Смяна на задни накладки

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
minky
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 мар 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo комби '95г. 1.8i, 16V Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Смяна на задни накладки

Мнение от minky » 16 авг 2007, 10:15

Здравейте отново, колеги! :)
След смяната на предните накладки и дисковете, за съжаление много скоро дойде ред и на задните накладки. Прегледах темите, но не открих нещо, което върши работа, та може ли някой да ми метне схемичка или да обясни по-подробно как става смяната на задните, че вече съвсем се отчаях от т.нар. майстори, които са в моя квартал. :(
Един майстор ми каза, че трябва да се купят и капачките, които са в средата на колелото, защото при свалянето им се изкривявали - предполагам, че наистина е така.
Изобщо, който може, нека помага, ще съм благодарен! :)
Лек и усмихнат ден от мен! :) :)

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 16 авг 2007, 10:34

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9896" onclick="window.open(this.href);return false;


Това е от колега във форума, за капачките е вярно, не е лошо да се сменят.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 16 авг 2007, 10:42

vladdko написа:Това е от колега във форума, за капачките е вярно, не е лошо да се сменят.
Можеш да набиеш тънка отверка и да ги извадиш. След това с малко чукче да им върнеш профила. Омажи ги с грес за допълнително доуплътнение на нарушения профил.
Буташ с отверката на едно единственно място на което да му разкажеш играта и после да го оправиш, Да не буташ из цялата периферия и да омачкаш капачката на 100 места. Буташ на едно единственно място.
На стария Ескорт като новобранец как ги свалих без да ги деформирам, не питай щото и аз не помня.
Мисля че дори и в МП капачките не са скъпи. Така че споко :) Бутай па квото стане.

minky
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 мар 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo комби '95г. 1.8i, 16V Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от minky » 16 авг 2007, 10:42

Много благодаря, колега, това ще ми свърши чудесна работа :)

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 16 авг 2007, 13:02

и да я смачкаш нее 1000лв.
Аз си купих оригинални на моторкрафт за 3лв.бройката
Ментетата от евро 07 са по 1лв.,ама късно попитах там,вече си бях поръчал.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 16 авг 2007, 21:49

Аз мойте съм ги свалял 2пъти без да ги сменям както каза Паци.
Паци, на стария са мнооого по-лесни за сваляне, имат периферия, новите нямат и са набити докрая, но принципа на сваляне е както го описа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

minky
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 мар 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo комби '95г. 1.8i, 16V Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от minky » 17 авг 2007, 10:45

Значи вчера се бях засилил да я свърша тази работа, но:
проблем с капачките нямах - те, се оказа, са много меки и с една отверка излязоха без никакво усилие. Обаче не успях да сваля барабана. Основата отзад е от някаква ламарина, която поддава, а и има пръстен, който обикаля около барабана и няма място, където да чукнеш, че барабана да излезе. Освен това на снимката по-горе гледам, че гайката на главината я няма, а аз вчера не я бях махнал (не знаех дали трябва). Та така, май ще се наложи все пак да ида на майстор, колкото и да не ми се иска. :(
Между другото, някой знае ли читав такъв в района на Сливница и Раковски в София? Има един сервиз на Сливница и Ботев, но нямам впечатления от него. Ако някой знае нещо, да казва. :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 17 авг 2007, 11:21

Колега, беше ли дръпнал ръчната спирачка като ги вадеше?
По принцип излизат малко тегаво, защото накладките ги задържат. Мисля, че с отверка ги вадих моите.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

minky
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 мар 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo комби '95г. 1.8i, 16V Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от minky » 17 авг 2007, 11:29

ами не, ръчната си беше пусната. предполагам, че барабаните са доста спечени, понеже откакто съм купил колата преди 3 години не съм ги пипал, а и кой знае колко време преди това не са сваляни. пък и знам, че в сервизите имат някакви скоби, с които си помагат. а аз съм с набор от няколко отверки, клещи и чук, все пак. :oops: :(

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 авг 2007, 11:38

ми развий гайката
как искаш да искараш нещо,което е доста добре стегнато. :P

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 17 авг 2007, 11:39

Пробвай по малко от единия край, после от другия докато излезне малко и да можеш да да го дрърнеш. Има съвсем малък ход при ваденето- все пак има лагери, които се държат за остта.
Ако не ти се занимава закарай я на майстор. Смяна на задни накладки беше около 15-20 лева, ако не се лъжа.
Изображение
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

minky
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 22 мар 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo комби '95г. 1.8i, 16V Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от minky » 17 авг 2007, 11:46

доколкото разбираам грешката ми е, че не съм свалил гайката, която е в средата под капачката. ще пробвам пак довечера. :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 17 авг 2007, 12:12

minky написа:доколкото разбираам грешката ми е, че не съм свалил гайката, която е в средата под капачката. ще пробвам пак довечера. :)
Изображение
Върху гайката трябва да има една ръбеста капачка и шплент(една тел там държи контра през остта, не знам така ли се вика).
Тц, тц, ти ме уби бре човек! Какво ще държи барабана иначе?
Нищо де, човек се учи докато е жив и след това си отива ненаучен.
Успех! Изображение Изображение
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 17 авг 2007, 16:55

:!: едната гайка е с лява другата с дясна резба .Май лявата гайка е с лява резба.Нямат шплентове самозатягат се.Кто вадиш барабана да не изпадат лагерите в пясака по земята.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 21 авг 2007, 01:04

Имам един въпрос към всички които споделят идеята че достъпа до накладките е след унищожаване на капачките - как мислите дали това е идеята на конструкторите. Четете книгата. Някой я беше сканирал цялата и я беше качил тук някъде. Има я и по книжарниците. Ако искате и питайте. Давам бонус - капачката изобщо не се сваля. :))

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 21 авг 2007, 01:15

веден написа:Ако искате и питайте.
Мноу весело :twisted:
Само ще ти кажа, че знам как става но понеже ме мързи да пиша, ще се правя и аз на ИНТЕРЕСЕН :twisted:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 21 авг 2007, 01:23

веден написа:Имам един въпрос към всички които споделят идеята че достъпа до накладките е след унищожаване на капачките - как мислите дали това е идеята на конструкторите. Четете книгата. Някой я беше сканирал цялата и я беше качил тук някъде. Има я и по книжарниците. Ако искате и питайте. Давам бонус - капачката изобщо не се сваля. :))
Аз питам, как става.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 21 авг 2007, 09:54

HACKO написа: Аз питам, как става.
Сменяват задния мост за по-лесно 8) .
Сега по сериозно, към колегата, смени ли накладките? И по какво позна че не държат, нещо ме съмняват моите, но един ми каза че били три вида и на място трябвало да се види и.... дълга и широка и нещо се отказах.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 21 авг 2007, 10:26

HACKO написа:
веден написа:............. Ако искате и питайте. Давам бонус - капачката изобщо не се сваля. :))
Аз питам, как става.
И аз питам, защото заради гайката счупих после единия лагер.
Интересувам се какъв е другия начин с надеждата при него да чупи нещо по-евтино при евентуално недоглеждане.
:?:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 авг 2007, 12:06

madboy написа:
HACKO написа:
веден написа:............. Ако искате и питайте. Давам бонус - капачката изобщо не се сваля. :))
Аз питам, как става.
И аз питам, защото заради гайката счупих после единия лагер.
Интересувам се какъв е другия начин с надеждата при него да чупи нещо по-евтино при евентуално недоглеждане.
:?:
Човека написа - сменя се моста...или направо колата =)):

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта