Страница 1 от 1
Проблем - Вибрации в предния мост
Публикувано: 26 сеп 2005, 00:36
от angelot
Здравейте,
Имам проблем - при ускорение от 60 до около 80 км/ч, се появяват леки вибрации в предния мост - усещат се най-вече на волана, не са силни ама дразнят. При отпускане на газта, а и при изключване от скорост - спират. Някой има ли идея какъв може да е проблема. Единствено сигурен съм че не е от гумите - те са чисто нови, въртях ги как ли не, проверявах ги два пъти на стендове, слагах отново старите гуми, ама ефект никакъв - тресе си пак. Имам съмнения че може да е от напречната (стабилизиращата) щанга, защото наскоро сменях гумичките които са на "ушенцетата" на купето. Интересно е (повтарям се!) че вибрациите се появяват само при ускорение.
Моля за извинение ако такава тема е обсъждана, но както сигурно забелязвате съм новак във форума. Ако е обсъждан подобен проблем, моля да посочите.[/list][/list]
Публикувано: 26 сеп 2005, 11:27
от racer11
честно казано се съмнявам да е от стабилизиращато щанга.аз съм карал около 300 км със счупена щанга без проблеми, /само по-леко в завоите

, ролята на тази щанга е в завоите/. за да дам по-точен отговор ме интересуват две неща:
1. предполагам, че си го проверил, но джантите ти прави ли са?
2. при въпросното ускорение боксуват ли гумите ти?
Публикувано: 26 сеп 2005, 14:53
от vikik
Според мен проблемът е от каре! Прегледай ги, аз имах същата вибрация и се оправи при смяна на едно от коретата!
Друга причена за вибрации би могло да е леко изкривен спирачен диск. Но тогава ще имаш и помпане на педала на спирачките
Публикувано: 27 сеп 2005, 23:11
от angelot
До racer11
1. Ходих два пъти на стенд, където проверяваха гумите и джантите (дори слагах старите), така че изключвам проблем с гумите и джантите. Ако има крива джанта би трябвало вибрациите да са постоянни, а при мен като отпусна газта, или изключа от скорост просто изчезват
2. Гумите не боксуват, защото става въпрос за скорост от 60 до 80 км/ч, това става обикновено на 4-та или 5-та скорост.
Казвам че се съмнявам в стабилизиращата щанга, защото вибрациите се появиха малко след като сменях гумичките на щангата. А тогава сложих евтини дето струваха по 3 лв/бр, а не от скъпите по 15 лв (те са всъщност пластмасови).
Публикувано: 28 сеп 2005, 17:34
от racer11
при това положение възможностите са няколко:
1. пак казвам, че от стабилизираща щанга това не може да се получи.но щом проблемасе е появил след смяна на тампоните на щангата, има логика да има връзка.при смяната на тези тампони почти винаги се налага разхлабване на целия преден мост...моето предположение е недозатегнат носач/болт на моста.
2. друга възможност е недозатегнато или повредено каре
3. последна /и малко вероятна/ възможност - повредена полуоска
Публикувано: 28 сеп 2005, 18:10
от angelot
Благодаря ви Racer11 и Vikik, явно проблема е там някъде. Отивам при монтьора дето смени тампоните на щангата, да видим дали не е омотал нещо. Верно че като ги сменя разкачи доста работи по предния мост, може да има нещо незатегнато.
Публикувано: 29 сеп 2005, 10:43
от racer11
пиши после резултата, че ми стана интересно
Публикувано: 30 сеп 2005, 00:20
от angelot
racer11 написа:пиши после резултата, че ми стана интересно
Еми ходих, повозих го човека малко и реши че най-вероятно е вътрешно каре. Каза че не си заслужава да се прави нищо, щото повредата била в начален стадий (а то карам така вече близо година). Като се разлопало още, тогава си заслужавало правенето (т.е. смяната). Я ми кажете колко може да струва такова каре, че нямам идея.
Публикувано: 30 сеп 2005, 14:35
от racer11
angelot написа:racer11 написа:пиши после резултата, че ми стана интересно
Еми ходих, повозих го човека малко и реши че най-вероятно е вътрешно каре. Каза че не си заслужава да се прави нищо, щото повредата била в начален стадий (а то карам така вече близо година). Като се разлопало още, тогава си заслужавало правенето (т.е. смяната). Я ми кажете колко може да струва такова каре, че нямам идея.
50-60 лв със смяната срува карето - то не се сменя цялото, ами само вътрешността - един особен троен лагер
Публикувано: 30 сеп 2005, 14:37
от racer11
само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
Публикувано: 02 окт 2005, 00:07
от angelot
racer11 написа:само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
Да ти кажа racer, и мен много ме съмнява да е каре, както казваш би трябвало да потраква, и на пълен завой би трябвало някакво пукане да се чува, ама такива неща няма. Ами ще продължавам да търся проблема, ще отида и в друг сервиз (или сервизи) да видя какво ще кажат. Ако пак кажат че е каре, вече ще сменям.
Публикувано: 03 окт 2005, 17:28
от racer11
angelot написа:racer11 написа:само, че все ми се струва, че ако е разбито и ще потраква поне каренцето...при мен при ръзбито вътрешно каре се чуваше едно "цък" при превключване на коростите, но вибрации нямаше.
Да ти кажа racer, и мен много ме съмнява да е каре, както казваш би трябвало да потраква, и на пълен завой би трябвало някакво пукане да се чува, ама такива неща няма. Ами ще продължавам да търся проблема, ще отида и в друг сервиз (или сервизи) да видя какво ще кажат. Ако пак кажат че е каре, вече ще сменям.
на пълен завой "пукат" само външните карета. вътрешните не играят роля при завиване.но ако се разбие вътрешно каре, пак трябва да има некви нехарактерни шумове...