Страница 1 от 1

Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 14 дек 2008, 15:10
от didon80
Имам следния проблем: спирачните челюсти задържат и се получава триене между спирачния диск и накладките! В движение се чува характерен шум от триене. На ръка колелото се върти с леко усилие и се чува как се допират накладките в диска....
Някой имал ли е тоя проблем и как го е отстранил? Къде да търся причината?

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 14 дек 2008, 15:19
от petkoff_pl
Спирачните маркучета може да са заминали. От вън не се забелязва ама от вътре като се развалят се стеснява диаметъра и пропускат течноста само в едната посока и от там идва задържането .

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 14 дек 2008, 17:48
от BACHEV
може и спирачните цилиндърчета да са клеясали или заяли

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 14 дек 2008, 17:54
от didon80
И аз имам съмнения за цилиндърчета, понеже го четах като причина за тоя проблем в книгата.....
Явно ще трябва на сервиз да ги погледнат!

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 16 дек 2008, 18:06
от elido
имах този проблем миналата зима-смених спирачен маркуч,но покарах доста така ,колата вместо да ускорява-дърпаше "назад"и в един момент задницата ми просто се усука,колелото запуши и....в първия сервиз.Щастие беше ,че го имаше на 1,5 км от мястото където бях

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 16 дек 2008, 19:48
от didon80
Да разбирам, че проблема е бил в спирачен маркуч така ли?

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 18 дек 2008, 21:22
от steysi _gb
И на моята фиеста имах такъв проблем,дори се случи на излизане от технически преглед. Мацката ме помоли да си изкарам колата от валовете и да ми напише формулярите,а Фиестата не ще. Даже "влачи"колелото!Е....ти резила. Накрая няма Фиеста-няма резил. Купих .......Ескорд .Кръвта вода не става.Сега ми мига 4 пъти лампата на БЕГ-а амаще се борим с проблемите. Та за спирачките....от тогава ръчна не съм използвал.

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 18 дек 2008, 21:31
от gotmie
Колега, виж в какво състояние са ти тръбичките, ако са зле ги смени, не са скъпи, но при всички положения си разглоби спирачките и трите цилиндърчета трябва да ги извадиш и да ги прегледаш, сигурен съм, че ще се наложи да ги раздвижваш, което е много лесно, иска единствено малко съсредоточеност и време :) Спирачките са много важно нещо, отделете време на проблема още в зародиш... Успех... >:D<:

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 18 дек 2008, 21:43
от milen3mp
Купи си нови цилиндърчета и ги смени в СЕРВИЗ и стой там да видиш как ти прочистват от боклуците маркучетата и нема да имаш грижи _friends_ :P

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 02 фев 2009, 11:32
от didon80
Майстора каза че е нормално да се чува леко триене между накладките и диска, и да си карам колата, само сменихме спирачната течност с нова. Погледнахме едния спирачен апарат, гумата на буталото на цилиндъра е здрава и според него няма причина за задържа, а може би са се разработили за няколко месеца каране, тъй като ги взех наскоро втора ръка....
Може би ако задържи истински трябва да блокира колелото както колегата е писал, а при мен се въртят на ръка........

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 02 фев 2009, 11:43
от mitko1962
Колега,струва ми се че не е много нормално да се чува това триене.Разбира се че накладките са съвсем до диска и се трият,но чак да го чуваш в движение.Виж като спреш на съвсем лек,почти незабележим наклон,дали колата си стои на място без да държиш натиснати спирачките.Аз имах такъв проблем преди няколко години и беше от това че спирачните цилиндърчета бяха замърсени и не освобождаваха нацяло когато пуснеш педала.

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 02 фев 2009, 12:08
от didon80
Значи вече шума от триене в движение го няма тъй като в сервиза където ги монтираха първоначално, бях ходил повторно да им кажа за тоя проблем и ги оправиха. Триенето се чува съвсем леко, когато вдигнеш колелото на крик и го завъртиш на ръка. Според мен щом се върти на ръка явно вече не задържа. Преди 2 месеца това завъртане на ръка беше доста по-трудно в сравнение с предните колела, както и шума бе по-силен!

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 02 мар 2009, 16:27
от didon80
Да добавя още подробности около спирачните апарати. Четах че е добре външната част и металните държачи на накладките да се намажат с някаква смазка( аз ползвах оръжейна, предполагам може и грес или нещо подобно), с тая интервенция се отсртанявал стържещия звук от накладките, сега чакам да видя дали ще има резултат. Също така би трябвало буталото на спирачния цилиндър при отворена капачка на разширителното казанче да може с лекота да се избута до дъно, само че при мен на единия преден спирачен апарат не е така, натисках с всички сили и не можах да го прибера до край, както другия, дори излезе малко спирачна течност от обезвъздушителния болт, което ме навежда на мисълта че спирачния маркуч от вътре явно е заминал и от там идва проблема! :x

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 29 мар 2009, 21:03
от didon80
Купих нови маркучи и смених старите, но проблема с десния апарат остава, с много голямо усилие го връщам навътре, инъче при натискане на спирачката буталото излиза! Някой ремонтирал ли е такова бутало да каже как става, какво се сменя?!

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 29 мар 2009, 21:49
от HACKO
Има ремонтни комплекти, които съдържат всички гумени уплътнения, намери си такъв и смени всичко, най-вече прахозащитния маншон.

Re: Задържане на спирачните челюсти

Публикувано: 29 мар 2009, 21:52
от gotmie
Колега, свали апарата и извади цилиндъра от апарата, като го извадиш ще видиш вътре една гадост, която полепва по стените и запъва. Получава се с течение на времето, има еднао гумено оплътнение, което омеква и влиза прах. Изчисти го хубаво, ако имаш парички хубаво е гумичките да се сменат, монтираш и би трябвало да нямаш проблеми...