Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Мнение от dydo » 05 фев 2009, 11:40

Исксам да попитам, има ли проблем ако спирачната течност е до горе в казанчето. Оня ден без да исках като наливах, напълних казанчето до винта на запушалката, т.е. почти преля. Въпроса е, когато натискам спирачка течността в това казанче покачва ли се или не. Защото ако се покачва, значи вече няма накъде да ходи и може да има проблем. То не случайно е дадено на минимум и максимум.

Потребителски аватар
argetllam
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 14 авг 2008, 18:44
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Мнение от argetllam » 05 фев 2009, 12:14

Отиваш до кварталната аптека,купуваш си спринцовка(мисля че е стотинки) и изтегляш излишното количество течност до ниво между
min-max >:D<: >:D<: >:D<: .
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Мнение от nikolovvd » 05 фев 2009, 13:18

Ако имаш двоен датчик на нивото е фатално.
Какво имам в пред вид:
Когато нивото е критично малко (под минимума) светва лампа на таблото. До тука няма проблеми.
Кагато обаче нивото е над максимума, отчитащия това датчик изключва ABS-а. Не знам защо, но на някой го прави и то без никаква индикация.
Другото неприятно нещо е, когато се разшири и почне да се излива, може да падне върху загрети детайли и да започне да се изпарява. Тези пари могат да попадната през въздуховодите в купето и да се чудиш защо ти люти на очите и ти текат сълзи. Миризмата е лютива и много неприянна.

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Мнение от dydo » 06 фев 2009, 10:55

Аз също си мислех да направя точно това - да изтегля със спринцовка част от течността, като остане някъде около максимума, та дори и мааалко над него. Чудя се обаче дали да я изхвърля или да я върна обратно в тубичката. Предполагам няма да е проблем. Не, че ми се свиди да купя още течност, ама не знам дали ще имам време да отида до бензиностанция да взема резервна. Казвам го, защото се установи, че имам леко сълзене от едното цилиндърче и до отстраняване на повредата постоянно трябва да имам под ръка спирачна течност. Преди време /година и повече/ сменях тръбичката, водеща към задната дясна гума, но след известен период установих, че губи спирачна течност - има няма месец лампичката светва и трябва да доливам. Много пъти майсторите са гледали от долу и са установявали, че тръбичките дето правихме не изпускат. Казаха ми още тогава, че към момента не могат да видят от къде се губи течност, но се предполага да е цилиндър и той с времето ще си покаже. Преди няколко дена забелязаха, че има сълзене на задното ляво цилиндърче и казаха да следя течността, докато не го оправя възможно най-бързо. Та затова съм се заредил с течност и въпреки, че всяка сутрин и вечер и понякога на всеки 5 км. когато спра или паркирам, отварям за проверка на наличието на течността. За сега не е мръднала, ама трябва тези дни да сменя цилиндъра на всяка цена.
Другото което установих е /още преди време/, че червената лампа свети дори течността да не е стигнала минимума, а като е минала малко под средата между минимум и максимум. Явно като карам и колата се разклати, то датчика отчита ниво, което предизвиква светене на сигналната лампа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Мнение от HACKO » 06 фев 2009, 11:03

dydo написа:....... Преди време /година и повече/ сменях тръбичката, водеща към задната дясна гума, но след известен период установих, че губи спирачна течност - има няма месец лампичката светва и трябва да доливам. Много пъти майсторите са гледали от долу и са установявали, че тръбичките дето правихме не изпускат. Казаха ми още тогава, че към момента не могат да видят от къде се губи течност, но се предполага да е цилиндър и той с времето ще си покаже. Преди няколко дена забелязаха, че има сълзене на задното ляво цилиндърче и казаха да следя течността, докато не го оправя възможно най-бързо. Та затова съм се заредил с течност и въпреки, че всяка сутрин и вечер и понякога на всеки 5 км. когато спра или паркирам, отварям за проверка на наличието на течността. За сега не е мръднала, ама трябва тези дни да сменя цилиндъра на всяка цена.
Другото което установих е /още преди време/, че червената лампа свети дори течността да не е стигнала минимума, а като е минала малко под средата между минимум и максимум. Явно като карам и колата се разклати, то датчика отчита ниво, което предизвиква светене на сигналната лампа.
Колега, извини ме предварително за това което ще ти кажа, но ти си САМОУБИЕЦ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Количество на спирачна течност-кратък въпрос!

Мнение от dydo » 06 фев 2009, 11:29

Наско,

Чак пък самоубиец. Нямам право да се оправдавам, това си е рисковано каране както за околните, така и за мен. Само ще ти кажа нещо. Миналият път, когато както казах ми се бе пробила тръбичката, лампата ми светеше още от началото предишния ден, в който цял ден си имах спирачки въпреки светенето. Заблудих се, че проблема е от ръчната, защото когато я дръпна святат същите индикатори. Явно обаче при ръчната е светел само единия, а когато течноста е под минимума или малко под средата, светят вече два. Това го разбрах после. На другия ден лампичката си светеше и изведнъж педала потъна. Все пак то е текло целия предишен ден. Бях в центъра на София и нямаше какво да направя. Беше зима, задръствания големи, сняг даже имаше и повече от 20 км./ч. пряко сили не можеше да се вдигнат, а и аз не съм ги вдигал дори и да можех. При бавно каране и по силно натискане на педала /докато я закарам до сервиза на един приятел в рамките на 5-10 минути шофиране/ колата си спираше. Към момента карам пак така леко и ако датчика присветне веднага ще спра. А той ще присветне още докато имам течност /макар вече да е почнала да изтича/, така че ще мога да спра при това леко каране и при наличие на макар и малко течност, която е останала. Почти невъзможно е да светне едва когато в казанчето няма никаква течност, дори останала и по тръбите. А моя свети кажи речи като течността в казанчето стигне средата между минимума и максимума. А защо карам така няколко дена.....................защото без кола в момента не мога, такава ми е ситуацията. С 20 км./ч., при този сух път, при наличието на перфектна ръчна спирачка и на горните съображения, смятам може да изкарам 30 мин. или 1 ч. каране. Щото моето общо взето е толкова. До работа и вечер обратно, т.е. пряко сили 10 км. разстояние. Някой ще си помисли, че едва ли не си карам спокойно, юркам си автомобила и не ми пука. Не е така. Всъщност като се замисля, когато преди спирах само на педал, колата спираше общо взето като едновремешните Жигули, дето нямаха серво.
Естествено колата ще се закара за смяна на цилиндъра възможно най-бързо.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта