Предни vs. Задни гуми
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Предни vs. Задни гуми
Здравейте колеги!
Както вече многократно сме обсъждали гумите са единствената връзка на автомобила с пътя...
През настоящия 6-ти сезон и след почти 40 000 км, установявам, че карам летни "галоши" с марката Кенда (185/65 R14). Имам оферта да подменя гумите с 2 бр. Bridgestone Turanza ER300 195/60 R14 и 2 бр. Kormoran RunPro b2 195/60 R14. Тестовете дават само добри отзиви за Turanza ER300, докато за RunPro b2 има противоречиви мнения.
Сега и същинския върос: Коя гума къде да сложим?
Що се отнася до зимните гуми - там нещата са ясни: мека гума с много ламели (и по-нисък грайфер) отива на предния мост, а колелата с по-дълбок протектор, по-малко ламели (и по-твърд каучук) - отзад.
Само че тук имаме 2 чифта летни гуми.
Къде е мястотo на гумите с по-доброто сцепление?
Къде е мястотo на гумите с по-добрия и дълбок грайфер?
Къде е мястото на гумите с по-твърд каучук?
Кои гуми слагаме отпред и кои отзад?
Както вече многократно сме обсъждали гумите са единствената връзка на автомобила с пътя...
През настоящия 6-ти сезон и след почти 40 000 км, установявам, че карам летни "галоши" с марката Кенда (185/65 R14). Имам оферта да подменя гумите с 2 бр. Bridgestone Turanza ER300 195/60 R14 и 2 бр. Kormoran RunPro b2 195/60 R14. Тестовете дават само добри отзиви за Turanza ER300, докато за RunPro b2 има противоречиви мнения.
Сега и същинския върос: Коя гума къде да сложим?
Що се отнася до зимните гуми - там нещата са ясни: мека гума с много ламели (и по-нисък грайфер) отива на предния мост, а колелата с по-дълбок протектор, по-малко ламели (и по-твърд каучук) - отзад.
Само че тук имаме 2 чифта летни гуми.
Къде е мястотo на гумите с по-доброто сцепление?
Къде е мястотo на гумите с по-добрия и дълбок грайфер?
Къде е мястото на гумите с по-твърд каучук?
Кои гуми слагаме отпред и кои отзад?
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
По принцип това с различните 2х2 гуми не е правилно.Компромисно решение е,при това силно компромисно.Да,тук в БГ доста хора караме така...ама то е от мизерия,не от друго.
Ако можеш да си го позволиш,сложи си 4 еднакви гуми.
Въпросите ти няма как да получат конкртен отговор-вариациите са от плюс до минус безкрайност.
Ако можеш да си го позволиш,сложи си 4 еднакви гуми.
Въпросите ти няма как да получат конкртен отговор-вариациите са от плюс до минус безкрайност.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Много ясно, че хубавите гуми ще си сложиш отпред. Там са ти задвижващите колела, там са ти и управляващите.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
И при спиране отпред е по-интересно. През лятото много мек материал на гумата не помага - зимните и меките отзад.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
В аутобилд има много често статии и тестове на гуми. Там имаше подобен въпрос и писаха че за устойчивост на колата в завой е важна задната ос и за това на нея се слагат по-добрите гуми. Друго, при дъжд вероятността за аквапланинг нараства с намаляване на дълбочината на грайфера и увеличение на скоростта на автомобила. Така че в зависимост от състоянието и размера на гумите, ти сам си прецени как да шофираш в конкретната ситуация.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
didon80 точно наскоро се сблъсках с твърдението че по-добрите гуми се слагат отзад а не както е прието отпред. Има известна логика в това.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Логиката е, че и четирите трябва да еднакво добри. Всичко друго е компромис, при който ядем дървото, в зависимост от ситуацията. Дали ще успееш да спреш навреме, дали ще се въртиш по завоите. Та всичко зависи от това къде и как си караш автомобила.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Има логика при каране стил "Уличен рацер", където се правят резки завои при висока скорост (неоправдан риск). При нормално шофиране (препоръчително), по-голямата отговорност се пада на предните. Палавата предница освен дискомфорт при шофиране може и да доведе до нежелани последици.urgan написа:didon80 точно наскоро се сблъсках с твърдението че по-добрите гуми се слагат отзад а не както е прието отпред. Има известна логика в това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Колкото до понятието "по-добрите гуми" се има предвид че минималната дълбочина на протектора не бива да е по-малко от 3мм и възрастта на гумата да не надвишава 10 години (ако въобще успее да устиска толкова години
). А инъче при 4 еднакви като размер гуми е препоръчително всеки сезон да се въртят предни и задни за да се износват равномерно и така да се удължи общия им живот.

- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Аз хубаво повдигнах темата, ама съвсем я забравих...
Отказах се от варианта с различните гуми на отделните оси. Този сезон за последно ще търкалям боклучавите Кенда, след което минавам на оригиналния (препоръчителния) размер за колата. Избора ми ще се сведе до победителя в ADAC тестовете (за сезон 2009 това е Fulda Carat Progresso 185/60 R14 82 H) или подобен марков аналог.
Фокуса го карам с победителя в ADAC тестовете за сезон 2009 - Michelin Primacy HP 205/55 R16 91 W и съм много доволен от поведението им.
Малко реклама, ако позволите
:

При 4 еднакви гуми ще мога спокойно да ги разменям и да ги износвам равномерно поне 4 сезона, а ако е писано колата и гумите да устискат и няма пари за нови обувки, може направо 8 лета да ги търкалям...
Ето правилната схема как да разменяме гумите:

______________________________
Попаднах на много обяснителна статия: Как да изберем подходящия размер гуми.
Не знам дали е позволено, затова няма да я копирам тук...
След като я прочетох тотално се отказах да слагам по-големи (185/65 или 195/60) от фабричните 185/60 R14.
______________________________
Сега по темата.
Ще се потвърдя мненията на колегите:
Срещу аквапланинг поставяме по-дълбокия протектор отзад.
За по-добро завиване и спиране - по-меките гуми отпред.
______________________________
Поздрави
Светльо

Отказах се от варианта с различните гуми на отделните оси. Този сезон за последно ще търкалям боклучавите Кенда, след което минавам на оригиналния (препоръчителния) размер за колата. Избора ми ще се сведе до победителя в ADAC тестовете (за сезон 2009 това е Fulda Carat Progresso 185/60 R14 82 H) или подобен марков аналог.
Фокуса го карам с победителя в ADAC тестовете за сезон 2009 - Michelin Primacy HP 205/55 R16 91 W и съм много доволен от поведението им.
Малко реклама, ако позволите


При 4 еднакви гуми ще мога спокойно да ги разменям и да ги износвам равномерно поне 4 сезона, а ако е писано колата и гумите да устискат и няма пари за нови обувки, може направо 8 лета да ги търкалям...

Ето правилната схема как да разменяме гумите:

______________________________
Попаднах на много обяснителна статия: Как да изберем подходящия размер гуми.
Не знам дали е позволено, затова няма да я копирам тук...

След като я прочетох тотално се отказах да слагам по-големи (185/65 или 195/60) от фабричните 185/60 R14.
______________________________
Сега по темата.
Ще се потвърдя мненията на колегите:
Срещу аквапланинг поставяме по-дълбокия протектор отзад.
За по-добро завиване и спиране - по-меките гуми отпред.
______________________________
Поздрави
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Аквапланинга не е ли основно при преминаване през локви с голяма скорост, и в 99% от случаите отпред?
Като четете тези тестове, имайте пердвид, че в Германия се кара в абсолютно различне стил - дисциплинирано и точно в лентите за движение, което води до увеличаване на ситуациите с завои с малък радиус при висока скорост, комбинирани или не и със спиране. Докато резки критични спирания при движение направо, овладяване на колата в поднасяне, поднасяне на кал, чакъл, пясък и дупки там са непознати дисциплини. А при нас основно занимание по пътя.
Накратко - при тях е нужна абсолютна прециюност в позиционирането по платното, а при нас сигурно ефективно спиране, при налично определено повече пространство за маневрите.
Аз съм за по-добрите гуми отпред за коли с предно, и за еднакви гуми на колите със задно, и за гума с повече напречно набраздяване и способност да спира отпред, и друга срещу странично завъртане отзад.
Като четете тези тестове, имайте пердвид, че в Германия се кара в абсолютно различне стил - дисциплинирано и точно в лентите за движение, което води до увеличаване на ситуациите с завои с малък радиус при висока скорост, комбинирани или не и със спиране. Докато резки критични спирания при движение направо, овладяване на колата в поднасяне, поднасяне на кал, чакъл, пясък и дупки там са непознати дисциплини. А при нас основно занимание по пътя.
Накратко - при тях е нужна абсолютна прециюност в позиционирането по платното, а при нас сигурно ефективно спиране, при налично определено повече пространство за маневрите.
Аз съм за по-добрите гуми отпред за коли с предно, и за еднакви гуми на колите със задно, и за гума с повече напречно набраздяване и способност да спира отпред, и друга срещу странично завъртане отзад.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Ще ти обясня защо казват, че по-дълбокия грайфер отива на задните колела.diesel1.6 написа:Аквапланинга не е ли основно при преминаване през локви с голяма скорост, и в 99% от случаите отпред?
...
Аз съм за по-добрите гуми отпред за коли с предно, и за еднакви гуми на колите със задно, и за гума с повече напречно набраздяване и способност да спира отпред, и друга срещу странично завъртане отзад.


Ако пък сме натоварили цялата челяд барабар с тъщата и 100 буркана с компоти, лютеница и туршия в багажника, тогава и предния и задния мост ще имат голяма сила на притискане срещу аквапланинг, обаче кой идиот би карал бясно при такъв товар и в дъжд?

Що се отнася до втората част на цитирания ти пост - 1000% съм съгласен!

Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Колкото и да е тежка колата отпред вярвай ми на мокро занася , ако нямаш гуми със посока .dr. Svetlyo написа:....... Колите които караме отпред са тежки, а отзад - леки. Т.е. върху предния мост ще имаме по-голяма сила на притискане, оттам по-малка вероятност срещу аквапланинг. Отзад колата е лека - по-лесно ще изплува, затова слагаме по-дълбок грайфер там.
Както казаха Наско и дизел 1,6, хубавите гуми отпред(при предно предаване)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Предните са по-натоварени и изтласкват повече от задните - но задните вървят след предните и там аквапланинг не би трябвало да има при нормално пътуване (предницата отпред). При завой, когато задните биха могли да останата в достатъчно дебел слой вода, от накланянето на колата външните по завоя гуми се натоварват и условията за аквапланинг изчезват.
За скоростта - чак бясна, е пресилено. Ако гумите са широки, което е типично за Бг шофьорите, са достатъчни 70-90 км/ч. При 100 пребоксуването в локва е сигурно.
За скоростта - чак бясна, е пресилено. Ако гумите са широки, което е типично за Бг шофьорите, са достатъчни 70-90 км/ч. При 100 пребоксуването в локва е сигурно.
- dr. Svetlyo
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
- Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89 - Местоположение: Германия (преди това: Варна)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Да ти кажа и аз така направих пролетта като сменях с летни. Сложих по-запазените и с по-добър грайфер на предните колела, че на сухо да съм рахат.bateto_toshko написа:Колкото и да е тежка колата отпред вярвай ми на мокро занася , ако нямаш гуми със посока .
Както казаха Наско и дизел 1,6, хубавите гуми отпред(при предно предаване)


Добре казано - оборваш писаната от мен по-горе теория!diesel1.6 написа:Предните са по-натоварени и изтласкват повече от задните - но задните вървят след предните и там аквапланинг не би трябвало да има при нормално пътуване (предницата отпред). При завой, когато задните биха могли да останата в достатъчно дебел слой вода, от накланянето на колата външните по завоя гуми се натоварват и условията за аквапланинг изчезват.

иdidon80 написа:В аутобилд има много често статии и тестове на гуми. Там имаше подобен въпрос и писаха че за устойчивост на колата в завой е важна задната ос и за това на нея се слагат по-добрите гуми. Друго, при дъжд вероятността за аквапланинг нараства с намаляване на дълбочината на грайфера и увеличение на скоростта на автомобила. Така че в зависимост от състоянието и размера на гумите, ти сам си прецени как да шофираш в конкретната ситуация.
Са ко прайм? Въпроса пак е открит!urgan написа:didon80 точно наскоро се сблъсках с твърдението че по-добрите гуми се слагат отзад а не както е прието отпред. Има известна логика в това.

Излиза, че двама се карат, третия (Мадбой) печели:
madboy написа:Логиката е, че и четирите трябва да еднакво добри. Всичко друго е компромис, при който ядем дървото, в зависимост от ситуацията. Дали ще успееш да спреш навреме, дали ще се въртиш по завоите. Та всичко зависи от това къде и как си караш автомобила.
Практиката показва, че за дъжд ни трябва каучук със сцепление на мокро, дълбок грайфер и с посока... и да намалим скоростта.
Само ще уточня, че гумите с посока са силни на дъжд и при много вода, но губят в завои и при странично натоварване. За сухо аз бих препоръчал асиметричните. Обаче никой не избира в какви климатични условия ще кара... Така че или с посока или асиметрични - всеки според вкуса си. Не случайно симетричните ги предлагат в размери само за градски тип коли.
Скоростта на изплуване от тестовете е валидна при тестовата им локва от порядъка на 1 см. или колкото там беше. Това са идеални условия, абсолютно невалидни за нашите пътища с неравна и вълнообразна настилка и лош дренаж, и с дупки.
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.
е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Бъграският аквапланинг става на предните гуми и не в завой. Нас ни е страх да караме в завой със скоростта и рязкостта на германците.
Да оставим аквапланинга настрана - който има абс, при износени задни гуми има проблем, че абс му намалява спирането и му удължава спирачния път по най-калпавото колело - за да запази управляемостта. Който е без абс, усеща как задницата се занася чувствително повече. Затова повечето коли искат гуми в сходно състояние навсякъде.
Изключвам форд ескорт с независимо окачване, който има особеността да пропуска завои вместо да поднесе задницата. Той търпи много голяма разлика в състоянието в полза на предните гуми.
Да оставим аквапланинга настрана - който има абс, при износени задни гуми има проблем, че абс му намалява спирането и му удължава спирачния път по най-калпавото колело - за да запази управляемостта. Който е без абс, усеща как задницата се занася чувствително повече. Затова повечето коли искат гуми в сходно състояние навсякъде.
Изключвам форд ескорт с независимо окачване, който има особеността да пропуска завои вместо да поднесе задницата. Той търпи много голяма разлика в състоянието в полза на предните гуми.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Мондеото също е със независимо окачване отзад.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Не го давам в примера, защото е с друго разпределение на твърдостта на пружините, има торсионна щанга отзад, и може би друго разпределение на тежестта. Мондеото ми поднася по друг начин, не е като ескорта. Повече се върти задницата (комби)
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Определено си прав, diesel1.6. Когато сменях зимните гуми, реших да сложа по-добрите летни (Fulda Carat Progresso) отпред. И резултатът дойде доста скоро. Веднъж на кръгово се бях ядосал, че ме засякоха лошо и тръгнах с мръсна газ в него. В един момент усетих, че правя чист дрифт в стил BMW макар, че Монито е с предно. От тогава си имам едно на ум какво може да ми се случи при много рязко завиване и голяма скорост. Аз много добре знам, че по-добрите гуми отпред не са оптималният вариант, но го направих по чисто икономически причини за увеличаване на пробега на комплекта гуми. А информативно грайфера и на 4те гуми е далеч над 3 мм.....
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Предни vs. Задни гуми
Това го бяхме забравили - с по-добрите гуми отпред се получава разномерно износване на един комплект.
А за поднасянето не гледай бмв. Един ескорт 1,6д с добри тесни зимни гуми прави много бмв смешни... но само на сняг
А за поднасянето не гледай бмв. Един ескорт 1,6д с добри тесни зимни гуми прави много бмв смешни... но само на сняг

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта