разкрачена предница - Сиера

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

разкрачена предница - Сиера

Мнение от venom4o » 28 яну 2008, 16:51

Такаа.. Предницата ми е като жаба.. колегите във форума казаха ,че това не се оправяло след реглажа..Говорих със познат монтьор на когото разчитам от много време и досега не ме е разочаровал и той каза ,че има опит със сиера сас разкрачването - бил карал някаква служебна на времето и каза ,че то се дължало на тампони на стабилизиращата щатга - тези във носача. Та да попитам.. според вас това възможно ли е ? Търсих в търсачката и се оказа ,че тези тампони са им слабото място на сиерите...

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 28 яну 2008, 17:05

според мен не е от тия тампони, не виждам никаква логика "разкрачването" да е заради тампоните на носачите. поне аз така си мисля де, не претендирам за компетентност :roll: а иначе наистина май им е слабо място на сиерите, но по-слабо място за вътрешните тампони на щангата, тия на носача издържат повече

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 28 яну 2008, 17:38

Изображение много е нестабилна


едит ето една снимка преди да сменя маншоните

имаше едно място дето се беше олюпила боята по коша и реших да я изчистя и я намазах с боя и ми остана малко и насрах и носача с нея :P :P


Изображение


Изображение


ето къде мацах


Изображение
Последна промяна от venom4o на 28 яну 2008, 17:47, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 28 яну 2008, 17:44

Така е слабо място са, но аз мисля че твоя проблем е в пружините. Омекнали са, въпреки че по-логично е това да се случи първо на задните, както е в моя случай.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 28 яну 2008, 17:55

Не се притеснявай и задницата ми е разкрачена но много леко

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 30 яну 2008, 19:39

Май само аз си давам предложения.. Някой има ли цените на тампоните на стабилизиращата щанга.. На носачите тампоните.. както и евентуално на качествени накрайници? Както и някоя идея за проблема? :P

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 31 яну 2008, 09:15

venom4o написа:Май само аз си давам предложения.. Някой има ли цените на тампоните на стабилизиращата щанга.. На носачите тампоните.. както и евентуално на качествени накрайници? Както и някоя идея за проблема? :P
тампоните на щангата са по 10-ина лева (говорим за вътрешните). тия към носача- комплекта е около 30лв, търси усилени такива, те не са като стандартните гладки а са назъбени. викат им "пеперудки", водят се по-здрави като за нашите пътища :)

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 31 яну 2008, 10:02

мойте също май са такива.. Под самата шайба където се стяга гайката са някви релефни..

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 09 фев 2008, 09:13

Вече се появи тропане от ляво.. което е малко тъп звук но се чува при спящи полицай само.. Освен това вече и със 80 немога да карам като докосна леко волана примерно да заобиколя някой дупка по-далеч ако мръдна волана леко наляво , все едно има голям луфт не реагира веднага и купето се суче на другата посока .. Напълно неуправляема е колата...АЗ си го обяснявам със тия проклети тампони.. това ли са крайните симптоми?

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

...

Мнение от amonev » 09 фев 2008, 10:00

Преди две години сменях тампоните откъм носача с някакви български нямащи нищо общо на външен вид с оригиналните, но паснаха идеално на местото. Продадоха ми ги за подсилени, 20 лева комплекта и досега нямам проблеми ...

пп - иначе в гаража си имам наследени от баща ми поне 6 комплекта протрити стари от вида на оригиналните.

Не мисля че разкрачването е от тях :wink:
Е ли правото право?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 09 фев 2008, 10:30

абе не е от тях определно.. Аз съм решил да сменям макферсоните целите.. Ако трябва и пружините ще се сменят .. неможе да се кара така ужасно е..

Kerosin
потребител
потребител
Мнения: 120
Регистриран: 26 окт 2007, 14:52
Модел на автомобила: sierra 2.0 ohc,sierra 2.0 купе
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kerosin » 10 фев 2008, 18:46

При мене проблема е много сериозен.Питах дали сте стане със смяна на пружините и армортесиорите заедно с тампоните.Хазаха ми 4е трябва да преместя самите армотерсиори по навътре.Тва става със местене на ушите.И като ми казаха финална цена направо ми се дорева около 800 лева.Някой да даде съвет какво да правя стото колата е мн ниска,Накрая сте я продам дори и да не ми се иска :cry:

Потребителски аватар
Sierrata
потребител
потребител
Мнения: 365
Регистриран: 27 май 2007, 13:04
Модел на автомобила: Ford Sierra XR4i Cosworth
Местоположение: Нова Загора
Контакти:
Status: Извън линия

опи

Мнение от Sierrata » 20 фев 2008, 00:33

колеги аз имам сиера от доста време и имам приятели сас сиери разкра4ването се далжи на доста не6та едното е разбити тампони на макферсоните другото е криви амортесори или разбити 6енкели наи ло6ия слу4аи е ако са криви подкалниците при товва положение аз сам сложил разпанка между макферсоните зада я крепи това са наи 4есто слу4жаните проблеми ;)

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 фев 2008, 15:13

Аз лятото ще сменям всичко със ново ... Амортесиори газови съм харесал.. Тампони нови на щангата и от Моторкрафт мисля да купя оригинални за носачите да ги сменя .. След това 1 реглаж и съм аз

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 мар 2008, 23:12

Опа тоя филм съм го играл!!!

Колеги със Сиери - значи проблема с разграчената предница и тропане отпред се лекува с комплект нови носачи!

Задницата се разграчва като умекнат пружините, защото отзад окачването е от типа "чупещи полуоски", докато отпред окачването е "Макферсон" и като умекнат пружините предницата просто потъва /колата забива нос/

Всичко започва от тампоните на стабилизиращата щанга - тези където въпросната щанга минава през носачите! С времето те се амортизират и понеже въпросната щанга играе ролята на надлъжна щанга /тоест недопуска отклонение на колелото по остта напред-назад/ в следствие на появилия се луфт се разбиват й тампоните при връзката на носачите към купето, дскоро след това се скапват и шарнирите!

Не се ли вземат мерки става страшно при преминаване през неравност се чува зловещ звук на удар от метал в метал и т.н.

Хубавото при Сиера е, че има невероятно и гениално конструирано предно окачване /сега спрямо Мони го оценявам двойно повече/ - всички проблеми се решават бързо, лесно и на приемлива цена!

Веднага забравете за микслите за смяна на тампоните и т.н. - голяма хамалогия и не е рентабилно, защото шарнира е отлят в носача и дори и за момента да не е разбит, то няма да е вечен!

Купете си комплект носачи. Хубавото в случая е, че те си вървят в комплект с нови тампони и нови шарнири /просто с едно действие сменяваш всичко/. Самото сменяне е много лесно и става за около 1-2часа /но трябва да вдигнеш предницата от двете страни, за да не е под напрежение стабилизиращата щанга/.

На баща ми на Сиерата и на старата ми Сиера ги сменихме с нови производство на "Делфи" /бяха по около 65лв. за брой/! Просто ефекта е поразителен след смяната им колата започва да вози като нова и има осезаемо подобрение на управляемостта и пътното поведение!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 02 мар 2008, 23:27

.. Тампони нови на щангата и от Моторкрафт мисля да купя оригинални за носачите да ги сменя ..

Не, не, не - купи направо нови носачи!

На бившата Сиера на баща ми първия път сменихме тампоните - нямаш си и на идея за каква хамалогия говориме! Самите тампони за стабилизиращата щанга са от отлята гума в едни метални чашки, въпросните чашки се монтират на носача, през тях и тампоните минава щангата и се стяга! Та с времето самата гума се бе разпаднала и на носачите бяха останали само чашките. За да монтираш новите тампони първо трябва да извадиш остатъчите от старите, обаче с времето те са корозирали и буквално са се заварили за носача /нямаш си и на идея колко зор беше докато ги извадим - е накрая стана/. После много зор докато сложиме новите /от корозията се бе намалил диаметъра на отвора, а не може да се бие с чук, че ще прецакаме новите тампони... е накрая стана/! След малко повече от година се разтропаха шарнирите - направо умряхме от яд, толкова зор за нищо; Минахме на варианта нови носачи и с това се реши въпроса веднъж за винаги!

пп: баща ми навъртя на Сиерата близо 150 000км. и вс. бе о`к /сега не знам как е след продажбата я изпуснахме от контрол/; а на бившата моя все още е о`к!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта