Страница 1 от 1

ОПРАВЕНО:Троп-троп,мондеото се разтропа...

Публикувано: 22 яну 2008, 09:23
от mrdds
Братоци,след тези ледове и дупки по пътя почна да тропа мондито от пред,Вчера посетих сервиз.Питам ги какво е за да си правя сметка-ново ли,втора употреба ли,оригинално ли,менте ли *unknw*
Носачи ,тампони,шарнири,биалетки ...
Мастера ми вика:Ми почваме ли го или ще питаш само?
Ми викам кажи какво е ,колко ще струва труда и кога ще стане.
Он ми вика Ми аз Ванга да не съм.
Разклатихме колелото,ми няма луфт,биалетките са сменяни есента.Според мен са тампони на стабилизиращата щанга или на носача.
Какво сменяте най често като се разтропа?
Пояснявам :тропането се усеща и чува когато колата се движи бавно(чува се чук-чук),дори и на гладък път когато навия рязко волана на ляво на дясно пак се чува чук-чук.

Публикувано: 22 яну 2008, 10:30
от DTM
Биалетки, в събота си смених и двете отпред. Едната я бях сменял преди време и беше добре, но другата която е откакто взех колата беше море и мъка :wink: .

Публикувано: 22 яну 2008, 11:41
от Любо
Ако биалетките са здрави погледни тампончетата на стабилизиращата щанга. Хващаш щангата и клатиш - не трябва да има луфт при двете тампончета. Лошото е, че трядно се сменят, защото трябва да се повдигне двигателя. Ако тампончетата са здрави виж шарнирите и късите курмилни накрайници (външните - те се подменят с по-голяма честота от вътрешните).

Публикувано: 22 яну 2008, 12:26
от Трол
накрайници на кормилна щанга. щом ти тропа като завъриш волана...
ама ако "майстора" не може да ми диагностицира проблема и ми каже "да не съм Ванга" ще го изпращоля с най-големия ключ :evil: ...два пъти!

иначе аз правя така:
отивам при стендаджията и той си ми казва какво да купя, купувам, сменям и ако трябва отивам пак при него на стенд.

Публикувано: 22 яну 2008, 13:04
от Kocko
Може да са дори и тампони на амортисьори, макар че е малко вероятно.
Аз съм за тампони на стабилизираща. Ходи до Хеед-91 и си купи полиуретанови. 60тина лв. са двата. Купуваш веднъж и години не ги сменяш, че аз на годината сменям тези 2 грозни тампона и още ме е яд, че не купих такива да забравя.

Биалетки също е вариант.
На носача не са ми хлопали, но колата беше толкова безподобно нестабилна, че не е истина, така че малко вероятно.

Кормилни накрайници... трябва да имаш бая луфт на кормилото.
Залагам на биалетки или на ст.щанга, като повече ми клони към щангата.

Публикувано: 22 яну 2008, 17:01
от mrdds
колата е стабилна,няма проблеми,само като карам бавно и минавам през кръпки по пътя се чува трак трак,същото се чува и като в движение(с 20км/ч) взема да криволича на ляво надясно.Не е от карета защото на място няма шум.При висока скорост не се усеща да има чукане,може би трябва да се заема аз със ситуацията.
Какви са тези полиуретанови тампони :shock:
и те 60лв двата ли са?
аз оригиналните на ескорта ги купих на половина...?
Има ли смисъл от тях?

По скоро се интересувах какво се скапва най бързо-тампони,биалетки,шарнири,вътрешни тампони на носача,амортисьор,лагер на макферсона.

Публикувано: 22 яну 2008, 17:27
от madboy
mrdds написа:.....................
Какви са тези полиуретанови тампони :shock:
и те 60лв двата ли са?
аз оригиналните на ескорта ги купих на половина...?
Има ли смисъл от тях?

..................
Тампоните от този материал са най-издръжливи. Представи си на Гранада, ако не е с такива колко пъти ще се сменят на година. За пример ще ти дам моя болид- сложих "някви" 5-6 лева някъде бяха- талянски. Издържаха около няма и година. Вече трябва пак да се сменят. Другите тампони са много "дървени" нямат еластичността на тези полиуреновите. Като ги погледнещ материала е някакси като на люспи.

Публикувано: 22 яну 2008, 21:06
от HACKO
Както го описваш, тропа на биалетки (нищо че си ги сменял), ама трябва да огледаш а и най лесно се свалят.

Публикувано: 23 яну 2008, 00:57
от paci
Kocko написа:Може да са дори и тампони на амортисьори, макар че е малко вероятно.
Дааам
За тях най-малко гледат като оглеждат.
То май и трябва да знеш и как да гледаш де :)
Или се е случвало тук във форума е писано и за луфт в стеблото на амортисьора който не бил изтекъл и давал поведение на здрав.

Публикувано: 24 яну 2008, 09:15
от schrack
Това пукане дето го говориш е за мен тампони на реактивната щанга
те се мачкат-огъват постояно, тропането от шарнир е силно и твърдо
а на рек. щанга тропането е меко и тихо..

Публикувано: 24 яну 2008, 09:19
от vladislav
schrack написа:Това пукане дето го говориш е за мен тампони на реактивната щанга
Имаш предвид стабилизираща или нещо друго......
То и при мен нещо все си потропва, ама тия тампони не ми се наема да ти сменям.

Публикувано: 24 яну 2008, 10:51
от divinity
schrack написа:Това пукане дето го говориш е за мен тампони на реактивната щанга ..
Реактивната щанга не е ли биалетката? Другото е стабилизираща щанта, която минава под целия двигател?
И аз имам някакъв подобен проблем. Ще следя и твоята тема.
В моя случай се съмнявам за тампони н а стабилизиращата щанга!

Публикувано: 24 яну 2008, 13:08
от mrdds
утре сутрин ще се опитам да я вкарам в сервиз.
според мен са вътрешните тампони на носача,на предишните ескорти съм сменял тампони на стабилизиращата щанга,но при тях симтпома беше скърцане,и в последствие глухо тупкане при преминаване през неравности.
Сега е чукане на метал и ако не се смени тампона навреме ще сменям и шарнири.
Утре ще пиша реални резултати,защото сега са само предположения.

Публикувано: 25 яну 2008, 14:21
от mrdds
Всичко е ок вече,оказа се разхлабена гайка на биалетката, на която от тропането се е износила оста и практически здрава биалетка става негодна.След оглед големия тампон на носача беше разцепен,така,че предприехме смятата им.Като извадихме носача реших да сменяме и малкия тампон тъй и тъй сме свалили да се сменя всичко.

Крайната сметка:
Труд за ляво и дясно колело:60лв

Тампони 2бр големи Motorcraft
Тампони 2бр.малки Motorcraft
Биалетка 1бр. турска-Ас метал...или нещо подобно(Моторкрафта е 89лв :shock: )
общо части:91лв

Публикувано: 25 яну 2008, 22:54
от zagor13
mrdds написа:Всичко е ок вече,оказа се разхлабена гайка на биалетката, на която от тропането се е износила оста и практически здрава биалетка става негодна.След оглед големия тампон на носача беше разцепен,така,че предприехме смятата им.Като извадихме носача реших да сменяме и малкия тампон тъй и тъй сме свалили да се сменя всичко.

Крайната сметка:
Труд за ляво и дясно колело:60лв

Тампони 2бр големи Motorcraft
Тампони 2бр.малки Motorcraft
Биалетка 1бр. турска-Ас метал...или нещо подобно(Моторкрафта е 89лв :shock: )
общо части:91лв
Точно да пиша и ти си решил проблема. При мен беше същото - биелетки на 2000-3000 километра , а тропа страшно много.Отивам в сервиза и едната - дясната се развила гайката - само я притегнаха - и готово - няма да тропа.От какво обаче се е получило това...дали не са я затегнали добре - в МотоПфое ги сменях !!!

Публикувано: 26 яну 2008, 09:18
от DTM
Aбе гайките по ходовата част нали имат пластмасова втулка накрая на резбата (резбата е пластмасова), точно поради тая причина. Да не се развиват сами гайките :roll:, странна работа.

Публикувано: 26 яну 2008, 10:04
от mrdds
абе кво имат кво нямат,незнам.На другото колело гайката си беше ок.
Ма и аз съм за бой щото още като чух потропване ако бях отишъл в сервиза щеше да се притегне биалетката и готово. Сега конуса на биалетката приличаше на странна фигура от Corel draw,и една биалетка в повече,а есента ги сменяхме с нови.