Въпрос за хидравлично масло

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Murphy » 21 окт 2008, 12:16

Колеги забелязвам, че нивото на маслото в казанчето не е точно на средата, а е малко към минимума. Един майстор ми каза, че когато колата загрее маслото се качвало и тогава трябвало да проверя колко е точно нивото в казанчето. Въпроса ми е има ли проблем, ако се долее малко спирачно масло или трябва направо да се смени?
Мерси предварително!
Russian Roulette is not the same without a gun!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от isoiso » 21 окт 2008, 12:46

Хидравлично, спирачно какво питаш в крайна сметка? И в двата варианта може да долее разбира се.
Спирачно - DOT4
Хидравлично за волана - ATF DEXTRON II

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от pepy1 » 21 окт 2008, 21:42

времето е като парите-никога не стига

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Peet » 22 окт 2008, 13:49

Предполагам става въпрос за хидравлично масло. Трябва да има две маркировки- едната е за нивото на студено масло, другата за нивото на топло масло. Така,че прецени, не бързай да доливаш.

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Murphy » 22 окт 2008, 17:47

За това на волана говорих. Значи ще го погледна пак при загрял двигател и ако е необходимо ще долея такова каквото каза колегата по-горе.
Russian Roulette is not the same without a gun!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от isoiso » 22 окт 2008, 21:31

Peet написа:Предполагам става въпрос за хидравлично масло. Трябва да има две маркировки- едната е за нивото на студено масло, другата за нивото на топло масло. Така,че прецени, не бързай да доливаш.
Според мен нивото на маслото се променя с навиването на волана - ако въобще се променя, студено и топло масло там няма :wink: това е хидравлика все пак.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Peet » 22 окт 2008, 23:56

Няма логика да се променя нивото на маслото при въртене на волана.За да се променя трябва маслото да отива някъде и да се връща. При положение,че цялата система е пълна няма как да стане това.
По другия въпрос-хидравличното масло, като всяко физическо тяло, при загряване се разширява, а при охлаждане се свива. Течностите не се свиват от налягане, но имат температурно разширение. И на края-на моята кола има две маркировки за нивото на хидравличното масло, на едната пише при студено масло , а на другата при топло масло. ;):

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Murphy » 23 окт 2008, 00:33

До колкото разбрах колеги трябва да гледам дали маслото е в нормите си и в двете положения. Докато е студено маслото и после докато е топло...
Ще погледна утре добре казанчето и ще видя дали пише нещо друго освен МАХ и МIN
Russian Roulette is not the same without a gun!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от isoiso » 23 окт 2008, 18:17

Peet написа:Няма логика да се променя нивото на маслото при въртене на волана.За да се променя трябва маслото да отива някъде и да се връща. При положение,че цялата система е пълна няма как да стане това.
По другия въпрос-хидравличното масло, като всяко физическо тяло, при загряване се разширява, а при охлаждане се свива. Течностите не се свиват от налягане, но имат температурно разширение. И на края-на моята кола има две маркировки за нивото на хидравличното масло, на едната пише при студено масло , а на другата при топло масло. ;):
Е щом така пише го приемам за вярно, Peet _friends_ никога не е късно да научиш нещо ... 8) на колкото коли досега съм гледал все пише мin и мах затова се учудих.

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Peet » 23 окт 2008, 19:35

isoiso написа:....
_friends_
Image.jpg
от книжката

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за хидравлично масло

Мнение от Murphy » 24 окт 2008, 00:08

Peet благодарско за снимката! _friends_
Russian Roulette is not the same without a gun!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта