ОПРАВЕНО:Троп-троп,мондеото се разтропа...

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

ОПРАВЕНО:Троп-троп,мондеото се разтропа...

Мнение от mrdds » 22 яну 2008, 09:23

Братоци,след тези ледове и дупки по пътя почна да тропа мондито от пред,Вчера посетих сервиз.Питам ги какво е за да си правя сметка-ново ли,втора употреба ли,оригинално ли,менте ли *unknw*
Носачи ,тампони,шарнири,биалетки ...
Мастера ми вика:Ми почваме ли го или ще питаш само?
Ми викам кажи какво е ,колко ще струва труда и кога ще стане.
Он ми вика Ми аз Ванга да не съм.
Разклатихме колелото,ми няма луфт,биалетките са сменяни есента.Според мен са тампони на стабилизиращата щанга или на носача.
Какво сменяте най често като се разтропа?
Пояснявам :тропането се усеща и чува когато колата се движи бавно(чува се чук-чук),дори и на гладък път когато навия рязко волана на ляво на дясно пак се чува чук-чук.
Последна промяна от mrdds на 25 яну 2008, 14:15, променено общо 1 път.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 22 яну 2008, 10:30

Биалетки, в събота си смених и двете отпред. Едната я бях сменял преди време и беше добре, но другата която е откакто взех колата беше море и мъка :wink: .

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 22 яну 2008, 11:41

Ако биалетките са здрави погледни тампончетата на стабилизиращата щанга. Хващаш щангата и клатиш - не трябва да има луфт при двете тампончета. Лошото е, че трядно се сменят, защото трябва да се повдигне двигателя. Ако тампончетата са здрави виж шарнирите и късите курмилни накрайници (външните - те се подменят с по-голяма честота от вътрешните).

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 22 яну 2008, 12:26

накрайници на кормилна щанга. щом ти тропа като завъриш волана...
ама ако "майстора" не може да ми диагностицира проблема и ми каже "да не съм Ванга" ще го изпращоля с най-големия ключ :evil: ...два пъти!

иначе аз правя така:
отивам при стендаджията и той си ми казва какво да купя, купувам, сменям и ако трябва отивам пак при него на стенд.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 22 яну 2008, 13:04

Може да са дори и тампони на амортисьори, макар че е малко вероятно.
Аз съм за тампони на стабилизираща. Ходи до Хеед-91 и си купи полиуретанови. 60тина лв. са двата. Купуваш веднъж и години не ги сменяш, че аз на годината сменям тези 2 грозни тампона и още ме е яд, че не купих такива да забравя.

Биалетки също е вариант.
На носача не са ми хлопали, но колата беше толкова безподобно нестабилна, че не е истина, така че малко вероятно.

Кормилни накрайници... трябва да имаш бая луфт на кормилото.
Залагам на биалетки или на ст.щанга, като повече ми клони към щангата.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 22 яну 2008, 17:01

колата е стабилна,няма проблеми,само като карам бавно и минавам през кръпки по пътя се чува трак трак,същото се чува и като в движение(с 20км/ч) взема да криволича на ляво надясно.Не е от карета защото на място няма шум.При висока скорост не се усеща да има чукане,може би трябва да се заема аз със ситуацията.
Какви са тези полиуретанови тампони :shock:
и те 60лв двата ли са?
аз оригиналните на ескорта ги купих на половина...?
Има ли смисъл от тях?

По скоро се интересувах какво се скапва най бързо-тампони,биалетки,шарнири,вътрешни тампони на носача,амортисьор,лагер на макферсона.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 22 яну 2008, 17:27

mrdds написа:.....................
Какви са тези полиуретанови тампони :shock:
и те 60лв двата ли са?
аз оригиналните на ескорта ги купих на половина...?
Има ли смисъл от тях?

..................
Тампоните от този материал са най-издръжливи. Представи си на Гранада, ако не е с такива колко пъти ще се сменят на година. За пример ще ти дам моя болид- сложих "някви" 5-6 лева някъде бяха- талянски. Издържаха около няма и година. Вече трябва пак да се сменят. Другите тампони са много "дървени" нямат еластичността на тези полиуреновите. Като ги погледнещ материала е някакси като на люспи.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 яну 2008, 21:06

Както го описваш, тропа на биалетки (нищо че си ги сменял), ама трябва да огледаш а и най лесно се свалят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 23 яну 2008, 00:57

Kocko написа:Може да са дори и тампони на амортисьори, макар че е малко вероятно.
Дааам
За тях най-малко гледат като оглеждат.
То май и трябва да знеш и как да гледаш де :)
Или се е случвало тук във форума е писано и за луфт в стеблото на амортисьора който не бил изтекъл и давал поведение на здрав.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 24 яну 2008, 09:15

Това пукане дето го говориш е за мен тампони на реактивната щанга
те се мачкат-огъват постояно, тропането от шарнир е силно и твърдо
а на рек. щанга тропането е меко и тихо..

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 24 яну 2008, 09:19

schrack написа:Това пукане дето го говориш е за мен тампони на реактивната щанга
Имаш предвид стабилизираща или нещо друго......
То и при мен нещо все си потропва, ама тия тампони не ми се наема да ти сменям.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 яну 2008, 10:51

schrack написа:Това пукане дето го говориш е за мен тампони на реактивната щанга ..
Реактивната щанга не е ли биалетката? Другото е стабилизираща щанта, която минава под целия двигател?
И аз имам някакъв подобен проблем. Ще следя и твоята тема.
В моя случай се съмнявам за тампони н а стабилизиращата щанга!
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 24 яну 2008, 13:08

утре сутрин ще се опитам да я вкарам в сервиз.
според мен са вътрешните тампони на носача,на предишните ескорти съм сменял тампони на стабилизиращата щанга,но при тях симтпома беше скърцане,и в последствие глухо тупкане при преминаване през неравности.
Сега е чукане на метал и ако не се смени тампона навреме ще сменям и шарнири.
Утре ще пиша реални резултати,защото сега са само предположения.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 яну 2008, 14:21

Всичко е ок вече,оказа се разхлабена гайка на биалетката, на която от тропането се е износила оста и практически здрава биалетка става негодна.След оглед големия тампон на носача беше разцепен,така,че предприехме смятата им.Като извадихме носача реших да сменяме и малкия тампон тъй и тъй сме свалили да се сменя всичко.

Крайната сметка:
Труд за ляво и дясно колело:60лв

Тампони 2бр големи Motorcraft
Тампони 2бр.малки Motorcraft
Биалетка 1бр. турска-Ас метал...или нещо подобно(Моторкрафта е 89лв :shock: )
общо части:91лв

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 25 яну 2008, 22:54

mrdds написа:Всичко е ок вече,оказа се разхлабена гайка на биалетката, на която от тропането се е износила оста и практически здрава биалетка става негодна.След оглед големия тампон на носача беше разцепен,така,че предприехме смятата им.Като извадихме носача реших да сменяме и малкия тампон тъй и тъй сме свалили да се сменя всичко.

Крайната сметка:
Труд за ляво и дясно колело:60лв

Тампони 2бр големи Motorcraft
Тампони 2бр.малки Motorcraft
Биалетка 1бр. турска-Ас метал...или нещо подобно(Моторкрафта е 89лв :shock: )
общо части:91лв
Точно да пиша и ти си решил проблема. При мен беше същото - биелетки на 2000-3000 километра , а тропа страшно много.Отивам в сервиза и едната - дясната се развила гайката - само я притегнаха - и готово - няма да тропа.От какво обаче се е получило това...дали не са я затегнали добре - в МотоПфое ги сменях !!!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 26 яну 2008, 09:18

Aбе гайките по ходовата част нали имат пластмасова втулка накрая на резбата (резбата е пластмасова), точно поради тая причина. Да не се развиват сами гайките :roll:, странна работа.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 26 яну 2008, 10:04

абе кво имат кво нямат,незнам.На другото колело гайката си беше ок.
Ма и аз съм за бой щото още като чух потропване ако бях отишъл в сервиза щеше да се притегне биалетката и готово. Сега конуса на биалетката приличаше на странна фигура от Corel draw,и една биалетка в повече,а есента ги сменяхме с нови.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта