Задни амортисьори Мондео (регулиране)

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
BladeMan
потребител
потребител
Мнения: 282
Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
Status: Извън линия

Задни амортисьори Мондео (регулиране)

Мнение от BladeMan » 27 дек 2014, 18:29

Единствено знам,че някои мондеота имат бутон с амортисьорче до ръчната. Бих искал да знам ,какво прави копчето, какви са амортисьорите при тази функция има ли го по дефолт или е мега екстра. :?: В общи линии искам да разбера повече за тази функция.
Изображение

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Задни амортисьори Мондео (регулиране)

Мнение от martin1977 » 27 дек 2014, 18:34

Мега екстра е!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задни амортисьори Мондео (регулиране)

Мнение от S_C » 27 дек 2014, 19:23

Изключително рядко срещана екстра.И не е сигурно до колко ти трябва, ако не ползваш колата за возене на....тухли примерно...или вар, цимент...е такива неща. Амортисьори има. Над 2000 лева бяха.Но ти трябва и компютъра, който управялва системата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Задни амортисьори Мондео (регулиране)

Мнение от BIGFORDFAN » 27 дек 2014, 20:01

Първото ми Мондео (1994г. 2.0 GHIA X) беше с такива, но се слагат само на седан/хеч, и само на мк1. Преди съм се ровил за тях и по спомен принципа на действие беше, че вътре в амортисьора има метални стружки и с натискането на копчето се активира магнит, който ''втвърдява'' окачване посредством стружките (имам бегъл спомен, наистина не гарантирам 100% за това). Тази система в 99% от случаите с годините блокира в режим ''Спорт" (два режима са: Нормал и Спорт), и въпреки че копчето е в позиция ''Нормал'', на таблото свети индикацията че окачването е в режим ''Спорт''. Това разбира се не пречи с нищо на колата, но окачване е доооооста твърдичко (по завоите е голям кеф де). При комбито варианта е друг, т.нар. self/auto leveling амортисьори, там идеята е че колата се самонивелира, независимо дали товарът е 100кг или 450кг. Там няма бутон, просто амортисьорите са различни (нямам идея обаче какво им е различното). Имал съм 2 донора, които по VIN излизат че са с такива амове, но така си заминаха на желязо, най-вероятно да били сменени по някое време от живота на автомобила с ''нормални''.

П.С. тези екстри, както 4х4 и някои други дреболии са се предлагали САМО за мк1.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта