Тампони за носачи

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 08 ное 2005, 10:04

Ами за момента нищо не съм купувал оттам. Вчера звънях за едни части там и цените бяха точно като в Мотопфое, но маи тези семеринги, които търсих ги имат само в Мотопфое и те ми дадиха Мото. цени.

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 08 ное 2005, 10:13

Аз сменях тампони на единия носач и от тогава колата дърпа на една страна, не могат да я оправят на, стенда не показва абсолютно никаква промяна на геометрията.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 08 ное 2005, 13:39

Пробва ли да смениш тампоните в комплект, да не би да е, защото единият е по-износен от другия и затова да дърпа. По-принцип смятам да ги сменя и четирите в комплект, въпреки че смених единия носач преди 3000 км, за да не се случи това като при тебе. Момчетата от сервиза ми казаха, че просто не могат да гарантират за реглажа ако сменя само единия, ама де да ги знам и те колко с в час!

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 08 ное 2005, 15:03

Ами не съм видял какво сменят защото не съм присъствал на ремонта, но като се има в предвид че сервиза е много мизерен и вече не ходя там, може да са ми сменили и само един тампон.

csteffanov
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Боли ме главата

Мнение от csteffanov » 08 ное 2005, 17:48

Имам Орион 1.8 дизел 92 и следният проблем: дясно отпред се чува отчетлив звук, не точно тропане, по-скоро хрущене, когато спра колата, слезна и ритна гумата отвън се чува същият звук. Тъй като пътувам често, а звука е от доста време опитах какво ли не,
Първо смених биалетките
После стегнах и кормилната щанга
След това тампони на носачите - съвсем наскоро
Звука още си го има...
От скоро се появи и лека нестабилност при висока скорост ~120, не зная дали има нещо общо но колата леко се носи при неравности. Отново отидох на сервиз и тествах амотисьори всичко е ОК!!! Сега вече се чудя смених 3 сервиза и всеки казва каквото му скимне, а всичко това е пари :( Вече просто не зная какво да правя. Аз съм от Пловдив, ако не друго препоъчайте ми някой сервиз че вече ми писна от "майстори".

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 08 ное 2005, 18:00

Кормилната щанга ремонтира ли се или се подменя? Моята похлопва и не знам каво да я правя, да я сменям на тоя етап не мога най-евтината е 125 лв. :shock:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 08 ное 2005, 18:08

под "кормилна щанга" сигурно имаш предвид кормилна рейка.ако е така - да ремонтира се.но най-често се разбиват накрайниците - те се подменят доста лесно - само трябва стенд след това...

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 08 ное 2005, 18:41

Точно нея имам предвид :oops: а знаеш ли къде могат да ми направят този ремонт?

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 08 ное 2005, 18:53

vikik написа:Точно нея имам предвид :oops: а знаеш ли къде могат да ми направят този ремонт?
хидравлика или не

vikik
Status: Извън линия

Мнение от vikik » 09 ное 2005, 10:24

Най обикновенна механична рейка?

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 ное 2005, 12:02

vikik написа:Най обикновенна механична рейка?
тук ремонта е по-лесен.нещата,които карат механичната рейка да тропа са основно 4.ще ги изброя според това кое има вероятност да се чупи най-много:

1. Пластмасова втулка в дясната част на рейката - е това е най-слабото място,защо форд не са я направили метална-не знам.Втулката струва 3-5 лв,смяната - 15-50 + стенд...Има обаче една хитра възможност - изработка на метална втулка от стругар по модел от пластмасова.Не съм го правил лично, но съм чувал отлични отзиви от приятели за това решение.
2. Кормилни щанги - нещата, които свързват рийката с накрайниците.Те са свързани към рейката с ябълковидна връзка, която се износва и започва да тропа.Освен това и колата "дърпа" на една страна при рязко ускорение. Щангите струват 15-20 лв/бр, смяната още толкова+стенд
3.Кормилни накрайници - нещата, които свързват кормилните щанги с главините. Връзката става чрез шарнирен болт, който също се износва/макар и много рядко/ Цените при тях са идентични с тези на щангите.Смяната също
4.Връзките от червяка към волана -имаше някакви карета, които се чупят доса рядко.Цените са приемливи -30-40 лв със смяната.Стенд не се налага.

Сега важния въпрос - Как да разбереш къде е повредата? Нали съм добър :D ще ти кажа симтомите:

По т.1 - хващаш дясната корм. щанга /от другата страна на червяка/ от към страната на рейката и клатиш нагоре-надолу.Ако има луфт - там е проблема.

По т.2 Същото като т.1, само че клатиш наляво-надясно.

По т.3 Хващаш самите накрайници и пак нагоре-надулу проверяваш за луфт и хлабини. Ако ги откачиш от главините е още по-лесно.

По т.4 При въртене на волана се усеща тракане .Освен това може да се наведеш - над педалите се вижда щангата от волана към червяка, и пак да пробваш за луфтове.

И последно - къде да ремонтираш? Ремонтите по точки 2,3 и 4 не са сложни, във всеки що-годе приличен сервиз ще ти ги направят.Най-удобно е в тъкъв, където правят и стенд. По т.1 е мааалко по-сложно - търси майстор с опит.Ако пък решиш да правиш метална втулка ти трябва и добър стругар...


Еми това е...

ПП Ебаси фермана изписах :D

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 ное 2005, 12:08

Тва горното си мисля, че е добре да го отделим в друга тема за механични рейки...Мисля, че ще е полезно не семо за ескортаджиите.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 09 ное 2005, 13:47

racer11, твоите коментари направо ме радват. Супер изчерпателна информация!

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 09 ное 2005, 15:39

искам да те попитам от каде си купи носа4ите?Аз си копужан такижа носа4и за около 40 лв броиката,и съм доволен,но следвастиа път мислиа да опитам с по скъпи,стото все пак цената е обвързана с ка4ествотоЧ

csteffanov
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Боли ме главата

Мнение от csteffanov » 09 ное 2005, 19:36

csteffanov написа:Имам Орион 1.8 дизел 92 и следният проблем: дясно отпред се чува отчетлив звук, не точно тропане, по-скоро хрущене, когато спра колата, слезна и ритна гумата отвън се чува същият звук. Тъй като пътувам често, а звука е от доста време опитах какво ли не,
Първо смених биалетките
После стегнах и кормилната щанга
След това тампони на носачите - съвсем наскоро
Звука още си го има...
От скоро се появи и лека нестабилност при висока скорост ~120, не зная дали има нещо общо но колата леко се носи при неравности. Отново отидох на сервиз и тествах амотисьори всичко е ОК!!! Сега вече се чудя смених 3 сервиза и всеки казва каквото му скимне, а всичко това е пари :( Вече просто не зная какво да правя. Аз съм от Пловдив, ако не друго препоъчайте ми някой сервиз че вече ми писна от "майстори".
А нещо по моите въпроси от цитата по горе?

Потребителски аватар
adis_78
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 23 фев 2005, 11:34
Модел на автомобила: лачен фокусник mk1.5
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от adis_78 » 09 ное 2005, 20:52

1) А когато завиваш дали хрупа - ако да, мозхе лагерчето на Макферсона да е заминало (намира се в горната му част).

2) провери дали не ти се е разхлабила опората на скоростната кутия към купето - издава точно хрупащ звук при спиране (и при подегляне, но тогава не се чува от двигателя)

3) биелетки смени, а тампони на реактивната щанга?

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Боли ме главата

Мнение от racer11 » 10 ное 2005, 00:02

csteffanov написа:
csteffanov написа:Имам Орион 1.8 дизел 92 и следният проблем: дясно отпред се чува отчетлив звук, не точно тропане, по-скоро хрущене, когато спра колата, слезна и ритна гумата отвън се чува същият звук. Тъй като пътувам често, а звука е от доста време опитах какво ли не,
Първо смених биалетките
После стегнах и кормилната щанга
След това тампони на носачите - съвсем наскоро
Звука още си го има...
От скоро се появи и лека нестабилност при висока скорост ~120, не зная дали има нещо общо но колата леко се носи при неравности. Отново отидох на сервиз и тествах амотисьори всичко е ОК!!! Сега вече се чудя смених 3 сервиза и всеки казва каквото му скимне, а всичко това е пари :( Вече просто не зная какво да правя. Аз съм от Пловдив, ако не друго препоъчайте ми някой сервиз че вече ми писна от "майстори".
А нещо по моите въпроси от цитата по горе?
виж т.2 от моите писания по-горе,освен това провери и тампони на стаб щанга

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 10 ное 2005, 02:52

T punchev написа:искам да те попитам от каде си купи носа4ите?Аз си копужан такижа носа4и за около 40 лв броиката,и съм доволен,но следвастиа път мислиа да опитам с по скъпи,стото все пак цената е обвързана с ка4ествотоЧ
Това е телефона на магазина, той се намира на Симеон, но те ще те упътят!
920-14-32

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 17 дек 2005, 23:57

От бронз ли трябва да бъде втулката? Аз наскоро си смених цялата рейка(голем к*р, щото я сменях без канал) със перфектна "втора употреба", ама два месеца градско и тая се разтропа, а като я сложих нямаше грам луфт! Един майстор ми предложи , да ми я направят от пластмаса (полиамид или тефлон, забравих вече) и бил много по-добрия вариант от оригиналната втулка! Повече няма да се занимавам с оригиналния вариант, явно трябва побългаряване! Кой според вас е по-добрия вариант - пластмасова или метална втулка???
Между другото, преди 11000км смених само двата тампона на десния носач с някакви турски май бяха(10лв/бройката)! Досега не са мръднали, нито ми дърпа нанякъде! Ама колко ще изкарат, ще се разбере по-нататък!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 18 дек 2005, 11:50

не знам дали бронза е удачен вариант-доста мек е...по-добре желязо

а за турските части - форд имад заводи в турция, включително и за резервни части.така че има шанс да си попаднал на по-оригинални и от оригиналните части.аз лично на стария ми ескорт единствено с турски части не съм имал проблем...

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта