Въпрос за газови амортисьори

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Въпрос за газови амортисьори

Мнение от deathstorm » 13 апр 2014, 02:14

Напоследък усещам, че задницата на комбито много се разлюшка. Правих теста с клатенето - работата не е добре - има поне 1-2 допълнителни залюлявания преди да се успокои колата. Та викам си чакай да ги видя аз тия амортисьори и понеже се свалят лесно отидох на канал и ги откачих един по един от моста. Доста ме учуди поведението им и именно тук ми е въпроса. Значи при свиване (на ръка) и двата имат доста добро съпротивление, НО при връщане направо ми бутат ръката с доста сериозна сила. Не просто да се върнат бавно в начално понижение ами все едно има още една пружина колата. За мен това е странно, чувал съм че газовите се връщат сами в начално положение, но те по скоро са като пружини. Според мен за да се успокои купето амортисьорите трябва да имат сериозно съпротивление и в двете посоки, а не да усилват действието на пружината. Възможно ли е вътре да има някакви клапани, които при мен да са се повредили и да се получава този ефект. Също така кажете как се държат нови газови амортисьори, ако някой има опит с такива.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от OgiDogi » 13 апр 2014, 09:13

deathstorm написа:... Възможно ли е вътре да има някакви клапани, които при мен да са се повредили и да се получава този ефект...
Не само да е възможно, ами си има клапани и при теб явно са отказали. Нормалното действие на амортисьора е, да се свива сравнително лесно и да се връща бавно. При свиване, натоварването се поема от пружините (противодействието на натиска е квадратична функция на разстоянието, грубо казано на 1 cm - с 10 N, на 2 cm - с 40 N, на 3 cm - с 90 N и т.н.) и амортисьорът само леко помага, докато при връщане трябва да намали скоростта на разгъване на пружините и да се получи плавно възстановяване на първоначалното положение.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от deathstorm » 13 апр 2014, 16:38

Мдаа в момента моите действат като амортисьорчетата на задната врата :). Видимо изглеждат добре, не е като да са изпуснали но явно газовите си имат други проблеми. Явно ще се сменят.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от HACKO » 13 апр 2014, 18:00

Това че ти бутат ръката е нормално, въпроса е като го натиснеш надолу и се опиташ да го издърпаш със сила какво се случва, трябва да оказва съпротивление.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от deathstorm » 14 апр 2014, 11:34

Ами няма как да ги дръпна - бутат много силно и бързо се връщат в начално положение. Ще ида в някой магазин да ми дадат един нов да видя как се държи. Ако се държи като моите (което силно ме съмнява) няма да ги пипам. Но задницата се люшка много, сигурно са сдали багажа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от HACKO » 14 апр 2014, 12:10

Явно са си отишли.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от deathstorm » 28 апр 2014, 21:33

Оправи се работата след смяна на амортисьорите, старите нямаха никакво съпротивление на разтягане. Сега след едно натискане се връща и остава така купето. Сложих маслени, понеже не товаря много с цел да вози по-меко. Разликата спрямо преди - еми вече не минава като рейс през плавни неравности, бързо се стабилизира. Иначе дупките си се усещат горе долу както преди.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от diesel1.6 » 28 апр 2014, 23:26

Посоките на действие и клапаните са в разнообразни комбинации. Има "обратни" амортисьори - оказват съпротивление на свиване. Нулево удобство при лои пътища. Маслените едностанно действащи са най-приятния вид. На мондео 2 имам предни маслени, оригиналните Моторкрафт, двойнодействащи, с клапани за претоварване и други гъдели. Задните на същата кола са нормални - съпротивляват се при разгъване.
Това е от личен опит и наблюдения.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от S_C » 29 апр 2014, 02:15

Без да знаеш с какъв вид амортисьори е колата, нищо няма да разбереш в демонтирано положение. Много коли има с двойнодействащи амортисьори.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпрос за газови амортисьори

Мнение от HACKO » 29 апр 2014, 08:50

Човека написа, че е решил проблема.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта