Не ми държи ръчната спирачка ?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
FoCuSsS2000
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
Местоположение: пресвета София
Status: Извън линия

Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от FoCuSsS2000 » 03 май 2009, 14:28

Здравейте колеги,имам следния проблем-ръчната ми спирачка не държи.
Задните дискове и накладки са ми за смяна,вече съм купил всичко и питането ми е :след като сменя дисковете и накладките,ще се оправи ли ръчната или трябва от някъде да се регулира и натегне.Прави ми впечатление, че самия ход на ръчната е доста малък ?
Ако трябва натягане и регулиране,някой може ли да ми помогне и да ми каже от къде се прави това.
Благодаря предварително на отзовалите се _friends_
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от nosfera7u » 03 май 2009, 15:00

това че хода на ръчната спирачка е малък ми говори, че е натегната ;) предполагам че не лови заради това, че отзад нямаш феродо на накладките, предполагам че като смениш накладките всичко ще се нормализира

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от debug » 03 май 2009, 22:33

Механизмите са саморегулиращи, т.е. компенсират износването на накладките. Обтягането на жилата става с винта на самата ръчна (вижда се като и махнеш кожения маншон). Нормално трябва да хваща на 3-4 зъба. Поогледай си апаратите като сменяш накладките и дисковете отзад, щото и моите са почти на метал, ама си хваща...
Има една особеност при смяната - буталата на апратите се прибират като се въртят и натискат едновременно. То си има и специален инструмент за целта, аз се мъчих с една скоба и френския ключ....
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
FoCuSsS2000
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
Местоположение: пресвета София
Status: Извън линия

Re: Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от FoCuSsS2000 » 04 май 2009, 11:43

благодаря за отговорите колеги !

Значи ,на мен сами ход на ръчната е някъде около 4 зъба можеби,но някакси се вдига трудничко,все едно е опъната до край,а всъщото време не държи изобщо.Почвам да си мисля данеби буталата да са заяли или пък жилата ,защото когато карам и после пипна задните дискове са съвсем леко топли,докато предните са осезаемо по-затоплени.То е ясно че съотношението на спирачното усилие е повече от пред ,но....ми се струва че отзад почти няма търкане.
Пешо,правилно ли съм те разбрал че няма да мога да прибера буталата без този инструмент,щото аз нямам таквиз инструменти :?
А гледам в комплекта към накладките има някакви болтове,те за какво са,с тях се закрепват ли?
Има ли нещо друго по-особено при смяната на дисковете и накладките,че задни не съм сменял и нямам представа как седят нещата.

Благодаря предварително за помоща _friends_
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от debug » 04 май 2009, 16:13

Болтовете не ти трябват. Май са за някави по-стари версии на същите апарати (дават ги по каталозите още от времето на Сиерите), на Фокуса не се използват. По-вероятно е да ти задържат жилата, отколкото апаратите (ръчната е през самия апарат, не е някакъв съвсем отделен механизъм). Или пък да са толкова износени дисковете и накладките, че да са минали възможностите за адаптация на апарата? Все пак само проверката ще си покаже ясно и точно къде е проблема.
Без инструмента зор ще видиш, ама не е невъзможно... Аз се справих с една скоба за вадене на лагери, с която натисках буталото (върху подложено малко трупче), и на две-три навивания на скобата въртях самото бутало с френски ключ. Бавно, пипкаво и неудобно, но става. Като ги прибираш наблюдавай нивото на спирачната течност - де не прелее резервоарчето.
Иначе след като свалиш апаратите дисковете си излизат сами, имат по една фиксираща тенекиена шайбичка навита на една от шпилките. Ще я видиш. И да не я сложиш после мисля, че няма да е проблем... Ако запъват / залепнали са - леко почукване и ще тръгнат. Главината си е отделно, та смяната е лесна - като на предните дискове. Задължително си почисти отдолу с четка или шкурка ръждите, да е гладка и равна контактната повърхност.
Друго няма - успех.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
FoCuSsS2000
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
Местоположение: пресвета София
Status: Извън линия

Re: Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от FoCuSsS2000 » 04 май 2009, 16:30

Ако се наканя и преодолея мързела си :lol: тия дни ще хвана да ги сменя.наистина е много лесна смяната(поне на предните де),да не кажа голяма дума ,но ми се струва че са едни от най лесно сменящите се ,измеждо другите марки коли.За износени бая са си износени.Ще го видим кво ще стане,а то на задните няма ли пак цицка от която да се обезвъздушава,за да я отвъртя и така по-лесно да върна буталата :-/: поне така напраих аз на предните де,незнам до колко е правилно.за зачистването от ръжда ясно,това си го правя,но скоро разбрах че трябвало като са нови дисковете с един напоен с бензин парцал да ги зачистя за да падне някакво масло с което се мажат заводски,инче имало вариант да се пребия при пробата дали държат.Това за първи път го правих при сегашната смяна на предните.При предишните ми коли никога не съм го праил и незнам дали е вярно това.Ти правиш ли го ?
А добре де,на предните има скоби които държат накладките,а при задните гледам че няма.Как се задържат ?Аз си мислех че точно за това са болтовете
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Не ми държи ръчната спирачка ?

Мнение от debug » 04 май 2009, 20:13

Те теловете на предните са да не дрънчат, не толкова да ги държат. Задните се слагат върху водачите и после апаратът ги фиксира отгоре - няма къде да отидат. Няма къде да сложиш болтове, нито пък е упоменато по ръководствата. А, и отгоре нали имат едни телчета - те пак са фиксиране.
Транспортната смазка и аз я бърсах с парцал с бензин за всеки случай.
Няма смисъл да пускаш спирачната течност, само ще си играеш после да обезвъздушаваш. Просто буталата отзад не могат да се приберат само с натискане, трябва си и въртене. Предполагам заради механизма на ръчната е така...
Сработването на накладките към диска отнема известно време. В упътването на Брембо пише 50-200 километра да се спира по-плавно, другаде съм виждал интервали до 500км...
Като откачиш жилата на ръчната ги виж дали се движат в бронята - дръпни, пусни леко ръчната и наблюдавай. Реглаж ако правиш на жилата първо се убеди, че накладките са плътно по диска (след няколко натискания на педала и едно-две дърпания се наместват апаратите).
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта