пружуни МК1

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

пружуни МК1

Мнение от lorinzar » 08 яну 2011, 11:51

колеги някой да има идея могат ли да се срежат пружините и ше укажели някакво влияние на баланса на колата или по добре да си се сменят с по ниски

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от diesel1.6 » 08 яну 2011, 12:13

Ще окаже влияние, разбира се на баланса на сцеплението предница/задница - за това ли питаш? Това определя кое ще ти се плъзга повече - предницата или задницата.
Зависи колко отрежеш, но и малко да е при стари пружини, ще ти удря на твърдо окачването (крайно положение) и ударите ще са насочени върху тампоните и т.н. детайли по веригата към купето.
Каква е задачата на тази промяна?

p.s. видях това
lorinzar написа:кукувам спортни пружини за мондео
Оригиналните пружини са доста меки, не са за рязане. Сложи си по-твърди. За отпред може би евтини пружини с по-малък диаметър на пружината и пак около 14 мм диаметър на тела ще ти доставят желаният дискомфорт при пътуване. И без това леглото на пружината към тялото на амортисьора е подходящо за това - за малка пружина е, и ще трябва да преправиш само горното легло.
Ако търсиш промяна в баланса на колата, намали твърдостта на предната стабилизираща щанга спрямо задната - правиш предната по-мека или задната по-твърда. Така ще получиш по-голямо завъртане на задницата приуи поднасяне, и обратното при съответната обратна настройка.

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от lorinzar » 08 яну 2011, 12:37

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 83031e.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; отзад е височка затова става въпрос

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от diesel1.6 » 08 яну 2011, 14:05

Като гледам, отпред всъщност е ниска. Задните са лесни за чоплене. Веми едни от лада, да не те е яд, че си срязал твоите. Не давай повече от 5 лв за две, че ще надигнеш цените! Предни ладови са задните на мондео, или предни/задни от ескорт до 1990 г.
Говоря за комби обаче... не знам не-комбито как е, може да има разлика.

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от lorinzar » 08 яну 2011, 15:42

предни от каква лада че си писал и от комби за ескорт комби ли става въпрос

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от diesel1.6 » 09 яну 2011, 09:30

Имах предвид лада със задно - предните пружини. Също стават задни от лада самара но май ще са меки, предни и задни от шкода и вартбург и други. Шкода и вартбург имат различна твърдост отпред и отзад и ти дават възможност за по-големи екперименти. Ладовите са са най-различна твърдост. Ще е добре да си направиш малък стенд от една 3-4 метра дървена греда и някаква теглилка за да сравняваш твърдост. Ако пък ти се играе, може да направиш стенда точен и даже да смяташ дължина и т.н.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от S_C » 09 яну 2011, 16:53

Не бих заложил на предни пружини от времената на соц-а.Колите са много по-леки.Специално Шкода,Вартбург,Лада...колкото и да са еднакви по размер,едно е 800 кила кола,друго е тон и половина.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от HACKO » 09 яну 2011, 17:03

S_C написа:Не бих заложил на предни пружини от времената на соц-а.Колите са много по-леки.Специално Шкода,Вартбург,Лада...колкото и да са еднакви по размер,едно е 800 кила кола,друго е тон и половина.
Даже са по-твърди, отчитай че това са предни пружини, които се слагат отзад. На Ладата само двигателя тежи над150кг. При всички случаи се налага да се режат, защото инак задницата става много висока и твърда и колата става неуправляема.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от diesel1.6 » 09 яну 2011, 17:18

Обикновено са много твърди и тъкмо ако изпаднат стари по 2 лв, са се поочупили малко, че инак е много спортно.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от S_C » 09 яну 2011, 18:29

Аз трябва да сменям задни пружини скоро...(с 250 килогарама багаж гумата влиза под калника,което не е нормално) и съм ги обмислял тия ладови и всякакви варианти.Защото за Мондео 1 пружина е 80 лева и няма никаква гаранция що за менте е.Сегашните уж се слагани нови някога....и за 5-6 години каране от предишния собственикса станали на нищо.
На кантара колата е 1380 кг празна...С няколко литра бензин,пълна газова и шофьор,ще дойде тон и половина.Каквото и да се товари,започва от там нататък.Багаж и хора...и стигнахме 2 тона,приоритетно тежащи отзад.
И тук вече определено нямам доверие на ладовите части,защото съм карал Лада и знам колко товар понася.Натоварена носи толкова,колкото тежи мондеото празно.Ей по тая точка ми е основното съображение "против".От друга страна..оригинални фордови с тия показатели няма.Стават от Кугар...ама тогава ще дойде съвсем ниска и вероятно по возия ще запчрилича на Кугар...което си е почти същото като Лада с чисто нови пружини.:)
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от HACKO » 09 яну 2011, 18:58

Ти си карал Лада (както и всички), обаче пък ние сме слагали такива пружини и става много добре. За съжаление на комбито са бъчвообразни и не мога да сложа прави инак отдавна да съм сложил Ладени, тези дето ги купих( нови) са меки и ми се наложи да си оставя подложките. На Ориона със такива газова бутилка 75л не я усещаше.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от diesel1.6 » 09 яну 2011, 23:18

Mondeo комбито ми е с прави... някой германец да не ми е набутал ладови пружини?!?! Във Варна има една купчина с едни тънки пружини, да ги натикаме в новите на твоето комби и да се комбинират така? По 5-10 лв за две са.
Пружината си е пружина. Ако не от лада, от шкода са много здрави, също москвич ама не алеко са ужасно твърди.
Другият номер, вече писахме из форума за него, е да се навият две една в друга до някъде - получава се пружина с променлива по дължината твърдост, като най-тарикатските :). Прихващат се една за друга със причукани да се увият ламаринени лентички и заварени (не за пружината!)
Всички тези номера не са за просто спестяване на 100 лв, а за намиране на решение за нашите пътища и фалшиви части. Освен това, не може да се сравнява сиера с лада - при лада, шкода и вартбург пружината носи по половин тон всяка една, докато на сиерата е толкова ама на претоварена до счупване кола. Разлика в конструкцията.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от S_C » 09 яну 2011, 23:40

май тия трябва да са:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1851 ... mmcM2E.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

в името на експеримента пролетта ще пробвам да видя дали и как ще стане.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от HACKO » 10 яну 2011, 09:04

Това със втора права пружина не ми беше минавало през акъла, като се запролети ще пробвам. Сега ме е яд че наскоро изхвърлих едно ремарке отпадъци и мисля че там имаше предни от ЗАЗ имат подходящ диаметър.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от lorinzar » 10 яну 2011, 12:15

зазовите са перфектни едно време имам джета с предни зазови пружини отзад беше бетон ма за мондео ми се струват теснички . да имате представа какви на цвят са спортните пружини за мондео че един приятел е разглобил едно и ми се струваше нисичко

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от diesel1.6 » 10 яну 2011, 13:36

Ние заз-овите ще ги пъхаме вътре в другите, няма да са самостоятелно.

относно цветовете - тук питах за това, но не се намери таблица или описание какво значи цветът http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BE%D0%B4" onclick="window.open(this.href);return false;

Зависи какво разбираш и под спортни. Кафява маркировка е за по-твърдите, червена е за обикновени, и т.н.

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: пружуни МК1

Мнение от lorinzar » 10 яну 2011, 13:52

не толкова спортни целта ми е да са по къси

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта