Страница 1 от 1
Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 07 авг 2008, 16:00
от tankovbg
Много е писано за разбити карета, но нагледно нямам представа какво представляват
По тази картинка виждам, че външните карета имат някакви сачми, от лявата страна вътрешното е в скоростната кутия, дясното обаче май е до този опорен лагер, демек какво представляват вътрешните (ако някой има подробна снимка или рисунка)
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 07 авг 2008, 19:43
от S_C
Това е една доста добре направена кутия.Поне от към ремонтопригодност.Проблемът е в това,че на много коли с напречно разположен мотор,двете полуоски са с различна дължина.Директно към кутията.На тази схема виждам междинен вал.Така е решен въпроса с различната дължина на полуоските.Реално имаш две еднакви полуоси,едната от които е "допълнена" с междинен вал.
Каретата нормално са две вътрешното е трипалцово или някаква аналогична конструкция,но трипалцовите са се наложили отдавна като достатъчно удачни.Изобщо при вътрешните карета са си стандартни нещата...От Трабант и Вартбург нататък (т.е. някъде 60-те години) си е едно и също.

При външните вече има много варианти и така дадена схемата,не се разбира какво ти е външното каре.Най-общо са около 4 варианта-на Вайс,на Рзепа, на Тракт и няколко навързани помежду си стандартни Карданни кръстачки.Наречени са по имената на техните създатели.Последния вид е най-стар (на повече от век),но още намира приложение.Тежък е и труден за ремонт.От другите...в съвременните коли се ползва предимно предавката на Рзепа.Изглежда ето така:
Това е стандартната карданна кръстачка:
Другите...и да имат проложения в колите,са някаква екзотика.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 08 авг 2008, 11:41
от samsung_bg
S_C написа:
Имаш ли такава снимка на вътрешно каре

Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 08 авг 2008, 16:55
от samsung_bg
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 08 авг 2008, 17:22
от tankovbg
Ей това е май снимка на външно каре
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 08 авг 2008, 17:50
от samsung_bg
tankovbg написа:Ей това е май снимка на външно каре
Това е външно. Колегата S_C е сложил хубава схемичка. А вътрешното е с тези трите съчми.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 08 авг 2008, 18:20
от tankovbg
Ясно е какво представляват, samsung_bg, мене по ме интересува дясната страна, аз имам един опорен лагер на полуоската по средата между двете карета, струва ми се че полуоската ми е дълга от вътрешното до външното каре или не е така ? Защото на рисунката която съм дал фактически виждам две десни полуоски. Тази рисунка съм я взел от ръководство за фиеста модели от 1996 год. Как е при теб ?
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 08 авг 2008, 20:04
от S_C
Това там по схемата е междинен вал.Удължава полуоската,но предполагам е фиксиран за купето-не се мести в никаква посока.От едната страна влиза в кутията.Не го пипай,освен ако не е разбито карето му или там с каквото е захванат за диференциала.От другата му страна предполагам има чашка,в която влиза трипалцовия шарнир,вече на полуоската.
Иначе трипалцово каре...изглежда ето така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5407395" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това не е от Форд....големината варира според това какъв въртящ момент ще предава,но предполагам е ясно за какво става дума-тяло с три оси на 120 градуса,върху които има ролков лагер.Ринга на лагера не се маха,защото няма сепаратори там и ролките изпадат.Ако се разпадне,трябва да знаете точни брой,за да ги наредите отново.Това се избягва...като при изваждане се крепят ринговете да не изпаднат,след което се надява там специална чашка (снимката на samsung_bg) или се връзва с ластици,тиксо..каквото има.Става всичко,което пречи на ринговете да изпаднат.При обратен монтаж вече се изчиства всичко,гресира се и се връща обратно.Трите малки лагерчета трябва да са смазани...а на 90% от колите са сухи като барут.От там идват купища проблеми...иска си прегледи и поддръжка тоя детайл.Ако се прави както трябва-каретата надживяват колата.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 09 авг 2008, 11:18
от tankovbg
Ясно ми е много благодаря за информацията. Каретата не може ли да се погледнат и евентуално смажат с грес като се отвори маншона от широката им страна.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 09 авг 2008, 15:06
от S_C
Може...с дървена шпакличка се пълни чашката с грес колкото поеме.
Само преди това провери да не е пълно с масло.Че има и такива.Рядко се срещат,но има.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 09 авг 2008, 16:10
от samsung_bg
Колеги, аз току-що си взех колата от майстор. Смени ми четирите маншона на каретата. Само външно дясно беше сцепено, но ги смених всичките. Както казва S_C хубаво е да се прави профилактика. Качих колата на канал да огледам как е свършил работата, та се загледах по полуоските и опорния лагер. Двете полуоски видимо са еднакви. Опорния лагер е хванат за двигателя и вътрешното дясно каре е на него, а не в скоростната кутия, както е отляво. Така, че от ск. кутия до опорния лагер си е директна твърда връзка.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 09 авг 2008, 17:57
от tankovbg
напълно ясно, както е на схемичката ми в началото, то там освен карето е и опорния лагер който също може да се разбие. Да ще трябва да се прегледат нещата ама наесен.
Re: Някой да обясни за полуоски и карета
Публикувано: 09 авг 2008, 17:59
от samsung_bg
Схемата от най-горния ти пост е 1 към 1 с действителността
