"Втвърдяване" педала на спирачките

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
swetul4o
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 09 фев 2005, 09:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 SX
Местоположение: София
Status: Извън линия

"Втвърдяване" педала на спирачките

Мнение от swetul4o » 06 апр 2005, 08:35

Забелязах, че от няколко дни насам педала на спирачките ми е станал малко по-твърд. Проблем със спирането нямам. Какви може да се принчините за тази промяна? Възможно ли е да се налага обезвъздушаване на спирачките!? :(

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 06 апр 2005, 09:31

Ако напомпиш няколко пъти педала и го натиснеш и задържиш, хлътва ли ?
Изображение

swetul4o
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 09 фев 2005, 09:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 SX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от swetul4o » 06 апр 2005, 13:13

Не хлътва! Пробвах го няколко пъти. Колата си спира добре но трябва малко по-силно да натисна. Проверих спирачната течност, не е намаляла! :(

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 06 апр 2005, 13:18

swetul4o написа:Колата си спира добре но трябва малко по-силно да натисна.
Износени накладки!

swetul4o
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 09 фев 2005, 09:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 SX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от swetul4o » 06 апр 2005, 13:35

Искам да ти кажа, че много си прав :D защото напоследък ми скърцат предните накладки и то ДОСТА! Имах подобни подозрения. Задните накладки ги смених декември месец, но предните не съм ги пипал от както съм взел колата (година и три месеца). Смяната им ще е следващото нещо което ще направя. От къде мога да си взема хубави накладки (да не се мина с някои ментета :shock:) ?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Накладки....

Мнение от kEFi » 06 апр 2005, 21:36

...ще ти препоръчам да си вземеш Моторкрафт. От опит. Бях взел Лукас и ги смених барабар с дисковете (имаха голям ръб)....след няколко месеца започна да ми занася при спиране, след още няколко-да стърже на умряло. Отворих апаратите и о чудо - накладките като нови (и изпечени) а дисковете почнали да правят ръб. Взех си фордовски и всичко засега е ток - няма поднасяне при спиране, педала е мек, а и спират добре...а и не почернят толкова много джантите :D
Това от мен - избора си е твой, както и колата :wink:

Потребителски аватар
dpower
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
Модел на автомобила: Civic
Местоположение: София
Status: Извън линия

А какво ще кажеш

Мнение от dpower » 06 апр 2005, 22:00

за "феродо"? Сериозно, щото и аз съм пред смяна.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: А какво ще кажеш

Мнение от kEFi » 06 апр 2005, 22:01

dpower написа:какво ще кажеш за "феродо"? Сериозно, щото и аз съм пред смяна.
Не съм ги пробвал. Чувал съм суперлативи. Само дето са много скъпички.

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Ех този турбодизел

Мнение от bilder » 07 апр 2005, 00:53

Той ползва отстъпка.....
и безплатен монтаж

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 07 апр 2005, 08:37

Аз на мойта сложих "Симер" (не ги бях чувал докато "майстора" не ги докара) но е рано за впечатления.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 07 апр 2005, 09:28

Карал съм с Феродо. Мога само добри неща да кажа. Слагаш ги и няма нито гък повече. Спираш и не остъргваш дискове и барабани. За рендето комплекта задни беше малко над 40лв преди две години. За фордчето сигурно ще са по-малко. Но пък мисля че си струва.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 07 апр 2005, 10:04

аз съм с "Феродо" на задните колелета и от както ги сложих реших ,че вече само с "Феродо" ще спира колата ми ! Цената на задните беше 55 лева ....... при положение ,че не се сменят много често ..........не виждам защо да не ги давам ............а и не случайно фирмата е станала нарицателно име за накладките :))
Изображение

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Моля за пояснение

Мнение от la4o » 12 апр 2005, 16:04

Колеги, от няколко дни слушам предна дясна накладка как се опитва да "хърка"... имам чувството, че и при мен се втвърди педала... и след като споделих с приятел, какво сме говорили за втвърдяване на педала заради износени накладки, двамата стигнахме до заключението, че не можем да намерим логика за това...

Моля да ми обясните, каква е връзката и логиката да се втърдава педала при износени накладки, при положение че има хидравлика?

Мерси ;)

Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от l_m_b » 12 апр 2005, 16:26

Здрасти, Лъчо.

Ами и според мене едва ли има логика, макар и да не съм 100% сигурен. По-коро проблема иде от сервото. По принцип усилвателя на спирачките ти използва вакуума създаден от двигателя (което не е верно при дизеловите двигатели). Ако отнякъде изтича въздух, например от тези маркучи, които смучат въздух, т.е. скапва се вакуума, е напълно възможно да усещаш педала по твърд и при това колата ти да продължава да спира съвсем добре. Лошото продължение на този сценарии е, че е възможно да стане още по твърд, докато накрая усилвателя почти спре да действа, все едно караш на загасен двигател. Лично аз бих потърсил причината и в това. Още веднъж казвам, не твърдя че съм прав, но е напълно логично да е така.
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

swetul4o
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 09 фев 2005, 09:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 SX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от swetul4o » 12 апр 2005, 16:36

Мерси за съвета! В събота си погледнах накладките и наистина са много зле! :cry: След като ги сменя ще погледна и сервото за да видя дали работи нормално! Всъщност как мога да проверя най-лесно дали имам некакъв проблем със сервото!? :?:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моля за пояснение

Мнение от kEFi » 12 апр 2005, 17:05

la4o написа:...Моля да ми обясните, каква е връзката и логиката да се втърдава педала при износени накладки, при положение че има хидравлика?
Аз също незнам конкретния отговор, но предполагам, че е заради цилиндърчетата на спирачките - задържат повече флуид и при натискане в тях влиза по-малък обем - оттам по-бързо вдигане на налягането - оттам и втвърдяване на педала...ох, замалко и аз да се объркам :wink:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 12 апр 2005, 17:25

swetul4o написа:Всъщност как мога да проверя най-лесно дали имам некакъв проблем със сервото!? :?:
Аз сменях сервото. То си се чуваше, че съска но след като го смених и като се замисла нямаше нужда да го сменям но карай смених го.
Съскаше от към спирачната помпа. Вдигни капака на запален мотор и слушай. Иначе се държеше като здраво серво само дето педала беше по-твърд, с "новото" същата работа та се чудих с какво да уплътнявам. Като турих "новото" и ми се стори, че е по-добре но след като похарчиш пари ти се ще да е по-добре.
Имаше и други процедури които предизвиках, щото не можех да се сдържа да не рова.
Иначе от цялата олелия се опраиха спирачките и добре, че имам хубав навик да си слагам колана защото след година и половина каране с твърд педал, първите стъпки с отремонтираната спирачна система щяха да завършат с разбита мутра във волана.

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 16:32

swetul4o написа:Всъщност как мога да проверя най-лесно дали имам некакъв проблем със сервото!? :?:
Най простият начин е: Натискаш педала на спирачката, палиш двигателя. Ако педалът пропадне-сервото ти работи. Този опит се прави сутрин преди да тръгнеш примерно :roll:

swetul4o
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 09 фев 2005, 09:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 SX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от swetul4o » 16 апр 2005, 15:25

И аз си взех Симер - италиански и преди малко почнах да го сменям и "О чудо" новите накладки с 10мм по широки от старите! :x И пак върнах старите (който не повече от 2мм :shock:) В понеделник ще ходя да ги подменя даже си направих и шаблонче от картон та като ида да взема точно каквито трябва! :twisted:

п.с. това мойто ако не е "каръщина"...

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 20 апр 2005, 17:56

На мен ми се бше пробил маркуча които смуче въздух и се получи точно това - много твърд педал.Мисля, че проблема при теб е или от тези маркучи или от сервото.Колкото до накладките аз съм с MAFF, струват към 25-30лв, нямам оплаквания - спират и не свирят.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта