Задни амортисьори Мондео (регулиране)
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Задни амортисьори Мондео (регулиране)
Единствено знам,че някои мондеота имат бутон с амортисьорче до ръчната. Бих искал да знам ,какво прави копчето, какви са амортисьорите при тази функция има ли го по дефолт или е мега екстра.
В общи линии искам да разбера повече за тази функция.


- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задни амортисьори Мондео (регулиране)
Мега екстра е!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни амортисьори Мондео (регулиране)
Изключително рядко срещана екстра.И не е сигурно до колко ти трябва, ако не ползваш колата за возене на....тухли примерно...или вар, цимент...е такива неща. Амортисьори има. Над 2000 лева бяха.Но ти трябва и компютъра, който управялва системата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задни амортисьори Мондео (регулиране)
Първото ми Мондео (1994г. 2.0 GHIA X) беше с такива, но се слагат само на седан/хеч, и само на мк1. Преди съм се ровил за тях и по спомен принципа на действие беше, че вътре в амортисьора има метални стружки и с натискането на копчето се активира магнит, който ''втвърдява'' окачване посредством стружките (имам бегъл спомен, наистина не гарантирам 100% за това). Тази система в 99% от случаите с годините блокира в режим ''Спорт" (два режима са: Нормал и Спорт), и въпреки че копчето е в позиция ''Нормал'', на таблото свети индикацията че окачването е в режим ''Спорт''. Това разбира се не пречи с нищо на колата, но окачване е доооооста твърдичко (по завоите е голям кеф де). При комбито варианта е друг, т.нар. self/auto leveling амортисьори, там идеята е че колата се самонивелира, независимо дали товарът е 100кг или 450кг. Там няма бутон, просто амортисьорите са различни (нямам идея обаче какво им е различното). Имал съм 2 донора, които по VIN излизат че са с такива амове, но така си заминаха на желязо, най-вероятно да били сменени по някое време от живота на автомобила с ''нормални''.
П.С. тези екстри, както 4х4 и някои други дреболии са се предлагали САМО за мк1.
П.С. тези екстри, както 4х4 и някои други дреболии са се предлагали САМО за мк1.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта