Със зимни гуми през лятото?
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Основните плюсове в конструкцията на зимните гуми се оказват и техните ахилесови пети: 1.по-голямото молекулно триене на каучука, с който са покрити води до по-голямо термично натоварване на конструкцията й повишават риска за скъсване на влъкно и от там балон и т.н. 2. ламелите в структората на грайфера не могат да осигурят достатъчно упора за колата, което води до поднасяне. 3.при интензивен дъжд и/или локви по платното, при тях се получава аквапланинга при доста по-ниска скорост /дори веднъж бях попаднал на някакви таблици където дори моделите на известните марки планираха при близо 40км/ч. по-ниска скорост от летните им модели!!!/ 4. свръх ускорена амортизация.
Въобще противно на мнението ширещо сред голям брой от водачите РБ автомобилната гума е изключително важен агрегат на автомобила и от нейните качества и процент на амортизация зависи много поведението му и безопасността /затова РБ е напоследък лидер в статистиките за брой ПТП и жертви спрямо броя на МПС/
пп. Инвестиията в гума поне среден клас е добра инвестиция, която може да спести много последващи разходи!!!
Въобще противно на мнението ширещо сред голям брой от водачите РБ автомобилната гума е изключително важен агрегат на автомобила и от нейните качества и процент на амортизация зависи много поведението му и безопасността /затова РБ е напоследък лидер в статистиките за брой ПТП и жертви спрямо броя на МПС/
пп. Инвестиията в гума поне среден клас е добра инвестиция, която може да спести много последващи разходи!!!
- andy_a
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
- Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много интересен пост на chains, полезна информация, която само доказва тезата, че през всеки сезон трябва да се кара с подходящи гуми, Изключение според мен могат да се правят само в случаи, когато пробегът е много малък, кара се спокойно и няма опасност гумите да са подложени на някакви изпитания - тогава всесезонните са оправдани. Във всички други случаи обаче, смятам, че трябва да се кара с гуми според сезона, останалото си е чист риск - и за собственика на колата и за останалите. За съжаление хората в България често са склонни да подценяват рисковете и да недооценяват собствените си възможности - най-вече финансови - всеки се качва в кола, която не може да подържа и тя се превръща в движеща се бомба.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Икономията е майка на мизерията!
Пример: Икономисваш 400 лева за земни гуми. Караш с летни. Сняг само 2-3 см. Пред теб спрял на светофара Майбах. Натискаш спирачки, но летиш към лимозината и .... .
Лежиш в Пирогов и си мислиш дали ще ти стигнат 500-600 лева да се оправиш и от къде ще ги намериш. И така ставаш още по-беден.
Пример: Икономисваш 400 лева за земни гуми. Караш с летни. Сняг само 2-3 см. Пред теб спрял на светофара Майбах. Натискаш спирачки, но летиш към лимозината и .... .
Лежиш в Пирогов и си мислиш дали ще ти стигнат 500-600 лева да се оправиш и от къде ще ги намериш. И така ставаш още по-беден.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Да наистина повечето от нас сме с ограничени финансови възможности, но наистина икономията е майка на мизерията!
Но карайки през зимата с "новите" ни летни гуми рискуваме догодина да нямаме и летни - при падане на температурите под 0 градуса каучука в летните гуми буквално се превръща в пластмаса и при попадане в дупка или удар в бордюр се цепи направо, като по този начин се причиняват непоправими щети. Освен това при буксуването им по лед грайфера им се буквално изпилва, а може дори да се отчупят парчета от сгментите му /горните две съм ги виждал и на скъпи модели/.
А карайки със "новите" зимни през лятото, ще останете без зимни за другата зима.
И така по тази схема в един момент се остава по галоши, които не стават за нищо.
Ако човека си има зимни и летни гуми, няма повреди по окачването и мостовете са добре регулирани то всеки от комплектите ще изкара поне по 30 000км. което при среден пробег 15-20 000км. прави поне 3 години колата да е с добри обувки; максимум 5 поради стареенето на каучука.
пп. Направете си сами сметката как е по-евтино.
Но карайки през зимата с "новите" ни летни гуми рискуваме догодина да нямаме и летни - при падане на температурите под 0 градуса каучука в летните гуми буквално се превръща в пластмаса и при попадане в дупка или удар в бордюр се цепи направо, като по този начин се причиняват непоправими щети. Освен това при буксуването им по лед грайфера им се буквално изпилва, а може дори да се отчупят парчета от сгментите му /горните две съм ги виждал и на скъпи модели/.
А карайки със "новите" зимни през лятото, ще останете без зимни за другата зима.
И така по тази схема в един момент се остава по галоши, които не стават за нищо.
Ако човека си има зимни и летни гуми, няма повреди по окачването и мостовете са добре регулирани то всеки от комплектите ще изкара поне по 30 000км. което при среден пробег 15-20 000км. прави поне 3 години колата да е с добри обувки; максимум 5 поради стареенето на каучука.
пп. Направете си сами сметката как е по-евтино.
- andy_a
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
- Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
То хубаво икономията е майка на мизерията, някои хора наистина нямат пари и не могат да си купуват всяка година нови гуми. Обаче като стана въпрос и започнах да се заглеждам и ми направи впечатление, че много хора със скъпи автомобили карат все още със зимни гуми (?!) Не мога да си го обясня - вчера видях едно Ауди А6 с Good Year Ultra Grip, след това един Пасат с Fulda Kristall. Явно не е само до пари, хората са си невежи и това си е... Все пак е странно, да караш кола за 40-50 хил. лв., а да си съсипваш зимните гуми така. Това са тежки коли, които се карат здраво..., не ги разбирам просто.
P.S. Един въпрос към chains - откъде имаш такава задълбочена информация за гумите, професионално ли се занимаваш с това?
P.S. Един въпрос към chains - откъде имаш такава задълбочена информация за гумите, професионално ли се занимаваш с това?
Това според тези тарикати е върха на гъзарията-"Взимам си нови зимни гуми за зимата и си ги карам до другата зима, тогава ги сменям с нови...- нали си имам кинти"andy_a написа:...........много хора със скъпи автомобили карат все още със зимни гуми (?!) Не мога да си го обясня - вчера видях едно Ауди А6 с Good Year Ultra Grip, след това един Пасат с Fulda Kristall. ... .......Все пак е странно, да караш кола за 40-50 хил. лв., а да си съсипваш зимните гуми така. Това са тежки коли, които се карат здраво..., не ги разбирам просто.......

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Не, просто просто от малък съм фен на автомобилите и всичко свързано с тях и единствената преса която си купувам е автомобилната.
А това за скъпите коли, които дори на тези жеги се движат със зимни гуми се дължи на простотията на собствениците им, един мой приятел със скъпо ауди, по този въпрос ми отговори "е, че нали зимата не поднасят, значи лятото е ощ по-стабилна.....!!!" - незнам от къде го придобил това мнение, но не можа да осмисли моите доводи; е все пак кара ауди, а те обикновенно не блестят с много интелект!!!
А това за скъпите коли, които дори на тези жеги се движат със зимни гуми се дължи на простотията на собствениците им, един мой приятел със скъпо ауди, по този въпрос ми отговори "е, че нали зимата не поднасят, значи лятото е ощ по-стабилна.....!!!" - незнам от къде го придобил това мнение, но не можа да осмисли моите доводи; е все пак кара ауди, а те обикновенно не блестят с много интелект!!!
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има го и вариянта да са си купили скъпите коли с последната стотинка и от там на никъде... типично българска черта е, смятат че като я купят за 40 К и после тя сама ще се обслужва с вече вложените пари - да ама не. Баща ми в момента има нова кола и няма да ви разправям какви разходи има това чудо, гумите са последния дерт.
И аз преди мислех че зимните става и за лятото и че само се износват по-бързо, но реших да попитам още по обстойно след като стартира темата и сега ми е напълно ясно че ще съм с летни през лятото.
И пак не са най-опасни тия дето смятат че е много яко да са със зимни през лятото, а тия дето са с гуми тип селски галош. Тях ги има в изобилие, всики ден ги гледам и се чудя дали съзнават че всеки завой или рязко спиране са им чист късмет.
И аз преди мислех че зимните става и за лятото и че само се износват по-бързо, но реших да попитам още по обстойно след като стартира темата и сега ми е напълно ясно че ще съм с летни през лятото.
И пак не са най-опасни тия дето смятат че е много яко да са със зимни през лятото, а тия дето са с гуми тип селски галош. Тях ги има в изобилие, всики ден ги гледам и се чудя дали съзнават че всеки завой или рязко спиране са им чист късмет.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ето какво става, когато няма пари за гуми и през лятото караме със зимни. А някой бе писал нещо за температурата в гумите.
Последна промяна от nikolovvd на 02 авг 2006, 09:34, променено общо 1 път.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мойта катастрофа с предната ми Фиеста беше точно заради стари и "опечени" летни гуми през март месец. Тъкмо беше почнало да ръси лек дъждец + пясъка и мизерията по пътя + големия наклон и остър завой.mrdds написа:имаш ли доказателства че причината са зимните гуми?????????Щото на 100 катастрофи 2 са в следствие на гумите...примерно
Абе като нямаш хубави и адекватни за сезона гуми - нямаш добър контрол над поведението на автомобила. А и най-добрите спирачки и електронни системи не могат да ти помогнат ако си с калпави гуми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта