Ръчна спирачка

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Ръчна спирачка

Мнение от borko 30 » 17 май 2007, 22:21

Искам да питам какво по принцип се поврежда на барабаните на задните гуми че не работи ръчната?При мене жилата работят и накладките са нови но ръчната не хваща въобще.В два сервиза вече не могат да разберат от какво е и ме карат да купувам нови жила и кво ли не ама аз бягам от тях като виждам че не е от това дето ме карат да купя!Простаци,карат ме да купя това онова докато се смени всичко и накрая разбира се ще заработи сигурно но на каква цена :shock:
Форд е колата на шампионите!!!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 17 май 2007, 22:30

Значи при смяната на моите задни накладки майсторите имаха наглоста да ме питат "ще ползвашли ръчната спирачка за да знам дали да закачам жилото за нея" просто има явно някъкъв чалъм при закачането на ръчната а тях ги мързи да го правят.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 17 май 2007, 22:41

Да бе нагли гадини са нали!Мене даже ми казаха в единия сервиз че с времето ми се е скъсила бронята на жилото и затова не държала ръчната,че да съм купил нови жила пък щели да видат после наглярите!!!Кой им е дал разрешително ако въобще имат на такива безхаберници направо не ми стига акъла !!!Абе простако като не разбираш кажи си бе,ама няма повечето майстори се учат на колите ни ,че понякога има артисти дето даже нас искарват виновни като не стана нещо :shock: В единия сервиз даже ми искаха 5лв дето се били занимавали ,нищо че нищо не направиха.Дадох им 10лв като им препоръчах да се ориентират към друга професия щото с тази гладни ще умрат *00120*
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 май 2007, 09:39

не съм сигурен на тоя модел от старите как е принципа,но на по- новите има едно метално мостче между двете накладки.На него има един зъбен механизъм,който регулира отварянето,или по точно предотвратява връшането на накладките,като ги държи максимално близо до барабана.Колкото и да е износен той,ако този механизъм работи ще имаш ръчна.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9896" onclick="window.open(this.href);return false;
тук е сниман самия механизъм
Последна промяна от mrdds на 18 май 2007, 10:49, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 18 май 2007, 10:00

Провери дали ти е натегнато жилото на ръчната. Когато се сменят накладки отпускат жилото откъм лоста на ръчната в купето. Там покрай лоста трябва да има един болт... Аз като си сменях накладките обаче дали го развивах нямам спомен(сигурно съм станал вече професионалист и правя всичко машинално) За друго при механизна на спирачките не се сещам за нещо пипкаво освен, че с пружините се озорих докато ги закача. При разглабянето си подредих чарколяците и то няма как да ги объркаш. В смисъл нищо сложно няма при смяната на накладки, един път съм ги сменял и то сам! Е... верно после ми се счупи лагера на главината, но това е друга тема за разговор...

Та с две думи исках да кажа- като дръпнеш лоста на ръчната усещаш ли, че се натяга. Ако усещаш усилие не е от разхлабено жило. След това остава да видиш тая зъбчатка вътре при накладките дали е зацепена правилно....
:wink:

P.S. Баси почнал съм да пиша като един откъм Плевенскио балкан....

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 18 май 2007, 10:22

mrdds написа:..................................
При Мондео /незнам за Ескорт и др./ този механизъм няма нищо общо с ръчната. При износен барабан/наклатки жилото трябва да извърши по голям ход, т.е. лостовата система на ръчната не може да опъне повече от нормално жилото което от своя страна не може да премести "достатъчно" лостовата система при наклатките. Жилото няма регулировка за дължината си, както е при жигули, москвич, не съм обръщал внймание на други западни коли.

Лекарство - само ми е в главата, не са провеждани клинични изпитания, дори върху опитни животни/коли:
1. Скъсяване на жилото /удължяване на бронята/ - неприложимо /трудоемко/.
2. Подлагане на шайба/и между края на жилото и лостовата система в барабана, шайбата да е сцепена под формата на буквата "С" и след поставянето и да се свие/стисне за да стане "О" за да не падне от жилото.

Ако някой го експериментира да свирка, че и аз да си го направя :lol: .
Небойте се роби Спартак е с вас!

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 18 май 2007, 10:46

Хммм, ами и аз не знам на Ескорта как е, ама да си кажа при Фиестата :) :wink:
Та, за ръчната спирачка всъщност са две жила - едното от "ръчката" докъм средата на купето (отдолу) и второто от там до барабаните, като на свръзката има скоба с винт през която може да се регулира натягането (в определени граници разбира се) макар че ако не "стига" фабричната регулировка може да се подложи втулка :wink:. Реглаж може да има и в купето - на първото жило, но не съм се ровил

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 май 2007, 11:01

aaleks написа:
mrdds написа:..................................
При Мондео /незнам за Ескорт и др./ този механизъм няма нищо общо с ръчната. .
напротив,има и то голям.Точно този механизъм не позволява на накладките да се върнат и ги държи на минимално разстояние.Какъв е принципа на работа:
Отпускаш докрай жилото на ръчната.Натискаш спирачката няколко пъти за да излязат накладките и да опрат в барабана.При отпускане на спирачката и работещ механизъм,той ще ги задържи на няколко мм до барабана.След което натягаш ръчната до толкова до колкото като я дръпнеш накладките да опрат в барабана и лоста да спре да се движи до 4-ти зъб.

Какво става като не работи този механизъм:Отпусакш ръчната,натискаш спирачката челюстите излизат,отпускаш я,те се връщат в събрано положение на голямо разстояние от барабана.Натягаш ръчната колкото може за да обере това разстояние между барабана и челюстите и да започне да държи,в един момент се оказва че жилото е свършило,а спирачката не държи.Започва рязане и побългаряване за да се увеличи хода на жилото,тъй като трябва да обтегне още за да опре челюстта в барабана.

А всъщност хората са го измислили ,стига обаче да работи както трябва този иначе така прост механизъм.
А като не работи или се сменя с нов,който трудно се намира по магазините,но все пак намерих,или се започва едни български експерименти присъщи на най откъсаните монтьори-рязане,подлагане,скъсяване и т.н. :P
В повечето случаи механизма е ръждясал и блокирал-оправя се с раздвижване и нарязване на нови зъби с фина диамантена пила(което нее за предпочитане,защото е много играчка и не се знае дали ще зацепят зъбите)

Предполагам,че на всеки форд с барабанни спирачки и предно предаване принципа е еднакъв.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 18 май 2007, 11:12

Колко зъба вдигаш ръчната преди да спре да се вдига. Нормалното е 3-5 зъба. Ако е повече, значи проблема наистина е някъде в жилата :arrow: реглаж на жилата, а при невъзможност да се регулират :arrow: смяна на жилата.

:twisted:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 18 май 2007, 12:49

да бе смяна - те се бая цифра

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 18 май 2007, 18:19

Тя мойта е с 3 въжета.едно за лоста и две към колелата.Както и да регулираха жилата нищо не ставаше .И с малък и с голям ход на лоста въовще не държеше задната.При другите коли като се опъне ръчната се чува едно "трънк"от колелетата -може би тези зъбци за които говорите-пък при мойта нищо не се чува.Те нови както казвате сигурно струват много пари .Ако се хвана да ги пиля и да ги раздвижвам сам дали ще стане работата или има вероятност да разваля нещо и после и крачната да не хваща *072*
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 19 май 2007, 10:06

ми аз ги пилих,държат за сега.Но си намерих едно магазинче,което ги продава,и другата седмица ще купувам предни дискове,ще взема и тези механизми заотзад,до колкото си спомням бяха към 20-тина лв. за бройка.

Жило се сменя когато е скъсано или блокирало.В друг случай е безсмислено смяната им,проблемите няма да се решат със смяна на работещо жило.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 19 май 2007, 10:19

Колеги от механизмите е проблема и аз страдам от същия.. като ги изчистих .. започна да държи но са за смяна.. Не обвинявайте жилото.. Пробвай нещо друго.. аз след смяната на накладките оспустах жилото карах малко така и после го натегнах .. и незнам защо(немога да си го обясня)Чак тогава започна да хваща ръчната..

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 19 май 2007, 11:19

Съществува и вариант, при който барабаните и накладките са прекалено износени и този саморегулиращ се механизъм не може да компенсира това износване. Ходът става прекалено голям и задните спирачки не хващат за света.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 19 май 2007, 14:19

Проблема е само и единствено в механизмите. Първо трябва да се регулира хлабината на накладките при отпусната ръчна и след това се обтяга жилото,както го е описал mrdds.
Защо е необходимо това ли? Защото механизма за саморегулиране дейтва така, че на практика променя дължината на планката чрез която ръчната спирачка придвижва челюстите. Затова ако механизма не работи планката идва по-къса и жилото не стига. При регулировката първоначално жилото се отпуска максимално за да не пречи на механизма да "разтегне" планката до работно положение. След няколко спирания (предполага се че за това време механизма се настройва) жилото на ръчната се натяга до работно положение, и от този момент ръчната държи еднакво през целия експлоатационен период на накладките независимо от тяхното износване.
П.П. На Борко това му е проблема, дълго време се мъчих със Ориона 83ти набор и накрая прочетах в книгата как се регулира, направих го и стана. На "майсторите" който предлагат приспособяване, подлагане на шайби, рязане на брони или други неща, им кажете да си извадят главите от гъ... и да прочетат как стават тези неща щото Форда иска четене а не чукане.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 19 май 2007, 18:13

petkoff_pl написа:Значи при смяната на моите задни накладки майсторите имаха наглоста да ме питат "ще ползвашли ръчната спирачка за да знам дали да закачам жилото за нея" просто има явно някъкъв чалъм при закачането на ръчната а тях ги мързи да го правят.
абе къде ви са мойсторите, един списък и такива некадърници да ги взривим, барем се откажат да ремантират. :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :x :x

ше им направим главите меки. :evil: :evil: :x :twisted: :twisted:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 19 май 2007, 22:42

Ще взема сам да се пробвам да го оправя този механизъм.Какви са правилата после при стягане на лагера на главината :roll:
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 20 май 2007, 01:51

Лагерите са ролкови конусни, стягаш внимателно да няма луфт, но и да не е много стегнато дане затяга а да се върти леко, може да има едва доловим луфт. Повече е работа на усет отколкото да се обясни.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 20 май 2007, 10:15

Да mrdds е прав :oops: , и добре че тук стана дума за това и не направих някоя дивотия. Като си сменях наклатките какво съм гледал какво не, останах с впечетление, че този механизам е само за "крачната" спирачка. Не обърнах внймание на ръчната, след сглобяването като не държеше си казах, то ще да е от прекалено /около 209 мм/ износения барабан, и от тогава все си викам ще подложа на жилото една шайба и готово. Добре че не ми е оставало свободно време, че щях бая простотия да свърша.
Небойте се роби Спартак е с вас!

navi74
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 16 фев 2007, 18:22
Модел на автомобила: tranzit 84, fiesta 99, galaxy 02
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от navi74 » 20 май 2007, 20:22

относно лагера натягаш до край и после връщаш 1/4 оборот

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта