сервиз..Връщай колата и да ти сложат други спирачни апарати.

Потребителски аватар
slavei2003
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 27 юли 2012, 12:06
Модел на автомобила: FORD GALAXY 2.3 16V 146кс. 1999г. LPG FOBOS 2 OPEL VECTRA X16SZ LPG 1995г.
Местоположение: Враца
Status: Извън линия

Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Мнение от slavei2003 » 23 мар 2015, 20:24

За да върнат буталото с лост се изисква много сила и упоритост.Явно си обичат работата. :twisted:

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Мнение от koinov_bg » 23 мар 2015, 22:37

mundus написа:Смениха ми преди време феродото на задните спирачки, като гледах, че върнаха буталата в седлото с лост. Скоро четох в една ремонтна инструкция, че буталото се връща единствено чрез завъртане с шестограм 12 до съвпадане на белезите върху буталото и седлото, като при комбитата лявото бутало се върти по-посока на часовниковата стрелка, дясното обратно. Пише и че насилственото връщане поврежда механизма безвъзвратно.

Нямам представа каква е конструкцията и доколко това наистина е фатално, но ръчната спирачка е с много слаб ефект. При задържане с педала и "помпане" с ръчката започва да хваща по-ниско, но след отпускане и повторно задействане пак хваща по-високо. При този модел в началото на хода на ръчката няма зъби и първият зъб щрака едва след доста дълго вдигане. Съпротивление се усеща още с достигане на първия зъб, но спирачният ефект е едва забележим, дори при доста здрав опън. Същевременно нямам впечатление за удължен спирачен път с крачната спирачка.

Дали това има връзка с напъна с лоста и изобщо откъде да почвам да търся причината?

Едно време един приятел ми каза да си сменя лекара,че не можеше да ме излекува и от настинка....
Сега аз ти казвам смени майстора(серяиза) като утиди първо за рекламация на извършения от тях ремонт.Да си опраят майсторлъка.
Поздрави.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

mundus
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 ное 2014, 21:10
Модел на автомобила: Mondeo Estate Mk 4 Titanium, BA7, 2010
2.0L TDCi ,140 PS, QXBA
6-Speed Manual - 6M2R
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Слаб ефект на ръчната спирачка Мондео Мк3

Мнение от mundus » 24 мар 2015, 19:04

Да начукам канчето на "майстора", ама е далече... Явно ще се пазарува.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта