Доработка носачи Мондео

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Доработка носачи Мондео

Мнение от g.taskov » 25 ное 2007, 18:17

Здравейте колеги,
от няколкоседмици мисля върху един въпрос и искам вашето мнение
и на вшите приятели разбирасе.За какво става въпрос:
Селеновите втулки на носачите на Мондео се разбиват много често от
хубавите ни пътища.Искам да ви преложа една доработка която
мой приятел е направил на Нисан.Заменил е селеновите втулки
с радиялно аксиялни самонагаждащи се от серията ШХ един лагер
струва 7 лева.Като лагерите да се монтират в външния корпус на селеновата втулка/прави се нова втулка с размери на оргиналната на струг.При нормална работа на носача сел. втулки се клатят /движат/
около 5-8 мм.При дупки над10 мм. и се прокъсват и тропат.Показвам
ви лагера и чакам вашия коментар.
Прикачени файлове
sp08f03.gif
kxs1000788.jpg

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от g.taskov » 25 ное 2007, 18:45

Прочетох някъде че има американски товарни автомобили на същия принцип.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 25 ное 2007, 20:55

ми те втулките това и е предназначението да се разбиват те а не нещо по скъпо и трудно достижимо друг е въпроса че има втулки от 3лв и от 15лв

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 25 ное 2007, 21:58

При старите ескорти имаше два варианта на носачите, със селенова втулка и със ябълка която лагерува в тялото на носача.
Определено тези с ябълката бяха по-издръжливи. Въпроса е какво натоварване може да понесе лагера и дали няма да доведе до предаване на по-големи вибрации на купето и оттам на пломбите на водача. Лагер с набита гумено-метална (селенова) втулка може би ще е по-удачния вариант.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 25 ное 2007, 22:02

С гумен лагер - "втулка" е по-безшумно и се спират вибрации по конструкцията.
Ако гуменият лагер работи правилно - правилно проектиран и качествен - е вечен в сравнение с втулките с триене в тях. и железният ще работи, само ще се налага да се гресира понякога, както виждам.
На някои коли се предлагат носачи с твърди втулки и с гума - по избор. За старите ескорти има такив аварианти, взаимозаменяеми носачи с различна конструкция. Едните са осезаемо по-шумни.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 26 ное 2007, 19:14

Да вярно е това което казвате, но мой приятел кара вече 30000 км.
на Нисан тази доработка без никакъв проблем.Аз не знаех че Ескорта
го е имал преди това твърдо окачване.По мое мнение като карах колата на приятеля ми не видях и не усетих никаква разлика.
Това което сте написали ме обнадеждава и ще направя един комплект носачи по тази схема и ще коментираме отново.Защото
купувам селенови втулки само качествени , последния път ги донесох от Германия и изкараха 8000 км.Навремето имах Москвич и правих
подобни доработки които изкарваха с години.Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 27 ное 2007, 20:11

Преди седмица смених тампони на десния насач /сменени бяха преди 20 000хил./ но не бяха от МП, сега са. И първия път им бях разменил местата поради невнимание/невежество въпреки, че имат разлика в диаметъра 1мм , но това е за отделна тема.
Немисля, че е добра идеята тази връзка да стане "твърда" , не напразно всички коли имат такива тампони, може да има изключения.
Кагато всичко по-предницата е в норми и частите са свестни ще стигнем до извода, че инжинерите *00926* в автозаводите са по-компетентни от нас българите който разбираме най-мното от футбол и политика и там затова сме номер 1 *00930* .
Небойте се роби Спартак е с вас!

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от g.taskov » 23 апр 2008, 19:16

Това са снимки от доработката на носачи от мондео ,тъй като колеги искаха да ги направя.Лагерите са SKF които не се нуждаят от допълнително обслужване, втулката е с размери като оригиналната селенова втулка ,само че вътре е набит лагера със размер 42мм.Във вътрешния диаметър на лагера е набита втулка със стъпало с външен диаметър 20мм. колкото е размера на лагера и вътрешен 12мм.колкото е болта.Поставени са маншони от шарнирни болтове от ЕМкомлект 33.Носочите са от стария модел мондео МК1 но стават за всички модели до 2001г.
Прикачени файлове
23-04-08_0839.jpg
23-04-08_0817.jpg
08-04-08_1256.jpg
08-04-08_1255.jpg
08-04-08_1249.jpg
08-04-08_1247.jpg
08-04-08_1246.jpg
08-04-08_1228.jpg
08-04-08_1227.jpg
08-04-08_1226.jpg
08-04-08_1225.jpg
08-04-08_1223.jpg
08-04-08_1222.jpg
08-04-08_1221.jpg
08-04-08_1220.jpg

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от g.taskov » 23 апр 2008, 19:17

а ето и готовия носач
Прикачени файлове
23-04-08_0917.jpg

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re:

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2008, 23:16

g.taskov написа:Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.
Ами ако има контакт между твърди повърхности между купето и носача, ще се предават и вибрации. Аз се опасявам от тези, усещани като шум - жужене, стържене, .... Иначе това, за амортесьора, е за големи колебания, не говорим за премествания насам натам.
Аз имам ескорт с твърди фабрични втулки и същия с гумени лагери. Е тоя с твърдите шуми ужасно при най-малък повод, лоша грес в лагера, лош лагер или друго подобно. "Гумения" е тих докато лагера не вземе да се чува през прозореца.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2008, 23:22

Кой номер е лагерът на СКФ? А не може ли да му се турне и гресьорка...?!
Върви ли сега този носач? Аз мисля, че с хубави тампони, и оригиналната конструкция ще върви десетки хил км, но за ескорта съм избирал тампоните по няколко дена..... все ментета има, че и по-скъпите са по-зле често. Обикновено истинските са на цената на ефтините, просто трябва да се намери правилния магазин.
Но СКФ и всички лагеропроизводители са по-лесни за контрол на качеството и лагерите може дори да се провери колко ще изкарат. Ще се преработва явно.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от diesel1.6 » 11 ное 2008, 13:31

На моите носачи гумата на гумения лагер е започнала да се отлепя от единия край и изглежда е по-добре да се ремонтира. За утре си записах час в сервиз Мимо във Варна за смяна на тези втулки, гуми и лагери... Ще сложа обичайната конструкция, имам сравнително голямо доверие в този сервиз. Искат по 20 лева, 4 броя са. За работа още по 30 на носач.
Колата ми е за работа и се налага да я направя сега, иначе бих опитал с плъзгащи лагери.
Но няма д аги оставя на сухо, ами бих сложил синтетична грес, от най-водоотблъскващата, лепкава и топлоустойчива. Аз имам на Шел, червена.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от g.taskov » 11 ное 2008, 20:49

Материала е стомана 45 .Мазани са с литиева грес.Доколкото се опасиявате от вибрации Форд Косоурд от 92 г.
е с точно такива носачи /лагери/ .По Дискавари гледах същият начин как се доработва фолксфаген, при тази
конструкция колота седи по-устойчиво на пътя. Един лагере 38лв. размер 20-42-20 сверичен лагер без допълнителна подръжка.За сега нямам оплаквания но каквито и втулки да се сложат от тия дупки всичко се разбива.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Доработка носачи Мондео

Мнение от diesel1.6 » 11 ное 2008, 23:11

Много скъп е този лагер бре! Ама си струва, ако не изскочи проблем.
Аз писах за вибрации. Не се опасявам, то е ясно, че ще се предават повече - но това е шум, нищо повече. Не говоря за здравината. Просто с гума е по-комфортно в колата. Иначе и обикновените ескорти след 1985 имат такива трвърди лагери, зависи от модификацията. Спортните май са все с твърдо, за по-здраво.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта