Доработка носачи Мондео
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Доработка носачи Мондео
Здравейте колеги,
от няколкоседмици мисля върху един въпрос и искам вашето мнение
и на вшите приятели разбирасе.За какво става въпрос:
Селеновите втулки на носачите на Мондео се разбиват много често от
хубавите ни пътища.Искам да ви преложа една доработка която
мой приятел е направил на Нисан.Заменил е селеновите втулки
с радиялно аксиялни самонагаждащи се от серията ШХ един лагер
струва 7 лева.Като лагерите да се монтират в външния корпус на селеновата втулка/прави се нова втулка с размери на оргиналната на струг.При нормална работа на носача сел. втулки се клатят /движат/
около 5-8 мм.При дупки над10 мм. и се прокъсват и тропат.Показвам
ви лагера и чакам вашия коментар.
от няколкоседмици мисля върху един въпрос и искам вашето мнение
и на вшите приятели разбирасе.За какво става въпрос:
Селеновите втулки на носачите на Мондео се разбиват много често от
хубавите ни пътища.Искам да ви преложа една доработка която
мой приятел е направил на Нисан.Заменил е селеновите втулки
с радиялно аксиялни самонагаждащи се от серията ШХ един лагер
струва 7 лева.Като лагерите да се монтират в външния корпус на селеновата втулка/прави се нова втулка с размери на оргиналната на струг.При нормална работа на носача сел. втулки се клатят /движат/
около 5-8 мм.При дупки над10 мм. и се прокъсват и тропат.Показвам
ви лагера и чакам вашия коментар.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доработка носачи Мондео
Прочетох някъде че има американски товарни автомобили на същия принцип.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
При старите ескорти имаше два варианта на носачите, със селенова втулка и със ябълка която лагерува в тялото на носача.
Определено тези с ябълката бяха по-издръжливи. Въпроса е какво натоварване може да понесе лагера и дали няма да доведе до предаване на по-големи вибрации на купето и оттам на пломбите на водача. Лагер с набита гумено-метална (селенова) втулка може би ще е по-удачния вариант.
Определено тези с ябълката бяха по-издръжливи. Въпроса е какво натоварване може да понесе лагера и дали няма да доведе до предаване на по-големи вибрации на купето и оттам на пломбите на водача. Лагер с набита гумено-метална (селенова) втулка може би ще е по-удачния вариант.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
С гумен лагер - "втулка" е по-безшумно и се спират вибрации по конструкцията.
Ако гуменият лагер работи правилно - правилно проектиран и качествен - е вечен в сравнение с втулките с триене в тях. и железният ще работи, само ще се налага да се гресира понякога, както виждам.
На някои коли се предлагат носачи с твърди втулки и с гума - по избор. За старите ескорти има такив аварианти, взаимозаменяеми носачи с различна конструкция. Едните са осезаемо по-шумни.
Ако гуменият лагер работи правилно - правилно проектиран и качествен - е вечен в сравнение с втулките с триене в тях. и железният ще работи, само ще се налага да се гресира понякога, както виждам.
На някои коли се предлагат носачи с твърди втулки и с гума - по избор. За старите ескорти има такив аварианти, взаимозаменяеми носачи с различна конструкция. Едните са осезаемо по-шумни.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да вярно е това което казвате, но мой приятел кара вече 30000 км.
на Нисан тази доработка без никакъв проблем.Аз не знаех че Ескорта
го е имал преди това твърдо окачване.По мое мнение като карах колата на приятеля ми не видях и не усетих никаква разлика.
Това което сте написали ме обнадеждава и ще направя един комплект носачи по тази схема и ще коментираме отново.Защото
купувам селенови втулки само качествени , последния път ги донесох от Германия и изкараха 8000 км.Навремето имах Москвич и правих
подобни доработки които изкарваха с години.Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.
на Нисан тази доработка без никакъв проблем.Аз не знаех че Ескорта
го е имал преди това твърдо окачване.По мое мнение като карах колата на приятеля ми не видях и не усетих никаква разлика.
Това което сте написали ме обнадеждава и ще направя един комплект носачи по тази схема и ще коментираме отново.Защото
купувам селенови втулки само качествени , последния път ги донесох от Германия и изкараха 8000 км.Навремето имах Москвич и правих
подобни доработки които изкарваха с години.Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Преди седмица смених тампони на десния насач /сменени бяха преди 20 000хил./ но не бяха от МП, сега са. И първия път им бях разменил местата поради невнимание/невежество въпреки, че имат разлика в диаметъра 1мм , но това е за отделна тема.
Немисля, че е добра идеята тази връзка да стане "твърда" , не напразно всички коли имат такива тампони, може да има изключения.
Кагато всичко по-предницата е в норми и частите са свестни ще стигнем до извода, че инжинерите в автозаводите са по-компетентни от нас българите който разбираме най-мното от футбол и политика и там затова сме номер 1 .
Немисля, че е добра идеята тази връзка да стане "твърда" , не напразно всички коли имат такива тампони, може да има изключения.
Кагато всичко по-предницата е в норми и частите са свестни ще стигнем до извода, че инжинерите в автозаводите са по-компетентни от нас българите който разбираме най-мното от футбол и политика и там затова сме номер 1 .
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доработка носачи Мондео
Това са снимки от доработката на носачи от мондео ,тъй като колеги искаха да ги направя.Лагерите са SKF които не се нуждаят от допълнително обслужване, втулката е с размери като оригиналната селенова втулка ,само че вътре е набит лагера със размер 42мм.Във вътрешния диаметър на лагера е набита втулка със стъпало с външен диаметър 20мм. колкото е размера на лагера и вътрешен 12мм.колкото е болта.Поставени са маншони от шарнирни болтове от ЕМкомлект 33.Носочите са от стария модел мондео МК1 но стават за всички модели до 2001г.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
Ами ако има контакт между твърди повърхности между купето и носача, ще се предават и вибрации. Аз се опасявам от тези, усещани като шум - жужене, стържене, .... Иначе това, за амортесьора, е за големи колебания, не говорим за премествания насам натам.g.taskov написа:Относно вибраците няма проблем ,защото амортесиора ще поема всичко както до сега носача
функцията му е да държи грубо казано колелото в вертикално положение.Носимостта на този вид лагер е много голяма тъй като е самонагаждаш се.
Аз имам ескорт с твърди фабрични втулки и същия с гумени лагери. Е тоя с твърдите шуми ужасно при най-малък повод, лоша грес в лагера, лош лагер или друго подобно. "Гумения" е тих докато лагера не вземе да се чува през прозореца.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доработка носачи Мондео
Кой номер е лагерът на СКФ? А не може ли да му се турне и гресьорка...?!
Върви ли сега този носач? Аз мисля, че с хубави тампони, и оригиналната конструкция ще върви десетки хил км, но за ескорта съм избирал тампоните по няколко дена..... все ментета има, че и по-скъпите са по-зле често. Обикновено истинските са на цената на ефтините, просто трябва да се намери правилния магазин.
Но СКФ и всички лагеропроизводители са по-лесни за контрол на качеството и лагерите може дори да се провери колко ще изкарат. Ще се преработва явно.
Върви ли сега този носач? Аз мисля, че с хубави тампони, и оригиналната конструкция ще върви десетки хил км, но за ескорта съм избирал тампоните по няколко дена..... все ментета има, че и по-скъпите са по-зле често. Обикновено истинските са на цената на ефтините, просто трябва да се намери правилния магазин.
Но СКФ и всички лагеропроизводители са по-лесни за контрол на качеството и лагерите може дори да се провери колко ще изкарат. Ще се преработва явно.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доработка носачи Мондео
На моите носачи гумата на гумения лагер е започнала да се отлепя от единия край и изглежда е по-добре да се ремонтира. За утре си записах час в сервиз Мимо във Варна за смяна на тези втулки, гуми и лагери... Ще сложа обичайната конструкция, имам сравнително голямо доверие в този сервиз. Искат по 20 лева, 4 броя са. За работа още по 30 на носач.
Колата ми е за работа и се налага да я направя сега, иначе бих опитал с плъзгащи лагери.
Но няма д аги оставя на сухо, ами бих сложил синтетична грес, от най-водоотблъскващата, лепкава и топлоустойчива. Аз имам на Шел, червена.
Колата ми е за работа и се налага да я направя сега, иначе бих опитал с плъзгащи лагери.
Но няма д аги оставя на сухо, ами бих сложил синтетична грес, от най-водоотблъскващата, лепкава и топлоустойчива. Аз имам на Шел, червена.
-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Доработка носачи Мондео
Материала е стомана 45 .Мазани са с литиева грес.Доколкото се опасиявате от вибрации Форд Косоурд от 92 г.
е с точно такива носачи /лагери/ .По Дискавари гледах същият начин как се доработва фолксфаген, при тази
конструкция колота седи по-устойчиво на пътя. Един лагере 38лв. размер 20-42-20 сверичен лагер без допълнителна подръжка.За сега нямам оплаквания но каквито и втулки да се сложат от тия дупки всичко се разбива.
е с точно такива носачи /лагери/ .По Дискавари гледах същият начин как се доработва фолксфаген, при тази
конструкция колота седи по-устойчиво на пътя. Един лагере 38лв. размер 20-42-20 сверичен лагер без допълнителна подръжка.За сега нямам оплаквания но каквито и втулки да се сложат от тия дупки всичко се разбива.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Доработка носачи Мондео
Много скъп е този лагер бре! Ама си струва, ако не изскочи проблем.
Аз писах за вибрации. Не се опасявам, то е ясно, че ще се предават повече - но това е шум, нищо повече. Не говоря за здравината. Просто с гума е по-комфортно в колата. Иначе и обикновените ескорти след 1985 имат такива трвърди лагери, зависи от модификацията. Спортните май са все с твърдо, за по-здраво.
Аз писах за вибрации. Не се опасявам, то е ясно, че ще се предават повече - но това е шум, нищо повече. Не говоря за здравината. Просто с гума е по-комфортно в колата. Иначе и обикновените ескорти след 1985 имат такива трвърди лагери, зависи от модификацията. Спортните май са все с твърдо, за по-здраво.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта