Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от didon80 » 02 авг 2008, 20:51

Скоро ги дадах на стругар да ги престърже, понеже сменях и накладки, а имаха ръб и освен това тресеше при натискане на спирачката...Сега всичко е нормално, но си мисля да им направя отвори, като на някои от по-спортните модели. Някой правил ли е подобно нещо и какъв ще бъде ефекта от подобна манипулация? Дисковете са вентилирани.....

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от S_C » 02 авг 2008, 22:44

Не си прави експерименти.Не караш Трабантче,а тон и нещо кола,със сериозна мощност.Ако диска не издържи и се сучпи...какво правим...Производителите винаги се презастраховат при проектирането на спирачната система.Винаги се добавя някои милиметър стомана в повече,ако нещо трябва да спре един тон-му дават тон и половина и т.н.Това позволява известно модифициране на спирачките-предимно стъргане,защото на всички коли се кривят дискове от прегряване.Не бих си правил експерименти с разпробиване обаче.Дори и на цифрова машина,пак има риск.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от nikolovvd » 04 авг 2008, 13:03

Не си прави труда, ако не искаш да се пребиеш.
Пробивайти отвори ще отвърнеш материала в местата на пробиване и ще увеличиш вероятността от счупване.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от petkoff_pl » 04 авг 2008, 14:42

S_C написа: Дори и на цифрова машина,пак има риск.
Задължително само на фреза с ЦПУ. Предварително трябва много точно да се направи програмата че отворите трябва така да са разположени да не попадат в ребрата на вентилираният диск, защотоще се получи дебалнс на диска.
nikolovvd написа:Пробивайти отвори ще отвърнеш материала в местата на пробиване и ще увеличиш вероятността от счупване.
При добре заточен инструмент правилни режими за рязане и работещо охлаждане на фрезата няма такава опастност.

Както казаха колегите не си струва да го правиш особенно на старите ти дискове. Цената на такава услуга във фирмите с фрези с ЦПУ е около 40-50 лв на час (машинно време). За да ти го направят на двата диска най малко 4 -5 часа ще трябва.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от didon80 » 04 авг 2008, 21:57

Имах подобни съмнения, затова и пуснах темата.....ще ги оставя така както са си.......може по-нататък ако имам излишни кинти да купя нови дискове от въпросната модификация 8)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от diesel1.6 » 09 авг 2008, 09:24

didon80 написа:Скоро ги дадах на стругар да ги престърже, понеже сменях и накладки, а имаха ръб и освен това тресеше при натискане на спирачката...Сега всичко е нормално, но си мисля да им направя отвори, като на някои от по-спортните модели. Някой правил ли е подобно нещо и какъв ще бъде ефекта от подобна манипулация? Дисковете са вентилирани.....

С оригиналната сп система и пробити от теб дискове ще катастрофираш.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от samsung_bg » 09 авг 2008, 17:52

diesel1.6 написа:С оригиналната сп система и пробити от теб дискове ще катастрофираш.
Колега, какво имаш предвид, че може да се счупят дисковете ли :?:
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от diesel1.6 » 09 авг 2008, 19:20

samsung_bg написа:
diesel1.6 написа:С оригиналната сп система и пробити от теб дискове ще катастрофираш.
Колега, какво имаш предвид, че може да се счупят дисковете ли :?:
Ами с дупките естествено се намалява здравината, намалява се повърхността на контакт и при спиране от голяма скорост ще имаш увеличено повърхностно прегряване под накладката, нарушаваш целостта на турбината и така ще помпи по-малко и ще охлажда по-слабо, намаляваш площтта на контакт между накладката и диска и ще се появи неравномерни и повишено над нормалното натоварване на накладката - може да се троши феродото.
Ще нарушиш и баланса и ще трябва нов. Отвътре диска не е еднакъв както отвън, и дори равномерно разпределени дупки ще отнемат нееднакво разпределена маса.

На практика забележимите ефекти ще са, в сравнение с оригиналната конструкция,че ще създадеш неравномерно топлинно натоварване из диска и съответните деформации и натоварвания, и феродото може да се поизрони.
Какви са ползите от дупченето? Може някой от горните ефекти да е полезен, може да се помисли дали пъл няма и такова нещо.

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от vvasilev » 10 авг 2008, 18:33

Колега това все пак е нормално Мондео, а не S8 -450 к.с. :lol: Какво ще постигнеш с това надупчване, освен че наистина ще се строшат при първото натискане на педала със 100 км/ч., а да не говорим как ще се разбалансират. Ако искаш да изглежда по-фешън си мисля, че продават такива надупчени дискове фабрично. Там вече всичко си е изчислено, дори може да смениш и спирачните апарати с BREMBO. :D:

escorttd
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от escorttd » 17 авг 2008, 23:29

[quote="didon80"]Скоро ги дадах на стругар да ги престърже,quote]
Преди около година правих нещо и ми трябваше фланеца от спирачен диск. Дадох го на най-добрия ни стругар да го отреже, но само като чух какви звуци издава ножа и как трепти се смилих над човека и и му казах да го хвърля. Материала е много твърд и не може да се обработва без да се отвърне, което пък го прави негоден за работата която изпълнява.
Та стана ми интересно как твоят стругар ти е престъргал дисковете? Има нещо съмнително и ако то не е в стугаря значи е в дисковете ти.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от ewgeny » 18 авг 2008, 11:48

Не, те лесно се престръгват обаче аз мога да дам на някой кандидат да прави отвори на дисковете, ама искам и да го снимам че после да го пусна всички да му се нарадват. На 6-тата дупка ще се откаже защото в магазина вече ще са свършили свредлата _friends_
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от diesel1.6 » 20 авг 2008, 01:45

Дискове се струговат, зависи от стругаря и инструментите. И свредла има, дори не са много специални. За точно пробиване са други, това е отделен въпрос.

някой спомена отвръщане - те дали са закалени? Нали се зачервяват при спиране. Може при фланеца да са други - закалени, или дори друг материал.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от ewgeny » 20 авг 2008, 12:26

Абе общо взето сме се събрали банда гадатели. Те може да са калени, пък може и да са ковани. Отвръщането си става при експлоатация. Колкото и да се затоплят от спиране, във въздушна среда не може да се постигне закаляване. Ама аз пак казвам, ако някой си мисли че може да ги пробие, да заповяда.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

escorttd
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от escorttd » 21 авг 2008, 23:25

Престъргване може, а пробиване не?!? Рязането на металите зависи от твърдостта им, а не от вида на операцията. А твърдостта зависи от химичния състав и термообработката. Не съм правил ананлиз, но мисля че дисковете са отляти от чугун. Предполагам бял чугун???
Евгени, малко ме засегна като написа "Абе общо взето сме се събрали банда гадатели". Това,че някой кара форд не му пречи да е учил металознание и рязане на металите. При нас се стругова дори керамика, която е по-твърда и от най-твърдата стомана, но режимите на рязане и екипировката са такива, че не са оправдани за диск, дето струва 30лв.
Да се върна на темата, че малко се отклоних, самозакаляване или закаляване във въздушна среда е възможно! Необходимо е да се загрее материала до температура, която е различна в зависимост от химичния състав и после да се охлади с определена скорост- пак зависи от състава, в резултат на което протичат фазови изменения в структурата на материала и той променя свойствата си. Легираните стомани също се самозакаляват. Отвръщането пък се различава от закаляването по скоростта на охлаждане- по-бавно от закаляването. До каква температура загряват дисковете при спиране и с каква скорост се охлаждат само в лабораториите знаят, но щом има изкривени дискове от прегряване температурата е сериозна.
Извод: Не си губете времето и парите да пробивате дискове. Теоретично и практически е доказано, че от това нищо няма да излезе.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от diesel1.6 » 24 авг 2008, 02:18

escorttd написа:Престъргване може, а пробиване не?!? Рязането на металите зависи от твърдостта им, а не от вида на операцията.

Да, ама ако се пробива с свредло, пробиването може и да не стане както престъргване с твърдоспалвна или керамична пластина.
няма смисъл и от пробиване, и от престъргване.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Пробиване на отвори във вентилирани дискове?

Мнение от ewgeny » 24 авг 2008, 10:09

Извинявай, не съм искалда те обидя, но нека всеки да си признае, че само предполага (гадае) каква е технологията на обработка. Не че сме некомпетентни, но незнаем. Закаляването във въздушна среда е почти невъзможно поради ниската скорост на охлаждане - около 100 пъти по-ниска от тази във вода. В сега, ясно е че ако чрез голям поток от въздух, успеем да докараме по-голяма скорост на охлаждане от критичната, ще получим закаляване, но това е само на теория. Дори обратното, по скоро бих търсил материал с по-голяма критична скорост, за да може след закаляване и отвръщане големите температурни стойности които се достигат при спиране, да не влиаят на структурата на материала.
А сега пак за рязането - ако тръгнете да си престъргвате диска имате рязане на материал по голяма площ. Но ако разпробивате, имате рязане само че в една точка. Тогава топлината която трябва да отвеждаме е много повече. Почти съм убеден, че оригиналните дискове от качествени материали ще се окажат К-2 за нашите измислени свредла, а и особенно при условие че не се изполжва охлаждащ агент. Толкова теория изсипахме вече, че накрая ще хвана машината и ще пробвам да ги пробия.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта