Със зимни гуми през лятото?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 юни 2006, 17:01

Основните плюсове в конструкцията на зимните гуми се оказват и техните ахилесови пети: 1.по-голямото молекулно триене на каучука, с който са покрити води до по-голямо термично натоварване на конструкцията й повишават риска за скъсване на влъкно и от там балон и т.н. 2. ламелите в структората на грайфера не могат да осигурят достатъчно упора за колата, което води до поднасяне. 3.при интензивен дъжд и/или локви по платното, при тях се получава аквапланинга при доста по-ниска скорост /дори веднъж бях попаднал на някакви таблици където дори моделите на известните марки планираха при близо 40км/ч. по-ниска скорост от летните им модели!!!/ 4. свръх ускорена амортизация.

Въобще противно на мнението ширещо сред голям брой от водачите РБ автомобилната гума е изключително важен агрегат на автомобила и от нейните качества и процент на амортизация зависи много поведението му и безопасността /затова РБ е напоследък лидер в статистиките за брой ПТП и жертви спрямо броя на МПС/

пп. Инвестиията в гума поне среден клас е добра инвестиция, която може да спести много последващи разходи!!!

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 27 юни 2006, 10:20

чейнс, интересен пост, браво :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 29 юни 2006, 12:06

Много интересен пост на chains, полезна информация, която само доказва тезата, че през всеки сезон трябва да се кара с подходящи гуми, Изключение според мен могат да се правят само в случаи, когато пробегът е много малък, кара се спокойно и няма опасност гумите да са подложени на някакви изпитания - тогава всесезонните са оправдани. Във всички други случаи обаче, смятам, че трябва да се кара с гуми според сезона, останалото си е чист риск - и за собственика на колата и за останалите. За съжаление хората в България често са склонни да подценяват рисковете и да недооценяват собствените си възможности - най-вече финансови - всеки се качва в кола, която не може да подържа и тя се превръща в движеща се бомба.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 юни 2006, 12:30

Икономията е майка на мизерията!
Пример: Икономисваш 400 лева за земни гуми. Караш с летни. Сняг само 2-3 см. Пред теб спрял на светофара Майбах. Натискаш спирачки, но летиш към лимозината и .... .
Лежиш в Пирогов и си мислиш дали ще ти стигнат 500-600 лева да се оправиш и от къде ще ги намериш. И така ставаш още по-беден.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 29 юни 2006, 17:21

Да наистина повечето от нас сме с ограничени финансови възможности, но наистина икономията е майка на мизерията!

Но карайки през зимата с "новите" ни летни гуми рискуваме догодина да нямаме и летни - при падане на температурите под 0 градуса каучука в летните гуми буквално се превръща в пластмаса и при попадане в дупка или удар в бордюр се цепи направо, като по този начин се причиняват непоправими щети. Освен това при буксуването им по лед грайфера им се буквално изпилва, а може дори да се отчупят парчета от сгментите му /горните две съм ги виждал и на скъпи модели/.

А карайки със "новите" зимни през лятото, ще останете без зимни за другата зима.

И така по тази схема в един момент се остава по галоши, които не стават за нищо.

Ако човека си има зимни и летни гуми, няма повреди по окачването и мостовете са добре регулирани то всеки от комплектите ще изкара поне по 30 000км. което при среден пробег 15-20 000км. прави поне 3 години колата да е с добри обувки; максимум 5 поради стареенето на каучука.

пп. Направете си сами сметката как е по-евтино.

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 30 юни 2006, 09:17

То хубаво икономията е майка на мизерията, някои хора наистина нямат пари и не могат да си купуват всяка година нови гуми. Обаче като стана въпрос и започнах да се заглеждам и ми направи впечатление, че много хора със скъпи автомобили карат все още със зимни гуми (?!) Не мога да си го обясня - вчера видях едно Ауди А6 с Good Year Ultra Grip, след това един Пасат с Fulda Kristall. Явно не е само до пари, хората са си невежи и това си е... Все пак е странно, да караш кола за 40-50 хил. лв., а да си съсипваш зимните гуми така. Това са тежки коли, които се карат здраво..., не ги разбирам просто.
P.S. Един въпрос към chains - откъде имаш такава задълбочена информация за гумите, професионално ли се занимаваш с това?

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 30 юни 2006, 10:02

andy_a написа:...........много хора със скъпи автомобили карат все още със зимни гуми (?!) Не мога да си го обясня - вчера видях едно Ауди А6 с Good Year Ultra Grip, след това един Пасат с Fulda Kristall. ... .......Все пак е странно, да караш кола за 40-50 хил. лв., а да си съсипваш зимните гуми така. Това са тежки коли, които се карат здраво..., не ги разбирам просто.......
Това според тези тарикати е върха на гъзарията-"Взимам си нови зимни гуми за зимата и си ги карам до другата зима, тогава ги сменям с нови...- нали си имам кинти"
:lol:

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 30 юни 2006, 10:25

Не, просто просто от малък съм фен на автомобилите и всичко свързано с тях и единствената преса която си купувам е автомобилната.

А това за скъпите коли, които дори на тези жеги се движат със зимни гуми се дължи на простотията на собствениците им, един мой приятел със скъпо ауди, по този въпрос ми отговори "е, че нали зимата не поднасят, значи лятото е ощ по-стабилна.....!!!" - незнам от къде го придобил това мнение, но не можа да осмисли моите доводи; е все пак кара ауди, а те обикновенно не блестят с много интелект!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 юни 2006, 13:08

Да е ... да го набиеш - акъл няма начин! =)): =)): =)):

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 01 юли 2006, 04:20

Има го и вариянта да са си купили скъпите коли с последната стотинка и от там на никъде... типично българска черта е, смятат че като я купят за 40 К и после тя сама ще се обслужва с вече вложените пари - да ама не. Баща ми в момента има нова кола и няма да ви разправям какви разходи има това чудо, гумите са последния дерт.
И аз преди мислех че зимните става и за лятото и че само се износват по-бързо, но реших да попитам още по обстойно след като стартира темата и сега ми е напълно ясно че ще съм с летни през лятото.
И пак не са най-опасни тия дето смятат че е много яко да са със зимни през лятото, а тия дето са с гуми тип селски галош. Тях ги има в изобилие, всики ден ги гледам и се чудя дали съзнават че всеки завой или рязко спиране са им чист късмет.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 юли 2006, 02:01

Rick написа:Има го и вариянта да са си купили скъпите коли с последната стотинка и от там на никъде...
Точно за такъв случай исках да пиша, но не съм готов със снимките

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 01 авг 2006, 12:55

Ето какво става, когато няма пари за гуми и през лятото караме със зимни. А някой бе писал нещо за температурата в гумите.
Последна промяна от nikolovvd на 02 авг 2006, 09:34, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 01 авг 2006, 14:12

имаш ли доказателства че причината са зимните гуми?????????Щото на 100 катастрофи 2 са в следствие на гумите...примерно

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 01 авг 2006, 23:03

mrdds написа:имаш ли доказателства че причината са зимните гуми?????????Щото на 100 катастрофи 2 са в следствие на гумите...примерно
Мойта катастрофа с предната ми Фиеста беше точно заради стари и "опечени" летни гуми през март месец. Тъкмо беше почнало да ръси лек дъждец + пясъка и мизерията по пътя + големия наклон и остър завой.
Абе като нямаш хубави и адекватни за сезона гуми - нямаш добър контрол над поведението на автомобила. А и най-добрите спирачки и електронни системи не могат да ти помогнат ако си с калпави гуми.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 авг 2006, 09:10

и ввсе пак скоростта се явява ключов фактор във всеки инцидент.На пясък каквато гува да сложиш пак няма да устои.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 авг 2006, 09:33

Според регистрационния номер колата е регистрирана в периода Декември-Януари (мога да го проверя в компютъра на КАТ, но дали има смисъл). Случката е станала през Юни. Гумите 100% са били зимни.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 авг 2006, 13:03

да,но не това е вероятната причина за катастрофата.тоест да кажеш че ако гумите са били летни нямаше да излети от пътя.Нямам нищо протиф че са зимни гумите и,но ако е карал с 160 и е дръпнал леко волана за да избегне дупка (примерно) и с най-добрите гуми да беше пак щеше да се преобърне.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 02 авг 2006, 14:08

Естествено, че и скоростта е важна. Аз съм се обръщал при 60 км/ч, но проблема бе хардуерен. Но и при 30 км/ч пак може да ти се случи случка, ако не се съобразяваш с пътната обстановка или караш пиян. А ако заспиш и при 5км/ч можеш да се обърнеш.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 02 авг 2006, 14:10

Аз доколкото си мисля просто зимните гуми през лятото се 'намазват' на асфалта добре и свършват по-бързо. Иначе сцеплението би трябвало да е дори по-голямо отколкото с всесезонни!
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 авг 2006, 18:18

Не е така, прегледай предишните ми постове!

Заключена

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта