Време за профилактика предница/ Мондео мк1 1993

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
DEZNAM
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 22 авг 2006, 08:57
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Zetec 95год Ford Galaxy 2011 2.0TDCI , Ford Galaxy 2015 2.0 TDCI и SEAT ALHAMBRA 2015 2.0 TDI
Местоположение: XACKOBO
Контакти:
Status: Извън линия

Време за профилактика предница/ Мондео мк1 1993

Мнение от DEZNAM » 11 ное 2012, 00:20

И така колеги време е вече да оправям ходовата част на вече стария войник ,че по тия наши пътища хайвана вече взе да издава багажа.. Та проблем номер 1 има луфт кормилото някакви съвети от какво е ? ... също забелязах ,че при скорост от около 120-130 на магистралата вече има и тресене от ходовата на какво се дължи.. имам и каре за смяна и лагери на двете колела... ии също така като влизам в дупки го няма вече това стегнатото хлопане ами яко си тресе хайвана та и това от какво ,че като почна да сменям карето и лагерите да подхвана и другите работи... Ще съм благодарен на отзовалите се.... Поздрави _friends_
...........

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Време за профилактика предница/ Мондео мк1 1993

Мнение от OgiDogi » 11 ное 2012, 12:03

DEZNAM написа:И така колеги време е вече да оправям ходовата част на вече стария войник ,че по тия наши пътища хайвана вече взе да издава багажа.. Та проблем номер 1 има луфт кормилото някакви съвети от какво е ? ... също забелязах ,че при скорост от около 120-130 на магистралата вече има и тресене от ходовата на какво се дължи.. имам и каре за смяна и лагери на двете колела... ии също така като влизам в дупки го няма вече това стегнатото хлопане ами яко си тресе хайвана та и това от какво ,че като почна да сменям карето и лагерите да подхвана и другите работи... Ще съм благодарен на отзовалите се.... Поздрави _friends_
Очевидно, доста неща ще ти се наложи да смениш, щом имаш яко тракане и тресене.
Препоръчвам ти вместо да сменяш поотделно втулки на носачите и шарнири, направо целите носачи. Разликата в цената е около 10 лв. за носач (примерно втулки и шарнир докарват към 50 лева, целият носач е към 60), но я няма хамалогията по махане и слагане. Луфт в кормилната рейка - както от вътрешни, така и от външни накрайници може да бъде. Смяната на всичките 4 - около 80-90 лв. за Monroe/Delphi и до към 100 за TRW. Добре е да се огледат и амортисьорите, че ако са заминали, да не си тръгнат набързо след тях и новите втулки/шарнири/накрайници... Всичко това, заедно с каре, лагери и труд - ще докараш до към 450-500 лева (без да смятаме амортисьорите), евентуално в читав сервиз могат да ти направят някаква отстъпка 10-15% на частите и/или безплатно регулиране като бонус, ако правиш всичко наведнъж. Докато са ти свалени колелата, добре е да се врътнат на баланс машина и да се гледат за кривини на джанти и гуми покрай балансирането.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
DEZNAM
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 22 авг 2006, 08:57
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Zetec 95год Ford Galaxy 2011 2.0TDCI , Ford Galaxy 2015 2.0 TDCI и SEAT ALHAMBRA 2015 2.0 TDI
Местоположение: XACKOBO
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Време за профилактика предница/ Мондео мк1 1993

Мнение от DEZNAM » 26 ное 2012, 12:40

Смених гумите балансирах ги и се оправи тресенети .. всичко друго което съм писал си стои .. та сега и съединител на всичкото отгоре ще трябва да се сменя ..
...........

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Време за профилактика предница/ Мондео мк1 1993

Мнение от G2233 » 12 юни 2015, 13:29

Предстои ми смяна на 2 биалети, 2 втулки на стабилизиращата щанга и един шарнир на носача. Мисълта ми е да се хвърлям ли на по-скъпи части или какъвто ми е късмета. Защото гледам масовите фирми цените им варират двойно. Като най-скъпи почват TRW, lemforder, febi и продължават по-евтините moog, monroe и още някви неизвестни.Какво бихте ме посъветвали да сложа като марка.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта