Ръчна спирачка Фиеста IV МК5
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Ръчна спирачка Фиеста IV МК5
Попрочетох доста теми за ръчни спирачки, но пускам нова тема. Разбрах, че се освобождава жилото и се кара известно време за да се напаснат накладките и след това се оптяга. Проблема при мен е следния: Закупих Фиеста МК5 на която жилото буквално беше толкова разхлабено, че лоста зацепваше чак в горно положение. Натегнах го от гайката на лоста, но ръчната при по-голям наклон не държи, например при качване на канал. Дърпам доста силно, което за мен не е нормално. Накладките ли са износени или механизма за саморегулиране. Какво да правя и от къде да тръгна при проверката?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ръчна спирачка Фиеста IV МК5
Значи, трее да хвърляме боб за да видиме дали накладките са износени ! Хвани демонтираи барабаните отзад и погледни колко са тези накладки де, като не дърпаш ръчната защото накладката ще е зацепила в барабана и няма да може да го издърпаш, иска се малко сила и опорство при изваждането на барабаните
Механизма на барабанните спирачки отзад има една тресчотка която ако е задържала на едноположение (както беше при мен) няма да имаш ръчна , както ти нямаш в случая. Почиства се, смазва се и се зацепва на най прибрано положение на накладките. Задължително отвий докрая гайката на лоста за ръчната, покарай 10 км и притегни гайката на половина, виж как хваща ако е добре не я пипай, ако не ти харесва още завий гайката и така докато не ти хареса.

Механизма на барабанните спирачки отзад има една тресчотка която ако е задържала на едноположение (както беше при мен) няма да имаш ръчна , както ти нямаш в случая. Почиства се, смазва се и се зацепва на най прибрано положение на накладките. Задължително отвий докрая гайката на лоста за ръчната, покарай 10 км и притегни гайката на половина, виж как хваща ако е добре не я пипай, ако не ти харесва още завий гайката и така докато не ти хареса.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта