Гумицентър Диана. Смяна гуми. Внимание!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Гумицентър Диана. Смяна гуми. Внимание!

Мнение от kostalav » 02 апр 2007, 10:04

В събота отидох в гумицентър Диана за да си смени зимните гуми с джанти с летни, които също са на джанти. Казаха ми, че ще платя, след като ми свалят зимните, балансират летните и ги монтират, за да видят какво е необходимо да се направи и колко ще струва.

Свали ми майстора зимните, взе летните да ги балансира и като се върна след 5-10 минути ги монтира. Каза, че са идеални и аз много се зарадвах. Дойде време да плащам. Вика ми той "иди при касиерката да ти пусне фактура за сваляне, оптимизиран баланс и качване". Отивам аз и и казвам, а тя ми отговаря: "42 лв..." и аз, ама как, ама защо...? а тя: "оптимизирания баланс е 6 лв... на гума". Аз тръгнах да вадя парите, какво да правя, но се досетих как да се змъкна и и казвам: "а не може ли да не е оптимизиран баланса. Аз ще кажа на майстора да ми направи нормален си баланс" (а гумите вече бяха качени на колата и вече беше късно, ама пък и майстора не ме пита какъв баланс да ми прави...). И тя ми каза: "ок. щом не е почнал работа майстора... дайте ми 18 лв. (4,50 на гума)". И аз "ок" и беш при майстора. Казах му така и така, дай да ти дам някой лев и да пишем нормален баланс, а той: "няма как, пари на ръка не взимам. кажи им, че е обикновен баланс...". Взех фактурата, освободих си колата и беш да ме няма.

От тази история има 2 извода:

1. Казвайте какво точно искате преди да почнат работа, иначе може и 100 лв. да ви поискат, но пък аз за първи път чух за такъв вид баланс! Даже в гугъл не намерих нищо...

2. Може и да го е направил, а може и да не е... Взима гумите, навира се в една стаичка и после ти ги монтира. Балансирал ли ги е или не, остава само да гадаете, но си плащате каквото ви кажат..., трябва само много силно да им се доверите:))

Успех на всички и внимавайте!!!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 02 апр 2007, 11:16

Значи това, което аз знам за този "по-специален" баланс е следното.
Както знаете гумата не е еднакво тежка /не е 100% балансирана/ отвсякъде още при производството си. С този вид баланс се определя къде колко е тежка тя, както и къде колко е тежка джантата. След това определяне, гумата се завърта и монтира така на джантата, че да няма нужда от поставянето на допълнителни тежести или така че да се поставят по-малки на грамаж и брой тежести за да се получи 100% балансирано колело /в смисъл гума и джанта/. Та това е - иначе за самото наименувание на процеса сега не се сещам.

:twisted:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 апр 2007, 14:45

Терминът "Оптимизиран баланс" е измислен от руснаците преди няколко години заради техните квадратно кръгли гуми. Иначе, повечето съвременни машини го поддържат. Гумата може да се балансира както ти падне и в един момент да набуташ по 100 грама тежести и пак да не е като хората. По тази причина машината прави баланса на 3 захода. Първо само джанта. Намира и баланса и си го запомня като положение. Бележи се къде е, та като се свали да може пак на същото положение да се сложи. След това джанта с гума. В този момент машината казва на колко градуса да врътнеш гумата спрямо белега на джантата. Въртиш, добавяш тежести (но много по-малко от обичайното) и бягаш. Разликата между 4.50 и 6 лв за тези два подхода е даже малка.

Един маймун някога продаваше софтуер за тази работа. Беше го самооценил на 1000 долара. Е, не се намери пазар за това творение...
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kostalav » 02 апр 2007, 15:24

Да изясна:

- както бях писал по-горе летните гуми си бяха на джантите и не е имало сваляне от тях (цялата процедура по баланса продължи 5-10 мин. за 4-те гуми);

- цената е 6 лв. на гума само за баланс!, без сваляне на зимната и качване на лятната гума. Иначе нормалното сваляне, баланс и качване е 4,50 на гума. Така че в крайна сметка платих 18 лв., вместо исканите 42. Разликата никак не е малка - 24 лв., колкото струва оптимизирания баланс.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 апр 2007, 15:48

Аха. Това е друго нещо.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
shmitc
потребител
потребител
Мнения: 368
Регистриран: 08 фев 2006, 18:26
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDCI'04, Ford Fiesta 1.4TDCI'08
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shmitc » 02 апр 2007, 17:09

Това трябва скоро да са го въвели за оптимизирания баланс в 'ДИАНА',защото аз им ползвам услугите от 2,5 години и те такова не са ми правили.Нормален баланс,да.Иначе от обслужването им съм доволен.
Изображение
Изображение
Être soi-même, il ya assez d'autres personnes

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 03 апр 2007, 13:31

Колега доколкото разбирам ти си бил с гуми с джанти. Защо просто не си ги смени!?

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kostalav » 04 апр 2007, 10:54

Да. Гуми с джанти бяха, но реших преди да ми ги сложат все пак да минат през един "профилактичен" баланс. Но без да ме питат ми направиха "оптимизиран". Споделям това тук, не защото съм недоволен, че ми излезе без пари, ако изобщо са ми го правили, а за да имате впредвид всички, че могат да ви направят нещо, за което не знаете (както беше в моя случай) и без да ви питат.

Това е

Потребителски аватар
maxtitch
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 03 май 2011, 18:37
Модел на автомобила: Escort
Status: Извън линия

Re: Гумицентър Диана. Смяна гуми. Внимание!

Мнение от maxtitch » 03 май 2011, 18:47

kostalav написа:В събота отидох в гумицентър Диана за да си смени зимните гуми с джанти с летни, които също са на джанти. Казаха ми, че ще платя, след като ми свалят зимните, балансират летните и ги монтират, за да видят какво е необходимо да се направи и колко ще струва.

Свали ми майстора зимните, взе летните да ги балансира и като се върна след 5-10 минути ги монтира. Каза, че са идеални и аз много се зарадвах. Дойде време да плащам. Вика ми той "иди при касиерката да ти пусне фактура за сваляне, оптимизиран баланс и качване". Отивам аз и и казвам, а тя ми отговаря: "42 лв..." и аз, ама как, ама защо...? а тя: "оптимизирания баланс е 6 лв... на гума". Аз тръгнах да вадя парите, какво да правя, но се досетих как да се змъкна и и казвам: "а не може ли да не е оптимизиран баланса. Аз ще кажа на майстора да ми направи нормален си баланс" (а гумите вече бяха качени на колата и вече беше късно, ама пък и майстора не ме пита какъв баланс да ми прави...). И тя ми каза: "ок. щом не е почнал работа майстора... дайте ми 18 лв. (4,50 на гума)". И аз "ок" и беш при майстора. Казах му така и така, дай да ти дам някой лев и да пишем нормален баланс, а той: "няма как, пари на ръка не взимам. кажи им, че е обикновен баланс...". Взех фактурата, освободих си колата и беш да ме няма.

От тази история има 2 извода:

1. Казвайте какво точно искате преди да почнат работа, иначе може и 100 лв. да ви поискат, но пък аз за първи път чух за такъв вид баланс! Даже в гугъл не намерих нищо...

2. Може и да го е направил, а може и да не е... Взима гумите, навира се в една стаичка и после ти ги монтира. Балансирал ли ги е или не, остава само да гадаете, но си плащате каквото ви кажат..., трябва само много силно да им се доверите:))

Успех на всички и внимавайте!!!

Колега, може ли да споделиш за кой сервиз точно става въпрос :drink:
Ето къде направих моята смяна на гуми

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Гумицентър Диана. Смяна гуми. Внимание!

Мнение от madboy » 04 май 2011, 15:51

Тази тема е от 2007г., а колега не е влизал тук от шест месеца.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост