Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от Ianaki » 09 апр 2011, 18:32

Здравейте. Преди няколко дни установих, че имам шум отпред в ляво - пулсиращ, приплъзващ, който изчезва при натискане на спирачката. Днес свалих джантата и разгледах каква е работата. Искам да отбележа, че преди около 6хил. километра смених дисковете и накладките с Ferodo. След кратко оглеждане установих, че апаратът задържа. Вътрешната страна на диска е по-износена от външната, предполагам, че и вътрешната накладка е по-зле. Задържането не е силно, но като завъртиш джантата се чува приплъзването. Сега възникна въпросът - Какво трябва да се направи?
Да рециклирам апарата - в МФ ремонтния комплект е МНОГО СКЪП (над 100лв., а нямам вяра много на някакви незнайни комплекти!
Да си купя втора ръка - стават ли от бензинова кола или за дизела са различни? Аз си мисля че и за бензинката 1.6 90к.с. и за 1.8Td 90к.с. трябва да са еднакви, но дали е така?
След смяна на апаратите трябва ли пак да сменя дисковете и накладките?

Благодаря на отзовалите се.

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от varby » 09 апр 2011, 21:14

Няма защо да сменяш апаратите,свали ги ,почисти от кал и прах,раздвижи буталата със спирачна течност,маншоните ако са скъсани ги сменяш и си готов.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от HACKO » 09 апр 2011, 23:40

Аз съм взимал комплекти за 10лв в единия магазин и щото нямаше 2броя, другия абсолютно същия 20лв, втория беше от Ауто+.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от Ianaki » 11 апр 2011, 17:47

Наско, сложна ли е процедурата? Аз сега си мисля да си взема два апарата втора ръка (за да ми е в движение колата ако нещо се обърка) и да се опитам тях да рециклирам. Разгледах това и не ми се видя много сложно:
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php? ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Нашите апарати по-различни ли са и ще помагаш ли ако се захвана?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от HACKO » 11 апр 2011, 19:09

При нас е много по-лесно, апарата има много по-малко части, няма винтове, зегерки, клапани и други елементи. Може би заради това че са задни и има ръчна, но при Форда има само бутало и цилиндър.
Комплектите които ползвах са същите на Аутофрен със номер 4259, предполагам че и при тебе са същите, но преди да вземеш сравни.
Прахозащитните маншони са по-различни, имат метален ринг като семеринга, вадят се като буталото се прибере максимално навътре и се поставят по същия начин. За по-лесно не разкачвай апарата от системата, защото като прибереш буталото навътре, най-лесния начин да го извадиш е да напомпаш спирачката. Като махнеш прахозащитния маншон, вадиш цялото бутало и почистваш стените му и стените на цилиндъра. Вътре в стената на цилиндъра има гумен пръстен, който създава проблема, сменяш го и връщаш буталото на мястото му, слагаш маншона, почистваш и смазваш водачите и сменяш и техните маншони и сглобяваш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от Ianaki » 09 май 2011, 21:35

Така да напиша малко обяснения как стоят нещата при мен. Купих си нови апарати втора ръка, но като огледах моите се оказа, че те са като нови (дори нямат ръжда). Проблемът ще се откаже в криви дискове, защото имам и треперене във волана при спиране.
Важното в случая е, че разглобих купените апарати и сега мога да обясня на всички как става процедурата по рециклирането им:

Следващото важи само, ако вече сте свалили апарата от колата иначе по метода на Наско!

1. Източвате течността от апарата, като сваляте болта на маркуча (НОМЕР 3) и клапана за обезвъздушаване (НОМЕР 2).
*Ако клапанът е запекъл използвайте тръбен ключ, но после ще ви трябва и ново клапанче!!!
2. Сваляте синята капачка (НОМЕР 1).
3. Посредством клещи издърпвате щифта (НОМЕР 4).
4. Посредством чукче избивате оста (НОМЕР 5).
*Почистете я много добре с шкурка, без да
я наранявате!
http://imageshack.us/f/585/16042011138.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

5. Вече можете да отделите свободно едната челюст на апарата!
Ето какво ще имате разглобено:
http://imageshack.us/f/268/16042011129.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/f/835/16042011128.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

По желание посредством шестограм може да се свали и водачът (Лъскавото на снимката, но за мен не е нужно).

6. Сега започваме да разглобяваме самото бутало. То се вади много лесно. Сваляте прахозащитното маншонче и в улея, който е предвиден за него на буталото (НОМЕР 7) се поставят 2 отверки от противоположните посоки. Много е важно да упражнявате еднакъв натиск и върху двете отверки. Буталото излиза съвсем лесно!
* По никакъв начин НЕ БИВА ДА СЕ НАРАНЯВА БУТАЛОТО или ЦИЛИНДЪРА!!!
http://imageshack.us/f/818/22042011144.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/f/198/22042011143.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

7. Свалят се маншончетата на водача (НОМЕР 8 ), като за целта се използва тънка отверка, с която се бръква в отвора (НОМЕР 9) и се издърпват навън.
8. По същия начин се вади и маншонът на буталото, но при него металния ринг е отвътре!
9. Получава се ето това:

http://imageshack.us/f/856/22042011146.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

10. Сваля се О-пръстена вътре в цилиндъра! Виж горната снимка!

След разглобяването следва почистване. Буталото и водачът могат да се почистят с шкурка 2000 НЕ ПО-ЕДРА!!! Самият апарат и водача могат да се минат на пясъкоструйка или да се почистят с телена четка на бормашина. Желателно е да се боядисат, но предварително трябва да се грундират! В ремонтния комплект би следвало да има: О-пръстен; 3 броя прахозащитни маншончета;
След смяната всичко се сглобява по обратния ред, като буталото и водачите се смазват с специална грес за спирачни апарати. Маншоните се поставят чрез набиване (много леко, за да не ги скъсате)!

Дано не съм забравил нещо! Поздрави и успех!
Последна промяна от Ianaki на 16 юли 2011, 18:30, променено общо 1 път.

svetgen
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 28 сеп 2010, 10:11
Модел на автомобила: Escort 1.8 TDI, Focus 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от svetgen » 16 юли 2011, 16:03

благодаря ти Ianaki !!!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт спирачни апарати ескорт 96 г.

Мнение от essex » 17 юли 2011, 23:22

хммм аз пък имам някакъв луфт във преден десен апарат, частта която се стяга с 2-та болта към главината е здраво закрепена, но другата-движещата се част има луфт , получава се долу при щифта ,движещата част се дърпа нагоре и може да се смянат накладките без да се маха апарата ако не се лъжа. Щифта не е износен много но като гледам има едни пластинки които контактуват със щифта и навярно точно те обират луфта. Чудя се как да процедирам сега, защото спирачките са ми перфектни , а за проблема разбрах като си показах главата от вън в движение, докато баща ми кара, отвътре в купето не се чува никакъв шум, само отвън едно кадно дрънчене ! На канал проверих цялата предница и само си подпрях ръката неволно след като дигнах рамене като не намерих проблем и оп размърдах го и видях че има луфт следователно той е виновника за дрънченето !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта