Носача няма сваляне !!!

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Носача няма сваляне !!!

Мнение от Roy » 10 окт 2013, 14:59

Колеги, опитвам се да сваля десния носач, само от към гумата. Развих болта, но рамото така да го кажа не излиза. Пробвах с бой и с скоба за шарнирен болт и нищо не става. Дайте някакви съвети!
Колата е Форд Пума 1,7
Изображение

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Doin » 10 окт 2013, 15:28

Не можеш да разкачиш шарнира от главината ли?
Подлагаш трупче под главината/спирачния диск ( на скорост, задължително ) и отпускаш леко крика така, че главината да легне на това трупче и да поеме тежестта.
Завиваш гайката на шарнира на оборот-два, така че да не повредиш резбата и си приготвяш големия чук. По гайката.
Може и с масло, WD-40 или нещо подобно да накиснеш болта на шарнира.

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Roy » 10 окт 2013, 15:42

Точно така, не успявам да сваля самия шарнир от главината. Болта се разви лесно, на шарнира няма махане. Довечера ще пробвам този номер с чука по гайката.
Изображение

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Roy » 10 окт 2013, 15:44

ДА удрям по главата на болта или по гайката?
Изображение

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Doin » 10 окт 2013, 15:47

Само спазвай мерките за безопасност - колата да е на скорост, и да не отпускаш много крика, само колкото тежестта зда се поеме от трупчето и да застопори главината.
Случвало ми се е веднъж да не я включа на скорост и от ударите диска се завъртя, трупчето поддаде и избяга напред... не ти го пожелавам.

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Ghost_Rider » 10 окт 2013, 19:54

Не се удря болта,а шенкела около болта.Вземаш два чука-единия го опираш на шенкела,а с другия чукаш по него,като ударите да са перпендикулярни на шарнирния болт.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от HACKO » 10 окт 2013, 20:33

Roy написа:ДА удрям по главата на болта или по гайката?
А ти фиксиращия болт извади ли го?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Doin » 10 окт 2013, 21:20

HACKO написа:А ти фиксиращия болт извади ли го?
Наско, фиксиращия болт не е ли между главината и макферсона?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от HACKO » 11 окт 2013, 20:52

И на шарнира има, поне на Фиестата, предполагам че и Пумата е така.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от madboy » 11 окт 2013, 21:04

Изображение
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Roy » 11 окт 2013, 21:26

Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от OgiDogi » 11 окт 2013, 22:16

Roy написа:Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Първо си оправи понятията за "болт" и "гайка", след това всички ще те разберат и няма да има недоразумения и излишни коментари.
Шарнирът ти вероятно е с конус (по подобие на кормилните накрайници) и се стяга към шенкела с гайка, която ти наричаш болт и от там въвеждаш в заблуждение хората, които са сваляли и шарнири като този на снимката по-горе - цилиндрично стебло с канал, което се стяга в шенкела с фиксиращ болт.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от peigera » 12 окт 2013, 08:20

Не колега. Шарнира не се стяга с гайка а с болт и гайка. Проблема е, че когато постои известно време после ваденето му е трудно. Развива се гайката, избива се ФИКСИРАЩИЯ болт (болта на който е завита гайката това е фиксиращия болт). След това аз препоръчвам с голяма отвертка да се вкара в процепа на шенкела и да се разтвори шенкела за да освободи шарнира. Силно препоръчително е да се пръсне със някакво спрейче като WD40 примерно. БЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА СТЯГАНЕТО НА ФИКСИРАЩИЯ БОЛТ. Болта е мен и се къса лесно. Там много стягане неще по спомен беше около 30Nm.

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Roy » 12 окт 2013, 10:56

OgiDogi написа:
Roy написа:Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Първо си оправи понятията за "болт" и "гайка", след това всички ще те разберат и няма да има недоразумения и излишни коментари.
Шарнирът ти вероятно е с конус (по подобие на кормилните накрайници) и се стяга към шенкела с гайка, която ти наричаш болт и от там въвеждаш в заблуждение хората, които са сваляли и шарнири като този на снимката по-горе - цилиндрично стебло с канал, което се стяга в шенкела с фиксиращ болт.
Колега, първо си изясни дали искаш да помогнеш или да критикуваш и тогава дай мнение. Ако не искаш да помогнеш не ми е нужно остроумие. Не съм монтьор и е нормално да не разбирам от тези неща, все пак затова питам запознати хора като вас! Фиксираща болт не открих, а открих само болт с гайка, която развих лесно и премахнах болта, а цилиндричното тяло с канал не успях да изкарам. Днес по късно ще се опитам. Все още не съм намерил време.

Благодаря на останалите за мненията!
Изображение

Forester
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Forester » 12 окт 2013, 12:12

Ами това е фиксиращия болт, който си свалил. Той се слага перпендикулярно на цилиндричното тяло с канал(стеблото на шарнира), като преминава през този канал и през шенкела, за да фиксира стеблото на шарнира. Щом си го извадил този болт, начина е както ти е казал peigera, да пръснеш някакъв спрей, и след това да разшириш процепа на шенкела.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от OgiDogi » 12 окт 2013, 13:30

Roy написа:
OgiDogi написа:
Roy написа:Не съм видял да има фиксиращ болт. От другата страна носача падна само след развиване на болта който видях. Можеш ли да ме насочиш къде да търся фиксиращ болт?
Първо си оправи понятията за "болт" и "гайка", след това всички ще те разберат и няма да има недоразумения и излишни коментари.
Шарнирът ти вероятно е с конус (по подобие на кормилните накрайници) и се стяга към шенкела с гайка, която ти наричаш болт и от там въвеждаш в заблуждение хората, които са сваляли и шарнири като този на снимката по-горе - цилиндрично стебло с канал, което се стяга в шенкела с фиксиращ болт.
Колега, първо си изясни дали искаш да помогнеш или да критикуваш и тогава дай мнение. Ако не искаш да помогнеш не ми е нужно остроумие. Не съм монтьор и е нормално да не разбирам от тези неща, все пак затова питам запознати хора като вас! Фиксираща болт не открих, а открих само болт с гайка, която развих лесно и премахнах болта, а цилиндричното тяло с канал не успях да изкарам. Днес по късно ще се опитам. Все още не съм намерил време.

Благодаря на останалите за мненията!
Аха, нещата си идват на мястото, явно болтът който си свалил, не ти се е строил достатъчно "фиксиращ" или си го свалил без да го гледаш (ако е вярно оцветеното в цитата) и затова не си проумял мнението на НАСКО. От там пък, поради неяснотата аз няма как да ти дам точни насоки и само изказвам насочващи предположения, ако си обърнал внимание - щом няма болт, другият вариант на закрепване е конус и гайка. След като всичко е ясно, давам точни инструкции. Щом си с цилиндричен шарнир и си махнал вече болта, следва разширяване на цепката, която болтът до сега е стягал - дебел секач (да не се заклини в цепката) и чук 1+ кг. Няколко хубави удара трябва да са достатъчни за отлепване на ръждата и разширяване, достатъчно да се измъкне шарнира от шенкела.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Roy
потребител
потребител
Мнения: 160
Регистриран: 02 юни 2010, 09:33
Модел на автомобила: Ford Puma 1.7 Zetec-S, 1998
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от Roy » 21 окт 2013, 11:47

Колеги, пропуснах да пиша. Носача е свален благополучно и успешно извършихме необходимия ремонт, макар и със скромните ми познания! Беше се прецакал съединителя, като стигнах до него се оказа че се е счупил притискателя. Учудващото за мен е че все още притискателя и феродовия диск бяха оригиналните Моторкрафт части. Да не повярва човек.

Благодаря на всички!
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Носача няма сваляне !!!

Мнение от HACKO » 21 окт 2013, 12:38

Нормално, при мене притискателя все още си е оргиналния.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта