Страница 1 от 1
Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 04 авг 2008, 21:24
от terminatoro
Колеги оня ден ми се наложи да скоча на спирачките заради един "шофер" и венага след това ми светна лампата на абс-а.
Принципно накладките мисля че им идва времето за смяна,но имат още доста живот,пък знам че нямам датчик за износването на накладките.Когато запаля и стоя на едно място лампата не свети ,но като трагна и направя 2 м веднага светва.
Има ли някой идеа каква може да е причината?
Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 05 авг 2008, 15:31
от tankovbg
На всяко колело има датчици отчитащи въртенето на колелата, ако при движение електрониката установи липса на импулси от някой датчик светва ABS лампата. Провери си кабелите към тези датчици, може да е прекъснал някой особено на предницата.
Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 05 авг 2008, 16:06
от terminatoro
tankovbg написа:На всяко колело има датчици отчитащи въртенето на колелата, ако при движение електрониката установи липса на импулси от някой датчик светва ABS лампата. Провери си кабелите към тези датчици, може да е прекъснал някой особено на предницата.
И аз това си мислхе,щото преди едни "майстори" при смяната на съединителя ми бяха скъсали кабела на датчика и имаше подобен проблем.
Дано да е това

Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 05 авг 2008, 16:24
от tankovbg
Имай предвид, понякога прекъсват много гадно особено на предницата, вътре в кабела се пречупват жичките, видимо външно е цял, опипва се внимателно и се придърпват отделни участъци.
Провери и самия датчик да не се е разместил, има точно разстояние до диска иначе не отчита.
Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 05 авг 2008, 16:35
от terminatoro
мерси колега,ще го погледна!странното е че когато изгася колата и я запаля,и скоча на спирачките венага щом тръгна се задейства абс-а,но направя ли 5 метра пак се изключва.100% някой датчик се бъзика

мамка му тва са ми 60-тина кинта ако трябва нов!
Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 05 авг 2008, 16:57
от tankovbg
При рязкото спиране което си направил заради онзи "шофер" двигателя бая се накланя напред, може да е от някой куплунг общо взето си провери куплунзите на ABS-а към електрониката както и към електромагнитните вентили.
Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 05 авг 2008, 17:07
от samsung_bg
tankovbg написа:Имай предвид, понякога прекъсват много гадно особено на предницата, вътре в кабела се пречупват жичките, видимо външно е цял, опипва се внимателно и се придърпват отделни участъци.
tankovbg, Знаеш ли къде точно отиват кабелите от предните датчици. От датчика до съединителния куплунг, дето е скрит зад амортисьора под кората добре, но от този куплунг нататък ме интересува къде точно ходи, защото и на мен отвреме-навреме ми отказва и искам да си прозвъня кабелите.

Re: Светна ми лампата на abs-a
Публикувано: 06 авг 2008, 11:35
от tankovbg
samsung_bg написа:tankovbg написа:Имай предвид, понякога прекъсват много гадно особено на предницата, вътре в кабела се пречупват жичките, видимо външно е цял, опипва се внимателно и се придърпват отделни участъци.
tankovbg, Знаеш ли къде точно отиват кабелите от предните датчици. От датчика до съединителния куплунг, дето е скрит зад амортисьора под кората добре, но от този куплунг нататък ме интересува къде точно ходи, защото и на мен отвреме-навреме ми отказва и искам да си прозвъня кабелите.

Аз нямам ABS (и слава богу един проблем по малко), така че не мога да кажа точно къде отиват кабелите. Правил съм на VW Пасат което е различно от Форд. Но нали казах, нормално ако ги мериш с оммер може и да те излъже, ако се пречупят вътре в кабела жилата, то при завои например може да се разпада връзката. Например на едно Рено ставаше само при десен завой, мерим нормално е, като сменихме кабела се управи, стария кабел като го опънахме и се видя къде е точно пречупването.
По метода на опипване и опъване на малки участъци от кабела може също да се открие, там където е прекъсването изолацията на кабела изтънява при опъна.
По принцип кабелите от датчиците отиват на едно място (да кажем кутийка) в която е електрониката на ABS и от която излизат кабелите за управление на електромагнитните вентили (след спирачната помпа).
Но виж тук
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... -btcs.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
и тук
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... iesta.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
са описани и нарисувани нешата
И още нещо важно за terminatoro, така както си "скочил" на спирачките е твърде възможно да ти е блокирало ей това (на руски ама се разбира)
Датчик продольного ускорения.
Состоит из двух возвратно-поступательных переключателей, которые установлены под центральной консолью в салоне автомобиля. При нормальном движении и незначительном ускорении или торможении они находятся в нерабочем состоянии. Как только превышаются запрограммированные в блоке управления параметры торможения или ускорения, датчики посылают соответствующий сигнал в блок управления.
Ако првключвателя за спиране ( торможения ) е блокирал и не се връща в нормално състояние, твърде вероятно е там да е проблема. Тази кутийка поне на Фиестата пише, че е в купето под таблото ама къде и как изглежда не знам, търси я.