Страница 1 от 1
СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 31 мар 2008, 09:48
от eekset

оказа се, че имам хлабина във вътрешен ляв накрайник, който ми заизглежда като да е неразделна част от рейката.

. Ако някой знае дали се маха вътрешния накрайник да каже, ако не да я карам на Жан.
10q
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 31 мар 2008, 12:03
от paci
Да отделна част е!
14-18 лв. съм я купувал едно време за Ескорта.
Лемфьодер мисля, че беше. Неква ефтинийка ама за толкоз имах пари. Колко съм карал с нея незнам, че па сринах скоростната кутия и се влачеше на магия и през това време не ми бачкаше километража.
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 31 мар 2008, 12:53
от eekset
paci написа:Да отделна част е!...
Е, с водопроводния ключ ли се развърта тая гад? Май ще трябва да поразгледам по-внимателно...

Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 31 мар 2008, 23:27
от paci
Не знам.
Махни маншона и гледай.
Аз я вкарах и ми смениха и други работи т.е. не съм си я сменявал сам.
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 08 апр 2008, 12:07
от eekset
май верно се развива с тръбния ключ...
ща се мъча по-натам...
благодаря!
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 16 ное 2012, 15:14
от diesel1.6
И аз ще сменям вътрешен накрайник но мондео мк2 (моето). Предвидено е да се отвива и завива със специален ключ, може и с тръбен или клещи, но ако остане надрано протърква маншона.
В сервиза ако нямат специалния ключ, ще го сменя сам с клещите.
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 16 ное 2012, 19:10
от deathstorm
За какво ли си играя да ги пиша тия работи ...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=58813
Ако е левия и нямаш достъп ще трябва да идеш на сервиз, където има специален инструмент - стяга с удължено рамо специално за тази цел, с нея лесно се развива накрайника откъм гумата, а не отдолу.
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 16 ное 2012, 23:13
от diesel1.6
Благодаря, ще пишем там за смяна на накрайници. Търсачката ми върна много теми и не знаех коя да избера.
При мене се оказа външен накрайник и луфт в самата рейка. Нормално ли е подвижния прът вътре в машинарията да мърда леко спрямо външната част? Има радиална хлабина и се вижда или усеща при средносилно разклащане на гумата ляво-дясно. На старите ми ескорти имаше една пружинираща пластмасова втулка и нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 17 ное 2012, 10:36
от paci
diesel1.6 написа:... нормално си мърдаше леко, но тази е хидравлична?!
При запален или изгасен двигател?
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 17 ное 2012, 10:58
от diesel1.6
При угасен двигател.
Мърдането е радиално - рейката подвижната част, прът и т.н. - хлопа в корпуса настрани спрямо него, или напред назад и нагоре надолу спрямо колата (целата рейка е напреко на колата, както знаем). Казам това, защото мисля, че омаловажава въпроса дали двигателя работи или не.
Не съм отварял такава рейка и не знам как е лагерувано това нещо. При механичните е в някаква втулка, обикновено пластмаса. Тук виждам завряна вътре гайка с четири отвора за хващане с ключ на принципа на тези на гайката на ъглошлайф, примерно. Зад тази гайка ще е разхлопаното нещо.
След като смених накрайник изглежда предницата влезе в час що се отнася до геометрията. Ще се провери на стенд.
Но остава леко притракване, което не е от останалите части (тампони, шарнир, биалетки, щанка, накрайници). Мисля, че е рейката и че описваният луфт макар и малък или дори допустим, не е нормален. 1-2 мм при напълно показана рейка и силно натискане на гумата. Още повече, че резервната рейка е налице. А после ще може да разглобим тази и да дам снимки кое как изглежда и се поправя.
За да знам какво да прявя - всички рейки ли имат леко мърдане на края на пръта си, когато е напълно изваден (за завой)? В точката, където се завива вътрешния накрайник?
..и дали се сменя трудно? Само два болта са и завряната връзка към волана.
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 17 ное 2012, 18:19
от deathstorm
Еми при мене нямаше такъв луфт, какъвто описваш ти. Нито навътре навън, нито радиален. По скоро се огъваше самия прът, който излиза от рейката като го напъвах много и е навъртян десен волан. Имай на предвид, че и аз имах минимален луфт, сигурно по-малко от милиметър в ябълката на накрайника и на черен път тропаше много гадно. А относно смяната на рейката - нищо не каза за хидравличните тръбички

... иначе хубаво два болта и към волана.
Re: СЕГА ПЪК РЕЙКА!
Публикувано: 17 ное 2012, 18:57
от diesel1.6
Подвижния прът не може да се огъне, но се мести от хлабини около него. Ще разгледам колко хлабини има резервната рейка, която е много запазена и ако няма никакви хлабини, ще сменям.
Хидравличните тръби не ме притесняват - имам откъде да гледам кое къде е и как се развива най-удобно. Може би ще ги освободя доста далече от рейката и ще ги измъкна с нея.